Správa železnic otevřela dohledové centrum, má ochránit před kybernetickými útoky
Bezpečnostní dohledové centrum Správy železnic. Foto: SŽ
Dohledové centrum je v provozu 24 hodin denně.
Dohledové centrum je v provozu 24 hodin denně.
Bože, to je tu zas pitomců, kteří naprosto neví, o čem mluví. Ale mluví rádi a pořád.
Už máte všechny vlasy vytrhané, nebo ještě je potřeba v diskusi pokračovat?
Neprovozuje stejná firma markentigový kanál na sociální sítí tiktok, který NUKIB považuje za bezpčenostní hrozbu?
To jsem zvěděv jak tento alert nové dohledové centrum, dle slov SŽ nejlepší v celém vesmíru, vyřeší.
Tiktok se dá spravovat z mobilu nijak nepropojenýho s IS Správy…¨
Útočníci, kteří v minulých letech útočili na železniční infrastrukturu, taky „nebyli“ propojení s IS tamních Správ…
Vůbec nevíte, co a o čem plácáte. Mějte proboha trošku soudnosti.
prosím znalé o odpověď- ještě je v předpisech zakomponován postup pro jízdu za nemožného dorozumneni se? vypadku zab zar , fialove televizi atd. kdysi k tomu tusim pouzivaly ruzne barevne formulare , podle toho , odkud vlak jel ( od / do zacatku trate) , ,,zezlo,, apod. jak se dnes jezdi kdyz nic nefunguje? vč vypadku gsm .
je na tuto moznost mysleno v dobe kdy kazde sranky maji sve pc?
dekuji
Ano, pořád je to možné. Velmi neefektivní, pomalé, ale jezdit se dá.
Ne, je to zrušené od loňského července.
Zajímavé, nevěděl jsem.
Podle mne tedy chyba… Stačí jedna sabotáž a všechno stojí.
děkuji , a omlouvám se za dva stejne příspěvky – asi ,,dvojklik,, nebo neco takovyho
prosím znalé o odpověď- ještě je v předpisech zakomponován postup pro jízdu za nemožného dorozumneni se? vypadku zab zar , fialove televizi atd. kdysi k tomu tusim pouzivaly ruzne barevne formulare , podle toho , odkud vlak jel ( od / do zacatku trate) , ,,zezlo,, apod. jak se dnes jezdi kdyz nic nefunguje? vč vypadku gsm .
je na tuto moznost mysleno v dobe kdy kazde sranky maji sve pc?
dekuji
Možná by stačilo kvalitně proškolit výpravčí a lidi z CDP. Občas je to prohlídka jelit
Hmm. Zřejmě dokonalý strojvedoucí.
Já jsem jednou ve vlaku chtě – nechtě vyslechl rozhovor výpravčí a signalisty, jakou mají hrůzu z nějakého školitele a zkoušek…mimo jiné povídali i o tom, že hovorová kázeň se nacvičuje s utrženým sluchátkem nějakého starého násražáckého telefonu….inu moderní technika a metody…..😂😂 Byla sobota, pět hodin ráno a já bych jinak spal, bohužel ten signalista neustále v Regionově tolik mlátil opěrkou u sedačky (asi ze stresu z toho školitele), že se tam spát nedalo a musel jsem jejich starosti vyslechnout.
Já bych spíše proškolil fíry… 😉 To co někdy předvádí, je jak cirkus na kolejích.
Já bych klidně obojí. Pač po vykoktání kouzelné formulky kdo jsem, co jsem, co chci, se ve vysílačce od výpravčího ozve jen „jo“ a rozsvítí se bílá. To by se jeden pos*al.
byl jsem svedkem kdyz svedomity fira v koline hovoril s vypravcim- mel hlasity odposlech a otevrene okno. odmluvil mantru kdo je co chce a cekal . za chvili se ozvalo: pane, u nas se jezdi na bilou,,. – no ja bych rad znal kudy pojedu , kolik casu na to mam a chcel bych slyset ze mohu posunovat …. .,, no tak to teda si musis pockat , vyprsel ti cas,, .
Hlavně ti fírové ČD a ČD Cargo, kteří vesele používají své rootnuté služební tablety v nouzovém režimu pro přístup na net. Tuhle jeden takovej rozložitej veterán sám zabral jediný místo pro rodinu v první třídě RegioPantera (tři sedačky u stolečku) , byl arogantní jako prase a hlavně si pak na tomhle služebním tabletu řešil svoje soukromý věci.
Obě firmy to ví a obě to tiše tolerují. Bezpečnost hadra.
U ČDC se v tabletu normálně na net dostaneme, není to nijak blokované. 😉
Na ČDC nemusí být rootnutý, je to normálně povolené, není to žádná tichá tolerance.
Máme jen 2 podmínky.
1) Neodinstalovat žádnou provozní aplikaci
2) Při vyčerpání dat, se data neobnovují, jen se datový přenos zpomalí, že pro provozní aplikace to stačit bude, ale pro surfování po internetu už ne.
Ani jedna skupina si nemáme co vyčítat (ať to jsou strojvedoucí, nebo výpravčí, nebo posunovači, atd…), všude se najdou černé ovce, které jsou zralý na přezkoušení skrz komunikaci po radiostanici.
Další vyhazování peněz daňových poplatníků. Kdo by útočil na ČD potažmo SŽ? Vždyť celá česká železnice je sebedestriktivní sebevražedná mise
Proč se vůbec České dráhy jmenují České dráhy? Vždyť nemají / neprovozují dráhu ani jednu. Poslední jejich dráhou byla lanovka na Ještěd….a s tou to dopadlo jako vždycky…
Mají a provozují. Například ONJ 🙂
Přesně tak, rovněž desítky drah-vleček (hlavně “depa” a fekální koleje) po celé republice…
Páč se tak jmenovaly v době, kdy dráhu měly. A počítám, že kdyby se rozhodly přejmenovaat, budou lidi vašeho ražení prudit, že jsou to vyhozený peníze a že na jméno to nejezdí.
Naopak, já bych byl rád kdyby se přejmenovaly.
Jo jo lid promluvil bezpečnost není třeba.
A ne ani vtipné to není. A smutná je skutečnost, že o tom nic nevíte a stejně píšete komentáře.
Kdyby blbost nadášela, mohl byste mít aerolinky.
https://www.elogistika.info/kyberneticke-centrum-spravy-zeleznic-denne-resi-1200-incidentu-pocet-ma-vzrust/
„Bezpečnost cestujících a celé železniční sítě České republiky je naší naprostou prioritou. ..“
V Zápech by prý byl potřeba na přejezdu P2739 světelný výstražník se závorou místo kříže a značkou STOP. Dnešní bilance 4 zranění z toho 2 děti kdy jedno zraněné dítě bylo dle zpráv cestujícím ve vlaku.
https://www.pozary.cz/clanek/276665-mezi-brandys-nad-labem-a-lazne-tousen-na-odbocku-do-obce-zapy/
Jak to souvisí s jelitem za volantem?
Právě,že to souvisí velmi úzce, protože pokud je pro někoho bezpečnost cestujících naprostou prioritou měl by se postarat o to, aby cestující v bezpečí byli.
Jak kybernetické útoky souvisí s železničním přejezdem?
Třeba, že je tam místo závoráře IT, kterou je třeba chránit. 🙂
Takže na každé nádraží nebo zastávku podchody, všude modré zábradlí a na každý přejezd závory a pro jistotu ještě chlapa s cerveným praporkem, kdyby přejezd kiksnul nebo jak? 😀
O čem to mluvíte? Na co zábradlí? Když vleze člověk před vlak zbyde z něj nic a cestující ve vlaku to nijak extra neohrozí. Když vjede před vlak auto rizika pro cestující stoupají a když už je každému u ….ten řidič co před vlak z nějakého důvodu vjel nikomu by neměla být lhostejná bezpečnost cestujících. Je super říct, že je tam kříž, je tam stopka a že ten co tam vjel tam neměl co dělat a je to jeho blbost.. Ale napadlo Vás jak k tomu přijdou ti lidé ve vlaku?
Á další odborník co tomu strašně rozumí. Předpokládám aspoň 5 CISCO certifikátů máte že? 🙂
Nemusím tomu rozumnět. Stačí vědět co zamená slovo prevence. A prevence na přejezdu je stejně důležitá jako prevence v podání nějakého dohledového centra.
Ano česklá klasika. Nemusím tomu rozumět, abych mohl blýt na internetu své bludy.
Je dobré, že přesně vím kam si vás pro příště zařadit.
Děkuji.
Trumvay je jeden z neprofláklejších místních blbů, co mele naprostý nesmysly víceméně k jakémukli tématu. Nu, však uvidíte sám…
Jsem jeden z místních blbců? Melu naprostý nesmysly? A víte o tom, že ta nehoda má jednu oběť a řidič to fakt nebyl?
Dělejte jak uznáte za vhodné.
Jojo. A doma si lepí OSI modely.
Oprava: 3 zranění , 1 mrtvý 🙁