Správa železnic opraví část trati z Kladna do Lužné, výluky přijdou o prázdninách

Zastávka Rynholec. Autor: Juandev – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=37541503Zastávka Rynholec. Autor: Juandev – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=37541503

Správa železnic (SŽ) vypsala veřejnou zakázku na opravu části středočeské trati z Kladna do Lužné u Rakovníka. Konkrétně jde o

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Dobiáš

Napřímit, modernizovat, přehodnotit umístění zastávek, elektrifikovat, zdvojkolejnit, a to až do podkrušnohoří, ať vznikne konečně plnohodnotné železniční spojení tohoto regionu s Prahou! 🙂 Ale i tento sen má cenu začít snít až po modernizaci Praha-Kladno.

Panda

To už se tady ale prakticky rovná novostavbě… A to už je snad realističtější i ta VRT odbočka na Most… Nic proti, bylo by to samozřejmě fajn, ale jsou přecejen jiné priority a tady je asi celkem úspěch i ta lehká reko popsaná v článku…

Jan Dobiáš

Koridor do Budějovic je z velké části v podstatě také novostavba. Mě jde spíš o to, že ta trať má mnohem větší potenciál, když je zde množství sídel srovnatelné třeba s trasou Praha-Nymburk. A proč z toho nevytěžit ještě víc a z Rakovníka nepokračovat dál? Až se bude skutečně řešit rychlotrať do Mostu, měla by být součástí záměru i tato trať.

Radek

Jo, bohužel neumíme stavět jako Němci, celou trať naráz. Než se dohramebe na konec, tak ty druhdy nové úseky můžeme začít flikovat znova.

LWQ

Obavam se, ze v stanici Kamenne Zehrovice zrusi veskere kolejiste, krome dvou vyhybek nutnych ke krizovani 🙁 Tak cily ruch tam byval, i koncem devadesatek, kdy sem tam travil prazdniny s pradedou, zeleznicarem…

Jiří Kocurek

Když obnovíte tu fabriku, Vaňkovku, zajistíte si odbyt po železnici, tak tam možná bude i nějaký ten posun.

Bram

Hlavně by Kamenné Žehrovice chtělo poravit tak, aby tam konečně zmizelo omezení rychlosti přes stanici. Třeba i za cenu vytrhání dalších kolejí.

Bram

Samozřejmě opravit:-).

Jan

V Kamenných Žehrovicích je čerstvo namontované nové ZZ. Tak to tam asi takto chvíľu vydrží. Ale nejaké rýchlostné obmedzenie tam snáď pri jeho stavbe umizlo, aj keď to bolo možno o 10km/h.

pkajetan

všechno vytrhat .. hlavně nekřižovat, hlavně nenakládat, hlavně nevykládat a pak zrušit obsazení stanice a pak nechat zdevastovat a pak zdemolovat … tomu se říká PORAVENÍ – jak píšete

Petr Cíza

Jako každý rok… Chystá se nějaké zvýšení rychlosti nebo aspoň odstranění propadů? Můžou se inspirovat úsekem z Lužné do Rakovníka. Nešlo by něco udělat s tím tunelem? 30 km/hod je tristní

Štěpán

Až bude lom vytěžen, bude trať přeložena skrz něj a tunel bude zrušen. Ale kdo ví kdy to bude.

pamětník

Lupkaři nabízeli dráze rozebrání tunelu už kdysi za dob „bolševika“, ale dráha tehdy nechtěla, takže si ještě několik roků počkáme na přeložku – ale teď už to ani příliš nevadí, protože „sergeje“ už tam dávno neduní a z Rakovníka i Nového Strašecí se do Prahy jezdí už dávno především autobusy …

Bram

Z Nového Strašecí by vlakem lidé (alespoň část z nich) jezdili, ale to by dráha nesměla na lidi dlouhé desítky let s.r.á.t. a musela by postavit zastávku zde:https://en.mapy.cz/s/cupedafodo

Ve Stochově zase brání většímu využití vlaku to, že nejkratší cesty k němu jsou nelegální polní cesty…

Zastávka v Rynholci by se musela přemístit někam sem: https://en.mapy.cz/s/judecepaza

Pak by byly vlaky využívány více a využití by vzrostlo po modernizaci trati Praha – Kladno, což snad do deseti let by mohlo být realitou…

Honza Vrba

Po modernizaci…No, jestli někdy, tak to bude na Kladně potom nejspíš s přestupem, což bude pro cestujícího z bláta do louže…

John5

Tady píšou 2022-2023. Tak uvidíme… 😉
https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S631600406.pdf

Krušnohorec

V roce 1987 měl být zlikvidován. (odtěžen). Byl prý již dokonce vypracován výlukový jízdní řád. Informace od bývalého strojvedoucího depa Chomutov.

Y.K.

Na jednu stranu jsem rád, na druhou stranu, tyhle celoletní výluky, během kterých se udělá kousek, to je marast a degraduje to využitelnost železnice v prázdninové sezóně. Více by se mi líbilo, že by to bylo sice po kouskách, ale bez výluk přes den a nebo zavřít na půl roku a vzít to zgruntu celé a pak po kouskách jen dořešit nástupiště a stanice, na to už nemusí být úplná výluka. Konec snění.

Jiří Kocurek

Ono to je skoro celé. Od Kladna až po zastávku těsně před Lužnou. Taky si říkám, že když už tam ten stroj jednou je, jsou tam i lidi, tak protáhnout to o 5 km dál, to už je jen týden práce navíc pro ten stroj.

Dominik

Hlavně jestli by ten stroj byl k dispozici i další týden.

Jiří Kocurek

Pokud během těch několika měsíců bude přejíždět na další 3 až 4 stavby, aby na každé udělal jeden pětikilometrový úsek, tak mininálně 10 dnů ztratí přejížděním tam a zpátky. Což se bohužel stává.

Dominik

To sice ano, ale údržba je nějak (zde tedy oprava), je nějak naplánována a nelze jentak říci, tak víte co, uděláme celou trať, sice nezbyde moc peněz na ostatní práce, e to nevadí.

Zbyněk

A v tunelu stále 30 km/h?

JKu

Ano, v tunelu stále 30 km/h…

Radovan Komínek

Díky za každou korunu vloženou do drážní sítě. Není to ale v porovnání s tím, že stejným směrem se staví D6, nepoměr mezi podporou silniční a drážní sítě? Pokud se budou dále stavět nové silnice a na dráze pouze udržovat v provozu to, co vzniklo za Rakouska – Uherska, nevím, jak má vzniknout spravedlivé tržní prostředí jak v osobní, tak nákladní dopravě.

ABC

jenže D6 (snad někdy) dorazí až do Varů, což se o železnici stejným směrem úplně říct nedá, že.

Hanzi

To chcete srovnávat dálnici na západ s lokálkou do třicetitisícového města? Tady je asi jasné co bude víc preferované.

Jiří Kocurek

A jak by ta železnice z Kladna do Rakovníka měla vypadat? Dvě koleje, 200 km/h, 40 promile spádu, nákladní vlaky, z Rakovníka do Nového Strašecí bázový tunel (aby se nemuselo těch 40 promile), od Letiště do Prahy čtyřkolejně?

Hanzi

Ta že by se teda při dnešních možnostech dopravy všichni kodrcali povinně tím krámem na kolejích při úžasné jízdní době pomalu dvě hodiny z Prahy do Rakovníka jen aby se nestavěla dálnice? Nebo jak?

Michal

Ano, přesně tak 😀

Jiří Kocurek

To byl chyták: Když bázový tunel, tak se nedostanete do muzea v Lužné.

Honza Vrba

Tak „od letiště do Prahy čtyřkolekně“, s tím bych neměl nejmenší problém, to je totiž takový standard, když vede S-Bahn v souběhu s dálkovou tratí, no nééé😜

libcha

Neházejte dohromady investice a údržbu stejně, jako je házejí dohromady ti, kdo pak o obojím rozhodujou.

Michal Štěpán

Jenže do Karlových Varů se jednou bude jezdit po VRT Praha – Dresden na odbočku Terezín, pak po nové trati do Mostu (v parametrech na 160 až 200 km/h) a dále po (v té době již zmodernizované) Podkrušnohorské magistrále.

Luděk S.

A to vše již v roce 2097! Vaše Dobrá Správa.

ondra

Tady bych se sž docela zastal,VRT je navýsost politické rozhodnutí „o čem sní když náhodou spí“ a nejsem si jist,jak moc se kryje poptávka jeho voličského jádra právě s výstavbou VRT,jenž je v řádu desítek let…

Honza Vrba

V ten rok bude za uplynulý čas na již poněkolikáté opraveném úseku Poříčany – Pečky pouze jeden úrovňový přejezd!

Hanzi

Tak to dřív vyschne Labe než by se uskutečnila ta vaše idea. Ty lidi ze západních Čech jsou rádi když budou mít komplet tu dálnici.

Radim

Jen do toho, údržba a budování veřejné infrastruktury je u nás ohromně pomalé viz základní síť dálnic a VRT. Doba, kdy továrník či císařpán postavil kus dráhy nebo silnice, je dávno pryč a patrně už nepřijde.

ketchup1970

A to mje stavěli krupáčema a lopatama… maximálně tak parní stroj – úžasné síly zdroj…

Jiří Kocurek
Jiří Kocurek

Později pak stavěli podle tohoto britského vzoru. Tohle už by lehký motorák uneslo. Ale 810 by musela jet podle kulatých.
https://www.khurramhashmi.org/crbasic_info/images/pre_5-1.jpg

Jiří Kocurek

Jenže tehdy 1 km kole nebyl totéž, co dnes 1 km koleje. Tak například na tehdejší koleje by vjel Brejlovec a možná by dokonce jednou i projel. Ale celé by se to pod ním rozlámalo už po tom prvním průjezdu.
A jinak je vždycky jednodušší stavět na zelené louce, než dělat rekonstrukci.

Radim

Některé koleje by si pod Brejlovcem odpočinuly, když pominu koňku, tak parní trakce nebyla z nejlehčích.

Jiří Kocurek

Parní lokomotiva pro lokální tratě z roku 1840-1860 není totéž, co parní lokomotiva pro hlavní tratě z roku 1920. Berte v potaz tohle. Na lokálních tratích se v roce 1860 opravdu neprohánělo Mikádo.
Mimochodem Mikádo je 2C1, 52 tun na hnaných nápravách. To máme 13 tun na nápravu. Mnohem běžnéjší lokálková mašina řady 310 váží 30 tun a má 3 nápravy. To je 10 tun na nápravu. Ty „lehoučké“ Brejle mají 18 tun na nápravu.

„Obecná pravda je, že elektrická lokomotiva nikdy nedosáhne takového výkonu jako lokomotiva parní.“ Věděl to už děda mého dědy.

Jiří Kocurek

A abych byl přesný, tak na Kladno a Rakovník jezdila tahle: https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_Kladno
Maximálně 11,2 tuny na nápravu (s pomocí německé wiki). To je jako motorák řady 842/843.

Ale někdy holt vyhrává přesvědčení nad skutečností 🙁

Radovan Komínek

Vzhledem k tomu, že 2 MWh bobiny se dělaly jako náhrada za páru a dnes jsou traťové lokomotivy standardně 6 MWh při zachování stejné nebo kratší délky s párou, tak Vašemu textu nerozumím. Pro vyšší výkon samozřejmě musí mít větší adhezi a tím nápravový tlak, ale instalovaný výkon na metr délky elektrické lokomotivy je daleko vyšší než u páry nebo motorové trakce. Samozřejmě, že jde udělat slabá elektrická lokomotiva s nižším nápravovým tlakem, která by odpovídala lokomotivám parním, ale využití bude zřejmě pouze v soupravách osobních vlaků nebo při posunu.

Ketchup1970

No ono krumpáčem a lopatou (s nadsázkou ) se stavěla i prvorepubliková kopaničářská trať z Veselí nad Moravou přes Myjavu do Nového Mesta nad Váhom. A ta už něco unesla…