Správa železnic opravila za 1,8 milionu zastávku Praha-Holyně

Zastávka Holyně po rekonstrukci. Pramen: Správa železnicZastávka Holyně po rekonstrukci. Pramen: Správa železnic

Železniční zastávka byla v Holyni zřízena roku 1933.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Pár hezkých záběrů na hlásce Holyně ve filmu „Kde lampy bloudí“ , k dohledání na youtube

Jarda

tak ještě mohli tu pražskou trať elektrifikovat.

Martin

Docela ukazkova rekonstrukce, nic megalomanskeho, novy peron a prodlouzena strecha, lavicky, … kdyby se k rekonstrukcim pristupovalo takto, tak za par penez je zrekonstruovana vetsi cast zastavek…

VTT

Jako jo, vypadá to pěkně. Ale furt je tu ta otázka, co to přinese cestujícímu – když na tu zastávku přijdu, k čemu mi opravený baráček, ve kterém je soukromý byt, takže jako čekárna to neslouží.
U nádraží je jasné, že jsou potřeba nějaké služební prostory pro zaměstnance, ale tady byl hláskař naposledy kdysi dávno, pro provoz ta budova už dávno neslouží.
I když, jestli si to nechal zrekonstruovat drážní papaláš, tak to smysl dává.

Twix

Přínos je že si můžete sednout na lavičku pod střechou, to tam dosud nebylo.

král j

Je tam čekárna?

Peeetr

Zcela zjevně to nebylo upraveno primárně pro čekající, ale pro toho kdo tam bydlí, aby tam čekalo co nejméně lidí.

Jelen

Ale vždyť je ta zastávka od Holyně tak daleko, trať je úplně zbytečná a bylo by lepší vlaky nahradit autobusem, který zajede přímo na náves do Holyně!!

(kdo nepochopil, jde o ironii, kterou poukazuji na nesmyslnost argumentu, kdy je jedna zastávka mimo zástavbu, v důsledku čehož nemají vlaky smysl na celé trati)

Daniel Jablonecký

Z takových příspěvku jsem teda Jelen. Zejména mě vždycky pobaví, když má někdo potřebu zdůrazňovat, že se jedná o ironii nebo vtip.

Jelen

Z vlastní zkušenosti, tady se v diskuzi objevuje plno takových, kteří to nechápou, proto to zdůrazňuji.

Miloš

Za 1,8 mega mohli postavit skoro novou.
Předražené. Za tak malý objek?

Jiří Kocurek

Vypadá to, že peron je zcela nový. Stav z dubna 2022 vypadá dost jinak: https://mapy.cz/s/fonafokumo

Štěpán Macháček

Je vidět, že jste (dlouho) nic nestavěl nebo nerekonstruoval. Bohužel při dnešních cenách je to reálná částka za novou střechu, omítku, nástupiště… Mám vlastní zkušenost s rekonstrukcí velmi podobné drážní stavby. Ano, kdybyste si to samé dělal doma svépomocí, dost byste ušetřil za pracovní sílu. Ale tady se musí započítat a je to nemalá položka nákladů.

Kování

Prosím o kontakt kdo mi postaví dům za 1,8 milionu dost by se mi hodil.

Honza

Kam se podělo modré zábradlí? 😉

Tomáš

Holt, Praha. Tam byli vždycky dál.

Granja

On to možná ještě nečetl.

Dave

Je velká škoda, že jinde takovéto malebné stavby s kusem historie kolem tratí mizí a jsou nahrazovány jen betonovou budkou.

Koro

V budově se bydlí, nebudu zmiňovat kdo….

Tomáš

Ale? Pochlubte se.

Hodně štěstí

Jeden nejmenovaný přednosta jednoho nejmenovaného hlavního nádraží.

Pavel Skládaný

Je mu přáno, má dobrou adresu.

KubiqCZ

Jestli tam bydlí stále ten samý člověk, co před asi deseti lety, tak vím (ale zmiňovat také nebudu).

jal

Při pohledu na fotky jsem si říkal, že opravit dnešní rodinný dům spolu se zastávkou není jen tak.
Zvlášť, když jinde se podobné objekty bourají, i po nedávné generálce.
Podle zabedněných oken budova čekárny snad ani žel. provozu neslouží?

Tomáš

Holt Praha.

Twix

Na této zastávce nebyl při „velké“ modernizaci tratě v roce 2015 doplněn displej s odjezdy (všude jinde na trati je) a jak tak koukám, není tam pořád (akorát jsem teď zastávkou projel). Také tam tehdy neupravovali nástupiště, snad se jen kus prodloužilo, teď vypadá nově. Aspoň že je tam teď možnost čekat pod střechou.

Martin Prager

V dětství startovní místo pro výlety do Prokopského údolí a pak i pro klukovská dobrodružství. Ze Smíchova se jelo Kredencem (262.1/830), na hlásce v Holyni byla pohodová obsluha, závory byly dlouho, dlouho drátovodem na kliku … Jenže tahle nostalgie a romantika místa je již pryč. Ale oprava se povedla a vzpomínky zůstaly.

Koro

Nostalgie a romantika je z celé trati právě jen tam stále.

Tomáš

Nostalgie a romantika je fajn, já jako pravidelný uživatel bych ale hlavně uvítal, aby se z této trati stala plnohodnotná příměstská trať, tzn. dvě koleje a hlavně dráty.

David

Počítám, že bez drátů a 2 kolejí tam tak jezdí muzejní 810.

Martin Prager

Zatím je to ráj pro Regiohnáty (814) snad se to brzy změní.

Twix

Ve špičce každou půlhodinu zdvojená regína (za rok PESA) a projíždí tudy i rychlíky R26 a Cyklo Brdy. Modernizovaná 810 se tudy akorát ráno soupravově naváží do Rudné na linku S65.

Mirek

Hlavně ty Cyklo Brdy jsou tam lepší, než je tahnout kolem vody. Zasloužilo by to lepší vozy, ale slyšet Bardotku nahoře bez, jak stoupá s vlakem vzhůru, je fajn. Až tohle jednou skončí, bude mi to chybět.

Martin Prager

To souhlasím. Ale obávám se, že to nebude jen tak. I když bych to to trati i cestujícím přál.

Martin Prager

Mmch, ta poslední velká oprava trati 173 (co jí nazývali rekonstrukcí) se moc nepovedla. Traťovka je sice 70, ale s častými omezeními, s řadou přejezdů. Nejhorší je to v úseku Jinočany – Rudná – Nučice zast., kde jsou i omezení na 10 km/h. Bez větší, fortelné rekonstrukce a narovnání některých úseků a zvýšení traťové rychlosti (aspoň na 80) z toho nikdy plnotučná příměstská dráha nebude.

Koro

Nikde tak nízká rychlost není už x let. Úsek Řeporyje – Rudná celý 80. Rudná – Nučice zast 50-60.

Martin Prager

Takže to omezení (10) za bratrovou zahradou v Rudné se mi jen zdá? Stejně tak další je v Nučicích … Před přejezdy jen s křížem je také omezení …

Twix

Kde jsou na trati přejezdy jen s křížem? Nevybavuju si ani jeden, nepletete si to s vlečkou do Mořiny? S tím že rekonstrukce se moc nepovedla souhlasím, holt se to dělalo podle kdo ví jak přežitého projektu, ale bez ní by se nevyjezdilo ani to co je tu teď.

Martin Prager

Např. v Jinočanech (Hornická ul.) směr Rudná… Jinak souhlas.

Koro

V ulici Hornická v Jinočanech je traťová rychlost 80 km/h a přejezd zabezpečen závorami. Že vy jste se díval na nějaké video trati z roku 1980?

Koro

Ano, to se vám jen zdá. Nebo žijete v paralelním vesmíru. Na trati není od Prahy do Berouna jediný přejezd s křížem. I ty nejpolnější jsou s blikačkami, většina i se závorami.

Martin Prager

Jak budu mít chvilku, tak vám pořídím pár fotek. Jinak přeji hezké svátky 😉

Twix

Na tom přejezdu jsou blikače se závorami a už před rekonstrukcí tam byly blikače.

Twix

Ne, asi tam byly jen kříže, blikače byly tam kde je dnes zastávka Jinočany. Po rekonstrukci jsou na obou závory.

Tomáš

To máte pane Tomáši opravdu bujnou představivost.

VTT

A jak se ta budova bude využívat?
Abych pravdu řekl, moc nechápu smysl těchto rekonstrukcí. Ale líbl se mi obrázek, jak jeden z posledních spojů mezi Křincem a Městcem jede okolo krásně opravené budovy zastávky, tuším v Dymokurech (nechce se mi to teď hledat).

Martin

VTT=Vtvt=Axel ?

VTT

To v žádném případě, naopak s ním mnohdy nesouhlasím. Hlavně když se pouští do velkých ekonomických analýz, ke kterým nemá údaje.
Ale oprava domku u zastávky mi skutečně připadá jako nesmysl – co to komu přinese, krom toho, co tam bydlí. Myslím, že ty peníze mohla SZ využít líp.

Kubrt

Někdo tam bydlí.
Jinak je to taková pěkná kulisa, lidi a politici to tak maj rádi.

Robert Pražák

Ale prdlačky, politikům je to fuk a jen některým lidem se to líbí, většině je to taky putna.

Frantisek

Lepší trocha civilizace než čekání v pustině, byť záleží na obyvatelích. Holt se vlastník stará o domek s nájemníky, no. Asi mu také platí nájem. Spojení příjemného s užitečným.

Luboš Beneš

Pěkné, ale proč ta plechová bouda není instalovaná uvnitř? Nějaký rozumný důvod?

Jiří Kocurek

Budova i pozemek patří Správě, takže by to neměl být problém. Snad jen že nemuseli podkopávat základy a podlahu uvnitř.

Frantisek

Také by tím zmenšili prostor pud střechou pro cestující.