Správa železnic prodlouží nádražní podchod v Benešově směrem ke Konopišti

Nádraží Benešov. Autor: ŠJů, Wikimedia CommonsNádraží Benešov. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons

Česká železnice aktuálně zažívá dobu prodlužování nádražních podchodů

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Mám tomu rozumět: stát (SŽ)zaplatí městu podchod pod nádražím a bude ho udržovat na své náklady ? Potom neplivejte na SŽ, že má drahé stavby a chce ošlapné !

Drahomíra

Já jsem očekávala podchod nebo lavku směrem do Konopišťskeho parku přes silnici E55.je to tam o život.Ale tunel z nádraží je nesmysl.

Xaver

E55 půjde kolem konopišťského parku do tunelu, takže v budoucnu cesta od vlaku k zámku bude úplně pohodová.

qwasar

Věčná škoda, že v Pardubicích to na just nešlo.

Jan Neruda

Nevím, kde pan Šindelář vzal informaci, že podchod v Benešově vede od výpravní budovy jen na nástupiště 2 a 3. On ten podchod od loňského prosince vede i na druhou stranu, pod ulicí a ústí v nové odbavovací budově autobusového nádraží.

Xaver

Podchod v Benešově bude aspirovat na nejdelší podchod v ČR 😉

medical_examiner

Mě osobně přijde jako přiměřené nástupiště:
80 m – lokálky s motorovými vozy na tratích do 80 km/h
120 m – lokálky s motorovými vozy (i ř. 840 – 844) do 120 km/h
180 m – zastávky na elektrifikovaných tratích
250 m – přestupní stanice

MHD

To jste hodně skromný, že by vám stačily délky nástupišť bez rezervy na mimořádné nasazení, či zastavení delšího vlaku. Dal jsem mínus za ty zastávky na elektrifikovaných tratích. Už teď se ví, že na pražském příměstě je nutných 250m.

Poudy

80 m v metru
200 m na koridorech do 200km/h
350 m na VRT.. 🙂

David

Nepracujete vy pro správu železnic? Někdy mi přijde, že se stejně jako vy neřídí přepravními proudy, ale vlastní zaostalou infrastrukturou.
Již teď v okolí Prahy dva spojení elefanti po patnácti minutách ve špičce nestačí. Na tratích Brno – Uherské Hradiště či Praha – Kladno, Praha – Boleslav – Liberec, byste také zkrátil maximální délku vlaku na dva vagóny?

medical_examiner

Myšleno minimálně xy metrů délky…

Štěpán

No sláva, konečně to někoho napadlo. Vždycky jsem si říkal, proč ten podchod nemůže vést pod celým kolejištěm a kvůli tomu se musí jít dost velkou oklikou po mostě.

Jiří Kocurek

Protože pak by se na nádraží courali nekontrolovatelně lidi, ktří neprošli nádražní budovou. Nedejbože s fotaparátem, vždyť by to mohl být diverzant!

Jakub

Co to, sakra, kecáte?

Jiří Kocurek

To byla nadsázka. Nicméně taková atmosféra opravdu na železnici byla. Nesmělo se fotit na nádražích, nesmělo se na peron bez vstupenky. Ani do podchodu.
Tohle myšlení se drželo ještě dlouho poté, co železnice přestala být téměř vojenskou organizací.

Xaver

Vy máte vykastrovaný smysl pro humor?

pamětník

Zjevně nebylo ani co kastrovat – a nejen pokud jde o humor, ale i o jakékoli uvažování.

Štěpán

A proč by nemohli podchodem chodit i lidi, kteří neprojdou výpravní budovou? Podchod se snad dá použít i v případě, že vůbec nejedu vlakem, ne? Na železnici není žádný přepravní prostor mimo vozidlo, jako v metru.

Michal Fiala

Je vtipné a zároveň smutné číst komentáře dvacetiletých (?) na příspěvek p. Kocourka. Ach ta neznalost mladí a nulové povědomí o tom, co my starší (40+) jsme min. jako děcka měli možnost zažít.

Majkl

Tak aspoň něco vám zůstalo. Vzpomínky.

Alibaba

To že na železnici u nás (v ČR) v současnosti není přepravní prostor (ve stanici) neznamená, že dřív nebyl a tomu se uspořádání prostorů pro cestující nenavrhovalo.
Koukám, že taky začínám být pamětník, co si pamatuje v Pardubicích budky (sice už nepoužívané) u podchodu na vybírání a kontrolu jízdenek.

Kuna

Do jisté míry je to také pozůstatek praxe ještě nedávno běžné v kolébce železnice v Anglii, kdy se vybírají jízdenky po příjezdu vlaku na konečnou stanici a prostor nástupišť je skutečně ohrazený jako u nás v metru. V minulosti třeba na Masarykově nádraží. Se ztrátou jízdenky a opuštěním nádraží zápasil Mr. Bean v jedné své epizodě: https://www.youtube.com/watch?v=GQmmGOIoLiA . Další analogií s Anglií je zákaz fotografování vlaků ve stanici, jen západním diverzantům se nyní říká teroristé.
Samozřejmě v komunistickém Československu se na tyto historické relikty naroubovala vlastní ideologie a

Xaver

Ohrazený prostor nástupišť, kam se bez jízdenky nelze dostat, je běžný dodnes v Nizozemí.

Jiří Šrámek

I jinde. Třeba v Irsku.

CDP

Zrovna třeba Holešovice nejsou akcí SŽ ,ale developera který potřebuje rozumný přístup do nově stavěného objektu (jako bonus „na metru“). Nezmíněné Roztoky u Prahy zase akce na náklady kraje a města.

PIDofil

Bude ovšem zajímavé, až SŽ(DC) v Holešovicích po posledním vlaku v 00:45 hodin zavře halu a otevře ji někdy ve 4 hodiny ráno …

CDP

Metro v té době stejně nejezdí tak holt „okolo“ na bližší zastávky MHD. Buď nádraží Holešovice v Partyzánské ulici a nebo Jankovcova.

PIDofil

Máte samozřejmě pravdu (byl to jen chabý pokus o provokaci), ale SŽ(DC) musí počítat s tím, že tam o to častěji (než dosud) bude muset přesklívat výplně ve dveřích do haly.

Ondra

Pokud jde o přístup na metro, tak vzhledem k jeho provozní době to vadit nebude. A co se týká cesty na/z noční tramvaj 94 (ul. Plynární), musí se projít ještě jeden podchod (pod ul. Vrbenského) a tam je to o strach kolikrát i přes den, takže tady bych to v noci rozhodně takticky obcházel Partyzánskou.

pamětník

Tohle není zdaleka nová myšlenka, o tom se mluvilo minimálně už v době, kdy se začala připravovat poslední přestavba stanice – ale tehdy byly zcela jiné podmínky než teď (finanční i provozní), takže je jen dobře, že se to snad konečně podaří aspoň teď, i když současný podchod je pro větší pěší provoz docela úzký.
A pamatuji i pokusy o zřízení nové zastávky v oblasti bývalého hradla Tužinka (pro některé části zástavby by byla mnohem blíž než nádraží) – bohužel, „město“ bylo tenkrát proti tomu a teď už ji nikdo nepostaví …

Honzík

„Česká železnice aktuálně zažívá dobu prodlužování podchodů“, zatímco doba dlouhého vedení je zde zakořeněná již nějakou dobu. Člověk by se pozastavil nad tím, proč nebylo provedeno při stavbě 4.koridoru ve zdejší stanici.

Tom

Tak pořád lepší aspoň teď než nikdy… A co pozoruju, tak to ve většině případech dává smysl, takže za mě jedině plus!

Alibaba

Protože se muselo změnit myšlení lidí.
Přece nebudou chodit podchodem lidi, kteří vlakem necestují…

Jiří Kocurek

Přesně tak. Když ho stavěli v Hulíně, tak se zvedl odpor z řad osožáků, kteří v cestujících viděli krmivo pro prasata (kaštany) nebo rovnou hnojivo rostlinného původu (substrát).

Karl vB.

V Nizozemí jsou železniční stanice uzavřené, jak kasárna (obehnané plotem), volný přístup je pouze z ulice k pokladně, vše ostatní je za turniketem – na jízdenku, stejně tak, jako případný vstup do podchodu/ na lávku „z druhé strany za nádražím“. Pro „necestující“ je to sice velmi omezující (musí obejít celou stanici po přilehlých ulicích), ale zase tam nemají problém s udržením pořádku a čistoty v placených prostorách.

Jiří Kocurek

A teď si tohle představte na lokálkách, např. v údolí Desné. To by bylo děsné.

Karl. vB.

Mně osobně se to nelíbilo, nebyl jsem na to zvyklý. Tímto přístupem vzniká ve městě velice efektivní bariéra pro pěší a cyklisty. Záleží samozřejmě na poloze nádraží v organismu města.
Pro správce železnice a jejích objektů je to jednodušší řešení, méně uživatelů – pouze cestující, menší požadavky na údržbu a odstraňování škod po vandalismu atd.
Pokud bude SŽ požadovat přiměřené ošlapné i po městech, kde umožní tranzit necestujících osob skrz nádraží, bude to logický postup. Nikdo by si asi nepřál, aby za čas vypadaly podchody stejně, jako legendární Myší díra v Brně.

Alibaba

Půl na půl* to mají ve Velké Británií. Ve městech turnikety, mimo města volný přístup.
* neberte doslova

Lemmy

Do výčtu bych přidal Kyšperk – hotovo, Vršovice – skoro hotovo…

Alibaba

Poříčany, Plzeň, Kuřim.

MHD

Olomouc z dřívější doby.

Majkii

Už se rozjíždějí Roztoky

mic

Na ty Roztoky jsem zvědav. Podchod nevede k zámku, nýbrž do chemičky. Pravda, celkem přesně může navazovat na technologickou lávku nějakých nádrží, co tam stojí za plotem….

Lemmy

Efedrinka ještě funguje? Nebo je tam ještě něco jiného?

Josef J.

Místní nazývali továrnu vždy penicilinkou.

boskovák

další, co jsem si vzpomněl: Strakonice, Český Brod, Praha – Hostivař pár let dozadu

sedlj

Ústí nad labem, Hulín, Otrokovice, Choceň,

Jiří Šrámek

Liberec má také jeden z tunelů / podchodů průchozí.

Lech Malý

Směrem k zámku je masakr zejména přecházení přes I/3.

VTT

To je, ale dá se jít po žluté značce, okolo mlékárny a pak blátivou cestou parkem a nebo jít až skoro k parkovišti a odtud je asfaltová cesta k zámku.
Tou hlavní branou byla vedená červená značka, ale zrušili ji.

Jiří Kocurek

To je zkratka? 😀

ABC

je to delší ale zato horší cesta

VTT

Jo, asi tak. 🙁
Snad existují nějaké plány na zahloubení I/3 okolo parku (i když ta relativně nedávno dostala nový povrch) a pak by to mělo jít civilizovaně i tudy.
I když, občas se stane, že tam řidič chodce přes silnici pustí, i když tam není přechod.

Honza

Bude vyřešeno přestavbou I/3

Xapadlo

Jsem za podchod rád. Pokud dnes chodec či cyklista míří z nádraží k zámku, je to utrpení. Frekventovaná silnice a nepříjemné serpentiny dávají zabrat. Fascinuje mě, že některé podchody jsou hotové během jediné stavební sezony, zatímco jiné – například ten vršovický – se staví už přes dva roky a pořád není hotovo.

Lemmy

Serpentiny? Jižně od nádraží nachází se luxusní cyklolávka.
Vršovický bude dokončen za pár měsíců a důvod jistě pochopíte – nejde zavřít celé Vršovice najednou a vykopat to.

VTT

Jenže po cyklolávce je to k zámku docela zacházka, navíc je to ne zrovna atraktivní procházka průmyslovou zónou. Těmi serpentinami je myšlené asi stoupání na most nad čerčanským zhlavím.
Teď tam okolo těch serpentin vyřezali křoví a hodně dá zabrat ten pohled dolů – je to slušně zásobené smetiště.
Výstavba podchodu v Benešově asi dost zkomplikuje nakládku dřeva, která tam je dost intenzivní.

Lemmy

No nevím, Benešov je neustále na několika místech zavřený, tak jestli dřevaři přežili posledních pár let, určitě přežijou i tohle…