Správa železnic opravila za 1,8 milionu zastávku Praha-Holyně
Zastávka Holyně po rekonstrukci. Pramen: Správa železnic
Železniční zastávka byla v Holyni zřízena roku 1933.
Železniční zastávka byla v Holyni zřízena roku 1933.
Pár hezkých záběrů na hlásce Holyně ve filmu „Kde lampy bloudí“ , k dohledání na youtube
tak ještě mohli tu pražskou trať elektrifikovat.
Docela ukazkova rekonstrukce, nic megalomanskeho, novy peron a prodlouzena strecha, lavicky, … kdyby se k rekonstrukcim pristupovalo takto, tak za par penez je zrekonstruovana vetsi cast zastavek…
Jako jo, vypadá to pěkně. Ale furt je tu ta otázka, co to přinese cestujícímu – když na tu zastávku přijdu, k čemu mi opravený baráček, ve kterém je soukromý byt, takže jako čekárna to neslouží.
U nádraží je jasné, že jsou potřeba nějaké služební prostory pro zaměstnance, ale tady byl hláskař naposledy kdysi dávno, pro provoz ta budova už dávno neslouží.
I když, jestli si to nechal zrekonstruovat drážní papaláš, tak to smysl dává.
Přínos je že si můžete sednout na lavičku pod střechou, to tam dosud nebylo.
Je tam čekárna?
Zcela zjevně to nebylo upraveno primárně pro čekající, ale pro toho kdo tam bydlí, aby tam čekalo co nejméně lidí.
Ale vždyť je ta zastávka od Holyně tak daleko, trať je úplně zbytečná a bylo by lepší vlaky nahradit autobusem, který zajede přímo na náves do Holyně!!
(kdo nepochopil, jde o ironii, kterou poukazuji na nesmyslnost argumentu, kdy je jedna zastávka mimo zástavbu, v důsledku čehož nemají vlaky smysl na celé trati)
Z takových příspěvku jsem teda Jelen. Zejména mě vždycky pobaví, když má někdo potřebu zdůrazňovat, že se jedná o ironii nebo vtip.
Z vlastní zkušenosti, tady se v diskuzi objevuje plno takových, kteří to nechápou, proto to zdůrazňuji.
Za 1,8 mega mohli postavit skoro novou.
Předražené. Za tak malý objek?
Vypadá to, že peron je zcela nový. Stav z dubna 2022 vypadá dost jinak: https://mapy.cz/s/fonafokumo
Je vidět, že jste (dlouho) nic nestavěl nebo nerekonstruoval. Bohužel při dnešních cenách je to reálná částka za novou střechu, omítku, nástupiště… Mám vlastní zkušenost s rekonstrukcí velmi podobné drážní stavby. Ano, kdybyste si to samé dělal doma svépomocí, dost byste ušetřil za pracovní sílu. Ale tady se musí započítat a je to nemalá položka nákladů.
Prosím o kontakt kdo mi postaví dům za 1,8 milionu dost by se mi hodil.
Kam se podělo modré zábradlí? 😉
Holt, Praha. Tam byli vždycky dál.
On to možná ještě nečetl.
Je velká škoda, že jinde takovéto malebné stavby s kusem historie kolem tratí mizí a jsou nahrazovány jen betonovou budkou.
V budově se bydlí, nebudu zmiňovat kdo….
Ale? Pochlubte se.
Jeden nejmenovaný přednosta jednoho nejmenovaného hlavního nádraží.
Je mu přáno, má dobrou adresu.
Jestli tam bydlí stále ten samý člověk, co před asi deseti lety, tak vím (ale zmiňovat také nebudu).
Při pohledu na fotky jsem si říkal, že opravit dnešní rodinný dům spolu se zastávkou není jen tak.
Zvlášť, když jinde se podobné objekty bourají, i po nedávné generálce.
Podle zabedněných oken budova čekárny snad ani žel. provozu neslouží?
Holt Praha.
Na této zastávce nebyl při „velké“ modernizaci tratě v roce 2015 doplněn displej s odjezdy (všude jinde na trati je) a jak tak koukám, není tam pořád (akorát jsem teď zastávkou projel). Také tam tehdy neupravovali nástupiště, snad se jen kus prodloužilo, teď vypadá nově. Aspoň že je tam teď možnost čekat pod střechou.
V dětství startovní místo pro výlety do Prokopského údolí a pak i pro klukovská dobrodružství. Ze Smíchova se jelo Kredencem (262.1/830), na hlásce v Holyni byla pohodová obsluha, závory byly dlouho, dlouho drátovodem na kliku … Jenže tahle nostalgie a romantika místa je již pryč. Ale oprava se povedla a vzpomínky zůstaly.
Nostalgie a romantika je z celé trati právě jen tam stále.
Nostalgie a romantika je fajn, já jako pravidelný uživatel bych ale hlavně uvítal, aby se z této trati stala plnohodnotná příměstská trať, tzn. dvě koleje a hlavně dráty.
Počítám, že bez drátů a 2 kolejí tam tak jezdí muzejní 810.
Zatím je to ráj pro Regiohnáty (814) snad se to brzy změní.
Ve špičce každou půlhodinu zdvojená regína (za rok PESA) a projíždí tudy i rychlíky R26 a Cyklo Brdy. Modernizovaná 810 se tudy akorát ráno soupravově naváží do Rudné na linku S65.
Hlavně ty Cyklo Brdy jsou tam lepší, než je tahnout kolem vody. Zasloužilo by to lepší vozy, ale slyšet Bardotku nahoře bez, jak stoupá s vlakem vzhůru, je fajn. Až tohle jednou skončí, bude mi to chybět.
To souhlasím. Ale obávám se, že to nebude jen tak. I když bych to to trati i cestujícím přál.
Mmch, ta poslední velká oprava trati 173 (co jí nazývali rekonstrukcí) se moc nepovedla. Traťovka je sice 70, ale s častými omezeními, s řadou přejezdů. Nejhorší je to v úseku Jinočany – Rudná – Nučice zast., kde jsou i omezení na 10 km/h. Bez větší, fortelné rekonstrukce a narovnání některých úseků a zvýšení traťové rychlosti (aspoň na 80) z toho nikdy plnotučná příměstská dráha nebude.
Nikde tak nízká rychlost není už x let. Úsek Řeporyje – Rudná celý 80. Rudná – Nučice zast 50-60.
Takže to omezení (10) za bratrovou zahradou v Rudné se mi jen zdá? Stejně tak další je v Nučicích … Před přejezdy jen s křížem je také omezení …
Kde jsou na trati přejezdy jen s křížem? Nevybavuju si ani jeden, nepletete si to s vlečkou do Mořiny? S tím že rekonstrukce se moc nepovedla souhlasím, holt se to dělalo podle kdo ví jak přežitého projektu, ale bez ní by se nevyjezdilo ani to co je tu teď.
Např. v Jinočanech (Hornická ul.) směr Rudná… Jinak souhlas.
V ulici Hornická v Jinočanech je traťová rychlost 80 km/h a přejezd zabezpečen závorami. Že vy jste se díval na nějaké video trati z roku 1980?
Fakt kříže? Já vidím šraňky.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=75437669&newest=1&yaw=4.719&fov=1.257&pitch=-0.238&x=14.2585600&y=50.0319664&z=17
Ano, to se vám jen zdá. Nebo žijete v paralelním vesmíru. Na trati není od Prahy do Berouna jediný přejezd s křížem. I ty nejpolnější jsou s blikačkami, většina i se závorami.
Jak budu mít chvilku, tak vám pořídím pár fotek. Jinak přeji hezké svátky 😉
😀 trollíte nebo co…
https://www.google.com/maps/@50.0319748,14.2589102,0a,75y,259.9h,91.81t/data=!3m4!1e1!3m2!1s3-J8Gz7hReLlK3ybHHPBdA!2e0
Na tom přejezdu jsou blikače se závorami a už před rekonstrukcí tam byly blikače.
Ne, asi tam byly jen kříže, blikače byly tam kde je dnes zastávka Jinočany. Po rekonstrukci jsou na obou závory.
To máte pane Tomáši opravdu bujnou představivost.
A jak se ta budova bude využívat?
Abych pravdu řekl, moc nechápu smysl těchto rekonstrukcí. Ale líbl se mi obrázek, jak jeden z posledních spojů mezi Křincem a Městcem jede okolo krásně opravené budovy zastávky, tuším v Dymokurech (nechce se mi to teď hledat).
VTT=Vtvt=Axel ?
To v žádném případě, naopak s ním mnohdy nesouhlasím. Hlavně když se pouští do velkých ekonomických analýz, ke kterým nemá údaje.
Ale oprava domku u zastávky mi skutečně připadá jako nesmysl – co to komu přinese, krom toho, co tam bydlí. Myslím, že ty peníze mohla SZ využít líp.
Někdo tam bydlí.
Jinak je to taková pěkná kulisa, lidi a politici to tak maj rádi.
Ale prdlačky, politikům je to fuk a jen některým lidem se to líbí, většině je to taky putna.
Lepší trocha civilizace než čekání v pustině, byť záleží na obyvatelích. Holt se vlastník stará o domek s nájemníky, no. Asi mu také platí nájem. Spojení příjemného s užitečným.
Pěkné, ale proč ta plechová bouda není instalovaná uvnitř? Nějaký rozumný důvod?
Budova i pozemek patří Správě, takže by to neměl být problém. Snad jen že nemuseli podkopávat základy a podlahu uvnitř.
Také by tím zmenšili prostor pud střechou pro cestující.