Správa železnic obnovila provoz v Kralupech nad Vltavou po vykolejení vlaku
Nákladní vlak. Ilustrační foto: Zdopravy.cz
Vlaky musí místem nehody projíždět pomalu, otevřená je zatím jedna kolej.
Vlaky musí místem nehody projíždět pomalu, otevřená je zatím jedna kolej.
Kdy prijde dalsi nehoda?Koridor je uz davno pretizeni….nebo snad nejaka mimoradnost….asi se ceka az se tam stane neco vetsiho jinak nechapu proc se neresi tento problem nejake rychlovlaky to je reseni v Cr na desitky let ale tady to chce resit aktuani situaci ze koridor je pretizeni a jako reseni na uvolneni koridoru je aspon pomoc si autobusy a zacit vydavat kraje licence na komercni spoje koridor neni nafukovaci a dalsi zatizeni neunese a to ze koridor projde rekonstrukci je hezke ale to bude az od roku 2023 coz je dost pozde a bude to dalsi problem pro cestujici protoze… Číst vice »
V Kralupech makali jako šrouby. Dík a klobouk dolů. Kdyby se jednalo o plánovanou výluku, rochali by se tam tři neděle.
Lehce OT: Ve středu navečer jsem projížděl stanicí Mstětice a vypadá to, že potíže s tamější vlečkou si daly repete. Pár kotlů „venku“, ucpaný přejezd, hasiči na místě. Nikde ani zmínky?
A důvod nehody je jasný?
Předběžně ano, závada na výhybce to ale nebude. Počkejme si na závěrečnou zprávu
Kralupy by si rekonstrukci zasloužili, ale prioritu má modernizace nedávno zmodernizovaného úseku Polom – Suchdol nad Odrou.
Nedávno? Vždyť je to víc jak 20 roků.
To, že v Kralupech něco zanedbali není důvodem, aby se ostatní věci neudržovaly.
Modernizace Hranice – Studénka byla dokončena jako jedna z posledních staveb 2.TŽK v roce 2004. Narozdíl od Kralup ten úsek není rozhodně v havarijním stavu. A kvůli vložení odbočky Vražné není potřeba dělat kompletní rekonstrukci za 2 mld. Kralupy byly vyjmuty z modernizace v 90.letech, aby se ušetřilo a protože byly „skoro nové“, jenže dnes už je to přes 40 let.
IIRC to není ani 15 let, co to „dodělali“. A už to je zase ve stavu rozpadu? Už jsme to rozebírali jinde, tohle prostě není normální.
Vy znáte důvod závady na výhybce, abyste jí mohl zařadit do kategorie „zanedbaná“ údržba ? Co tak „únavový lom“. Jaký způsob údržby zjistí, že ve 4:58 následujícího dne dojde při průjezdu vlaku k únavovému lomu ?
Nevím, v letectví se k tomu používá např. ultrazvuk. Samozřejmě ne k tomu, že zjistí, že lopatka druhý den ve 4:58 upadne, rozmlátí motor na padrť a letadlo spadne, ale k tomu, aby se defektní a opotřebované součástky včas vyměnily. V podmínkách SŽ jsou samozřejmě pravidelné kontroly naprosté sci-fi, i když ty technologie evidentně existují i pro prostředí drážní dopravy, viz např. https://www.goldschmidt.com/wp-content/uploads/2019/09/Goldschmidt_Measuring-and-testing-solutions_czech.pdf
Již v ve druhé polovině 80. let minulého století se v lokomotivních depech Severozápadní dráhy (nemám povědomost, jak v jiných drahách) prováděla při určitém stupni periodické prohlídku (patrně Ev) – km proběh 125 000 km – defektoskopická kontrola náprav …. V depu Praha střed to vycházelo na několik lok týdně. Pokud zaměstnanec „něco“ zjistil, byl povolán zaměstnanec s vyšším stupněm kvalifikace, aby provedl posouzení = zda se musí náprava vyměnit, či nikoli. V rámci dílenských oprav v ŽOS se defektoskopie dělala „povinně“. Zatímco u hnacích vozidel (jednotek) lze stanovit lhůtu podle ujetých km (vlastně i osobních vozů) tak u infrastruktury… Číst vice »
U výhybek na hlavní trati se to dělá 2x do roka.
Takže po jedné koleji až do Libčic?
A ví už někdo příčinu?
Myslím, že všem, kdo se tam prohopsali vlakem, je jasné, v jakém to tam je stavu.
Jedinou čekatelnou.
Příliš mnoho péče ze strany SŽ (prostě se na to vy***li).
Zlé sny černokněžníka ZABABY …. tak si ulevím …. mumly mumly Kralupy ….