Správa železnic přišla s variantou trasy rychlodráhy Praha – Drážďany přes Ústí

VRT Praha - Drážďany, vizualizace. Pramen: Správa železnicVRT Praha - Drážďany, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Rychlostní trať má umožnit jízdu vlaků rychlostí až 350 kilometrů za hodinu. Jízdní doba z Prahy do Ústí se zkrátí na 30 minut.

136 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

V Rakousku jejich nová dráha je tak zakamuflovat a, že nejde téměř ani vidět. Ani slyšet. Je to perfektně tiché. PS používají hodně přírodní valy. Proti problém prodloužené rudné.

Martin

no, pro me je zase lepsi na pilirich se zakrytymi podvozky, netvori tak zadnou barieru v krajine, jako jine stavby…

Alibaba

To je zase nejasné vyjádření. Sjezd z VRT do Ústí bude? Já bych řekl, že ano, takže pro obsluhu se tam nějaké linky určitě ohnou. Dovedu si představit, že třeba nějaký sprinter (ve směru Drážďany) bude stavět jen na periferii Ústí, ale pak bude další linka, která pojede z Prahy přes Ústí centrum (je jedno jestli to bude dnešní hlavní nebo něco nového mezi západem a hlavním) s úvratí do Drážďan. V téhle variantě na levém břehu se dá očekávat, že se nikomu nebude chtít stavět větev „VRT“ do Mostu, nevím, jestli to nákladní doprava skousne. Nelámal bych tak zásadně,… Číst vice »

Tonda Sehnal

„každý má svoji cenu…“
Nabídněte NIMBYstům něco na oplátku a oni se chytí.
Jsme v Česku: čistička, malý kuluráček, školka, silnice v obci nebo to, co závidí obci přes pole a jsou vaši 😉
(Sorry za double, omylem sem vložil i do momentu dole.)

Petr

Jakej ma vlastne smysl ptat se starostu na nazor? Samozrejme, ze nikdy neboudou souhlasit aby ta trat vedla kolem jejich obce. Takze se budto postavi „nasilim“, nebo se nebude stavet nic. Ale ptat se starostu je jen ztrata casu.

basteilubbe

Naopak. Ztrátou času a peněz je, když se s lidmi nebavíte. Když arogantně „z moci úřední“ lidem oznámíte, že jim hodláte něco sebrat (půdu, výhled, klid, etc.), často převrátit život vzhůru nohama, a očekáváte, že to poslušně přijmou jako ránu osudu, časem pochopí, že se mýlili, a nakonec vám ještě poděkují. Tohle se totiž, kupodivu, jaksi neděje. Nejsme v Rusku. Násilí v to tomto případě plodí zase jen násilí. Nejefektivnější způsob jak se „zbavit“ nimbystů a Patriků je zapojit je do procesu. Participace je to klíčové slovo, které český stát dosud nezná nebo neumí používat. Až se to naučí, tak,… Číst vice »

Petr

Jaka participace?
„Dotčené obce s trasami nesouhlasí, nepřejí si, aby rychlodráha přes jejich území procházela.“
Kde tam vidite jakej prostor pro kompromis? Ja rozumim tomu, ze nechtej mit trat sto metru za vesnici, ale oni ji nebudou chtit ani kilometr za vesnici, proste proto, ze jim to vubec nic neprinese.
Na druhou stranu je potreba se nekdy prizpusobit. Ja treba taky nechci aby tu vladlo ANO a mam smulu, protoze proste dostalo hodne hlasu (vcetne hlasu od volicu z dotcenych obci).

K.S.

A zkoušelo se to? Já nevím, třeba jim tam postavit přesypaný tunel, nebo tak něco.

Martin

museli bychom vedet co presne jim vadi,… ja osobne to nechapu, resp. chapal bych rozumny argument, napr. barieru v krajine, coz lze resit mostem nebo viaduktem,… hluk je nesmysl, jednak jde o trat co musi byt udrzovana, a druhak po ni nejcasteji budou jezdit nove jednotky…

Koumes

Jistě. A myslím, že často vůbec nechápou, že to je něco jiného, než dálnice, kde je trvalý hluk 24 hodin denně. A k tomu zplodiny z výfuků.

Jan

Ideálně aby to řešil nezávislý soud. Zda je to oprávněný zájem. Nebo diletánsky lowcost a snaha státu ušetřit například. A jde to udělat za přiměřené prachy líp. Zda odškodné je adekvátní. A zda má obec pravdu.

Martin 2

Čekal snad někdo něco jiného? Opět odporná blamáž.

Jirka Z

Vracet se k trase mimo Ústí nad Labem by byla velká chyba. Ta trať tu musí být i pro cestující z Prahy do Ústí n. L. a z Ústí n. L. do Německa, pak bude mít mnohem větší přínos, dá se předpokládat, že tam budou muset zastavovat prakticky všechny vlaky směrem do Německa. Největší efekt má zastávka tam, kam se dá dostat navazující dopravou s minimálním počtem přestupů z co největšího počtu míst. K tomu je stanice v centru Ústí n. L. ideální, naopak stanice v polích za městem naprosto nevhodná. Pokud už by měl být problém domluvit se na… Číst vice »

Dominik

No jo klasika, lidé chtějí rychlá, krátká, spojení (VRT, dálnice), ale běda jak jim to má vést za humny.

kakov

jak se kdysi říkalo u nás v Plzni, nejlepší (dálniční) obchvat by byl na Sahaře 😀

Růža

Hospodu na Mýtince známe a tak postavíme nádraží na mýtince.

none

Nesla by do clanku doplnit anketa s dotazem, kolik zdejsich lidi si mysli, ze se v nasledujich patnacti letech kopne do zeme?
Tedy ne v Polsku nebo Nemecku. U nas.

vangelism

Pro náš stát je VRT něco jako projekt přistání na Měsíci. takže se možná kopne, ale vlak tu podle mě projede nejdříve po 20 ti letech

medical examiner

Mě to vyšlo podobně…

Miky

Omlouvam se za fatalismus, ale je to uplne jedno, Usti by uz nezachranilo, ani kdyby se odtud dalo kazdych 10 minut dostat do centra Prahy za 1/4 hodiny. Vy, kteri vstupujete, zanechte veskere nadeje.

Zdrasa

Jsem taktéž fatalista, ale já vidím VRT jako jedinou šanci pro Ústí. A i osobně, pokud se do 15 let postaví, budu díky ní moct zůstat v Ústí a nestěhovat se do Prahy kvůli práci. A takových lidí znám víc.

Miroslav Zikmund

Jak dlouho se bude vlak rozjíždět na rychlost 350 km – jednak časově, jednak na jaké dráze.

Na VRT z FFM je „jen“ 300 a ICE3 j dosahuje této rychlosti jen na několika málo úsecích …. od 280 se dostává výše jen obtížně ….

Kalanis

Moc dlouhé to kupodivu není. Vmax to stíhá udělat i na tom kousku kolem Nehvizd. Větší „prdel“ je brždění z kopce (bude se týkat úseku u Brna).

Martin

brzdeni je mnohem snazsi nez se zda, jinak rozjezd na 300 je cca za 3min. a draha cca 12-15km, brzdeni asi polovinu, hodne zalezi na typu jednotek

Zdendik

Brzdění by mělo být ještě účinnější než rozjezd = brzdy + rekuperace. A pokud vím, řada hnaných podvozků v soupravě s celkovým výkonem 9 MW dokáže víc, než Bo´Bo´.

Karel II

ICE je taky asi největší louda mezi rychlovlaky. TGV, AGV, Freccariosa, všechno zrychluje výrazně lépe. O Shinkansenu ani nemluvím 🙂 0 až 300 za 3 minuty a brzdí ještě rychleji.

Papousek477.0

Nejlépe do kosmu, jak to udělal Bezos. Nahotu a hned dolů.

Jenda-71

Takže vše zase znovu od začátku. To už není komedie, ale tragedie.

medical examiner

A pak to bude tragikomedie…

R2R2

Je fakt, ze trat Praha – Usti nad Labem bez zastavky v Usti nad Labem nedava moc smysl. Jinou veci je, zda vubec dava smysl stavet VRT do Usti.

prag

Však se má taky stavět do Drážďan. Ne že by půlmilionový město v zahraničí něco moc změnilo, ale do stotisícovýho Ústí by se to vůbec nemohlo vyplatit.

dub

Ústí nemá sto tisíc obyvatel.

Miroslav Zikmund

A co okolí – DC, TP ?
Bellegarde (Ain) má cca 12 000 obyvatel a zastavují tam TGV z/do Geneve (Cornavin)

Zdrasa

Samotné Ústí ne, ale stačí připojit předměstí (Trmice, Chabařovice, Chuderov…) a sto tisíc máte.

FrenkyUL

Co znamená, že nemá? S Chlumcem a Trmicemi mělo. Taky počítej okolní města do 20 minut – Litoměřice, Děčín, Teplice + vesnice a máš 200 tisíc.

Karlos

Zastávka v Ústí by měla být, ale nikoliv v centru, ale na západním okraji města. Takové řešení bude levnější, rychlejší, technicky jednodušší a pro většinu Ústečanů taky rozumnější. V Roudnici také nemá být terminál VRT v centru města nebo na místě současného nádraží, ale u dálnice D8, nevím proč by to v Ústí mělo být jinak.

Jirka Z

A lidi se na ty stanice dostanou jak? Ne každý má možnost nebo chce tam jezdit autem.

Martin

Usti je prestupni uzel a stanice Usti-Centrum dava smysl pro navaznou dopravu i pro obsluhu mesta, navic dostanete vnitrostatni spojeni Prahy, Roudnicka, Usti a Teplic do jednoho spoje vc. spoju Prahy, Usti, Drazdan a Berlina do jednoho spoje… coz pomuze obsazenosti vlaku i lepsim vyuzitim vlaku… Puvodni trat v UP vznikla uz nekdy snad v 90 letech, kdy a) byla vetsina rychlvlaku nevykona, a uvazovalo se jen o prujezdu republikou s jednou zastavkou v Praze a pro nektere vlaky v Brne a Ostrave, z cehoz CR vubec nic nema,… Nove trasovani ma naopak pomoci propojit regiony CR v prirozenych uzlech… Číst vice »

Zdrasa

Jak přesně je výhodná pro Ústečany zastávka na západním okraji města, když většina obyvatel žije severně od centra a na západě je jen ghetto Předlice?

FrenkyUL

Znáš mapu Ústí? Za řekou je Střekov a obce. Za Mariánskou skálou jsou Krásné Březno, Neštěmice a Mojžíř (z toho je to pomalu blíž do Děčína než do centra). Ti všichni to budou mít na západní předměstí Ústí dost daleko.

V. K.

Je nutné se NIMBY konečně jednou postavit. Není přeci možné, aby dvě tři vesnice drželi jako rukojmí celou republiku.

K.S.

To o NIMBY si řekneme až Vám něco budou plánovat za barákem…

Spíš je potřeba zbavit se ve státní správě lidí co si myslí že jsou neomezenými vládci a nemusí brát ohled na nic a nikoho. NIMBY mají jistě v Rakousku, Německu i Británii a přesto se tam daří rozvíjet infra na České poměry rychlostí světla. Nemyslím si že šlapání po lidech ve jménu „pokroku“, je cestou pro zdravou společnost. Navíc se to zkoušelo 40 let, kdy lidi museli držet h-u a krok a skončilo to ekonomickou katastrofou.

55p

Nojo, protože tam jim řeknou, že to je 30 let v územním plánu a nezájem. Jednalo se při UP a teď sorryjako

kix

ano přesně, tady u nás mají lidí průmyslovou zónu v sousedství a akdyž se začne stavět, tak se píšou petice jak tam může někdo tu průmyslovou zónu fakt stavět, že to nikdo nečekal, že by se tady něco takového stavělo atd. Nikdo se jinak o dění okolo nezajímá, do té doby než přijede mechanizace..

Georg

ano, ale to neni tim, ze ti lidi jsou blbi, ale ze proces uzemniho planovani je extremne argoantni – urady vam vubec nemusi zmenu nebo jednani o zmene uzemniho planu oznamit. a uprimne, kdo chodi na mnv sledovat uredni desku…

Ondřej

Je to obyčejný nezájem o dění mimo „mou zahrádku“.

K.S.

Aha, takže lidi mají asi čas sledovat tady v tom b-lu (i když je to urážka toho typu podniků srovnávat je s ČR), všechny změny a honit to po milionu míst, stránek, zašitých odkazů a složek kam se to dává aby to občani nenašli? Jedna nejmenovaná radnice měla rozpočet svého času tak dobře zašitý že se dal najít až přes google, ale ze stránek města se to nedalo. O tom že se zahajuje jednání o změně ÚP by měli být vyrozuměni majitelé dotčených pozemků písemně a prokazatelně. Tady ten silně asymetrický přístup, který se mimochodem objevuje i v exekucích, je… Číst vice »

František flinta

A jak byste si takvé informování p
každého jednotlivě představoval?

K.S.

Třeba poštou? Jako sorry, ale pokud dělám změnu ÚP, tak snad není takový problém obeslat vlastníky dotčených pozemků.

Rudvrn

To jsem zvědavý, co budou občané ústeckého kraje říkat, až kvůli několika prudicum přijdou moderní spojení. Chrudim by o tom mohla vyprávět.

medical_examiner

Myslíte až to s tou tratí dopadne jako s měnovou reformou 1953?

dub

jako že bude méně kolejí?

medical examiner

Ne. Že se do poslední chvíle bude tvrdit „VRT nebude“ – a bum, ráno tam bude… 😀

K.S.

A jsou proti trati jako takové, nebo proti trasování? To je třeba dost rozlišit, zejména v momentě kdy se proti tomu staví lidé pro které bude ta trať mít jen velmi malý a nepřímý užitek.

XXXD

Tak lidi jsou logicky proti té variantě, která vede u nich za domem. Tzn. každá varianta bude mít své odpůrce.

Petr

Tohle je proste vec nazoru. Do jaky miry maj mit mistni obyvatele pravo blokovat takovy stavby?

Karel

Jde o to, že jen málo lidí si dokáže představit ten pozitivní užitek pro celý region. Pro ně to znamena, že jen “ par lidi z Ústí“ to bude mít na zastávku VRT 15 min a tím blíž do center Praha / Drážďany. A že ostatním to nic nepřinese. A za ten opruz jim to nestoji. Ale to že to dovolí zůstat více příjmové skupině obyvatel bydlet ve svém regionu a do těchto ekonomických center jen dojíždět za rozumnou dobu za prací. Přitom bydlet dal ve svém kraji a utrácet „doma“ vydělané peníze. A skrze domácí spotřebu rozvíjet svůj kraj.… Číst vice »

K.S.

Ale to pak jde za těmi kdo to vymýšlí, že nejsou s to tu trať prezentovat tak aby ji tam chtěli a že nejsou třeba i ochotní jít do některých divočejších řešení, nebo o podobě konkrétních řešení jednat.

Martin

Ja souhlasim s tou druhou casti prispevku, o tom zadna… Presto s tou prvni nemuzu souhlasit. U nas je to vse z jednoho extremu do druheho, lide si najednou proste vyhlednou svoje mistecko a vsem ostatnim rikaji bezte jinam jen ne ke me a to za zadnou cenu. Jsou radikalnejsi a i politikum to vyhovuje, kdyz si proste starosta dupne a hrdinsky se postavi, tak jej vsichni nasleduji a zbiraji politicke body. Na druhou stranu, vyjednavani je stale velmi spatne ze strany instituci, kteri se chovaji podobne, a je to pomalu nesmiritelny boj. Zaroven ale je videt, ze nekde to… Číst vice »

K.S.

Já si myslím že to je zejména historií a tím že tu pořád máme příliš silný byrokratický stát, který zasahuje do prkotin v kombinaci s absolutní neochotou jednat. Jak jinak reagovat na něco co vás zkusí při první příležitosti oj-at? Co byla první snaha státu po tornádu? Slíbit a pak pokud možno najít způsob jak nedat ani korunu. Jenže tu první musí ustoupit stát, ne občan/obec. Jinak to dopadne zle. Dovolím si pokračovat hodně velkou oklikou. Rus byla problematická vždy, lid stepí a okolí řek divoký, žádné holubičky, nějakou dobu tomu vládli Vikingové kteří to drželi na uzdě, pak je… Číst vice »

Georg

celou republiku? ja klidne pojedu do drazdan pres usti {naposledy jsem tudy jel na ifa 2010).

medical_examiner

Třeba pak dostanou společnou ubikaci…😁

Greta

Celá republika potřebuje nádraží v Ústí? Jestli ano, tak se postavte. Já se na vás budu dívat.

K.S.

Mohlo by se už konečně přiznat že ještě generaci, dvě se moc velké věci nebudou dát dělat, a prostě se jenom zkapacitnila a zrychlila levobřežka?

Kuba

A pak se stane co? NIMBYsti mávnutím proutku vymřou? Nastoupí dikatatura? Levobřežka se dá smysluplně zrychlit jenom totální přeložkou. Což je ta VRTka.

K.S.

Co se stane pak? Ano, vymře, nebo bude v důchodu, velká část arogantních úřednictva a bude se dát pomalu celý proces civilizovat a rozhýbat.

medical_examiner

Někteří úředníci budou zdecimováni…

K.S.

Ještě k té přeložce, Asi by nebyl problém dosáhnout rychlosti přes 200km/h na 47 kilometrech mezi Mlčechvosty a Lovosicemi. V Roudnici nevím na kolik by byl propad rychlosti. každopádně přeložit oblouky je menší problém než novostavba VRT. U malých Žernosek se dá postavit estakáda. Eventuálně více méně tunelová přeložka po druhém břehu kolem Libochovan. Je otázka jestli to má být náhrada, nebo trasa na „Rakouský způsob“ kde se staví VRT v souběhu se současnými tratěmi, nebo jestli by tam měla být čtyřkolejné vložky. Rychlostně problematických je asi jen 11-12km.

Winchester1873

V Rakousku se jedna o konvenční tratě do 230 po kterých jezdí i nákladní vlaky.

medical_examiner

A to bych si tak nějak představoval i v ČR..

Kuba

To by asi byl. S obloukem v Račicích uděláte co? Roudnické nádraží přeložíte na druhou stranu řeky? Kromě toho nejde jen o číslo na rychlostníku, ale o jízdní dobu, a ta se efektivně sníží hlavně zkrácením trasy namísto objíždění Řípu.

K.S.

Ano, Račický oblouk je jeden z těch co by se musel přeložit poměrně zásadně.

Ten oblouk v Roudnici mi zase tak prudký nepřijde, ale snad by se případně řešení našlo.

fous55

Stačí ani ne šestikilometrová spojka z oblouku za Horními Počaply do Dobřína s půldruhakilometrovým tunelem a je zkráceno o cca 4 km.

medical_examiner

Tak nějak.
Akorát že ta přeložka bude po úsecích. Tedy napřed Praha – Kralupy, pak Kralupy – Vraňany, Vraňany – Roudnice a tak dále. Akorát že s tím bude odstraněna stará trať pro nadbytečnost (ano, i náklady a Os budou jezdit po nové)

none

Pokrok jde tak kupredu, ze nez se u nas zacne stavet, budou bezne teleporty a o pozemni cestovani uz nebude takovy zajem.

Hans

K čemu nám bude vůbec VRT když to bude stavit mezi Prahou a Drážďanama v poli u Roudnice a v poli u Ústí? 20 minut MHD k terminálu, 10 minut čekání na vlak a 30 minut jízdy

medical_examiner

A těch 30 minut je jistě pouze pro VRT bez mezizastávek, nikoliv normální rychlík…

Kuna

Jinak řečeno projekt se odkládá a zůstává jen tunel pod Krušnými horami.
Naštěstí jsme se z ústeckého kraje, přesněji. litoměřicka přestěhoval za prací již před lety, tak mě to osobně moc netrápí. Ale region zůstane jen tím krajem kde jsou doly, bývalé doly a sociální problémy.

vydra

Mám stejný příběh. Je to škoda.

Lovosičan

Je tam ještě jeden rostoucí problém, nejspíš z množiny negativ sociálních: Z Lovosic se nezadržitelně stávají Lvovosice. Ti parchanti jsou na každém kroku a jsou s nimi jen a jen potíže. Nicméně z hlediska dopravního jde spíše o oblast infrastruktury vodní, protože kolem místní loděnice to všechno začalo. Právě odtamtud se rozlezli do okolí.

Daniel Bečvář

Tu variantu bez zastávky v Ústí nad Labem snad ani nemůžou myslet vážně 🙂

Kubrt

Dlouhá léta se uvažovalo, že u Chabarovic vznikne zastávka a bude vystaráno.

Martin

s tou se nepocitalo, pouze drazdany a pak praha…

Karlos

To je naopak jediná správná varianta dle platných zásad územního rozvoje, bez megalomanských plánů pana Hausenblase na středohorský tunel, dvojí přemostění Labe, dvojpatrové nádraží Ústí západ a zničení celé řady obcí na Litoměřicku i Ústecku. Snad všem zúčastněným nakonec dojde, že je VRT nutné vést pouze po levém břehu Labe, jinak nebude nikdy.

mic

Obávám se, že pro VRT mimo Ula bude stačit nějaký superšark :o) Zastávka v Ula je pro tu trať stěžejní a bude to největší zdroj cestujících.

Daniel Bečvář

Z pohledu „neprůchodnosti“ jsou na tom všechny varianty úplně stejně, každá někomu vadí. Je tak úplně jedno, zda bude SŽ prosazovat variantu na levém břehu, na pravém břehu nebo třeba skrz Labe. Nekonečnému kolotoči rozkladů a odvolání se SŽ nevyhne v žádném případě a proto dává smysl prosazovat variantu s nejvyšší užitnou hodnotou, což je ta, kde vlaky zastavují v Ústí. To, že se stavba v blízké budoucnosti stejně nezahájí a bude z toho mezinárodní ostuda je snad všem jasné 🙂

Karlos

Komu vadí levobřežní trasa, která je už asi 10 let zanesena v Zásadách územního rozvoje Ústeckého kraje, se kterou se tedy dlouhodobě počítá a proti které jsem nikdy nezaznamenal žádné protesty?

Martin

nedava zadny smysl…

ZdendaP

Například městu Ústí nad Labem a především Ústeckému kraji, který by z takové trati na svém území měl téměř nulový přínos.

Pavel Q

Po zkušenostech s D8 nikdo nebude chtít cokoli stavět na tomto úbočí Středohoří.

Winchester1873

Pokud by bylo součástí napojení od Litoměřic a centra Ústí a Roudnice tak proč ne. Ale pokud to má stavě jen Praha a Chabařovice tak podpoří akorát názor že to bude pro Pražáky a Němce.

medical_examiner

Přeci jen tam bude přestup na spěšné vlaky směr Chomutov, Cheb, a Plzeň…😂

dub

a co když ano?

Martin K.

Nemyslím si, že je zrovna nutné vést VRT středem Ústí nad Labem. Bylo by to asi pěkné, ale odbočka by mohla bohatě stačit ne? Pro cestující z a do Německa by se cesta aspoň ještě trochu zrychlila a i cestující z Ústí, Děčína a dalších měst by se po VRT taky svezli, byť v menším taktu.

M H

Otázka je, jestli by cestující z Ústí udělali dostatečnou poptávku…jediný expres, který by tam dával smysl při takovém trasování by byl Praha-Ústí-Děčín. Spíš by to dopadlo tak, že by pouze přišli o expresní relaci v trase Krušnohorů…tedy zhoršení dostupnosti krajského města z nemalé čáasti kraje.

Martin K.

Daly by se tam stáhnout i náklady, které by měly problém se škrábáním se do / při výluce Krušnohorského tunelu.

medical_examiner

Hlavně by Krušnohory konečně jezdily normálně, tedy pouze Ú.n.L. – Chomutov – Cheb – Plzeň.

Jaaaa

To si musí kraj vyřešit se svými obcemi. Zásady územního rozvoje kraje jsou nadřazeny územním plánům obcí, takže…

Pokud kraj nechce být jen pangejtem u trati, musí obcím přispět. Stejně tak ministerstvo. Kanalizace, čističky, tělocvičny, školy, plochy pro rekreaci, financování dopravní obslužnosti…

Daniel Bečvář

Obce jsou ten nejmenší problém, většinou se totiž chtějí dohodnout. I Dluhonice nakonec za „úplatu“ souhlasily s vedením dálnice D1. Ovšem stejně jako v případě D1 se jistě i zde vyrojí nějací spasitelé světa z druhého konce republiky, kteří se rozhodli, že VRT se do Českého Středohoří prostě nehodí a stavět se nebude. A když se druhá strana nechce dohodnout, nemáte co nabídnout.

FrenkyUL

Kde na to má ÚK vzít? Nemá ani na udržování vlastních muzejních sbírek. Po covidu.

none

A porad to budeme zkouset 🙂 Ted ve zpravach rikali, ze puvodni 30 let stara varianta neprichazi v uvahu 😀 30 let ubehlo a nedostali jsme se vubec nikam.
Hodte ty penize do pece, alespon z toho bude teplo.

K.S.

Navrhuji za ně koupit dřevo a to hodit do pece, virtuální jedničky a nuly hrozně blbě hoří. 🙂

medical_examiner

A autor projektu by řval a pak by to smrdělo…😂

K.S.

Prosím?!

dub

holt počkáme dalších 30 let co se bude dít
nebo na 30 let zhasneme a pak rozsvitime

Martin

No o tom to je, pokud bude vse trvat vice nez 30 let, tak kazda varianta bude zastarala a nevyhodna, protoze chybi koncepce dopravy,…

Karlos

Ten článek jsem si přečetl několikrát a stejně jsem nepochopil KUDY by ta trať tedy měla vést. Dneska se fakt novinářem může stát každý, kdo má doma notebook s wordem.

Jan Sůra

V textu je jasně napsáno, že stále není rozhodnuto.

Plecháč

Ale bylo by fajn vědět, mezi jakými variantami se rozhoduje.

Jan Sůra

Bylo. Kdyby Správa železnic zveřejnila, o jaké varianty jde. Ale pro SŽ je důležitější zveřejnit fotky rekonstruovaných hajzlíků na twitteru než informovat o této stavbě.

Tonda Sehnal

Ovšem návrhy snad jsou..?
Také jsem trasy nenašel.

Jan Sůra

Dobrý dotaz. Doporučil bych se zeptat na Správě železnic. Postup, jakým způsobem prezentuje přípravy této stavby, je ukázkovým příkladem nezvládnuté komunikace.

Kalanis

Dole zdroj – ČTK. Nadávky tam.

Jan Schmidt

Insider info: Kdyby SŽ vzala variantu CEDOPu a ne víc jak půl roku plichtila svojí, tak nas…ných obcí by bylo méně. Ale cokoliv od CEDOPu je špatně, měli by referenci a to se nesmí dopustit.

Ale čím víc odporu tím lepší ne? Budou se dělat další a další aktualizace, samozřejmě už v režii správných firem…

Georg

cedop kopli do zadku, protoze to nebyl schopny dotahnout v domluvenem terminu (zato ruzne demagogicke recicky jim sly vzdy na vybornou).
tak tady prosim nevyrabejte kourove clony…

Petr

Všem těm odpůrcům bych zařídil, aby nákladní auta jezdila právě těmito obcemi a vlaky pokud možno všemožně houkaly

K.S.

Co to lidi s Vámi je?! Tak místo toho abyste podporovali hledání nějakého schůdného řešení, tak pořád jenom vymýšlíte jak lidem, kteří se postaví proti „geniálnímu“ nápadu, dělat zle. Proč? Co Vás žere že místo hledání řešení chcete pořád vyvlastňovat, zavírat, nebo dělat lidem natruc kamiony pod okny?

Daniel Bečvář

Problém je ten, že v tomto případě neexistuje řešení, které by vyhovovalo všem. Vždy bude někdo nespokojený.

K.S.

Nejde o (ne)existenci řešení které bude vyhovovat všem, jde o to že tu tolik lidí touží někomu posílat kamiony před barák, omezovat lidem možnosti se vyjádřit ke stavbě, vyvlastňovat a podobně.

Jakub P

Že neexistuje řešení, který by vyhovovalo všem je jedna věc. Druhá věc je, jak moc se Spržel snaží najít řešení, který by se negativně dotklo co nejmíň lidí a to ještě co nejmíň…

Jaaaa

Musíte nabídnout protihodnotu. Jinak to v materialistickém světě nefunguje.

medical_examiner

Hmm – občani, přestanete remcat, a budete v Praze o 10 minut dříve…Os každou hodinu…

dub

místní lidé neví nic o materialismu je to marný…

Romanero

Ale existuje. Jen jsou potřeba peníze. Když lidem slíbíte, že jim postavíte lepší vesnici na lepším místě zadarmo, tak klidně ty svoje (často starý mokrý) baráky ještě rádi pustí.

Iva D.

Protože Ty lidi zase blokují stavbu, která by ulehčila jiným lidem život. Tak to na světě vždy bude.

K.S.

To sice ano, ale pořád to není vysvětlení té nenávisti a touhy lidem způsobit utrpení za to že nechtějí mít v okolí novou stavbu.

medical_examiner

Ano, ale je to řešitelné.
V soudním řádu správním se pár paragrafů vypustí nebo přepíše…a hned bude po problému…

mgr.pavel

Lidi jsou už z těch tupých NIMBYstů otrávení, no..

V hustě zastavěném Česku zkrátka každá liniová stavba se někoho či něčeho dotkne. Svatý boj dotčených lidí „tudy nikdy ne a basta“ je proto dosti sobecký..

K.S.

To ale není omluva pro tu nenávist a touhu něco vyvlastnit, nebo někomu ublížit. NIMBY jsou všude a nevšiml jsem si při čtení zahraničních serverů že by se tam vyskytovala taková míra nenávisti. Vlastně mi přijde že psaní nenávistných komentů je Česko-Slovenská záležitost.

Jaaaa

Víte, základní podmínkou pro vyvlastnění je „je to nezbytné a jinak, jinudy, jiným způsobem to nejde“.

Prosím zkuste uvažovat obdobně, ušetříte si nervy.

VRT nezbytná je, pokud se nemáme utopit v autech.
Ale trasa?

Tonda Sehnal

„každý má svoji cenu…“
Nabídněte NIMBYstům něco na oplátku a oni se chytí.
Jsme v Česku: čistička, malý kuluráček, silnice v obci nebo to co závidí obci přes pole a jsou vaši 😉

Karlos

To je jen komunistická mentalita, nic víc.

Adamgolias

Co to plácáš? Komunistická mentalita je odmítání kácení jabloní na zahradě? Nebo co 30 min kravál jak když padá Pražský hrad? Komunistická mentalita je vyvlastnění. Za jakýmkoli účelem. . Do ústí koleje jsou . Jaké procento lidí u ústí jezdí denně do Prahy?
Kdyby každá generace přišla s podobným stavebním šílenstvím tak po éře šmoulych městeček na loukách , skladu na polích a obchoďáku v zahradách tak za 50 let nebude kde stavět. Nemáme republiku nafukovací . A hovadiny jako je např nádr Nehvizdy na úrodné zemi jsou důkazem technokratický arogance bez ohledu.

K.S.

Pozor, reagoval na můj dotaz proč lidi mají takovou touhu brát lidem majetky, ničit a působit zlo jiným, jenom protože nesouhlasí s nějakým jejich nápadem.

Tonda Sehnal

Taky mě to mrzí… Vzhledem k poměru lajkujících jsme jako národ myšlením hluboko v anusech komunismu…
Proto výsledky voleb vypadají také tak bídně… 🤷😕

K.S.

A u Vás ten poměr taky není moc pěkný. 🙁

Co s tím? Člověku by se chtělo prostě se na to vykašlat a jít pryč, jenže když to tak nechá, tak mu to může komplikovat život i za těmi kopečky a vodou.