Správa železnic prověří elektrifikaci tratě ze Zastávky u Brna do Jihlavy
Vylepšení tratě mohou mít například také podobu dvoukolejných vložek, případně zdvoukolejnění delších úseků.
Elektrifikace trati 240 od Brna na západ nemusí skončit v Zastávce u Brna. Správa železnic aktuálně vypsala zakázku na studii proveditelnosti, která má prověřit možnosti vylepšení trati až do Jihlavy.
Zakázka nese název „Studie proveditelnosti tratí Zastávka u Brna – Třebíč/Křižanov – Jihlava/Znojmo“, neboť Správa železnic hodlá zkoumat i případné úpravy navazujících vedlejších tratí ze Studence do Křižanova a z Okříšek do Znojma.
„Hlavním cílem SP je prověření elektrizace v předmětné části sítě a dále prověřit možnosti úprav/modernizace železniční infrastruktury v České republice včetně případných zásahů do navazujících tratí,“ píše se v dokumentaci. Předpokládaná hodnota zakázky je osm milionů korun.
Projektové varianty mohou podle Správy železnic obsahovat plnou nebo částečnou elektrizaci (například pouze trať 240) řešeného souboru tratí, další vylepšení mohou mít například podobu dvoukolejných vložek, případně zdvoukolejnění delších úseků, zrušení některých úrovňových přejezdů nebo modernizace zabezpečovacího a komunikačního zařízení.
Správa železnic nedávno dokončila elektrifikaci a zdvoukolejnění úseku od Brna do Střelic za 2,3 miliardy, na stejné práce v navazujícím úseku do Zastávky u Brna běží od loňského června tendr. Předpokládaná hodnota činí 2,5 miliardy. Práce měly začít letos, plán nicméně skončil kvůli rozpočtovým škrtům „pod čarou“. V rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury je u něj zatím uveden rok 2023.