Správa železnic opraví nádražní budovu v Mostě za téměř 700 milionů
Nádraží Most. Autor: Dezidor – Fotografie je vlastním dílem, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7679723
Správa železnic dostala od ministerské centrální komise svolení k další velké rekonstrukci nádražní budovy. Tentokrát se týká nádraží Most. Oprava
Doporučuji u OBI , v blízkosti kolejí ČD, udělat výhybky a vést tramvajové koleje rovnou na nástupiště západ. ( 1. nástupiště)
Zajímalo by mne kolik lidí denně projde Mosteckým nádražím a jaká je prognóza tohoto počtu na příštích deset let.
Hlavně by to chtělo eskalátory na nástupiště.
Zdroje jsou!
By mě zajímalo jestli město Most chce přesunout v rámci chystané rekonstrukce přednádražního prostoru a výstavby tramvajové tratě Nádraží – Kahan – Zd. Štěpáneka/Budovatelů konečně přemístit konečnou (obratiště) tramvají Nádraží…
Asi nejspíše ano, jinak kde by se ty tramvaje přijíždějící jinak od Kahanu otáčeli?
Doplním, že předpokládané zahájení provozu nové tramvajové tratě Nádraží – Pod Lajsníkem – 14. ZŠ (Višňová ulice) – Kahan (Lipová ulice) – Zd. Štěpánka – Budovatelů je rok 2027
Předpokládané náklady na výstavbu: 2 miliardy korun
V současné době je městem Most zadána studie providitelnosti.
Ta tramvaj je nutná přímo před nádražím. Už jsem na to upozorňoval v minulosti i nedávno a bylo mně řečeno, že to nejde. Podle mého by to jít mohlo. Tak nevím, co se tam skutečně plánuje. Jak to má vypadat. Současné trasování tramvaje i zastávek nemá pro nádraží žádný význam, je to moc daleko od vchodu.
Trochu si říkám, jestli to nakonec není skoro škoda. Je to jedno z posledních větších oldschoolových nádraží. Snad ta nádražka nepřijde k úhoně.
Nádražka už dávno nefunguje. Nicméně tam funguje legendární krámek – Potraviny Hosnedlová, kde lze sehnat absolutně všechno. Mají v nabídce dokonce i zákusky.
Kultovním místem je rovněž i bufet opodál – sice tam čepují Staropramen, ale ti štamgasti stojí za to.
Jj, kvalita zákusků je natolik známá, že si lidi pro ně jezdí až z Teplic
Na ty jezdíme i ze severní Moravy. 🙂 Třeba takový croissant je velký jako chleba. 😀
Jenže se tam nedá sedět a není možnost teplého klasického jídla. JInak ten krámek si opravdu zaslouží jedničku.
Ta nádražní restaurace tam schází, to tzv. občerstvení co je tam, je dost na nic. Nutné by ale bylo zamezit tam vstup a pobyt podivným návštěvníkům, kteří byli příčinou toho, že tam nikdo nechtěl jít a nakonec ani do haly nádraží.
Přístup z přednádraží lávkou bez nutnosti „podplavat moře“ furt nic…?
Budovat teď (=dodatečně) nad trolejemi lávku, na kterou by stejně bylo třeba z úrovně přednádraží i haly po několika schodech nebo šikmém chodníku vystoupat, mi nepřijde jako příliš geniální řešení – když už nebyla postavena přímo při tehdejší výstavbě nové osobní stanice a byly vyhloubeny podchody, tak je asi opravdu logičtější a levnější jen doplnit eskalátory a výtahy do nich, když na lávku by z peronů musely být vybudovány stejně (a delší). To už bych za užitečnější považoval – lze-li něco takového ovšem vůbec provést – zřízení lepšího přístupu k MHD, nejlépe přímo z podchodu (hlavně na debilně daleko umístěné… Číst vice »
Myslím, že by ten nadchod stál za to. I když tam budou eskalátory, tak je to stále sjezd do díry jak do protiatomového krytu a pak zase zpátky na nástupiště … pro cestující docela časoví ztráta.
Nikdo nechce geniální řešení, ale odstranit stupiditu v podobě 2 patra dolů a 1 patro nahoru. A budou-li i na nástupiště eskalátory, tak bude furt délka eskalátorů menší než součet přes tři etáže.
most je hornická oblast. takže vždy dolů. dolů do dolů.
Doufám, že ten skvělý rohový bufet, co je tam na konci chodby, nepřijde k úhoně!
Možná by těm železničářům mohl někdo: http://bit.ly/30pJnCU vysvětlit, že ty peníze nepadají z nebe, ale že je platí ten daňový poplatník. A něco mi říká, že už jich asi moc nezbyde.
Kolik, že je to ten DLUH? A kolik chtějí utratit?
„Vtipnější vyhrává“ Alena Schillerová . bývalá ministrině Burešovy vlády, rok 2020
Fascinující, jak SŽ dokáže utratit za opravu tolik co developer za kancelářský komplex s trojnásobnou užitnou plochou 🙂
To modré obložení jsou tzv. Boletické panely vyplněné azbestem, to nebude levná likvidace…
No ono obecně často bývá nákladnější něco opravovat či přestavovat, než to postavit znova. O to víc, pokud tam jsou nějaké technologie, nebezpečné materiály jako zmiňovaný azbest, nebo je nutnost zachovat nějakou historickou hodnotu, či se vypořádat s různými specifickými problémy.
No jestli je ten azbest památkové chráněný, tak potěš koště.
Fascinující je spíše, že přednádražní prostor je pár let nový (2015) , ale tak dojeb…, že se bude předělávat znovu a to zároveň s rekonstrukcí nádraží
Ta budova bude asi plná azbestu, takže to bude chtít kompletně odazbestit a to nebude levné. Další věc je že se jedná o celkem velkou budovu a i vzhledem k době výstavby tam budou asi špeky, když se opravovala FSI VUT tak se zjistilo že sloupy nemají deklarovanou únosnost, muselo se to celé vyztužit atd. Myslím že z této budovy může být taky pěkný kancelářský komplex, otázka jestli jen pro potřeby Správy, nebo jestli to bude i dostupné firmám z okolí. Sice je ta budova pořád architektura 70. let, která nemá u nás dobré jméno, ale tady nevidím problém v… Číst vice »
Spíš by mě zajímalo, jak může dostat prioritu oprava kancelářského věžáku v Mostě. Aneb stavíme, na co máme projekt.
Jaké je dnes využití toho vezaku?
Dobrej dotaz, je to fakt obrovský.
Je tam několik lékařských ambulancí. Jinak nevím.
Kromě zmíněných ordinací, ubytovna a kanceláře různých firem…
Ubytovna již tam není.Je tam pracoviště PJ Most se strojmistrem,kanceláře traťovky a dalších útvarů Správy železnic,ordinace lékařů…