Správa železnic opravuje lokálku mezi Zadní Třebaní a Lochovicemi za 75 milionů
Správa železnic mimo jiné vymění 7600 pražců
Správa železnic se na podzim pustila do velké opravy lokálky mezi Zadní Třebaní a Lochovicemi (č. 172) na Berounsku. Práce začaly v říjnu a potrvají do konce listopadu, celkové náklady činí 75 milionů korun. Dopravu zajišťují místo vlaků autobusy.
Za uvedenou sumu se na části trati vymění kolejový rošt a celkem 7600 pražců, na 11 kilometrech bude nově bezstyková kolej a v délce 15 kilometrů se trať podbije. Opravou projde také sedm přejezdů, jeden most a tři propustky. Zastávky Radouš a Neumětely dostanou nová nástupiště s hranou 550 milimetrů nad kolejnicí.
„Trať prochází komplexní opravou, kterou mimo jiné ocení i cestující, bezstyková kolej zajistí klidnější a pohodlnější jízdu vlaku,“ uvedl ředitel Oblastního ředitelství Praha Správy železnic Vladimír Filip. Úpravou projde i okolí tratě, zejména jejích zářezů a náspů včetně odvodňovacích příkopů. „Opravami takového rozsahu posouváme tratě místního charakteru z pohledu bezpečnosti a pohodlí cestujících na vyšší úroveň,“ doplnil Filip.
Ve středních Čechách probíhá od začátku listopadu rovněž oprava tratě Rataje nad Sázavou – Mirošovice u Rataj nad Sázavou. Ta skončí 10. prosince.
Lokálku Zadní Třebaň – Lochovice (zahájení provozu 1901) uvádí historik profesor Milan Hlavačka jako typický příklad, jak se koncem 19. století takové tratě stavěly. Takto se vyjádřil v rozhovoru před několika lety:
Krásný případ je lokální trať Zadní Třebáň – Liteň – Lochovice. Ta lokálka by mohla jet na Hostomice a Lochovice nejkratší cestou. Jenže najednou začne stoupat do kopce a zajede až do Litně. A tam skončí v úvrati, musí se přepřahat lokomotiva a jede se z kopce. Protože největším akcionářem byl liteňský velkostatek s cukrovarem, který do toho investoval největší peníze. Tak to muselo přijet k tomu cukrovaru. Majitel velkostatku rytíř Doubek si tuhle trať s úvratí prosadil.