Správa železnic má kolektivní smlouvu, mzdy vzrostou o 3,9 procenta
Výpravčí. Foto: Správa železnic
K říjnovému platu dostanou všichni zaměstnanci navíc 12 tisíc korun.
K říjnovému platu dostanou všichni zaměstnanci navíc 12 tisíc korun.
3,9 procenta z 50 tis. = dobré
3,9 procenta z 25 tis. = nic moc
V pořádku, odborně zpusobile osoby je třeba dobře zaplatit…
Cože ????????????????????????
Vidličky a nože
Takze za 3 roky kumulovane zvyseni o 13,9%. Za stejnou dobu inflace 30,7%.
Realny propad 11,9%. Resp dalsich 11,9% by bylo potreba pro zachovani kupni sily.
A víte o nějaké firmě, která tohle svým zaměstnancům dala? Já teda ne.
A on si někdo zachoval kupní sílu ???? Ta poklesla drasticky všem. A určitě způsobila větší problémy samoživitelkám, samostatně žijícím důchodcům, než zaměstnancům SŽ.
Ale zde jsou v převaze zaměstnanci SŽ :):):):).
Jako ze mezi zamestnanci SZ nejsou samozivitelky?
Jinak nejsem ze SZ. Vubec nejsem ze sektoru dopravy.
Pouhe konstatovani faktu. Interpretaci si pridavate sam 😉
Důchodcům jediným nic nekleslo. A samoživitelky jsou i v SŽ
A inflaci způsobila Správa železnic? Tady pláčete na špatném hrobě.
Víte, když budete dorovnavat celou inflaci, tak inflace bude stále zrychlovat.
Letošní kolektivní smlouva je celkem slušná pro SŽ. Dohromady to dělá skoro 8%. Není to jen o základu se 3,9%.
Jak je to se mzdami železničních zaměstnanců, jejichž zaměstnavatelem je, nebo bude, IDS JMK? Typicky průvodčích ve vlacích?
Kordis nabízí „až“ 38 tisíc hrubého včetně prémii
Dle kolektivní smlouvy dopravce u kterého vykonávají práci.
V JMK nebudou zaměstnanci dopravce, ale kraje
Koukat kolem sebe ale není směrodatné. Když budu já koukat kolem sebe dostane většina kolem 8%.
Čirou náhodou to do 2 týdnu tipuji u ČD na 3.9%.
No to doufám že alespoň to, nabídka zaměstnavatele byla buď 1% a snížení benefitů, nebo 0% a zachování benefitů.
Pokud odboráři jako loni neustoupí, tak ano. Ale co nabídlo vedení ČD s vážnou tváří letos v rámci jednání o PKS, je výsměch.
Nejsou ty mzdové náklady 10 mld včetně odvodů na zdravotní a sociální pojištění, které platí zaměstnavatel?50 tisíc jako průměrná loňskà mzda se mi jeví nadhodnocená..
Předpokládám že v tom jsou přesčasy.
A stejně tak tam čekám příplatky za noční a svátky.
Autor zapomněl na zdravotní a sociální pojištění placené zaměstnavatelem. Takže 50000:1.34=37300 Kč
Ano, tohle skryté zdanění práce…
Přesně, je to daň, která se nazývá trochu jinak a pracovníci to berou, že to platí zaměstnavatel, tak se jich to netýká. Ale náklady s tím má!
A od zrušení danění superhrubé mzdy už to zaměstnanec ani neregistruje, že to, co bere on a to, co něj vynakládá zaměstnavatel jsou diametrálně odlišné částky.
Nejsou. Mzdové náklady jsou mzdové náklady, vy mluvíte o celkových osobních nákladech, které jsou ještě výrazně vyšší. Mrkněte do výroční zprávy SŽ.
Tak asi máte pravdu..s postupující modernizací mizí místa dozorců výhybek a signalistů v 5.a 6. třídě a zvyšuje se počet dispečerů na CDP v 11. a 12.třídě..tím se průměrná mzda zvyšuje 🙂
Tak pod inflací tak reálný plat klesne.
To už klesnul. Souhrnné navýšení za 3 roky je 13.9% Ale 3,9 budou nad inflací.
Preju jim to.
Ajaj. Předpokládám že až dnes přijdou z hospod odpůrci SŽ, rozpoutá se tady stejně výživná „diskuse“, jako když je v nadpise slovo „režijka“
Hlavně režijka už není takové terno.
1) zaměstanci SŽ jí nemají zadarmo, platí nějakých 1700 ročně.
2) platí jen pro ČD, takže pokud někdo dojíždí do práce jiným dopravcem, má smolíka.
3) v některých krajích už neplatí ani na osobku ČD. Např. Plzeňský kraj, chcete jet osobkou, máte dalšího smolíka.
Zaměstnanci ČD platí také 1657,- za režijku. Ale stále nerozumím tomu, proč by je ČD měli poskytovat i zaměstnancům SŽ. Jedná se o zbytečný přežitek z dávných dob.
souhlas, SŽ nemá s ČD nic společného, ať platí plnou palbu
Zdravím. Jízdní výhody poskytuje MD dle tarifu pro zaměstnance ČD, Sž, DÚ atd. Tedy nikoli samotné ČD. Když řekne MD, že končí, může si je dopravce poskytnout svým zaměstnancům jako benefit. V tím případě to budou samotné ČD. Jednání o jízdních výhodách bude v roce 2025. A SŽ doplácí ČD cca 70 milionů za administraci jízdních výhod. Doufám, že v budoucnu to budou právě zaměstnanci SŽ, kterým to jakož státní organizaci navážou na SJT. No a zaměstnanci ČD to budou mít třeba jako benefit, ovšem jen v jejich vlacích. Hezký den.
Možná proto, že SŽ je provozovatel dráhy a bez ní bez ČD neměly po čem jezdit 🙂
Souhlas, ať je to převedeno pod OneTicket, kterým je zřizovatel MD stejně jako je zřizovatelem SŽ.
Výborně. Tak to žádní noví kolegové zase nepřijdou a já se nebudu muset učit znát jejich ctěná jména.
A bude se dál rejžovat na přesčasech 😁😁
Naopak. Musíte někoho přesvědčit a získáte odměnu.
Podle vzoru: Dráha to je vlastně modrá armáda. Tam jsou samý parády, přehlídky, vycházky a hlavně peníze. Asi se necháme také naverbovat, když je na vojně tak krásně.
Po čem by ČD jezdilo kdyby nebyla Správa Železnic?
Jsou to „dráhy“, ne? Tak po své dráze 😁
ČD nemají svoji dráhu, ta patří Správě Železnic.