Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Správa železnic opraví dva mosty v Dejvicích, skončí omezení rychlosti

Železniční stanice Praha - Veleslavín. Foto: SŽDC
Železniční stanice Praha - Veleslavín dnes. Foto: SŽDC

Správa železnic vyhlásila veřejnou zakázku na opravu dvou železničních mostů mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín na trati z Prahy do Kladna. Stavební práce by měly proběhnout od dubna do září letošního roku, oznámila SŽ v tiskové zprávě.

Předmětem veřejné zakázky jsou opravné práce na železničním mostě přes Gymnazijní ulici a na mostě přes stezku pro pěší spojující ulice Glinkova a Pod Ořechovkou. Předpokládaná cena oprav je 10 milionů korun.

„V prvním případě bude provedena oprava stávající plnostěnné ocelové trámové konstrukce zesílením prvků mostovky, včetně obnovy protikorozní ochrany mostu a výměny mostnic (pražců). U mostu přes stezku pro pěší se stávající nosná konstrukce nahradí novou prefabrikovanou ze železobetonu a s průběžným štěrkovým ložem. Součástí opravy bude sanace a úprava spodní stavby, provede se také nové izolační souvrství objektu a další související práce,“ uvedla mluvčí SŽ Nela Friebová.

Po opravě obou mostů dojde k odstranění trvalého omezení rychlosti na 40 km/h, vlaky budou moci využívat traťovou rychlost 60 km/h.

Úsek z Dejvic do Veleslavína představuje největší oříšek při přípravě nové trati z centra Prahy do Kladna a na letiště. Správa železnic plánuje řešení se dvěma hlubokými tunelovými troubami, ani to však některé kritiky neuspokojuje. Řešení tak stále není definitivní.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petříček

40 km/h je jen přes Gymnasijní…..max. 20metrů

Hajnej

Jednak je to 70 metrů a jednak vadí už samotné zpomalení na těch 40.

Jiří Kocurek

Jenže k těm 20 metrům je potřeba přípočítat celou délku vlaku. Navíc je to ve stoupání. V kopci brzdit a pak se znova rozjíždět. Na palici.

Mirek

V době kdy se měla otevřít trať na Masarykovo n. tak se vyrobí další výluka, místo aby se to opravilo v rámci jedné uzavírky.

Bram

Takto prostě SŽ(DC) plánuje a pracuje. Co na to říci…

Hen ten oný

snad jen „Máte padáka“

Hajnej

To to mají nechat spadnout, protože jednou možná bude tunel?

Mirek

Ne nechat spadnout, ale opravovat v době kdy už je trať v částečné uzavírce a né to dělat salamovou metodou.

Vbb

A jaká je na trati mezi Bubny a Veleslavínem „částečná uzavírka“?

dopravák

Mirek: Jaká „uzavírka“ je z pohledu cestujících mezi Bubny a Veleslavínem?
Maximu cestujících naopak docela vyhovuje snazší přestup na „Vltavské“, opětovné uvedení do provoz Negrelliho viaduktu není proti pozdější realizaci potřebných výluk v dalších úsecích „Buštěhradky“ žádným relevantním argumentem.