Správa železnic opraví nádražní budovu ve stanici Žatec
Nádraží Žatec. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Dojde mimo jiné k obnově fasády a nápravě historicky nevhodných zásahů do vzhledu budovy.
Dojde mimo jiné k obnově fasády a nápravě historicky nevhodných zásahů do vzhledu budovy.
Nezapomeňte tam nastavět co nejvíc modrého zábradlí!
Tak ještě aby tam zase začaly jezdit vlaky a je to cajk.
Přesně to mě napadlo. Spojení zejména od Prahy je po kolejích tragické. Ovšem, jestliže poblíž pokračuje budování dálnice, jsem ve věci zlepšení alespoň základních parametrů kolejí značně skeptický.
Dnes ráno jsem si přečetl, že RSD bude stavět dálniční úsek a úsek silnice I. třídy. Naproti tomu SZ opravuje nádraží a, světe div se, instaluje výtah. A za tolik peněz… Myslím, že to není třeba dále komentovat, to subjektivně považuji za důvod k výměně vedení SZ pro chybějící koncepci opravdu zlepšující dopravu…
To nádraží ovšem potřebuje opravu. Že jí mělo předcházet zlepšení tratě samotné, je jiná věc – státní dopravní politiky především.
Tak SŽ opravuje nádraží proto, protože si je stát převedl od ČD a.s. na sebe. A ČD je neopravovaly proto, že jsou primárně dopravce ne správce infrastuktury.
Když to neopravovalo ČD, tak se na ně nadávalo, když to opravuje SŽ, tak se nadává taky.
Půjde někdy v budoucnu udělat skrz budovu do kolejiště podchod?
Je tu příležitost alespoň začít (příprava), tady se to vyloženě hodí, když přednádraží je o patro níž než kolejiště.
Možné by to snad být mělo – až tam bude takové spojení, které si jej vyžádá…
A proč ne relativně hned?
Vysoká nástupiště se hodí vždy.
Ta budova si to určitě zaslouží!!
Tam je problém, že se tam nedostanu s Českými drahami, když mám jejich slevovou kartu. Chtějí to ČD nějak řešit? Kdysi jsem se mohl dojet rychlíkem z Prahy nebo přimým osobním vlakem z Prahy střed.
To mě taky se.e…každá trať jinej dopravce a mizerný spoje…ten Žatec úplně odrovnali a zbytečně 👹👹😡 úmyslně to tam po.ělali
Vždyť je jedno, co tam jezdí za dopravce, u všech platí tarif DÚK a SJT.
To ano. Bída spojení zejména od Prahy neodvisí od dopravce, nýbrž od zoufalého stavu tratě – nyní ještě konfrontované s prodlužovanými dálnicemi.
Což se vyřeší až stavbou RS 42 a zavedením uvažované rychlíkové linky Praha – Louny – Žatec.
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/119292901/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD_1.10.pdf/74af8758-3de9-4c74-85d6-fb4ce417befb (R51)
To je asi váš problém a nikdo to řešit nebude 😂
Tak na inKartu skuste třebas chtít slevu v metru.
Jak by to ČD měly řešit? Závazkové výkony si tam od nich nikdo neobjednává a na komerční vlaky tam není frekvence. Až se budou některé z tamních výkonů soutěžit, třeba se tam ČD vrátí.
Snížit cenu IN nebo domluvit se s ostatními..
Jak ty velké prostory využijí? Nějaká státní správa?
To by mě také zajímalo, zda-li by se to nevyplatilo zbourat a postavit něco menšího. Prázdných nádraží, být oprávněných je hodně.
Divil by jste se, ale kapacita nádraží je využita nejméně na 90%, sídlí zde traťová správa Žatec a v prvním patře mají dopravci své zázemí ať jde o nocležny nebo denní místnosti GW trainu, RegioJetu i Länderbahnu.
Holt se někomu líbí více betonové kostky nebo skleněné patvary, byť nakonec i stejné velikosti. Za mě by bylo fajn opravit i využívat, jakkoli, ideálně ovšem ve spojení se zlepšenou vlakovou dopravou.
To jim chválím, jsem veliký fanda Žatecka !
Nové nádraží bude, tak můžou také pak udělat navazující jízdní řády a ne tenhle blivajz co je teď !!!