Správa železnic prodlouží nádražní podchod v Benešově směrem ke Konopišti
Nádraží Benešov. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons
Česká železnice aktuálně zažívá dobu prodlužování nádražních podchodů
Česká železnice aktuálně zažívá dobu prodlužování nádražních podchodů
Mám tomu rozumět: stát (SŽ)zaplatí městu podchod pod nádražím a bude ho udržovat na své náklady ? Potom neplivejte na SŽ, že má drahé stavby a chce ošlapné !
Já jsem očekávala podchod nebo lavku směrem do Konopišťskeho parku přes silnici E55.je to tam o život.Ale tunel z nádraží je nesmysl.
E55 půjde kolem konopišťského parku do tunelu, takže v budoucnu cesta od vlaku k zámku bude úplně pohodová.
Věčná škoda, že v Pardubicích to na just nešlo.
Nevím, kde pan Šindelář vzal informaci, že podchod v Benešově vede od výpravní budovy jen na nástupiště 2 a 3. On ten podchod od loňského prosince vede i na druhou stranu, pod ulicí a ústí v nové odbavovací budově autobusového nádraží.
Podchod v Benešově bude aspirovat na nejdelší podchod v ČR 😉
Mě osobně přijde jako přiměřené nástupiště:
80 m – lokálky s motorovými vozy na tratích do 80 km/h
120 m – lokálky s motorovými vozy (i ř. 840 – 844) do 120 km/h
180 m – zastávky na elektrifikovaných tratích
250 m – přestupní stanice
To jste hodně skromný, že by vám stačily délky nástupišť bez rezervy na mimořádné nasazení, či zastavení delšího vlaku. Dal jsem mínus za ty zastávky na elektrifikovaných tratích. Už teď se ví, že na pražském příměstě je nutných 250m.
80 m v metru
200 m na koridorech do 200km/h
350 m na VRT.. 🙂
Nepracujete vy pro správu železnic? Někdy mi přijde, že se stejně jako vy neřídí přepravními proudy, ale vlastní zaostalou infrastrukturou.
Již teď v okolí Prahy dva spojení elefanti po patnácti minutách ve špičce nestačí. Na tratích Brno – Uherské Hradiště či Praha – Kladno, Praha – Boleslav – Liberec, byste také zkrátil maximální délku vlaku na dva vagóny?
Myšleno minimálně xy metrů délky…
No sláva, konečně to někoho napadlo. Vždycky jsem si říkal, proč ten podchod nemůže vést pod celým kolejištěm a kvůli tomu se musí jít dost velkou oklikou po mostě.
Protože pak by se na nádraží courali nekontrolovatelně lidi, ktří neprošli nádražní budovou. Nedejbože s fotaparátem, vždyť by to mohl být diverzant!
Co to, sakra, kecáte?
To byla nadsázka. Nicméně taková atmosféra opravdu na železnici byla. Nesmělo se fotit na nádražích, nesmělo se na peron bez vstupenky. Ani do podchodu.
Tohle myšlení se drželo ještě dlouho poté, co železnice přestala být téměř vojenskou organizací.
Vy máte vykastrovaný smysl pro humor?
Zjevně nebylo ani co kastrovat – a nejen pokud jde o humor, ale i o jakékoli uvažování.
A proč by nemohli podchodem chodit i lidi, kteří neprojdou výpravní budovou? Podchod se snad dá použít i v případě, že vůbec nejedu vlakem, ne? Na železnici není žádný přepravní prostor mimo vozidlo, jako v metru.
Je vtipné a zároveň smutné číst komentáře dvacetiletých (?) na příspěvek p. Kocourka. Ach ta neznalost mladí a nulové povědomí o tom, co my starší (40+) jsme min. jako děcka měli možnost zažít.
Tak aspoň něco vám zůstalo. Vzpomínky.
To že na železnici u nás (v ČR) v současnosti není přepravní prostor (ve stanici) neznamená, že dřív nebyl a tomu se uspořádání prostorů pro cestující nenavrhovalo.
Koukám, že taky začínám být pamětník, co si pamatuje v Pardubicích budky (sice už nepoužívané) u podchodu na vybírání a kontrolu jízdenek.
Do jisté míry je to také pozůstatek praxe ještě nedávno běžné v kolébce železnice v Anglii, kdy se vybírají jízdenky po příjezdu vlaku na konečnou stanici a prostor nástupišť je skutečně ohrazený jako u nás v metru. V minulosti třeba na Masarykově nádraží. Se ztrátou jízdenky a opuštěním nádraží zápasil Mr. Bean v jedné své epizodě: https://www.youtube.com/watch?v=GQmmGOIoLiA . Další analogií s Anglií je zákaz fotografování vlaků ve stanici, jen západním diverzantům se nyní říká teroristé.
Samozřejmě v komunistickém Československu se na tyto historické relikty naroubovala vlastní ideologie a
Ohrazený prostor nástupišť, kam se bez jízdenky nelze dostat, je běžný dodnes v Nizozemí.
I jinde. Třeba v Irsku.
Zrovna třeba Holešovice nejsou akcí SŽ ,ale developera který potřebuje rozumný přístup do nově stavěného objektu (jako bonus „na metru“). Nezmíněné Roztoky u Prahy zase akce na náklady kraje a města.
Bude ovšem zajímavé, až SŽ(DC) v Holešovicích po posledním vlaku v 00:45 hodin zavře halu a otevře ji někdy ve 4 hodiny ráno …
Metro v té době stejně nejezdí tak holt „okolo“ na bližší zastávky MHD. Buď nádraží Holešovice v Partyzánské ulici a nebo Jankovcova.
Máte samozřejmě pravdu (byl to jen chabý pokus o provokaci), ale SŽ(DC) musí počítat s tím, že tam o to častěji (než dosud) bude muset přesklívat výplně ve dveřích do haly.
Pokud jde o přístup na metro, tak vzhledem k jeho provozní době to vadit nebude. A co se týká cesty na/z noční tramvaj 94 (ul. Plynární), musí se projít ještě jeden podchod (pod ul. Vrbenského) a tam je to o strach kolikrát i přes den, takže tady bych to v noci rozhodně takticky obcházel Partyzánskou.
Tohle není zdaleka nová myšlenka, o tom se mluvilo minimálně už v době, kdy se začala připravovat poslední přestavba stanice – ale tehdy byly zcela jiné podmínky než teď (finanční i provozní), takže je jen dobře, že se to snad konečně podaří aspoň teď, i když současný podchod je pro větší pěší provoz docela úzký.
A pamatuji i pokusy o zřízení nové zastávky v oblasti bývalého hradla Tužinka (pro některé části zástavby by byla mnohem blíž než nádraží) – bohužel, „město“ bylo tenkrát proti tomu a teď už ji nikdo nepostaví …
„Česká železnice aktuálně zažívá dobu prodlužování podchodů“, zatímco doba dlouhého vedení je zde zakořeněná již nějakou dobu. Člověk by se pozastavil nad tím, proč nebylo provedeno při stavbě 4.koridoru ve zdejší stanici.
Tak pořád lepší aspoň teď než nikdy… A co pozoruju, tak to ve většině případech dává smysl, takže za mě jedině plus!
Protože se muselo změnit myšlení lidí.
Přece nebudou chodit podchodem lidi, kteří vlakem necestují…
Přesně tak. Když ho stavěli v Hulíně, tak se zvedl odpor z řad osožáků, kteří v cestujících viděli krmivo pro prasata (kaštany) nebo rovnou hnojivo rostlinného původu (substrát).
V Nizozemí jsou železniční stanice uzavřené, jak kasárna (obehnané plotem), volný přístup je pouze z ulice k pokladně, vše ostatní je za turniketem – na jízdenku, stejně tak, jako případný vstup do podchodu/ na lávku „z druhé strany za nádražím“. Pro „necestující“ je to sice velmi omezující (musí obejít celou stanici po přilehlých ulicích), ale zase tam nemají problém s udržením pořádku a čistoty v placených prostorách.
A teď si tohle představte na lokálkách, např. v údolí Desné. To by bylo děsné.
Mně osobně se to nelíbilo, nebyl jsem na to zvyklý. Tímto přístupem vzniká ve městě velice efektivní bariéra pro pěší a cyklisty. Záleží samozřejmě na poloze nádraží v organismu města.
Pro správce železnice a jejích objektů je to jednodušší řešení, méně uživatelů – pouze cestující, menší požadavky na údržbu a odstraňování škod po vandalismu atd.
Pokud bude SŽ požadovat přiměřené ošlapné i po městech, kde umožní tranzit necestujících osob skrz nádraží, bude to logický postup. Nikdo by si asi nepřál, aby za čas vypadaly podchody stejně, jako legendární Myší díra v Brně.
Půl na půl* to mají ve Velké Británií. Ve městech turnikety, mimo města volný přístup.
* neberte doslova
Do výčtu bych přidal Kyšperk – hotovo, Vršovice – skoro hotovo…
Poříčany, Plzeň, Kuřim.
Olomouc z dřívější doby.
Už se rozjíždějí Roztoky
Na ty Roztoky jsem zvědav. Podchod nevede k zámku, nýbrž do chemičky. Pravda, celkem přesně může navazovat na technologickou lávku nějakých nádrží, co tam stojí za plotem….
Efedrinka ještě funguje? Nebo je tam ještě něco jiného?
Místní nazývali továrnu vždy penicilinkou.
další, co jsem si vzpomněl: Strakonice, Český Brod, Praha – Hostivař pár let dozadu
Ústí nad labem, Hulín, Otrokovice, Choceň,
Liberec má také jeden z tunelů / podchodů průchozí.
Směrem k zámku je masakr zejména přecházení přes I/3.
To je, ale dá se jít po žluté značce, okolo mlékárny a pak blátivou cestou parkem a nebo jít až skoro k parkovišti a odtud je asfaltová cesta k zámku.
Tou hlavní branou byla vedená červená značka, ale zrušili ji.
To je zkratka? 😀
je to delší ale zato horší cesta
Jo, asi tak. 🙁
Snad existují nějaké plány na zahloubení I/3 okolo parku (i když ta relativně nedávno dostala nový povrch) a pak by to mělo jít civilizovaně i tudy.
I když, občas se stane, že tam řidič chodce přes silnici pustí, i když tam není přechod.
Bude vyřešeno přestavbou I/3
Viz https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/240/infoletak_s3-cervene-vrsky-u-topolu.pdf
Jsem za podchod rád. Pokud dnes chodec či cyklista míří z nádraží k zámku, je to utrpení. Frekventovaná silnice a nepříjemné serpentiny dávají zabrat. Fascinuje mě, že některé podchody jsou hotové během jediné stavební sezony, zatímco jiné – například ten vršovický – se staví už přes dva roky a pořád není hotovo.
Serpentiny? Jižně od nádraží nachází se luxusní cyklolávka.
Vršovický bude dokončen za pár měsíců a důvod jistě pochopíte – nejde zavřít celé Vršovice najednou a vykopat to.
Jenže po cyklolávce je to k zámku docela zacházka, navíc je to ne zrovna atraktivní procházka průmyslovou zónou. Těmi serpentinami je myšlené asi stoupání na most nad čerčanským zhlavím.
Teď tam okolo těch serpentin vyřezali křoví a hodně dá zabrat ten pohled dolů – je to slušně zásobené smetiště.
Výstavba podchodu v Benešově asi dost zkomplikuje nakládku dřeva, která tam je dost intenzivní.
No nevím, Benešov je neustále na několika místech zavřený, tak jestli dřevaři přežili posledních pár let, určitě přežijou i tohle…