Správa železnic obnovila provoz mezi Břeclaví a Hodonínem, jezdí se s diesely po jedné koleji

Správa železnic v akci po tornádu na II. koridoru. Pramen: Správa železnicSpráva železnic v akci po tornádu na II. koridoru. Pramen: Správa železnic

Škody už činí 320 milionů. Z poničených budov bude nutná demolice pouze u prodejny jízdenek v Hruškách.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bilykralik16

Nejsem místně znalý, takže se zeptám na možná blbou otázku. Tu demolici mají na mysli ve výh. Hrušky, nebo v Hruškách zastávce?

Libor

Hrušky zastávka nemá žádnou budovu. Demolice bude v nádraží Hrušky (výhybna Hrušky).

Jiří 3

V zprovozněném úseku je celkem 5 pomalých jízd v posloupnosti: 100, 50, 100, 50, 100. Km polohy jsem bohužel zapomněl.

Jan

km 100, 000 – 96,600 = 50 km/h;
km 91,300 – 91,500 = 50 km/h;
v ostatních úsecích PJ = 100 km/h

Žádná hitparáda to není, ale hlavně že je to aspoň částečně průjezdné. Šlo to rychleji, než jsem čekal.

Pája

Určitě je to i tak rychlejší než NAD. Ne že by se nesnažili jak řidiči, tak třeba dopravka. Stát tam na slunci na asfaltce a řídit dopravu tak, aby nikdo – ani autobusy NAD – nestály na místě je fakt výkon. Přestup vlak – bus – vlak sám o sobě něco zabere, silnice jsou klikaté…
Tudíž se vzniklé zpoždění přenáší na přípoje. Pokud jsou to jednokolejné tratě typu Vizovice, tak jsou zpožděné vlaky všechny. Já to chápu, na rozdíl od spolucestujících nereptám a obdivuju všechny zůčastněné.

Pája

zúčastněné – chybka, pardon

Martin Toman

Chlapci pracují pilně jsko včelky. Jen tak dále. 👍👍👍

Vin

Článek a nějaké fotky zde: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/tornado-odklizeni-skod-zeleznice-breclav-hodonin-vlaky.A210629_095654_brno-zpravy_mls
ps: raději bych použil v článku termín „motorové lokomotivy“ nebo „dieselelektrické“ 😉

Pája

Jasný, my jsme všichni pochopili, že je to sjízdné po jedné koleji pro hnací vozidla nezávislé trakce, ale ať je po Vašem 😉

Frantík

Elektrický motor je taky motor…

Miroslav Zikmund

Nebo „trakce 70“ ….

Vít Jůza

Že se tam místo obnovování semaforů raději nedává to slavné ETCS …. aha, to je aspoň zatím jen po mnoha stránkách nefunkční experiment.

Karek

Semafor je na silnici.

David Pecina

Protože , zatímco výměna pokáceného návěstidla za nové je oprava bez nutnosti projektu, tak výstavba ETCS by byla nová stavba se všemi nutnými náležitostmi ( projekt, povolovací řízení, atd atd).

medical examiner

Takže než dojde k realizaci, tak uplyne mnoho a mnoho let…

Karl vB.

Co třeba velký procedurální (a časový) rozdíl mezi akcemi havarijní oprava a investice?
Mj. ETCS aby fungoval, potřebuje mobilní část na vozidle….

medical examiner

Hmm, už vidím 242 s ETCS…

kakov

juuu to by je mohli vybavit ETCS přednostně 😀 po styk by EC vezla 242, pakby to kocour přetáhla do první stanice za styk a hurá s bobinou dál 😀 😀

Pája

No tak to by mělo na jízdní dobu „blahodárný“ vliv. 3 mašiny postupně dopravující jeden vlak 😃 Eště by mohli přidat páru. Dobírání vody i uhlí tomu celému chybí 😆

Jan Semela

Tak podle Dobré Správy tam už od loňska je. Tak proč ho tam dávat znova?

Martin Toman

Neřešte to. Je to vůl.

Jaromír

Domluvit se s El. Železnic ať se stáhnou z nějaké výluky a staví nové tv ..a otv (opravny trolej vedení ) pojedou z druhé strany

Jiří 3

Taky, že se stahují.

Greta

Máme štěstí, že jste šel kolem.

MJS

Však čekáme, že se do Střelic nebude jezdit elektrikou ani 2030.:DD

medical examiner

To rozhodně. Ale v roce 2050 by to už klapnout mohlo.

Alf

Dobrá práce s ohledem na to, jaký byl rozsah škod.

PeterC.

Ked len SZ odhaduje taku skodu, co potom ostatna znicena infrastruktura a znicene domy ludi. Hrôza.

Pezos

Čím to je, že tornádo vysálo protihlukovky a polámalo stožáry, ale svršek je z velké části netknutý? Člověk by čekal, že minimálně štěrk bude rozmetán po okolí.

Petr

I štěrk, místy. Byl jste tam? Já ano, s pomocí potřebným a tu zkázu nepřeji ani největšímu nepříteli. Klobouk dolů před všemi v místě

Karek

Údajně byla jedna kolej vyosená.

PeterC.

Ja si myslim, ze medzi podvalmi bol strk lepsie uchyteny. Tie protihlukove zatarasy boli priam „idealny“ terc na nicenie. Velka plocha ystavena tornadu.

Pezos

To zní logicky, díky.

Ketchup1970

Vysavalo to i strk .. jak elektrolux. Miestami. A tie betonové phs to bola pre tu energiu hračka ako lego . Človek zostane mĺkvo stát před tou silou.

Libor

Pro upřesnění, obnovení provozu se týká jenom EC. Os a R13 je stále NAD.

Pája

Zrovna jsem to chtěl napsat. R13 stále NAD. Přenáší se zpoždění i na návazné vlaky. Jinak obrovské poděkování všem zúčastněným. Kdysi dávno jsem se na řešení mimořádek podílel, umím to ocenit.

Jiří 3

R13 je vedena Interpantery s automatickými spřáhly, musela by tam být lokomotiva speciálně jen pro ně, proto raději vedou v NAD.
Za Os stále NAD pochopím.

Libor

Dle IDS JMK by se situace na R13 měla od čtvrtku změnit, uvidíme jak a jestli budou k dispozici i diesely se spřáhli pro IP. Řešit se to nějak bude muset, protože tato výluka bude dlouhodobější.

Jiří 3

Je možné, že ČD vyčlení pro R13 jedno HV s namontovanými automatickými spřáhly.

Pája

Dopoledne z Břeclavi do Brna dva spojení 3 vozoví Panteři. Odpoledne z Brna ESO a kupátka. Puberťáci se pošklebovali, ale PAN průvodčí, tak ten si máknul. Obíhat všechny dveře, s některými i 3x třísknout. I tak docela stíhali čas.

Lesan

Jó, místo pantera jsou Béčka zjevení a nezřídkakdy četa centrální zavírání ani nevyzkouší, i když je souprava (někdy jen částečně) složená z vozů, které ho mají a dost možná by aspoň na 2/3 vozů fungovalo.. Vím, komentář není přímo k situaci, ale když už bylo zmíněno vícenásobné zavírání stejných dveří, nedá mi nepřispět.

Pája

To je jedna strana mince, druhá je fakt, že lidi prostě vystoupí/nastoupí a jdou – jako u Pantera. Dveře už neřeší. Odvykli si. Takže lámačkama tříská průvodčí zvenku. Ne ze vzteku, ale proto, aby se dovřely. Nikdo nechce riskovat otevření dveří za jízdy a vypadnutí cestujícího z vlaku. To všechno v poklusu, protože sice souprava má menší max. rychlost než Panter, ale zato se zdrží i při nástupu/výstupu. Fakt si mákli a přitom nic nezanedbali.

medical examiner

Ti na R19 s tím mají určitě velkou praxi, ale ti z R13 už asi vyšli ze cviku…

medical examiner

Hmm, a 754 se s automatickými spřáhly neradi baví…

Bijisek

Mohlo by se dodat že přetahy zajišťuje 4.019

Petr

Proč

Michal

Konečně něco pozitivního. Otázkou je, jak dlouho bude trvat uvedení koridoru do původního stavu.

Petr Novák

Obávám se, že do původního stavu to už neuvedou nikdy 🙁 Spousta věcí se bude muset dělat úplně nanovo.

Libor

Tipuju měsíce…