Správa železnic označí přejezdy novými reflexními štítky, budou lépe vidět
Nové identifikační štítky na přejezdu. Pramen: Správa železnic
Číselné označení přejezdu doplní ještě zelená samolepka s piktogramem telefonu a číslem linky 112.
Další nesmysl. Číslo přejedu je vidět velmi dobře a číslo tísňové linky by měl znát každý. Každý! Mimo to v mnohých případech je lepší volat na konkrétní číslo podle toho co je třeba řešit. Jestli nějaké číslo tak snad jedině na nejbližšího pracovníka který má možnost okamžitě zastavit provoz pokud by to bylo potřeba.
Přímá telefonní čísla na konkrétního pracovníka? Bašta.
„Pokud potřebujete pomoc v pracovní den od 7 do 15 hodin, volejte 972xxxxx1. Pokud potřebujete pomoci v pracovní den od 15 do 20 hodin, volejte 972xxxxx2. Pokud potřebujete pomoci v noci a o víkendu, volejte 972xxxxx3. Pokud vám to neberou, volejte 777xxxxxx. Pokud je státní svátek, nevolejte vůbec.“ 😀
No vidíte. Tak by se asi měl někdo zamyslet nad tím jestli by nebylo dobré aby vzniklo jedno na které by se člověk dovolal kdykoliv.
112?
Jde o to, že 112ka je zdržení. Otázkou tedy je, jak na 112 budou vědět, kam dát vědět.
Na 112 mají přesné instrukce jak postupovat dál, mají např. týdenní aktualizaci telefonních čísel na příslušné dopravní zaměstnance (výpravčí, dispečery).
A přesto spousta lidí na netu po Dolní Lutyně psala, že o tom neslyšeli… Včetně profi řidičů…
Přečetl jsem celou diskuzi, číslování přejezdů se zavedlo po nehodě myslím ve Kralupech (pojistný podvod). Od nás to převzali Slováci a myslím i Maďaři (na jednání V4 se to hodnotilo velmi kladně. Je to dobré pro orientaci i přesnou identifikaci přejezdů, převzalo se to i do některých aplikací map (na SŽ setrvává mezi zaměstnanci km poloha). Červenobílý nátěr stožáru výstražníků se v normě ČSN 342650 sice zrušil, ale na většině nových přejezdů se opět osazují reflexní červenobílé pásy, protože to je dobré zvláště v mlze, není však síla změnit normu. Nejbezpečnější přejezdy jsou s polovičními závorami (i z důvodu zajištění… Číst vice »
Jako dobrý, změna je život, ale proč jsou tam proboha DVĚ barevné kombinace a číslo 112 k tomu? Před tím stačilo operátorovi říct hledejte zezadu bílou tabulku s černým číslem, teď to bude zase komplikovanější. A není to prkotina – lidi co volají, jsou obvykle ve stresu, mají naprosto tunelové vidění i myšlení a potřebují PŘESNOU a JEDNODUCHOU informaci, žádné „buď, anebo“ a dvě čísla na jedné tabulce.
PS: Původně stříbrnou teda, ale často vyšisovanou doběla 🙂
Škoda, že nám to nevyfotili taky v noci, jak je to hezky reflexní…
Dejme tomu čas, každopádně je velmi dobře, že přejezdy mají unikátní číslování. Při školení zaměstnanců i tuto jedinečnost zmiňuji.
Já jsem furt tak nějak nepochopil, proč jsou ty štítky jen na zadní straně výstražníku. Takže ten co uvízne na přejezdu, místo toho aby se pokusil auto nastartovat a ujet, tak bude volat. Ale ten co na něj kouká z bezpečí, nemůže dělat nic, protože to číslo přejezdu nevidí.
Od jake vzdalenosti je bezpeci?
Ale napadlo me, ze by to mohlo byt nalepeny i na tech znackach pred prejezdem. Byt to normalni stat. mohlo by tam byt tlacitko.
Kde je Bezpečí? Dle přejezdové normy ČN 34 2650 je hranice nebezpečného pásma 2,5m od ys krajní koleje… toto myslíte?
Jako že do větší vzdálenosti trosky zaručeně nedoletí?
Auto uvízlé na přejezdu, kterému neběží motor, bych se moc dlouho nesnažil startovat – radši uteču a zavolám. Na zadní stranu se štítky lepily hlavně protože se to dalo snadno všude provést (z přední strany nebo na sloupek není moc kam, ale nějak vymyslet by se to dalo), ve většině případů ale dobře přečtu ten štítek na výstražníku za kolejemi.
Ono to tak dramatické není. Ve velké většině případů (což je dokladováno) řidiči vědí, jak se mají v krizové situaci na přejezdu zachovat. Vždy se najde nějaká vyjímka – třeba člověk, který může zazmatkovat (Dolní Lutyně) ….
Číslo přejezdu je menší a hůře čitelné. A přibude hlášení mimořádných událostí na přejezdu s evidenčním číslem 112.
Co jsem v rádiu slyšel v reportáži, operátor tísňové linky volajícího navigoval, že má nadiktovat označení přejezdu a „začíná to na písmeno P“.
A ohlašovatel se bude k samolepce tak dlouho znovu vracet, dokud nevybere správné číslo. Tedy to méně výrazné a menší.
Nevím, přijde mi, že ta bílá nálepka na té černé barvě byla víc vidět 🤔🚂
Panebože, kdo to zase navrhoval? To je zas nějakej stylovej design, licencovanej font, ale funkčnost nikde. Proč je to někdy zelený a někdy bílý?
Kdyby radši místo těchhle hovadin vyrobili normální černobílou tabulku, jako je na mostech, a pověsili ji pod ty světla nebo kříž. Pak by se nemuselo zmateným cizincům vysvětlovat, že je to až z druhé strany (a že to může mít dvě barvy, to už je fakt…).
Tabulka umístěná zepředu by byla vhodnější. Řidiči by se při stání u uzavřeného přejezdu „naučili“, že každý přejezd má evidenční číslo pro zavolání v případě nebezpečí. A ještě něco. Jeden nemůže vědět všechno, tak se zeptám: Proč byl zrušen velmi dobře viditelný červenobílý nátěr na sloupku výstražníku a nahrazen jen „decentně viditelnou“ mdlou šedou?
Protoze tato barevna kombinace se pouziva na sloupcich prenosnych dopravnich znacek
Děkuji za odpověď. Škoda, že přenosné značky dostaly přednost. Mohli to u nich řešit jiným nátěrem, ale co už.
Stojím si takhle u přejezdu před závorou a přihasí si to blbeček, který objede závoru a šupa na přejezd. V tom se přiřítí vlak a blbečka za kvílivého brždění sejme. Koukám na to z auta a jsem celý paf. Beru do ruky telefon a chci nahlásit číslo přejezdu , ale to které bych mohl z auta při troše štěstí vidět (to na opačné straně trati) nevidím přes stojící soupravu. Musím vystoupit z auta a jít k přejezdu, obejít závoru a kouknout na zab. zař zezadu abych mohl vidět číslo. Ano, je lepší kdyby bylo číslo přejezdu bílé na černé pěkně… Číst vice »
Tak snad jestli jste byl někdy v autoškole, tak víte, že pokud uvíznete na přejezdu, máte vůz okamžitě opustit, ne?
Možná by bylo fajn to také dávat nejen na výstražník, ale i na vnitřní stranu závorových břeven (třeba i 3x vedle sebe).
Nebo nějaký stručný nápis „V nebezpečí prorazit“ apod.
AŽD má něco takového na závorách na Švestkovce. Je tam „proraž mě“ v několika jazycích.
Zbytečné
A přitom nad každý most (včetně mostů v podobně rourou pod cestou) máme černou oficiální značku s identifikačním číslem…. Jako by nešlo stejné značky umisťovat na přejezdy.
Navíc přejezdy mají často v evidenci číslo ve stejné číselné řadě.
Oficiálně tam jsou, ale jen na silničních přejezdech. Některé správy silnic na to kašlou, jiné jsou pečlivé.
Na přejezdech místních a účelových komunikací je jen to drážní číslování.
A neslo by ty stitky davat na predni stranu, napr. na sloupek ci jako znacku, je to sice drazsi, ale ihned viditelne… zaroven byste tam mohli doplnit ceduli s tim co delat…
No a ta cedule bude nakonec na jeden označník, včetně poučení o ochraně osobních údajů… to fakt ne.
Přesně to jsem si říkal.
Napsat VOLEJ/CALL pod to 112 pod to OZNAM Pxxx.
Tohle je pěkný nápad. Štítek je opravdu výraznější.
Za mě byl obrovský pokrok to, když přejezdy dostaly unikátní číselné označení, které umí vyhledávat i běžné internetové mapy.
Pokud bys nekdy potreboval volat, pouzij Zachranku. Podle popisu by te meli videt na mape.
Takové číselné označení už mají a pokud použijete třeba mapy.cz, tak ho najdete (a ne, přejezd P1 ani P2 už neexistuje).
V případě zrušení přejezdu se číslo zruší bez náhrady.
Super, sám bych na standardním přejezdu nevěděl, kde mám číslo hledat, nikdy jsem si ho jen tak mimoděk nevšiml byť vím že tam někde je.
Chce to více koukat kolem sebe. Nevím, jestli vám tohle pomůže..
A přitom se to značí už patnáct let a co chvíli o tom informují v televizních i rozhlasových zprávách i na internetových zpravodajských portálech.
„Viděl jsem zelenou, tak jsem jel“
Chválím, font je dobře zvolený pro čitelnost.
Dvacet přejezdů z kolika celkem? Ze 7600? Tak to je vskutku nevelký testovací vzorek.
Taky co na tom testovat, prostě samolepka. Jako pilotní projekt si představuju něco ambicióznějšího 🙂
Pracovali jsme na tom na SŽ již třetím rokem.
Jestli teď budou čekat, kolik řidičů jim z těch 20 přejezdů zavolá…
… a jestli nezavolá rok nikdo, projekt se zruší??? 🙂
Ačkoli ani jako skeptik tentokrát rozhodně nepochybuji o účelnosti takového opatření, přece by mě docela zajímalo, kolik ta akce bude stát (a to ani nechci rovnou napsat „kdose na tom zase jednou dobře „nakapsoval““) …
Vsichni a na tebe bohuzel nezbylo…
Pochopil jsi vyznam te zmeny?
Přiznám se: neppochopil. Podle mě to, co je tam teď, je zcela v pohodě funkční a nevidím žádný důvod k té v podstatě jednorázové „globální“ změně. Jako každé zeřízení i ty současné nálepky vyžadují průběžnou kontrolu a údržbu, takže nahrazovat je v případě potřeby náhrady něčím lepším je samozřejmě správné – ale nevím, proč to presentovat jako nejakou senzaci a úžasný nápad, když jeho princip je ve skutečnosti vlastně už mnoho roků starý. A jen jen ještě dodám, že mínusy mně udělené a ani vaše kritika mně nezbyvují dojmu, že jde o dobře kamuflovanou a nikoli nezbytnou „přihrávku“ státních peněz… Číst vice »
Cena samolepky v řádu stokorun, víc peněz bude stát její aplikace na místě – a tu bude dělat Spržel ve své režii, takže se na tom stěží někdo nakapsuje. Jde o obnovu polepu, kterou provedou v rámci běžné kontroly a drobné údržby výstražníků.
Ovšem, pokud tu aplikaci budou zadávat nějakému dodavateli, pak by byla pozornost a ostražitost na místě!
Aplikaci samolepek na přejezdy prováděla a provádí Správa železnic v rámci běžné údržby. Kruci teď mě uniklo, že ti kluci se na tom těžce kapsují. Vážení moc Vás prosím, konejte u orgánů činných v trestním řízení
Fajn, ale už vidím jak po střetu na přejezdu, bude pan řidič argumentovat, že byl tabulkou oslněn …
Cedulkou na druhé straně vozovky? Ten retroreflexní celonátěr ondřejského kříže svítí daleko víc – a nevím o tom, že by kdy kdo argumentoval (či dokonce uspěl u soudu) „oslněním“ od dopravní značky, ve které se pouze odrážejí jeho vlastní světlomety.
Je to nesmysl, jen si chtěl kopnout.
Byla by to asi mravenčí práce, ale argumentoval někdy někdo oslněním, když už byly stažené závory?
Chápu mínusy kterými jsem zavalen. Nejsem nepřítel řidičů ani SŽ. Šlo mi spíše někdy o kostrbaté argumentování soudů v případech střetů na přejezdech, snad k tomu nové reflexní označení nepřispěje ?
Jinak realizace i font písma se povedl !
To není nátěr ale reflexní fólie.
Děkuji za zpřesnění.
A ještě si, kujóni jedni spiknutí, prosadili výrobu slunečních a polarizačních brýlí, aby nějakému oslnění dali punc pravosti, že vůbec existuje. Lyžaři v tom jedou s nimi!