Správa železnic má první místní dráhu, je v Praze

Nákladové nádraží Žižkov. Pramen: IPR PrahaNákladové nádraží Žižkov. Pramen: IPR Praha

Trať na nákladové nádraží Žižkov zatím těsně unikla zrušení.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leinad

SŽ dodnes nezajišťuje sjízdnost?

johny

Poptávali jste výsledek šetření u DÚ i podle §106? V této zemi je možné skoro vše, ale tento nástroj by snad ještě mohl fungovat

petr 5

Zajímavé je, že počátek a konec místní dráhy už žádná kolej nespojuje. Celé zhlaví nádraží Žižkov je už vytrhané. Resp. bylo ještě před nehodou v Malešicích. Pozice na mapě
https://mapy.cz/s/fosenahofo

Bob

U místní dráhy v podstatě vlastník vůbec nemá povinnost ji udržovat funkční, takže je to úplně jedno. To byl jen mezikrok, jak dosáhnout zrušení, protože žádosti o zrušení místní dráhy není důvod nevyhovět.

Jaaaa

To vůbec nevadí, v pasportu svršku jsou takových neexistujících kolejí a nádraží kilometry. Hlavně že nám sedí statistiky. 😀

Kamui

Nevidím důvod proč by v kategorii místních drah nemohly být i normální lokální (vedlejší) tratě. Opravdu má nějaký reálný význam, aby například trať Praha – Vrané – Čerčany/Dobříš byla plně interoperabilní v rámci EU?

Bob

A hlavní tratě napříč republikou bych překategorizoval na tramvajové dráhy, tím by se taky dalo něco ušetřit. 🙂

Kalina

„Na místní dráze je podle zákona povolen provoz pouze „neveřejné osobní drážní dopravy, osobní drážní dopravy pro potřeby cestovního ruchu nebo provozované historickými vlaky“. Místní dráha musí být oddělená od jiné dráhy“

Kamui

To já vím, ale přijde mi to jako bullshit.

Všechny ta interoperabilita, ETCS, průjezdné profily pro kontejnery by se měly týkat jen hlavních tratí (TEN-T) a ne lokálek.

Petr

Přesně tak, hlavně to ETCS, pro spoustu tratí je to zbytečně drahé a mohlo by to vést k ukončení provozu pokud by se to příliš prodražilo. Jedinou útěchou je to, že se na to u lokálek stejně bude reálně kašlat.

ABC

Tak když tak pojede 810 to už se pomalu za historické vozidlo považovat dá

Bob

Součástí historie je i minulý rok, takže každé vozidlo, které nepochází z budoucnosti, je historické.

Grossák

ETCS na lokálkách nebude povinnost. Povinné však může být na části trasy vlaku, který jede z 90% po lokálce, nebo jen zajíždí na stanici s ETCS. Udělat třeba z pacifiku místní dráhu je pak spíše komplikace.

Jiří Kocurek

Profil na kontejnery nechceme. Zlá silniční doprava!

Grossák

A místní dráha by začínala v Krči, kam by se dalo dojet přestoupit po dráze velké třeba i z hlavního nádraží. A taky by to asi chtělo vybudovat nové depo.

Brian Griffin

Opravdu má nějaký reálný význam, aby například trať Praha – Vrané – Čerčany/Dobříš byla plně interoperabilní v rámci EU?
Ano, má – protože na ni pak bude moct vjet každý dopravce, jehož vozidla splňují standardní požadavky interoperability. Až budete osobně zodpovědný za to, že občanům zařídíte vyhovující veřejnou dopravu a zároveň tím nepřivedete krajskou kasu cugrunt, budete za interoperabilitu hodně vděčný.

Jaroslav

Kupodivu má vážený! Je to totiž objížďková trať pro rychlíky v případě zablokování trati v úseku Čerčany-Praha Vršovice.

ABC

A jak dlouho by to muselo být zablokovaný aby se tak skutečně stalo?