Správa železnic obnovila provoz na koridoru u Hluboké. Vlaky tu kvůli bouřce nejezdily od čtvrtka

Vlak ČD Cargo uvíznul na 4. koridoru. Foto: Správa železnicVlak ČD Cargo uvíznul na 4. koridoru. Foto: Správa železnic

Obnovou prošly více než dva kilometry trakčního vedení.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kalanis

To je na hlubocké části už pokolikáté?!

M H

Ochranné pásmo elektrifikovaných železničních tratí by mělo být udržované. Tedy vysoké stromy pokácet, nízké a keře ponechat či dosázet a průběžně prořezávat tak, aby nevyrostly příliš. Nejde o to mít vedle tratí holiny, ale mít tam zdravou zeleň, která trať neohrožuje. Totéž svým způsobem platí i pro hlavní silnice a neelektrifikované tratě…tam jsou škody sice menší, nicméně také by se jim mělo v maximální míže předcházet odstraňováním nezdravých stromů v nejbližším okolí a jejich nahrazováním mladými a zdravými. Každý strom jednou zestárne tak, že je vhodné jej nahradit několika mladými…

medvěd

Kdyby byl tunel, byl by klid. Kdyby měl soused u Vašeho domečku za 5 mega 20 metrový smrk 6 metrů od plotu, taky byste vrčeli a prskali a čekali, že to jednou udělá ………..bum, prásk.

Jindra

To tam nemůžou správně vykácet? Aby se to neopakovalo.

Pája

To by bylo moc snadné a ušetřilo by to příliš mnoho peněz. Něco takového si naše síť nemůže dovolit 😉

Cpd

No správně to jde,ale správná legislativa a potvrzující soudní rozsudky jsou relativně čerstvé a jestli jsou stromy na soukromých pozemcích tak snadné není. A během jednoho krátkého období se nedá vykácet všechno co by bylo potřeba.

Pete

Jestli takovou džunglí jako je na obrázku vede koridor tak se není čemu divit.

Vít Jůza

Není se čemu divit, a je to lepší než pro jistotu kolem tratí a silnic kácet nepřiměřeně bezpečné koridory.

Jakub P

No zrovna tenhle úsek koridor je a není. Zatím je to napojení koridoru do Budějovic, ale je to úsek, který by měl časem koridor obejít tunelem.

Jarek

No koridor tam vede…
NeŠe tunel bude nejdřív za 10 let, takže údržba ochranného pásma dráhy smysl ještě stále má.

Leinad

Tranzitní vlaky tam projíždí a některé parametry.to splňuje. Že tam jsou stanice kratší než 740m, to je pravda, ale ty jsou skoro na každé trati v Česku.

Domis

Je asi jedno, jestli je trať koridorová nebo není. Ale v případě jakékoliv elektrizované trati by mělo vykácení ochraného pásma dostat prioritu, neboť oprava trolejového vedení po spadaných stromech je samozřejmě náročnější než prosté odklizení stromů z kolejí. Skoro mám pocit, že když když v určitých úsecích drátenící opakovaně rok co rok opravují poškozené trolejové vedení (typicky jižní Čechy u Hluboké, Vysočina u Jihlavy či H.Brodu, Litovelské pomoraví, atd…), tak by se to preventivní kácení vyplatilo i finančně, a to jen na škodách SŽ.

Jarek

Malšice, ne Malešice. 🙂

Kalanis

Holinky nebo hodinky…