Škoda, že tam zůstanou ty propady rychlostí a jak SŽ honosně říká „přejezdy zabezpečené výstražnými kříži a značkou STOP“. Ta trať má potenciál, kdyby byla rychlá a jezdilo tam něco modernějšího a svižnějšího.
je to prostě lokálka, kde má jediný smyl se zamyslet, zda to do budoucna držet. chápu za dob, kdy tudy jezdily náklady do cukrovaru… ale v dnešní době? je tam aspoň 1500 cestujících(platících)/den?
Tady nejde o to, co se dá splnit, ale zajímalo mě, jakým výpočtem jste přišel zrovna na 1500 a ne třeba na 750? Nebo jste úmyslně dál takové, číslo, které se asi stěží splní?
Václav John
4 let
Když bude trať opravena, nelze
Jiří Kocurek
4 let
Ve vší úctě, ale pan profesor si nejpíš neuvědomuje, že bez toho cukrovaru, hlavního akcionáře, by ta trať nevedla vůbec nikam, nebyla by vůbec žádná.
Ale jistě si to uvědomuje. Jen tímhle vysvětluje na dnešní pohled nesmyslné vedení tratě. Bo o tom, že by v Litní byl cukrovar už asi skoro nikdo neví. Stejně jako většina lidí neví, proč je spousta tratí v Polabi a na Slansku. Kde dnes se nic a nikdo nevozi.
Brian Griffin
4 let
Pan profesor by se neměl na potřeby železnice a průmyslu přelomu XIX./XX. století dívat povrchní optikou století XXI.
Nesouvisi to primo s tematem, ale by dobre, kdyby SZ, kdyz opravuje trate, nebo koridor, tak pokud by to bylo mozne, tak aby delala vetsinou nepretrzite vyluky (pokud to jde) misto nekolika dennich kouskovanych (nebo kouskovanou, ale od rana do vecera (12 hodinova denni smena) misto jen par hodinovych vyluk) a pri vylukach na koridoru, aby vydavala vylukove jizdni rady, aby vlaky nenabiraly zpozdeni 20 a vice minut. SZ je stejne statni podnik, tak je jedno, ze by byly casteji nepretrzite vyluky, stat by to zaplatil a pro dopravce by to bylo lepsi a taky by nebyla napr.: vyluka na… Číst vice »
Nepřetržité výluky ano, ale aby se na nich také nepřetržitě pracovalo. Ne jen jedna směna 8-16 hod ve všední den a o sobotách a nedělích tam není ani noha.
Když se dělá série krátkých výluk, tak ať jsou mimošpičkové (noční, víkendové). A výukový jízdní řád souhlasím, plánovaná výluka není důvodem zpoždění.
Jsou, kdy se schválí. Co kdybyste se přihlásil na Správu železnic, že jim pomůžete plánovat výluky, že to dělají špatně, evidentně víte, jak by to měli udělat.
Tak nepřetržitá prosím, ale jsem zvědav, kdo tam v noci bude dělat, když nejsou lidé.
A opravdu bych rád viděl trať (stanici), kde byla 5 dní za sebou 3 hodinová výluka, a co se tam dělalo.
Ano 3 hodinové výluky jsou (proč dělat delší, když to není potřeba), ale ne rozhodně 5 dní za sebou.
Pavel Q
4 let
S Litní se pan profesor asi trochu popletl, výjezd do Hostomic je do stoupání, asi se tohle řešení muselo udělat aby se získala pořebná výška.
Kdepak. Původně měl být oblouk a nádraží až za ním. Jenže to by bylo z obce nepřiměřeně daleko.
A tak rytíř Daubek vymohl jako člen sněmu úpravu ve smyslu současného stavu.
Ne, opravdu nenahradí, proto se to také dělá mimo sezónu a navíc v této době, kdy cestuje méně lidí. O letních víkendech, kdy tam běžně jezdí plné soupravy 810+010+810, by to autobus nepobral, o cyklistech ani nemluvě.
Knížecí rada
4 let
A výhybku si v Litni furt přehazuje vlakový personál? Byl jsem tam už dávno.
Odpusť nevzdělanému venkovanovi, že se stále ptám, o předpise D1 jsem už slyšel :-), ale co to je Železnice 4.0 profesora Martina Lesa?
P.S. Tykáme si z časů služby v Karlštejně.
Co se myslí digitální železnicí od ČVÚT? Vím, že AŽD dodává novou generaci ASVC a chystá se na autonomní vlaky, ale co chystá ČVÚT? To je zase jen v úrovni teorie, co?
Jasně, vidím jeden spoj který je poloprázdný a hned dělám závěry ohledně potenciálu. Zaprvé – autor fotky již neuvedl který spoj a ve kterém úseku to bylo, obsazenost zpravidla bývá jedním směrem vysoká a druhým směrem ve stejnou dobu zcela minimální. Tak je to běžné ve většině linek VHD, ať už autobusových i vlakových. A za druhé – potenciál není totéž co reálné využití. Možná by neškodilo si zjistit, co vlastně slovo potenciál znamená.
Neznám tuto trať, tak se nevyjadřuji (k ní).
A třeba u Třemošnice věřím rozumným lidem (kteří navíc alespoň na nějaké úrovni chápou různé problematiky a témata dopravy), že je železnice do Třemošnice využívána i desítkama lidí na spoj.
Štěpán má dokonalý přehled o všech tratích v ČR??
(Vím, že ne)
Že někdo napíše, jak tam jel skoro sám a on tam zase jako vždy vídí plně obsazenou 810 + 010 + 810.
Čistě náhodou nejsem z Přerova ani z blízkého či vzdáleného okolí. A po trati 172 nejezdím sice moc často, ale když už náhodou jo, tak bývají vlaky plné (minimálně v letních měsících), což jsem viděl na vlastní oči. Ne sice v celé délce, ale minimálně po Všeradice ano. Pak už cestujících rychle ubývá, do Lochovic už jich moc nejezdí. Ale když už ten vlak jede, tak proč by nemohl dojet až do konce? Upřímně, tady to s pokusem o zrušení této trati ani nezkoušejte. Je to jediná víkendová linka veřejné dopravy, která v tomto regionu plnohodnotně funguje a využitá je… Číst vice »
Štěpán. Tak za prvé jsem předeslal, že k této trati se nevyjadřuji.
Za druhé, rušení železnice jako takové jsem nenavrhoval ani u Mšenky.
A vás bych se určitě neptal, co mi dovolíte za názor zde napsat, či nenapsat.
Jen je mi těžko, po tom všem, co jste zde a jinde napsal uvěřit, že máte elementární představu alespoň o části relací, které hodnotíte.
A vy hodnotíte (jakoby zasvěceně), úplně všechny relace.
Schválně píšu relace, ne železnice.
Názor si zde samozřejmě pište jaký chcete, na to má právo každý, ale je to pořád jenom názor, kterým se nikdo nemusí řídit (a zrovna v tomto případě ani nebude, jinak by SŽ tratě jako Mšeno nebo tuto trať neopravovala).
A je mi jedno, jestli mi věříte, nebo ne. Já zde píši to, co jsem viděl na vlastní oči a to nejednou. Můžete mi klidně nevěřit jak chcete, ale stejně na tom nic nezměníte.
To si člověk říká, jak daleko napřed je tramvajová doprava. Tramvaják už ani nemusí mačkat „brnkátko“, aby přehodil výhybku. RIS pozná vozidlo a linku, výhybku už přehodí sám.
Zlepšovák pro úvraťové stanice s více kolejema – v základním režimu vybrat 2 koleje, na ty dát počítadla náprav, další na vjezdy a nechat to přestavovat automaticky. Vlak na jeden směr přijede vždy na danou kolej, kde drnkne do počítadlo na odjezdu a po odpočítaných nápravách tím dá signál k přestavení výhybek. Cesta stanicí je prohlášena za volnou po odpočítání náprav na vjezdu ve směru pokračování cesty. Jeden směr má samozřejmě přednost, takže pokud by mělo dojít k míjení, tak si vlak v protisměru postojí u vjezdu tak, aby bylo prázdné zhlaví, kde se mají míjet. Pak samozřejmě magie typu… Číst vice »
§1 beru, ač ta plácačka v dané stanici není nic jiného, než totéž v lidském provedení. Předpis je – jízda proti návěstem. Rozšíření o šíbování – chce víc čítačů náprav a 4 vysoká posunovací návěstidla. Nechť jsou před hranou koleje v každém směru čítače. A poslední nechť je ve špici. 2 vysoká návěstidla pak míří směrem k nástupištím a 2 zbylá směrem ke krajům přes zhlaví. Fíra chce šíbovat – odvěsí vozy, přejede na hranu k návěstidlu – ale tam už bude za čítačem. Tím systému řekne, že chce šíbovat na druhou stranu vlaku. Po chvilce dostane volný posun do… Číst vice »
Mapař
4 let
Jé, tak to jsem rád, že jsem se tam někdy loni svezl – byl to fakt zážitek jak o 50 let zpátky. Fajn retro 🙂 Ale jo, trať i cestující si to zaslouží 😉
Škoda, že tam zůstanou ty propady rychlostí a jak SŽ honosně říká „přejezdy zabezpečené výstražnými kříži a značkou STOP“. Ta trať má potenciál, kdyby byla rychlá a jezdilo tam něco modernějšího a svižnějšího.
Ten potenciál pro trasu Praha-Příbram trochu sráží neodstranitelné úvratě Třebaň a Liteň…
Tak to jste se těsně netrefil. Do Příbrami tudy těžko…
je to prostě lokálka, kde má jediný smyl se zamyslet, zda to do budoucna držet. chápu za dob, kdy tudy jezdily náklady do cukrovaru… ale v dnešní době? je tam aspoň 1500 cestujících(platících)/den?
Myslíte 27 plných 810? Nebo 10 plných dvou-vozových panterů? Která trať to má.
Proč zrovna 1500? Jak jste k tomuto číslu přišel, proč ne třeba 500?
možná raději 50, ať se fakt dá splnit…
Tak 50 lidí denně tam jezdí zcela stoprocentně, rozhodně i víc.
to je jeden autobus?
autobus ≠ vlak
Tady nejde o to, co se dá splnit, ale zajímalo mě, jakým výpočtem jste přišel zrovna na 1500 a ne třeba na 750? Nebo jste úmyslně dál takové, číslo, které se asi stěží splní?
Když bude trať opravena, nelze
Ve vší úctě, ale pan profesor si nejpíš neuvědomuje, že bez toho cukrovaru, hlavního akcionáře, by ta trať nevedla vůbec nikam, nebyla by vůbec žádná.
Ale jistě si to uvědomuje. Jen tímhle vysvětluje na dnešní pohled nesmyslné vedení tratě. Bo o tom, že by v Litní byl cukrovar už asi skoro nikdo neví. Stejně jako většina lidí neví, proč je spousta tratí v Polabi a na Slansku. Kde dnes se nic a nikdo nevozi.
Pan profesor by se neměl na potřeby železnice a průmyslu přelomu XIX./XX. století dívat povrchní optikou století XXI.
Hele, a říkal jsem ti, že jsem za Liteňku dostal inženýra? 😉
Když Vy inženýra…tak my …to teprve uvidíte 😂😂😂
Nesouvisi to primo s tematem, ale by dobre, kdyby SZ, kdyz opravuje trate, nebo koridor, tak pokud by to bylo mozne, tak aby delala vetsinou nepretrzite vyluky (pokud to jde) misto nekolika dennich kouskovanych (nebo kouskovanou, ale od rana do vecera (12 hodinova denni smena) misto jen par hodinovych vyluk) a pri vylukach na koridoru, aby vydavala vylukove jizdni rady, aby vlaky nenabiraly zpozdeni 20 a vice minut. SZ je stejne statni podnik, tak je jedno, ze by byly casteji nepretrzite vyluky, stat by to zaplatil a pro dopravce by to bylo lepsi a taky by nebyla napr.: vyluka na… Číst vice »
Ano, s tématem to naprosto nesouvisí.
Nepřetržité výluky ano, ale aby se na nich také nepřetržitě pracovalo. Ne jen jedna směna 8-16 hod ve všední den a o sobotách a nedělích tam není ani noha.
Když se dělá série krátkých výluk, tak ať jsou mimošpičkové (noční, víkendové). A výukový jízdní řád souhlasím, plánovaná výluka není důvodem zpoždění.
Jsou, kdy se schválí. Co kdybyste se přihlásil na Správu železnic, že jim pomůžete plánovat výluky, že to dělají špatně, evidentně víte, jak by to měli udělat.
Tak nepřetržitá prosím, ale jsem zvědav, kdo tam v noci bude dělat, když nejsou lidé.
A opravdu bych rád viděl trať (stanici), kde byla 5 dní za sebou 3 hodinová výluka, a co se tam dělalo.
Ano 3 hodinové výluky jsou (proč dělat delší, když to není potřeba), ale ne rozhodně 5 dní za sebou.
S Litní se pan profesor asi trochu popletl, výjezd do Hostomic je do stoupání, asi se tohle řešení muselo udělat aby se získala pořebná výška.
Kdepak. Původně měl být oblouk a nádraží až za ním. Jenže to by bylo z obce nepřiměřeně daleko.
A tak rytíř Daubek vymohl jako člen sněmu úpravu ve smyslu současného stavu.
… Br! No jak to tohle mohl dovolit? Nádraží v centru…
Myslíte nějak takto: https://mapy.cz/s/lamagezavu
Takto http://lokalka.nasenoviny.net/NAKRES.jpg
Dopravu zajišťují místo vlaků autobusy.
Fakt jo? Autobus přece vlak plnohodnotně nenahradí….
si nečetl že je výluka
Takže vlastně po dobu výluky mají rychlejší a pohodlnější dopravu 🙂
No zrovna tady má autobus co dělat aby to po klikatých cestičkách okolo stihnul. 🙂
Ne, opravdu nenahradí, proto se to také dělá mimo sezónu a navíc v této době, kdy cestuje méně lidí. O letních víkendech, kdy tam běžně jezdí plné soupravy 810+010+810, by to autobus nepobral, o cyklistech ani nemluvě.
A výhybku si v Litni furt přehazuje vlakový personál? Byl jsem tam už dávno.
Tipl bych že jo, vzhledem k tomu, že trať je v režimu D3
Ale už už dlouho nebude
Co tam bude místo D3?
Do Litně že Třebaně D1 a řízení z Balabenky a možná i časem Železnice 4.0 profesora Martina Lesa.
Odpusť nevzdělanému venkovanovi, že se stále ptám, o předpise D1 jsem už slyšel :-), ale co to je Železnice 4.0 profesora Martina Lesa?
P.S. Tykáme si z časů služby v Karlštejně.
🙂 To já nemůžu tušit, kdo se skrývá pod jmfjv.. 🙂 Digitální železnice, ČVUT, pilotní projekt. Ale rozhodnuto zdaleka ještě není.
Co se myslí digitální železnicí od ČVÚT? Vím, že AŽD dodává novou generaci ASVC a chystá se na autonomní vlaky, ale co chystá ČVÚT? To je zase jen v úrovni teorie, co?
Ano, přehazuje průvodčí, jel jsem tam letos v letní sozóně 2x a ve vagonku jsme byli celkem tři cestující.
Nikoli průvodčí, ale vlakvedoucí. Průvodčí tu nejezdí.
Přehazovala paní, která také kontrolovala jízdenky. Obsazenost viz: https://imgur.com/r2QrkN6
Tomu říkám potenciál!!!
Jasně, vidím jeden spoj který je poloprázdný a hned dělám závěry ohledně potenciálu. Zaprvé – autor fotky již neuvedl který spoj a ve kterém úseku to bylo, obsazenost zpravidla bývá jedním směrem vysoká a druhým směrem ve stejnou dobu zcela minimální. Tak je to běžné ve většině linek VHD, ať už autobusových i vlakových. A za druhé – potenciál není totéž co reálné využití. Možná by neškodilo si zjistit, co vlastně slovo potenciál znamená.
Neznám tuto trať, tak se nevyjadřuji (k ní).
A třeba u Třemošnice věřím rozumným lidem (kteří navíc alespoň na nějaké úrovni chápou různé problematiky a témata dopravy), že je železnice do Třemošnice využívána i desítkama lidí na spoj.
Štěpán má dokonalý přehled o všech tratích v ČR??
(Vím, že ne)
Že někdo napíše, jak tam jel skoro sám a on tam zase jako vždy vídí plně obsazenou 810 + 010 + 810.
Nejste Štěpáne čistě náhodou kousek od Přerova?
Čistě náhodou nejsem z Přerova ani z blízkého či vzdáleného okolí. A po trati 172 nejezdím sice moc často, ale když už náhodou jo, tak bývají vlaky plné (minimálně v letních měsících), což jsem viděl na vlastní oči. Ne sice v celé délce, ale minimálně po Všeradice ano. Pak už cestujících rychle ubývá, do Lochovic už jich moc nejezdí. Ale když už ten vlak jede, tak proč by nemohl dojet až do konce? Upřímně, tady to s pokusem o zrušení této trati ani nezkoušejte. Je to jediná víkendová linka veřejné dopravy, která v tomto regionu plnohodnotně funguje a využitá je… Číst vice »
Štěpán. Tak za prvé jsem předeslal, že k této trati se nevyjadřuji.
Za druhé, rušení železnice jako takové jsem nenavrhoval ani u Mšenky.
A vás bych se určitě neptal, co mi dovolíte za názor zde napsat, či nenapsat.
Jen je mi těžko, po tom všem, co jste zde a jinde napsal uvěřit, že máte elementární představu alespoň o části relací, které hodnotíte.
A vy hodnotíte (jakoby zasvěceně), úplně všechny relace.
Schválně píšu relace, ne železnice.
Názor si zde samozřejmě pište jaký chcete, na to má právo každý, ale je to pořád jenom názor, kterým se nikdo nemusí řídit (a zrovna v tomto případě ani nebude, jinak by SŽ tratě jako Mšeno nebo tuto trať neopravovala).
A je mi jedno, jestli mi věříte, nebo ne. Já zde píši to, co jsem viděl na vlastní oči a to nejednou. Můžete mi klidně nevěřit jak chcete, ale stejně na tom nic nezměníte.
No na SŽ trať všichni opravovat zrovna nechtěli, ty prachy by se totiž hodily na opravdu důležité železnice……..
A se správnými motorovými vozy!!!
A v kterou to bylo dobu? Protože ranní a odpolední spoje jsou v pracovní dny celkem frekventované.
To si člověk říká, jak daleko napřed je tramvajová doprava. Tramvaják už ani nemusí mačkat „brnkátko“, aby přehodil výhybku. RIS pozná vozidlo a linku, výhybku už přehodí sám.
Zlepšovák pro úvraťové stanice s více kolejema – v základním režimu vybrat 2 koleje, na ty dát počítadla náprav, další na vjezdy a nechat to přestavovat automaticky. Vlak na jeden směr přijede vždy na danou kolej, kde drnkne do počítadlo na odjezdu a po odpočítaných nápravách tím dá signál k přestavení výhybek. Cesta stanicí je prohlášena za volnou po odpočítání náprav na vjezdu ve směru pokračování cesty. Jeden směr má samozřejmě přednost, takže pokud by mělo dojít k míjení, tak si vlak v protisměru postojí u vjezdu tak, aby bylo prázdné zhlaví, kde se mají míjet. Pak samozřejmě magie typu… Číst vice »
§1 Nikdy se to tak nedělalo
§4 Není na to předpis
§5 Bylo by to příliš složité
§1 beru, ač ta plácačka v dané stanici není nic jiného, než totéž v lidském provedení. Předpis je – jízda proti návěstem. Rozšíření o šíbování – chce víc čítačů náprav a 4 vysoká posunovací návěstidla. Nechť jsou před hranou koleje v každém směru čítače. A poslední nechť je ve špici. 2 vysoká návěstidla pak míří směrem k nástupištím a 2 zbylá směrem ke krajům přes zhlaví. Fíra chce šíbovat – odvěsí vozy, přejede na hranu k návěstidlu – ale tam už bude za čítačem. Tím systému řekne, že chce šíbovat na druhou stranu vlaku. Po chvilce dostane volný posun do… Číst vice »
Jé, tak to jsem rád, že jsem se tam někdy loni svezl – byl to fakt zážitek jak o 50 let zpátky. Fajn retro 🙂 Ale jo, trať i cestující si to zaslouží 😉
No, před 50 lety byli ještě v Litni výpravčí s pakrem. A vjezdová navěstidla. A jeden pár vlaků dokonce s lokomotivou
Tady máte Liteň kdysi:
https://www.youtube.com/watch?v=2l7_DzNRANs
Pokud jsem koukal dobře, tak i v Osově se vybudovalo nové nástupiště hned vedle přejezdu, místo u původní nádražní budovy.
Škoda, že se (zřejmě) mnoho zatím neudělá s řadou problémových přejezdů na té trati.
Například v Bělči a ve Třebani.