Správa železnic po čtyřech letech završila rekonstrukci nádražních budov v Berouně

Nádražní budova v Berouně po rekonstrukci. Pramen: Správa železnicNádražní budova v Berouně po rekonstrukci. Pramen: Správa železnic

Práce zahrnovaly novou fasádu včetně zateplení, výměnu oken a dveří, úpravu povrchů podlah, stěn a stropů a také celkovou opravu střechy.

62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

😭 To zase SZ zprasila. Krasa 60.let je pryc. Zmizely modre mozaiky, kontratujici s podlahou i hlinikovymi dveri. Ted je to typicka SZ zplacanina z roku 2000… Levne materialy – studene, neprijemne prostredi.

To zas nevidel architekt ani z vlaku…a nejaky kamaradicek stavar rekl “To zvladnu Franto, neni to pamatka”.

Tak snad za 20let to vrati zase na puvodni vysokou umeleckou uroven…

Kopr

Ta oranžová kolem oken je fakt bomba. I z dálnice je to nádherně vidět🤮
Škoda, že nemohla probehnout nějaká arcui soutěž, teď je to zabité na další desítky let.

Kopr

Architektonická

SaulGoodman

Náhodou, mně se to celkem líbí, je to poměrně minimalistické oživení jinak celkem nevýrazně řešené budovy. Je to rozhodně o dost lepší než původní stav, i původní návrh, který lze najít na prapůvodních vizualizacích.

libor

hlavně za pár let , až SŽ změní logo do jiné barvy, tak to budou muset celé předělat 😉 😀

Zlámalík

Ty lavičky v interiéru jsou děs funkčně a hlavně pro slabozraké – podlaha má kontrastní tmavé „díry“ v rovině, zatímco o světlou lavičku se chudák přerazí.

oklahoman

Budova dopadla ještě celkem fajn, i když se mi bude po tom zaplivanym bistru stejskat. Vrátnice v Medvědovi je blízko. Daleko větší problém je to, že hodně Os vlaků od Prahy končí na 5 koleji za půlkou, takže na přestup na Rakovník je to skorem 300m… a moc by mně zajímalo, kam zaůstí ten tunel, jestli bude… předpokládám že se to celé rozkope znova.

SaulGoodman

To rozkope, nicméně bude to tak za dlouho, že v té době už stejně bude stávající kolejiště zralé na rekonstrukci.

M1M2

Daleko horší problém je to, že se za nádraží utratilo 400 mio a celý den odtud nejede přímý vlak do centra Prahy a při přístupu SŽ a stavu mostu na Výtoni lze předpokládat že to je stav na hodně dlouhá léta. Nádraží je sice blízko centra, ale daleko od obytné zóny města a na západní část Prahy je násobně snazší – i při problémech s D5 – dojet po silnici. Vlak má efekt do centra Prahy a to Smíchov fakt není. Minimálně ředitel SŽ měl na místo dojet narvaným metrem a vlakem, aby viděl co nabízí veřejnosti.

vasek.beroun

Naprosto s Vámi souhlasím, Beroun -Praha jsem dojížděl od r 1974, ale posledních cca 10 let autem, neb 171 byla čím dál méně použitelná.
Nově opravená budova se mi líbí, ale spojení je katastrofa.

Zdeněk

Měl jsem to potěšení na té lavičce uvnitř chvíli sedět, a po chvilce jsem si zase radši rychle stoupnul, aby mi nepřimrzly sedací partie. To už je příjemnější sedět na těch kovových lavičkách venku na peróně.
To je ale bohužel současný úžasný trend, udělat ze všeho mrazák.
Stejně jako ve vlacích a autobusech.
Ve většině vlaků by se cestovalo tak pohodlně a příjemně, kdyby v nich neběžela celou dobu ta idiotská klimatizace …

FFranta

Překlimatizováno je téměř všude, kde klima funguje. A zbytečně.

B.W.B.

Betonové lavičky bez opěradel, fakt žasnu…
Nemohu si pomoct, původní stav nebyl nic moc, ale cítil jsem se tam lépe. Byla možnost jakéhosi občerstvení (o původní restauraci ani nemluvě), a třeba si člověk mohl přečíst něco z vitrín (jeskyňáři apod.). Teď je to horší než čekárna u doktora.
Aha, ono to vlastně všechno jezdí včas tak tam nemáme co čekat, zvlášť když ty autobusy a vlaky tak bezvadně navazují…
A ty papaláši mají tu drzost se tam ještě fotit s nůžkama.

Koro

A proč tam byl Skopeček ?

JiVe

Bydlí v Hořovicich a chce být hejtmanem

Koro

To jste mi ale neodpověděl. Resp. pro mě nedostatečná odpověď.

SaulGoodman

Vyskytuje se tu na většině akcí, od školních přes kulturní, prostě místní poslanec no. Souvisí to i s tím, že Beroun i Králův Dvůr mají starost/ku z ODS, přičemž se starostou KD (zároveň i krajský zastupitel) se dlouhodobě zná. A tahle řekněme stranická vertikální linie prostě zajišťuje řekl bych nadstandardní úspěšnost (zejména) KD při získávání různých dotací a podobně – čímž nemám na mysli nic nelegálního, ale prostě dobrá komunikace a vstřícnost na různých úrovních zjevně přináší určité úspěchy. Ostatně i proto je starosta KD velmi populární a ODS díky němu v komunálních volbách dělá kolem 50 % a i… Číst vice »

Tomáš Záruba

Někdo už by tomu Kupkovi mel vysvětlit, ze slavnostně otevírat takovehle drobnosti je totálně pod jeho úroveň… 🙂

Koro

Tolik let, tak málo dělníků, začlo se za Havlíčka, tolik peněz navíc… A on tam jede ještě stříhat pásku.

SaulGoodman

Havlíček to tehdy zase osobně zahajoval. Akorát ne v hale, ale na nástupišti.

Swariner

Jako, trapnoměr jde za roh, to je fakt. Nicméně vnitřně jsem si řekl, že radši snesu šutroklepy a páskostřihy (+ chlebíčky a šampusy) než zas nadávat, že se nic neděje. Asi nechce být spojovaný jen s dálnicemi počítám.

Tomáš Záruba

Jenže takhle je výsledkem to, že se stejně nic důležitého neděje (na té železnici). Ale potřeba stříhat pásku trvá, tak holt snížíme laťku.
Kdyby stříhal pásky nebo poklepával na VRT, NS-II, třeba i ten letištní vlak, budiž třeba i na nějaký ten zbytek koridoru, dvoukolejku umožňující ztrojnásobit nějaké příměsto, elektrizaci nějaké oblasti, tak nemám námitek. Ale „blbý“ barák???

Petr

Když SprŽel umí líp baráky než koleje.

MilanSima

Co restaurace bude? Ve staré budově pamatuji velkou jídelnu a výčep byl zvlášť 😊.

Petr

To se stavíte při přestupu na autobus ke Koni, na něco na náměstí. Není nad přestup hrana/hrana 😀

BND 30

A když to ujede, tak Medvěd to jistí 🙂

MilanSima

Pravda, alespoň ten pivovar je hned vedle :).

Koro

Z autobusáku toho jede docela dost.

Petr

Na přestup jsou většinou 4 minuty a to pan Svoboda tvrdí, že vlak včas může mít i +5 minut. Pak ale musí cestující umět cestovat v čase. 🙁

Vlastimil Kocurek

Celkové to působí v interiérech nepříjemně a zmateně. To je vina už původního projektu. Ty budov, co z nádražím nesouvisí, akorát jsou propojeny, měla mít úplně jinak barevně udělanou fasádu. Tmavě šedá, a vůbec tmavé barvy, na budovy již nepatří, pokud ale je tam šedá, kombinuje se studenou žlutou., ne s teplou růžovou. To je vyslovené diletantství. Kolik takových kreací nám ještě představí SŽ a diletantští architekti. ??????? Pohled na ty budovy je otřesný, ale SŽ to nevadí. tam ani jeden člověk nemyslí esteticky ????

Petr

Architek míní (viz vizualizace) stavitel mění.https://www.bak.cz/cs/reference/rekonstrukce-vypravni-budovy-v-zst-beroun/

Andrej

No to spíš počítačový rendering a filtry míní a realita mění.

Jiří Kocurek

Jenže vyčítejte architektovi změnu projektu, o které mu ani nejspíš neřekli.

Vlastimil Kocurek

Ano, ta vizualizace vypadá jinak. Takto by se s projekty zacházet nemělo.

Vlastimil Kocurek

Ano, děkuji za odkaz, tak to si hodně pozměnili, projekt prostě jiný.

Oldřich Sládek

Mám tam kancelář. Nevypadá to v reálu špatně, horší spíš bylo, že se stavělo skoro 4 roky a některé věci měly být jinak. Vizuální styl je však to poslední, co bych vyčítal. 🙂

M1M2

Je fajn, že je to působí „nově“ a čistě. Otázka je jak dlouho, stačí popojít pár kroků a údržba bus nádraží ze strany města je víc než žalostná, ba někdo by měl nést odpovědnost. V reálu hala uvnitř působí odpudivě studeně a nepřívětivě. Horní neprůhledná okna v hale navozují pocit, že je člověk v krematoriu a ne na nádraží. Betonové lavičky dokazují na „praktičnost“. Celé to říká, kaštane hlavně tu dlouho nepobývej. Oranžová na fasádě už jen dokresluje infantilnost investora. Exteriér před nádražím ale působí přívětivě a fajn. Celkově lokalita prokoukla.

Brzda dopravy

No, dobrá správa má být na co pyšná. Sice se za tu dobu postavilo třeba Wien Hbf, ale zase to se nedá srovnávat s takto náročnou rekonstrukcí a tak významnou stanicí s extrémním provozem…

Vlastimil Kocurek

Co jste tím vlastně myslel, tedy plus těch 17, že jako rekonstrukce v Berouně, která měla proběhnout za dva roky, a měla stát, teď nevím přesně o 100 milionů méně, je složitější než nádraží ve Vídni. To snad ne ???? Tam projde denně 125 tisíc cestujících.

Jaaa

Ironie…

Vlastimil Kocurek

Omlouvám se.

Happy

Rekonstrukce nkp zámek Telč unesco 250 mil, rekonstrukce s křídla kp zámek Uherčice 130 mil (ruina)… Oproti tomu sorel Beroun sorel Klatovy po 400 mega. No asi restaurování kachliček sorelu je náročnější než restaurování barokních štuků od B. Fontany…

František

A má ten zámek v Telči automat na kafe? Záchody? Kolik je tam modrého zábradlí? Je tam zátiší s kompletním vzornikem místního výrobce zámkové dlažby?

Jiří Kocurek

Je tam informační systém kategorie SIL IV, který termíny prohlídek zobrazuje někdy i jen 5 minut před zahájením?

Petr Drozda

Z venku to není rekonstrukce, tam je to jen přidaná vrstva polystyrénu jako zateplení na obyčejném paneláku.

Oldřich Sládek

Rekonstrukcí toho prošlo daleko víc, než jen odbavovací hala.

X 1

Jistě! Tvoje kancelář. 🤣🤣🤣

Oldřich Sládek

Pochopitelně!

Karl vB.

Porovnání pohodlnosti původního sedacího nábytku (obr. 2/9) a nově dosazeného po rekonstrukci (obr. 6/9) netřeba komentovat.
Ta minimalistická moderna bez opěradla je nějaký nový design manual?
To by si SŽ mohla instalovat i do svých domečků na recepce.

Jaaa

Proč na recepce?

Karl vB.

Vypadá to, jako lavice do parní komory, ale jestli tu krávovinu chcete i k sobě do kanclu, tak se v rámci služebního postupu SŽ obraťte na svého přímého nadřízeného. 🙂

Petr

Žádné sezení, musíte postávat před tabulí a čekat až padne kolej.

Jaaa

Já mám židli novou, druhou už by mně asi nedali. 🙂

tm2

konečně! Už mají nové nůžky 😀

Happy

S chutí bych jim je vetnul do…. Tohle natřásání pohlavárů je odpudivé.

Vlastimil Kocurek

Co by se stalo, kdyby se tento velmi primitivní rituál v Česku úplně odstranil, včetně klepání na základní kámen, dělalo se místo toho něco užitečného, třeba aby se stavba neprotáhla o dva roky, jako v tomto případě.

Petr

Na tu hořejší platformu vedou jen schody? Je škoda té nevyužité šance bezbarierového vchodu do podchodu. Když už se přendaly pokladny, mohl být do něj pozvolný průchod z haly.

Koro

Je tam výtah.

Petr

Zkoušel jste to někdy, jak dlouho trvá dostat se výtahem dolů pak podchodem a zas nahoru na nástupiště? Nejlépe pak v Gerontoobleku.

Petr

Pokud jste mysle na platformu, tak jsem to jen špatně pochopil.

Petr Drozda

Přesně toto mě napadlo, u nás nerealizovatelné. Destrukce železnic tvrdí, že pod pokladnami je kryt CO. Takže to nezvládli.
Jak píše Koro, je tam (hloupě pomalý euro)výtah pro jednotlivce a davy musí po schodech. Kombinace výtah/eskalátor je zakázaná na 1000 let dopředu. Stejně, nástupiště při rekonstrukci nikdo neposunul, naopak, většina vlaků staví dál od budovy, aby to určitě nebylo k zprasenému terminálu bus blízko.

Liquid

Celkem fajn, jenom ty původní lavičky mi osobně byly milejší.