Správa železnic obnovila provoz mezi Břeclaví a Hodonínem, jezdí se s diesely po jedné koleji
Správa železnic v akci po tornádu na II. koridoru. Pramen: Správa železnic
Škody už činí 320 milionů. Z poničených budov bude nutná demolice pouze u prodejny jízdenek v Hruškách.
Nejsem místně znalý, takže se zeptám na možná blbou otázku. Tu demolici mají na mysli ve výh. Hrušky, nebo v Hruškách zastávce?
Hrušky zastávka nemá žádnou budovu. Demolice bude v nádraží Hrušky (výhybna Hrušky).
V zprovozněném úseku je celkem 5 pomalých jízd v posloupnosti: 100, 50, 100, 50, 100. Km polohy jsem bohužel zapomněl.
km 100, 000 – 96,600 = 50 km/h;
km 91,300 – 91,500 = 50 km/h;
v ostatních úsecích PJ = 100 km/h
Žádná hitparáda to není, ale hlavně že je to aspoň částečně průjezdné. Šlo to rychleji, než jsem čekal.
Určitě je to i tak rychlejší než NAD. Ne že by se nesnažili jak řidiči, tak třeba dopravka. Stát tam na slunci na asfaltce a řídit dopravu tak, aby nikdo – ani autobusy NAD – nestály na místě je fakt výkon. Přestup vlak – bus – vlak sám o sobě něco zabere, silnice jsou klikaté…
Tudíž se vzniklé zpoždění přenáší na přípoje. Pokud jsou to jednokolejné tratě typu Vizovice, tak jsou zpožděné vlaky všechny. Já to chápu, na rozdíl od spolucestujících nereptám a obdivuju všechny zůčastněné.
zúčastněné – chybka, pardon
Chlapci pracují pilně jsko včelky. Jen tak dále. 👍👍👍
Článek a nějaké fotky zde: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/tornado-odklizeni-skod-zeleznice-breclav-hodonin-vlaky.A210629_095654_brno-zpravy_mls
ps: raději bych použil v článku termín „motorové lokomotivy“ nebo „dieselelektrické“ 😉
Jasný, my jsme všichni pochopili, že je to sjízdné po jedné koleji pro hnací vozidla nezávislé trakce, ale ať je po Vašem 😉
Elektrický motor je taky motor…
Nebo „trakce 70“ ….
Že se tam místo obnovování semaforů raději nedává to slavné ETCS …. aha, to je aspoň zatím jen po mnoha stránkách nefunkční experiment.
Semafor je na silnici.
Protože , zatímco výměna pokáceného návěstidla za nové je oprava bez nutnosti projektu, tak výstavba ETCS by byla nová stavba se všemi nutnými náležitostmi ( projekt, povolovací řízení, atd atd).
Takže než dojde k realizaci, tak uplyne mnoho a mnoho let…
Co třeba velký procedurální (a časový) rozdíl mezi akcemi havarijní oprava a investice?
Mj. ETCS aby fungoval, potřebuje mobilní část na vozidle….
Hmm, už vidím 242 s ETCS…
juuu to by je mohli vybavit ETCS přednostně 😀 po styk by EC vezla 242, pakby to kocour přetáhla do první stanice za styk a hurá s bobinou dál 😀 😀
No tak to by mělo na jízdní dobu „blahodárný“ vliv. 3 mašiny postupně dopravující jeden vlak 😃 Eště by mohli přidat páru. Dobírání vody i uhlí tomu celému chybí 😆
Tak podle Dobré Správy tam už od loňska je. Tak proč ho tam dávat znova?
Neřešte to. Je to vůl.
Domluvit se s El. Železnic ať se stáhnou z nějaké výluky a staví nové tv ..a otv (opravny trolej vedení ) pojedou z druhé strany
Taky, že se stahují.
Máme štěstí, že jste šel kolem.
Však čekáme, že se do Střelic nebude jezdit elektrikou ani 2030.:DD
To rozhodně. Ale v roce 2050 by to už klapnout mohlo.
Dobrá práce s ohledem na to, jaký byl rozsah škod.
Ked len SZ odhaduje taku skodu, co potom ostatna znicena infrastruktura a znicene domy ludi. Hrôza.
Čím to je, že tornádo vysálo protihlukovky a polámalo stožáry, ale svršek je z velké části netknutý? Člověk by čekal, že minimálně štěrk bude rozmetán po okolí.
I štěrk, místy. Byl jste tam? Já ano, s pomocí potřebným a tu zkázu nepřeji ani největšímu nepříteli. Klobouk dolů před všemi v místě
Údajně byla jedna kolej vyosená.
Ja si myslim, ze medzi podvalmi bol strk lepsie uchyteny. Tie protihlukove zatarasy boli priam „idealny“ terc na nicenie. Velka plocha ystavena tornadu.
To zní logicky, díky.
Vysavalo to i strk .. jak elektrolux. Miestami. A tie betonové phs to bola pre tu energiu hračka ako lego . Človek zostane mĺkvo stát před tou silou.
Pro upřesnění, obnovení provozu se týká jenom EC. Os a R13 je stále NAD.
Zrovna jsem to chtěl napsat. R13 stále NAD. Přenáší se zpoždění i na návazné vlaky. Jinak obrovské poděkování všem zúčastněným. Kdysi dávno jsem se na řešení mimořádek podílel, umím to ocenit.
R13 je vedena Interpantery s automatickými spřáhly, musela by tam být lokomotiva speciálně jen pro ně, proto raději vedou v NAD.
Za Os stále NAD pochopím.
Dle IDS JMK by se situace na R13 měla od čtvrtku změnit, uvidíme jak a jestli budou k dispozici i diesely se spřáhli pro IP. Řešit se to nějak bude muset, protože tato výluka bude dlouhodobější.
Je možné, že ČD vyčlení pro R13 jedno HV s namontovanými automatickými spřáhly.
Dopoledne z Břeclavi do Brna dva spojení 3 vozoví Panteři. Odpoledne z Brna ESO a kupátka. Puberťáci se pošklebovali, ale PAN průvodčí, tak ten si máknul. Obíhat všechny dveře, s některými i 3x třísknout. I tak docela stíhali čas.
Jó, místo pantera jsou Béčka zjevení a nezřídkakdy četa centrální zavírání ani nevyzkouší, i když je souprava (někdy jen částečně) složená z vozů, které ho mají a dost možná by aspoň na 2/3 vozů fungovalo.. Vím, komentář není přímo k situaci, ale když už bylo zmíněno vícenásobné zavírání stejných dveří, nedá mi nepřispět.
To je jedna strana mince, druhá je fakt, že lidi prostě vystoupí/nastoupí a jdou – jako u Pantera. Dveře už neřeší. Odvykli si. Takže lámačkama tříská průvodčí zvenku. Ne ze vzteku, ale proto, aby se dovřely. Nikdo nechce riskovat otevření dveří za jízdy a vypadnutí cestujícího z vlaku. To všechno v poklusu, protože sice souprava má menší max. rychlost než Panter, ale zato se zdrží i při nástupu/výstupu. Fakt si mákli a přitom nic nezanedbali.
Ti na R19 s tím mají určitě velkou praxi, ale ti z R13 už asi vyšli ze cviku…
Hmm, a 754 se s automatickými spřáhly neradi baví…
Mohlo by se dodat že přetahy zajišťuje 4.019
Proč
Konečně něco pozitivního. Otázkou je, jak dlouho bude trvat uvedení koridoru do původního stavu.
Obávám se, že do původního stavu to už neuvedou nikdy 🙁 Spousta věcí se bude muset dělat úplně nanovo.
Tipuju měsíce…