Správa železnic otevřela přestupní terminál v Soběslavi

Autobusový terminál v Soběslavi. Pramen: Správa železnicAutobusový terminál v Soběslavi. Pramen: Správa železnic

V následující stavební sezoně se začne budovat parkoviště P+R s více než 50 místy.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Facepalm

Tak hlavně že je tam ta Berlínská zeď, jinak by to mohlo bejt od autobusu na perón zbytečně blízko a moc jednoduchej přístup.

noerf

Ono je otázka, jak moc je autobusové nádraží v Soběslavi využito. Dálkové autobusy měli zastávku u zimního stadionu, regionální na náměstí.

Facepalm

To vpravdě nevím, ale na tom, že postavit mezi autobusák a nádraží zeď nedává smysl, to mění parmálo. Ale co čekat od firmy, co dokáže jebnout plot či zábradlí i mezi budovu nádraží a kolejiště (jako třeba v Romcikánech, Jílovým u Prahy a desítkách dalších stanic).

Marťas

Většina vlaků stejně staví na druhém nástupišti a podchod je hned u nového autobusáku. Co se týče zdi, jsou tam hned domy, takže hluk. Do teď tam byl barák.

JardaP

noerf: Těm mínusům, zřejmě z neznalostí místních poměrů, nerozumím. Máte pravdu. Nádraží je mimo hlavní silniční tah a dálkové autobusy tam nikdy zajíždět nebudou (status quo). Již první autobusák v této lokalitě, který postavili za komárů, trpěl nezájmem a nakonec část sloužila jako provizorní parkoviště. Regionální busy jezdí přes náměstí a je to blíž než k společnému terminálu odhadem pro 3/4 obyvatel města. Výhodu bych viděl snad ve zvýšené (snad) parkovací kapacitě. Vesničani by se tam při přesedání z auta na vlak/bus mohli naučit parkovat a neblokovat parkovací místa v ulicích kolem nádraží, kina a třeba i kolem náměsti. Parkovacích… Číst vice »

M H

Akorát by nejspíš nevyšel hluk, takže vlak by musel zastavovat bez použití brzd, nebo pomalu projíždět. A pak taky zeď usměrní cestující…protože dav přechody a chodníky nehledá. Dav jde jako tupé stádo nejkratší cestou přímo pod kola projíždějících aut (viz např dnes ráno u Nemocnice Bohunice v Brně – radši se nechat přejet než ujít o 40 m víc).

Daniel Jablonecký

Asi jste ještě neslyšel o přestupu hrana/hrana.

Twix

A ve které stanici typu Soběslav takový přestup hrana-hrana na busy funguje? V jednom směru to bude vždy podchodem. A ve druhém směru by to bylo u předjízdné koleje, zaprvé protože je vhodné ji tam mít a zadruhé protože není moc vhodné vysypat cestující z busu ke koleji po které se jezdí 160. Takže by to pak chtělo i štíhlé výhybky na zhlaví a to za to asi moc nestojí.

Bert

V Soběslavi je přestup podchodem téměř vždy, obě přímé koleje vedou kolem ostrovního nástupiště.

Rejpal

Nově ve Vsetíně bude hrana-hrana. Pokud bude nástupiště blízko odj. náv., tak do odbočky stačí vjezdová výhybka na 100 km/h a odjezdová na 60 nebo 80 km/h.

Twix

Ano to bude, ale pokud vím bude to vedlejší kolej, kam budou přijíždět většinou tam končící regionální vlaky, a nic se po ní nebude prohánět vysokou rychlostí. Podobně je to v Opavě. Tady v Soběslavi by to bylo zbytečně komplikované a s velmi omezeným užitkem.

Jiří Kocurek

Ano, na Karlovickou Strelu. Na rychlík podchodem.

Ostatně hrana-hrana je i v Brně. Jen musíte z Nových sadů na páté.

Herold

Uherský Brod.

Twix

OK, tam je to vhodné, ale to opět není moc stanice typu Soběslav, protože je to na jednokolejce a 100 % vlaků na té koleji zastavuje.

Daniel Jablonecký

Stanice „Typ Soběslav“ je nějaký odborný železniční pojem? Něco jako rodinný dům „Šumperák“?

Karl vB.

Z textu:
„Namísto nevyužívaného skladiště vznikla protihluková stěna, o kterou se prodloužila délka stávající zdi chránící okolí před nadměrnou hlukovou zátěží.“
https://sk.mapy.cz/zakladni?source=pubt&id=15212853&gallery=1&sourcep=foto&idp=6066663&x=14.7259426&y=49.2553673&z=17
Z uvedeného lze odvodit, že na místě bývalého skladiště nebude peron, u kterého by zastavovaly vlaky PH – CB.

Facepalm

Nevím, jak to chodí u australopithéků pod Špilasem, třeba tam fakt potřebují k usměrnění čtyřmetrovou zeď, když si neuměj namalovat přechod na logický místo, v civilizovaných krajích se však zbytečné bariéry (za strašný love) nestaví. A už vůbec ne proto, aby zahradily nejjednodušší a nejpřímější cestu z A do B. Zde by to mohlo bejt z autobusáku na „budějickej“peron cca 50 metrů, takhle je to 120 a ještě to bylo dražší. Zoufalý.

bkv

A hluk budeš zaříkávat?

Jiří Kocurek

Vezme si k tomu buben.

Tomáš Záruba

A víte o tom, ze v té Soběslavi konkrétně za tou zdi žádné nástupiště není?

Jiří Kocurek

A o hlukových limitech slyšeli?