Správa železnic otevřela přestupní terminál v Soběslavi
Autobusový terminál v Soběslavi. Pramen: Správa železnic
V následující stavební sezoně se začne budovat parkoviště P+R s více než 50 místy.
V následující stavební sezoně se začne budovat parkoviště P+R s více než 50 místy.
Tak hlavně že je tam ta Berlínská zeď, jinak by to mohlo bejt od autobusu na perón zbytečně blízko a moc jednoduchej přístup.
Ono je otázka, jak moc je autobusové nádraží v Soběslavi využito. Dálkové autobusy měli zastávku u zimního stadionu, regionální na náměstí.
To vpravdě nevím, ale na tom, že postavit mezi autobusák a nádraží zeď nedává smysl, to mění parmálo. Ale co čekat od firmy, co dokáže jebnout plot či zábradlí i mezi budovu nádraží a kolejiště (jako třeba v Romcikánech, Jílovým u Prahy a desítkách dalších stanic).
Většina vlaků stejně staví na druhém nástupišti a podchod je hned u nového autobusáku. Co se týče zdi, jsou tam hned domy, takže hluk. Do teď tam byl barák.
noerf: Těm mínusům, zřejmě z neznalostí místních poměrů, nerozumím. Máte pravdu. Nádraží je mimo hlavní silniční tah a dálkové autobusy tam nikdy zajíždět nebudou (status quo). Již první autobusák v této lokalitě, který postavili za komárů, trpěl nezájmem a nakonec část sloužila jako provizorní parkoviště. Regionální busy jezdí přes náměstí a je to blíž než k společnému terminálu odhadem pro 3/4 obyvatel města. Výhodu bych viděl snad ve zvýšené (snad) parkovací kapacitě. Vesničani by se tam při přesedání z auta na vlak/bus mohli naučit parkovat a neblokovat parkovací místa v ulicích kolem nádraží, kina a třeba i kolem náměsti. Parkovacích… Číst vice »
Akorát by nejspíš nevyšel hluk, takže vlak by musel zastavovat bez použití brzd, nebo pomalu projíždět. A pak taky zeď usměrní cestující…protože dav přechody a chodníky nehledá. Dav jde jako tupé stádo nejkratší cestou přímo pod kola projíždějících aut (viz např dnes ráno u Nemocnice Bohunice v Brně – radši se nechat přejet než ujít o 40 m víc).
Asi jste ještě neslyšel o přestupu hrana/hrana.
A ve které stanici typu Soběslav takový přestup hrana-hrana na busy funguje? V jednom směru to bude vždy podchodem. A ve druhém směru by to bylo u předjízdné koleje, zaprvé protože je vhodné ji tam mít a zadruhé protože není moc vhodné vysypat cestující z busu ke koleji po které se jezdí 160. Takže by to pak chtělo i štíhlé výhybky na zhlaví a to za to asi moc nestojí.
V Soběslavi je přestup podchodem téměř vždy, obě přímé koleje vedou kolem ostrovního nástupiště.
Nově ve Vsetíně bude hrana-hrana. Pokud bude nástupiště blízko odj. náv., tak do odbočky stačí vjezdová výhybka na 100 km/h a odjezdová na 60 nebo 80 km/h.
Ano to bude, ale pokud vím bude to vedlejší kolej, kam budou přijíždět většinou tam končící regionální vlaky, a nic se po ní nebude prohánět vysokou rychlostí. Podobně je to v Opavě. Tady v Soběslavi by to bylo zbytečně komplikované a s velmi omezeným užitkem.
Ano, na Karlovickou Strelu. Na rychlík podchodem.
Ostatně hrana-hrana je i v Brně. Jen musíte z Nových sadů na páté.
Uherský Brod.
OK, tam je to vhodné, ale to opět není moc stanice typu Soběslav, protože je to na jednokolejce a 100 % vlaků na té koleji zastavuje.
Stanice „Typ Soběslav“ je nějaký odborný železniční pojem? Něco jako rodinný dům „Šumperák“?
Z textu:
„Namísto nevyužívaného skladiště vznikla protihluková stěna, o kterou se prodloužila délka stávající zdi chránící okolí před nadměrnou hlukovou zátěží.“
https://sk.mapy.cz/zakladni?source=pubt&id=15212853&gallery=1&sourcep=foto&idp=6066663&x=14.7259426&y=49.2553673&z=17
Z uvedeného lze odvodit, že na místě bývalého skladiště nebude peron, u kterého by zastavovaly vlaky PH – CB.
Nevím, jak to chodí u australopithéků pod Špilasem, třeba tam fakt potřebují k usměrnění čtyřmetrovou zeď, když si neuměj namalovat přechod na logický místo, v civilizovaných krajích se však zbytečné bariéry (za strašný love) nestaví. A už vůbec ne proto, aby zahradily nejjednodušší a nejpřímější cestu z A do B. Zde by to mohlo bejt z autobusáku na „budějickej“peron cca 50 metrů, takhle je to 120 a ještě to bylo dražší. Zoufalý.
A hluk budeš zaříkávat?
Vezme si k tomu buben.
A víte o tom, ze v té Soběslavi konkrétně za tou zdi žádné nástupiště není?
A o hlukových limitech slyšeli?