Správa železnic po čtyřech letech završila rekonstrukci nádražních budov v Berouně
Nádražní budova v Berouně po rekonstrukci. Pramen: Správa železnic
Práce zahrnovaly novou fasádu včetně zateplení, výměnu oken a dveří, úpravu povrchů podlah, stěn a stropů a také celkovou opravu střechy.
😭 To zase SZ zprasila. Krasa 60.let je pryc. Zmizely modre mozaiky, kontratujici s podlahou i hlinikovymi dveri. Ted je to typicka SZ zplacanina z roku 2000… Levne materialy – studene, neprijemne prostredi.
To zas nevidel architekt ani z vlaku…a nejaky kamaradicek stavar rekl “To zvladnu Franto, neni to pamatka”.
Tak snad za 20let to vrati zase na puvodni vysokou umeleckou uroven…
Ta oranžová kolem oken je fakt bomba. I z dálnice je to nádherně vidět🤮
Škoda, že nemohla probehnout nějaká arcui soutěž, teď je to zabité na další desítky let.
Architektonická
Náhodou, mně se to celkem líbí, je to poměrně minimalistické oživení jinak celkem nevýrazně řešené budovy. Je to rozhodně o dost lepší než původní stav, i původní návrh, který lze najít na prapůvodních vizualizacích.
hlavně za pár let , až SŽ změní logo do jiné barvy, tak to budou muset celé předělat 😉 😀
Ty lavičky v interiéru jsou děs funkčně a hlavně pro slabozraké – podlaha má kontrastní tmavé „díry“ v rovině, zatímco o světlou lavičku se chudák přerazí.
Budova dopadla ještě celkem fajn, i když se mi bude po tom zaplivanym bistru stejskat. Vrátnice v Medvědovi je blízko. Daleko větší problém je to, že hodně Os vlaků od Prahy končí na 5 koleji za půlkou, takže na přestup na Rakovník je to skorem 300m… a moc by mně zajímalo, kam zaůstí ten tunel, jestli bude… předpokládám že se to celé rozkope znova.
To rozkope, nicméně bude to tak za dlouho, že v té době už stejně bude stávající kolejiště zralé na rekonstrukci.
Daleko horší problém je to, že se za nádraží utratilo 400 mio a celý den odtud nejede přímý vlak do centra Prahy a při přístupu SŽ a stavu mostu na Výtoni lze předpokládat že to je stav na hodně dlouhá léta. Nádraží je sice blízko centra, ale daleko od obytné zóny města a na západní část Prahy je násobně snazší – i při problémech s D5 – dojet po silnici. Vlak má efekt do centra Prahy a to Smíchov fakt není. Minimálně ředitel SŽ měl na místo dojet narvaným metrem a vlakem, aby viděl co nabízí veřejnosti.
Naprosto s Vámi souhlasím, Beroun -Praha jsem dojížděl od r 1974, ale posledních cca 10 let autem, neb 171 byla čím dál méně použitelná.
Nově opravená budova se mi líbí, ale spojení je katastrofa.
Měl jsem to potěšení na té lavičce uvnitř chvíli sedět, a po chvilce jsem si zase radši rychle stoupnul, aby mi nepřimrzly sedací partie. To už je příjemnější sedět na těch kovových lavičkách venku na peróně.
To je ale bohužel současný úžasný trend, udělat ze všeho mrazák.
Stejně jako ve vlacích a autobusech.
Ve většině vlaků by se cestovalo tak pohodlně a příjemně, kdyby v nich neběžela celou dobu ta idiotská klimatizace …
Překlimatizováno je téměř všude, kde klima funguje. A zbytečně.
Betonové lavičky bez opěradel, fakt žasnu…
Nemohu si pomoct, původní stav nebyl nic moc, ale cítil jsem se tam lépe. Byla možnost jakéhosi občerstvení (o původní restauraci ani nemluvě), a třeba si člověk mohl přečíst něco z vitrín (jeskyňáři apod.). Teď je to horší než čekárna u doktora.
Aha, ono to vlastně všechno jezdí včas tak tam nemáme co čekat, zvlášť když ty autobusy a vlaky tak bezvadně navazují…
A ty papaláši mají tu drzost se tam ještě fotit s nůžkama.
A proč tam byl Skopeček ?
Bydlí v Hořovicich a chce být hejtmanem
To jste mi ale neodpověděl. Resp. pro mě nedostatečná odpověď.
Vyskytuje se tu na většině akcí, od školních přes kulturní, prostě místní poslanec no. Souvisí to i s tím, že Beroun i Králův Dvůr mají starost/ku z ODS, přičemž se starostou KD (zároveň i krajský zastupitel) se dlouhodobě zná. A tahle řekněme stranická vertikální linie prostě zajišťuje řekl bych nadstandardní úspěšnost (zejména) KD při získávání různých dotací a podobně – čímž nemám na mysli nic nelegálního, ale prostě dobrá komunikace a vstřícnost na různých úrovních zjevně přináší určité úspěchy. Ostatně i proto je starosta KD velmi populární a ODS díky němu v komunálních volbách dělá kolem 50 % a i… Číst vice »
Někdo už by tomu Kupkovi mel vysvětlit, ze slavnostně otevírat takovehle drobnosti je totálně pod jeho úroveň… 🙂
Tolik let, tak málo dělníků, začlo se za Havlíčka, tolik peněz navíc… A on tam jede ještě stříhat pásku.
Havlíček to tehdy zase osobně zahajoval. Akorát ne v hale, ale na nástupišti.
Jako, trapnoměr jde za roh, to je fakt. Nicméně vnitřně jsem si řekl, že radši snesu šutroklepy a páskostřihy (+ chlebíčky a šampusy) než zas nadávat, že se nic neděje. Asi nechce být spojovaný jen s dálnicemi počítám.
Jenže takhle je výsledkem to, že se stejně nic důležitého neděje (na té železnici). Ale potřeba stříhat pásku trvá, tak holt snížíme laťku.
Kdyby stříhal pásky nebo poklepával na VRT, NS-II, třeba i ten letištní vlak, budiž třeba i na nějaký ten zbytek koridoru, dvoukolejku umožňující ztrojnásobit nějaké příměsto, elektrizaci nějaké oblasti, tak nemám námitek. Ale „blbý“ barák???
Když SprŽel umí líp baráky než koleje.
Co restaurace bude? Ve staré budově pamatuji velkou jídelnu a výčep byl zvlášť 😊.
To se stavíte při přestupu na autobus ke Koni, na něco na náměstí. Není nad přestup hrana/hrana 😀
A když to ujede, tak Medvěd to jistí 🙂
Pravda, alespoň ten pivovar je hned vedle :).
Z autobusáku toho jede docela dost.
Na přestup jsou většinou 4 minuty a to pan Svoboda tvrdí, že vlak včas může mít i +5 minut. Pak ale musí cestující umět cestovat v čase. 🙁
Celkové to působí v interiérech nepříjemně a zmateně. To je vina už původního projektu. Ty budov, co z nádražím nesouvisí, akorát jsou propojeny, měla mít úplně jinak barevně udělanou fasádu. Tmavě šedá, a vůbec tmavé barvy, na budovy již nepatří, pokud ale je tam šedá, kombinuje se studenou žlutou., ne s teplou růžovou. To je vyslovené diletantství. Kolik takových kreací nám ještě představí SŽ a diletantští architekti. ??????? Pohled na ty budovy je otřesný, ale SŽ to nevadí. tam ani jeden člověk nemyslí esteticky ????
Architek míní (viz vizualizace) stavitel mění.https://www.bak.cz/cs/reference/rekonstrukce-vypravni-budovy-v-zst-beroun/
No to spíš počítačový rendering a filtry míní a realita mění.
Jenže vyčítejte architektovi změnu projektu, o které mu ani nejspíš neřekli.
Ano, ta vizualizace vypadá jinak. Takto by se s projekty zacházet nemělo.
Ano, děkuji za odkaz, tak to si hodně pozměnili, projekt prostě jiný.
Mám tam kancelář. Nevypadá to v reálu špatně, horší spíš bylo, že se stavělo skoro 4 roky a některé věci měly být jinak. Vizuální styl je však to poslední, co bych vyčítal. 🙂
Je fajn, že je to působí „nově“ a čistě. Otázka je jak dlouho, stačí popojít pár kroků a údržba bus nádraží ze strany města je víc než žalostná, ba někdo by měl nést odpovědnost. V reálu hala uvnitř působí odpudivě studeně a nepřívětivě. Horní neprůhledná okna v hale navozují pocit, že je člověk v krematoriu a ne na nádraží. Betonové lavičky dokazují na „praktičnost“. Celé to říká, kaštane hlavně tu dlouho nepobývej. Oranžová na fasádě už jen dokresluje infantilnost investora. Exteriér před nádražím ale působí přívětivě a fajn. Celkově lokalita prokoukla.
No, dobrá správa má být na co pyšná. Sice se za tu dobu postavilo třeba Wien Hbf, ale zase to se nedá srovnávat s takto náročnou rekonstrukcí a tak významnou stanicí s extrémním provozem…
Co jste tím vlastně myslel, tedy plus těch 17, že jako rekonstrukce v Berouně, která měla proběhnout za dva roky, a měla stát, teď nevím přesně o 100 milionů méně, je složitější než nádraží ve Vídni. To snad ne ???? Tam projde denně 125 tisíc cestujících.
Ironie…
Omlouvám se.
Rekonstrukce nkp zámek Telč unesco 250 mil, rekonstrukce s křídla kp zámek Uherčice 130 mil (ruina)… Oproti tomu sorel Beroun sorel Klatovy po 400 mega. No asi restaurování kachliček sorelu je náročnější než restaurování barokních štuků od B. Fontany…
A má ten zámek v Telči automat na kafe? Záchody? Kolik je tam modrého zábradlí? Je tam zátiší s kompletním vzornikem místního výrobce zámkové dlažby?
Je tam informační systém kategorie SIL IV, který termíny prohlídek zobrazuje někdy i jen 5 minut před zahájením?
Z venku to není rekonstrukce, tam je to jen přidaná vrstva polystyrénu jako zateplení na obyčejném paneláku.
Rekonstrukcí toho prošlo daleko víc, než jen odbavovací hala.
Jistě! Tvoje kancelář. 🤣🤣🤣
Pochopitelně!
Porovnání pohodlnosti původního sedacího nábytku (obr. 2/9) a nově dosazeného po rekonstrukci (obr. 6/9) netřeba komentovat.
Ta minimalistická moderna bez opěradla je nějaký nový design manual?
To by si SŽ mohla instalovat i do svých domečků na recepce.
Proč na recepce?
Vypadá to, jako lavice do parní komory, ale jestli tu krávovinu chcete i k sobě do kanclu, tak se v rámci služebního postupu SŽ obraťte na svého přímého nadřízeného. 🙂
Žádné sezení, musíte postávat před tabulí a čekat až padne kolej.
Já mám židli novou, druhou už by mně asi nedali. 🙂
konečně! Už mají nové nůžky 😀
S chutí bych jim je vetnul do…. Tohle natřásání pohlavárů je odpudivé.
Co by se stalo, kdyby se tento velmi primitivní rituál v Česku úplně odstranil, včetně klepání na základní kámen, dělalo se místo toho něco užitečného, třeba aby se stavba neprotáhla o dva roky, jako v tomto případě.
Na tu hořejší platformu vedou jen schody? Je škoda té nevyužité šance bezbarierového vchodu do podchodu. Když už se přendaly pokladny, mohl být do něj pozvolný průchod z haly.
Je tam výtah.
Zkoušel jste to někdy, jak dlouho trvá dostat se výtahem dolů pak podchodem a zas nahoru na nástupiště? Nejlépe pak v Gerontoobleku.
Pokud jste mysle na platformu, tak jsem to jen špatně pochopil.
Přesně toto mě napadlo, u nás nerealizovatelné. Destrukce železnic tvrdí, že pod pokladnami je kryt CO. Takže to nezvládli.
Jak píše Koro, je tam (hloupě pomalý euro)výtah pro jednotlivce a davy musí po schodech. Kombinace výtah/eskalátor je zakázaná na 1000 let dopředu. Stejně, nástupiště při rekonstrukci nikdo neposunul, naopak, většina vlaků staví dál od budovy, aby to určitě nebylo k zprasenému terminálu bus blízko.
Celkem fajn, jenom ty původní lavičky mi osobně byly milejší.