Správa železnic letos poprvé vybírá ošlapné. Počítá s více než 200 miliony
Nádraží v Turnově. Foto: České dráhy
Vzhledem k nastavení smluv s dopravci v závazku jde z drtivé většiny o další státní výdaj
Vzhledem k nastavení smluv s dopravci v závazku jde z drtivé většiny o další státní výdaj
Doufám, že ošlapné za zastřešené přístupové komunikace bude vyšší než za nezastřešené. Aby to správu motivovalo k větší ploše zastřešených nástupišť.
Hmm, to by mohlo i znamenat, že stav infrastruktury pro cestující budou kontrolovat i dopravci a za zjištěné vady ty platby krátit..
Nevím zdali to ještě platí. V Anglii zrušili poplatky ze psů neboť si spočítali, že vyberou míň než jsou náklady na jejich výběr a evidenci. My musíme nejdřív všechno vyzkoušet. Ví někdo jak je to s ošlapným v jiných zemích. Vždyť se to dá vybrat v rámci poplatků za užití dopravní cesty a nikdo to ani nebude vědět. Tohle zavání : hamty, hamty………
A kolik ten poplatek byl?
Kdyby se za prvního psa platilo 100 Kč, ale 1000 Kč za každého dalšího…
Tady si chce někdo pokecat o psech. Na to je adresa pesweb.cz. Ale když už tak především poplatky ze psů jsou regulační a v podobném i několikanásobném principu je mají obce schváleny a přesto bohužel moc neregulují. Tak v tomto směru je ošlapné asi o něčem jiném, a samo o sobě trochu nechápu o čem. Připadá mě, že jde více o administrativu než o ty peníze. Proto si myslím, že má větší smysl pořádně progresivní poplatek ze psů. A přesto byl již v roce 1987 v Anglii zrušen – možná nebyl dostatečně regulační. Ošlapné se časem stejně vstřebá do jiných… Číst vice »
Ikdyby to bylo milion, tak to na běh úřadu nemusí stačit. Začali by totiž registrovat i slepice a králíky, nejprve zadarmo… Tolik Orwell.
To jste z levnýho kraje. V Praze je to 1500 za prvního a 2250 za dalšího.
I poplatky ze psů jsou nastaveny neregulačně, stejně jako cena cigaret, ač se tvrdí, že zdražení má lidi odnaučit kouřit.
To je strašná komedie….za chvíli se bude účtovat i vzduch, který cestující vydýchá při pobytu na perónu. Kdyby to nebylo spíš smutné, člověk by se i zasmál.
A daně na příští rok máš zaplacené, ševče? 🙁
SŽ má ve vlastnictví i chodník v Praze v Perlovce? 🤔
😃 👍
Jó, to by byl kšeft…
Práce sz začíná být opravdu trestuhodna… Jak vypravcih kteří můžou za 90%zpozdeni díky vlastní blbosti tak rekonstrukce trati.. Hlavne co nejvic dalších dopravců a vytáhnout z nich co nejvic peněz.. Ze jsou už koleje nacpany k prasknutí? Nezájem… Hampty Hampty hlavne peníze. Holt dobrá správa…
Zajímavá pocitová statistika, reálná data ukazují něco jiného více než 60% zpoždění je z viny dopravce, ať už strojvedoucího a čety (pozdní nástup, čekání 4 minuty na dobíhají cestující) nebo vozidel (poruchy,neschopnosti, pozdě z depa, krátké obraty) a další procenta jsou z hůře prokazatelných důvodu…fíra se kochá a prodlouží 2 minuty na trati. A samozřejmě dost zpoždění je z viny SŽ ať už výluky, chyby řízení nebo poruchy Strojvedoucímu projde všechno výpravčí vysvětluje dvě minuty zpoždění.
Kdysi se kupovala vstupenka na peron -nástupiště stávala 1kčs.
Bývala perónka ale tuším, že jen pro doprovod, který neměl jízdenku
Ale no tak, mnohokrát se stalo, že výpravčí napsal zpoždění na strojvedoucího po jeho pozdní výpravě vlaku – od něj jel načas zpoždění se stalo na trati z viny dopravce. Strojvedoucí o tom ani neví, dozví se to až přijde o peníze, že nenapsal závadovku na zpoždění-závadu. Tolik asi ke statistice SŽ.
Jo jasně, běžně postaveno 5 minut a vlak po půlhodinové pobytu ve výchozí (obratové stanici) odjíždí plus tři minuty a SŽ to radši napíše na velkou frekvenci než že strojvedoucí nebo četa spala ale vina je na SŽ protože vlak byl pozdě vypraven. To že ony tři minuty v dalších stanicích znamenají zpoždění dalších vlaků toho samého dopravce je zase vina SŽ. Blbé je že tam kde je JOP + GTN není vůbec problém zjistit na vteřinu přesně kdy bylo postaveno a kdy vlak minul návěstidlo a kdyby se to opravdu poctivě kontrolovalo s důvody tak strojvedoucí jednu směnu jezdí… Číst vice »
SŽ neohlásí nástupiště, pak napíše velkou frekvenci. Četa neměla spát, měla odvést vzduch.
Někteří výpravčí by si na výplatu museli přinést, protože náklady na elektřinu při rozjezdu po pozdním postavením vlakové cesty….(stále stejné stanice).
Bože to je kec, fíra se kochá! Dnes mají téměř všechny hnací vozidla ARR, takže jedeš stanovenou rychlostí po celou dobu jízdy tzn., že dodržuješ jízdní doby, ba co víc můžeš ještě krátit zpoždění, které z většiny případů zaviní právě nedotknutelná organizace SŽ. K ošetření nástupišť vzhledem k ošlapnému se raději nebudu vyjadřovat…
Vysvětlovat dvě minuty zpoždění, to jako fakt? Když papírový grafikon snese všechno, ale realita je někde jinde?
Ne dvě, ale každou jednu minutu musíte zdůvodnit.
Už sem to někdy říkal když mají konkurenci ČD tak ať i SŽ
Myslíte podobně jako se někde v zahraničí staví dálnice?
A nebo plynovod, nahrazuje dopravu uhlí po železnici.
Jenom se zeptám, ve kterém roce byly počítány ty náklady?
Když jsem byl v loňském roce v Sokolově v západních Čechách, všiml jsem si, že vlakové nádraží sousedí s autobusovým. V hale jsou kromě pokladny ČD i pokladny dvou autobusových dopravců (tuším, že Autobusy ČSAD a Ligna, nebo tak nějak). V hale čekají na své spoje jak cestující vlakoví, tak i autobusoví. Budou platit ošlapné i autobusáci? Takových případů je v republice jistě víc.
Autobusy za vjezd na nádraží obvykle platí.
Jasně, provozovateli autobusového nádraží. Cestující ale využívají (ošlapují a osedávají) zařízení Správy železnic.
Je to uplne totez jako poplatek za vstup na nastupiste, ten kdysi existoval a normalne se dala vstupenka na nastupiste koupit pokud clovek nemel jizdenku.
V jinych zemich je to reseno turnikety,…
Zajimalo by me, jak je to ve skutecnosti ted mysleno?
Jak jednoduché by to Správa želznic měla, kdyby nebyli žádní cestující, což?
Tak se možná zavede i ošlapné, když vstoupíte do obchodu a nic si nekoupíte.
Jsem nespokojen s prací SŽDC. Ruší čekárny, hlášení nefunguje nebo se zpožděním. Kvalita nástupišť je otřesná. Na koridoru úzké peróny, chybí podchody a vlak musí čekat až projede protijedoucí vlak. Pouští nákladní vlaky před osobní. A lidem pak ujede přípoj.
Máte pravdu .Zrušené noční lůžkové spoje .Dostat se v noci z Karviné do Chebu je problém .Dobré spoje zrušili .Kasovie,Exelcior ,Bohémia, Termál.
Vyberou a pak to vrazí do zábradlí..
A jak se k tomuto problému staví Kolo***ník?
Ještě to přivolávejte!
Pssst, ať se nerozhodne nádraží zakonzervovat a předloží to jako návrh vládě.
Snad nebude vybírat na Morkovičce poplatek od cyklistů. 😛
Vy jste koumák! Že mě to nenapadlo! 👏👍👏
Vstupné na cyklostezky…
Nějaká divná čísla, komerční doprava jen zlomek ( píše se v článku) ,ale zaplatí skoro pětinu ošlapného a dotaci od státu za Covid skoro třetinová.
to aby taky postavili lepší nástupiště
Na zlínském(krajském) nádraží budou muset cestujícím ošlapné platit !
Zlín – projít večer z Regíny do města na trolejbus je občas stezka odvahy. Pokud si teda nezvrtnete kotník jako já v lednu. Takže platby by měly jít cestujícím. A těm, kteří k té odvaze ještě přijeli vlastním autem, tak proplácet celý rok servis. A to mám dráhu velmi rád.
A ve vlaku se bude platit vzdušné a prdné
Pamatuji jak si ve slovenské televizi dělal legraci Oldo Hlaváček s reportáží, kde vybírali po chodcích na chodníku ošlapné. Podotýkám, to bylo v hlubokém socialismu. Tenkrát jsme se tomu neurekom smáli. Co dodat. Co bylo v socialismu nemožné, v kapitalismu je reálné.
Hlavně že to vymýšlejí velcí kapitalisté. Správa Železnic je typický kapitalistický podnik, něco jako Ford Motor Company nebo Apple computers.
Rozhodně se tak chová…
To je neuvěřitelné, co si stát vůči lidem dovolí, budeme tedy platit ošlapné na ulicích, v supermarketech, na WC, děti ve škole, to snad ani není možné co za grázla vymýšlí takové koniny. Ještě přibude odýchatelné za spotřebovaný vzduch, ohmatné na klikách úřadů a na
zábradlích schodů i elektrických a další a další poplatky. Myslím, že Česká republika se stává státem, kde žití bude nepříjemné.
Nebo už je ?
Ještě ne…ještě je mnoho prostoru ku zlepšení(/zhoršení)…
Zajímalo by mě podle čeho se stanoví ta výše ošlapného. Bude to nějaká fixní částka za každý jednotlivý vlak co zastaví někde u peronu? Bude nějaký rozdíl v ošlapném ve velké stanici, kde jsou toalety, čekárna s topením atd. a ošlapném za zastávku někde v polích, kde je jen betonový bunkr a modré zábradlí?
Někde není ani čekárna nebo je zavřená. Doubravice nad Svitavou, Dolní Lhota.
Možná dle velikosti obuvy :))
Dobrý den, vypocet výše oslapneho je uveden v prohlášení o dráze. Výpočet v kostce závisí na hmotnosti vlaku, plánovaném počtu zastavení dle jednotlivých kategorií stanic/zastávek a koeficientu kategorie jednotlivých stanic/zastávek.
A teď ještě zavést podchdoky. To tam, kde lidi procházejí zkrz nádraží, aniž by jeli vlakem. Choceň, Hulín, nově také Praha a Brno.
Doufám tedy, že se to projeví i na údržbě a úklidu perónů a podchodů
Naivo
Žijete v České republice, zemi neomezených možností i retardace…
Ale v tomto případě si nějaký, jinak naprosto zbytečný papaláš, potřeboval najít prachy na požitky, např. náročnou milenku…
Nemám nic proti ošlapnému, jen by to chtělo zavést stejné podmínky i pro autobusovou dopravu. Sice se platí za vjezdy na autobusáky ve městech, ale jsou i zastávky po městech a obcích. Dále by busy měly platit za každý ujetý km po silnici. Je potřeba srovnat podmínky pro jednotlivé druhy dopravy.
Autobusy neplatí míto a spotřební daň z PHM? Když teda odhlédneme od toho, že autobus u ZOO platí parkovné…
jau… mýto, samozřejmě.
Ne, neplatí a pokud je v ZDO, tak ani silniční daň.
A to se musí změnit!
Kam bychom jinak přišli…
Navrhuji, aby tato daň, zavedená obecně pro všechny vozidla (přičemž krom cel nebudou žádné poplatky, u PHM se bude platit jen a pouze DPH…) byla rozpočtově spojena s výdaji na opravy silnic.
Na dálnicích se bude platit mýto, stejně jako daň podle naježděných kilometrů x pohotovostní hmotnost v tunách. Výnos bude pevně určen na rozvoj železnice, především stavby a infrastrukturu…
Pro dálkové autobusy počítejte tak 380,-Kč/km…
Mýto i parkovací poplatky platí jen na vybraných silnicích. Silniční daň platí za určitých okolností, ne každý linkový bus.
Spotřební daň z PHM platí i vlak (naftový), elektrický vlak platí příspěvek na OZE.
Dále by busy měly platit za každý ujetý km po silnici. Je potřeba srovnat podmínky pro jednotlivé druhy dopravy
A za to budou mít vyhrazenou a volnou silnici v daném čase mezi danými místy?
Tolik lidí na tom peróně, co je na snímku jsem už dlouho neviděl.
To bude tím, že teď tam nejezdí vlaky dopravce, který je na fotkách… 🙂
Ale kdepak Reginy tam zůstaly.
Zlatý doby, kdy byly ČSD. Vagóny nic moc, to je pravda, rychlost ale ne o moc menší, než nyní, nádraží leckdy v lepším stavu, než teď, i na menších stanicích a zastávkách čekárna, pokladna, úschovna, leckde i kulturní koutek, nebo jak se to jmenovalo. Tam nějaká správcová půjčovala noviny, časopisy, někdy i hry pro děti. Jízdné jednoznačně stanovené, bez nesmyslných včasných a a předvčasných jízdenek, bez nelogické ceny například Praha – Brno levnější, než Praha – Svitavy. Změna tarifů nyní ob rok tak, že se v tom ani průvodčí nevyznají, atd. Rušení nádražních budov, rozsekání dopravy na osobní, nákladní s… Číst vice »
A jediný důvod proč se ředitel SŽ ještě drží na místě, je parta křiklounů, která jakoby zapadala do 70 a 80 let. Až tak hluboko jsme klesli po 30 letech od revoluce.
Ony jsou ty vagony dnes sice modernější, zato však méně pohodlné.
Ano. Např. Bee272 je rozhodně pohodlnější než ABpee347…
A Bpee237 lepší než Bdpee231…
Jízdné PID jednoznačně stanovené bez ohledu na to jestli jedu vlakem nebo autobusem.
Vybavená čekárna nebo „kulturní koutek“ není potřeba když vlaky jezdí daleko častěji. (Neříkám že se knihovny a dětské koutky ve městě nehodí, ale proč by to zajišťovala dráha?)
Jízdné berte jako strop, můžeš jet Praha -Brno za plnou cenu podle TR10, za chvilku podle SJT. Mimochodem že km osobákem dražší než km expresem, to je logické, zastavení a rozjezd vlaku stojí energii i čas.
Úschovna zavazadel – jo to je škoda. Na pár místech jsou samoobslužné skříňky, ale ne všude.
…ale proč by to zajišťovala dráha?…
Zlatá slova. Proč by dráhy měly nad nástupištěm dělat střechy, že? To pro vlak není potřeba. A cestující si snad mohou přinést deštníky!
Střecha na nástupiště neuškodí. (Mimochodem jak se cestující dostane na nádraží a z nádraží)
Ale čekárna s možností půjčky knih či novin při intervalu 15 minut je k čemu?
Ne všude Vám navazuje přípoj do 15 minut. A ne vždycky jedu bez dětí. Tzn nejsou tyto věci vůbec zbytečné, ale financování je ořech.
Já to bral jako Pinkovo srovnání s dobou ČSD – na hodně místech je kratší interval.
Absolutně vzato, i když se interval zkracuje, tak čekárna neuškodí. A financovat by to mohla SŽ, větší nádraží fungují jako nákupní galerie.
A k čemu lavičky, úschovny, kiosky a nádražky, přeprava zavazadel. čekárny, záchody, kasa. Když se to tak veme, vono není potřeba nic !
a dokonce i rychlíkový příplatek byl 🙂
Pokud se pamatuji, tak nejen rychlíkový, ale i na spěšné vlaky snad byl taky.
To vám vážně všem diskutujícím přijde tak nemorální přesnější rozpočítávání nákladů?
Cena za použití kolejí (na kilometry, hodiny, tuny), cena za cestujícího ve stanici, cena za elektřinu, cena za naftu.
Mít to všechno zabalené v jednom poplatku bez ohledu na to jak často zastavujete, kolik cestujících vozíte a zda vůbec nějaké vezete není přece spravedlivé. I v letectví se platí poplatek za cestujícího na letišti, za přistavení letadla či za použití dráhy v daném čase.
Ještě nedávno jste tu všichni kritizovali kolik stojí údržba nepoužívaných tratí. Kdyby stát transparentně přispíval na každou trať samostatně, k takovýmto excesům by pravděpodobně nedocházelo.
Jenže v tomto případě je přesnější rozpočítání naprosto mimo: nebo bude poplatek za použití pardubického nádraží, za miliardy zrekonstruovaného, násobně vyšší, než za použití zastávky v polích? Nebude, bude to zas nějaký z prstu vycucaný průměr ve stylu ‚kolik chcete, aby to vyšlo‘.
V Pardubicích bude jiný průtok cestujících, než v polích.
Pořád je to spíš forma daně než rozpočítané reálné náklady – jak je to ovšem prezentováno.
No, stále je těch poplatků málo a je pořád co vymýšlet.
Zavedl bych chuťné – poplatek za jízdu restauračních vozů a minibarů, které konkurují nádražním prodejnám a restauracím. Berou jim zákazníky a omezují tak zvyšování nájmů.
Dále mě napadá hovnné – poplatek za jízdu vozů s gravitačním WC.
Balkán jak vymalovaný.
Ještě cikády a bude to ono!😂
Výpalné darmožtotům. Vše má obsahovat jízdenka . Když si koupím televizi v Tescu tak mi k ceně připočítají ošlapné Futura , výdej skladníka , markování prodavačky , dopravu na market a skladné někde v Korei . Samozřejmě že to zaplatím , vše je ale v jedné , koncové , ceně.
Však tady také budete platit jednu koncovou cenu. Ten poplatek platí dopravce, nikoli cestující.
Ale tu už přece platíte teď, a to včetně toho „ošlapného“, které už je přece v rozpočítaných nákladech na dopravní cestu – jen si je teď SŽ(DC) vybere ještě znovu zvlášť podruhé!
já bych taky chtěl něco navrhnout a to že by mohli ČD platit za pozdní příjezdy a odjezdy vlaků . Třeba 10 Kč za každou minutu zpoždění aby cestující neměl pak náklady s pozdním příjezdem nebo odjezdem vlaku.
To budete muset v mnoha případech vymáhat spíše na SŽDC (SŽ), protože mnoho zpoždění je zaviněné právě onou organizací, která o sobě tvrdí, že je tou nejlepší správní dopravní cesty.
To ale me, jako zakaznika nemusi zajimat- ja mam smlouvu s dopravcem…ten at si to pak vymaha po svych dodavatelich…
A vymáháte to úplně stejně po autobusákovi nebo po letecké společnosti? Už vidím, jak vám platí, za 15 minut zpoždění.
A proč jen ČD? Jiní dopravci snad nemívají zpoždění?
A proč jenom ČD? Ostatní dopravci nikdy zpoždění nejezdí?
U některých to tvoří nedílnou součást služeb…😀
To dostane Jančura s Leoškem.
Akorát že obdarovanými budou dispečeři…👺😂
Výborný nápad! Ještě bych zavedl osvitné: poplatek za osvětlení nástupišť. Cestující s certifikovanou baterkou dobitou ze solárních zdrojů by byli od poplatku osvobozeni. Cestující s petrolejkou taky, ale těm by bylo účtováno očadné.
Ne, vážně: podobná hovadina, jako palivový příplatek v letecké dopravě. Spotřebitel, ať už přímý – dopravce, nebo koncový – cestující, objednavatel – nemá alternativu, než to zaplatit, taková položka má být zakalkulována již v poplatku za DC. Nebo snad někoho, kdo přišel na letiště s kanystrem kerosinu od palivového příplatku osvobodili? To je stejné.
Zrovna v letectví jsuou poplatky za využití letiště cestujícím naprostým standardem. A stejně jako na železnici nákladní dopravci tento poplatek neplatí.
Palivový příplatek hraje jinou roli. Cena paliva se dost mění a palivový příplatek má vstřebat tuhle fluktuaci, kterou není nikdo schopen předpovědět měsíce či roky dopředu při uzavírání smlouvy.
Alternativou by bylo nastřelit vysoké ceny předem, aby se tím pokryla libovolná fluktuace, jenomže to pak přijdete o kšeft.
A je zajímavé, že palivový poplatek platíte ať je cena paliva jakákoliv. nebo už vám ho někdy vrátili.
Já jsem smluvní zákazník PPL a Zásilkovny, ti také vybírají palivové poplatky (i když je to v jednotkách Kč na jednu zásilku) a kupodivu už mi párkrát nějaké šušně vraceli.
No nevím. Podle mě to byl spíš fígl aby se daly inzerovat letenky za pár euro a nakonec to dopadlo nařízením povinnosti uvádět cenu konečnou včetně všech poplatků. Tedy u letenky koupené pár měsíců předem se ta fluktuace stejně musí nějak kalkulovat.
Takže stát státu zaplatí 200 milonů. Kolik dalších peněz bude stát tohle přerozdělování a přepočítávání? O kolik úředníků víc se bude muset přijmout, aby to zvládli zpracovat?
V jakémkoliv případě příliš mnoho…
Kdo si dá prokazatelně Redbull před vstupem na pozemek CD, nemusí platit nic
Ošlapné vybírá SŽ, ne ČD, čti pořádně!
Jenže spousta těch pozemků pod peróny stále patří ČD.
Ale svršek včetně nástupišť patří SŽ. 😉
Nastupiště přímo u výpravních budov většinou patří ČD.
Jaksi mě uniká smysl… Nádraží se postavilo s určitými náklady (včetně těch peronů a přístupů na ně). Případně se později modernizovalo z nákladů státu. Někde je „ošlapané“ ještě z dob první republiky, ne-li z dob Rakouska -Uherska a vydrželo do dnes. Pokud se dnes nádraží modernizuje (tak se přístupové cesty a perony nedělají ze dřeva, aby se brzo neošlapaly-to by bylo ošlapné snad zdůvodnitelné). Zas se to dělá tak , aby to vydrželo. A modernizace se zas finanacuje z rozpočtu státu, Správy železnic a často i z rozpočtu obce. Takže to mají zas zaplacené a není nutné vybírat dodatečně nějaké… Číst vice »
Evidentne vubec nechapete, o co jde. Sprava zeleznic se stara o infrastrukturu – koleje a budovy. Jejich udrzba neco stoji. K pokryti teto udrzby by v idealnim stavu mely slouzit prijmy, ktere se vyberou jejich pouzivanim.
Je tedy naprosto v poradku, aby za jizdu po kolejich se platilo a za servis pri nastupovani/vystupovani take.
Toto neni o tom, ze stat plati sam sobe, ale o tom, ze plati ten, co pouziva.
Ze velka cast vlaku je v objednavce kraje nebo statu prece neznamena, ze nebudou jasne vycisleny naklady provozu.
Tož totéž bych třeba zavedl v silniční dopravě. Jak v nákladní, zde především, dodnes je proti železnici až nepříjemně zvýhodňování, tak i v ID. Ale to by bylo řevu.
Myslíte spotřební daň z paliva? Kolik projezdíš, tolik zapaltíš. A nebo to není zpoplatnění silniční dopravy?
Dieselové vlaky snad neplatí spotřební daň z paliva? Tento argument Vám maličko pokulhává.
Spotřební daň je spíš sankce za to, že jezdíte starým střepem…
Novější auta už takovou žízeň nemají.
Ale v rámci úspor navrhuji, aby se z PHM platilo pouze DPH…
A silnicni daň je co chytroline
Takze spotrebna dan, myto a cestna dan je vam stale malo ?. V roku 2019 bolo len na spotrebnej dane z nafty vybratych 63 miliard Kc.
Tolik?
Ale kolik stály věčné opravy našich silnic a dálnic?
Pane Ludwig, ještě svým selským rozumem pochopím, že je to rozdělené. SŽ má na starosti dopravní cestu a její údržbu. Údržbu železničního spodku , svršku, trolejového vedení, napájení, údržbu staničních budov aj. Za jeho údržbu a opotřebování vybírají od dopravců poplatek. (Nevím, jestli v dostečné výši na pokrytí nákladů opotřebení). Ale Sź je státní podnik, jež má na starosti železniční dopravní cestu a vše co s tím souvisí a čerpá na to prostředky ze státního rozpočtu. Ale nevím jak se opotřebovává nádraží ošlapáváním (jehlové podpadky a okované boty se na cestování nenosí). Ještě snad za úklid nádraží. Ale to je… Číst vice »
Boze muj, tak tomu nerikejte oslapne, ale poplatek za udrzbu nadrazi. Chytate se lidoveho nazvu a smysl toho poplatku Vam zcela unika.
Udrzba tech nadrazi proste neco stoji a osobni dopravci je vyuzivaji a sami chteji, aby ta nadrazi vypadala co nejlepe.
SŽDC dělá hodně málo. Ruší a bourá čekárny, hlášení o provozu dává zpožděné a mnohdy také vůbec se neobtěžuje. Ani sníh neodmetá. Ostuda !!
Už se těším na kolonku v Excelu za Trojany.
Proč? Tam není ani pořádné nástupiště?
Pokud jsou od daně silniční = poplatek za ojetí pozemní komunikace (použití dopravní cesty) osvobozena vozidla elektrická, měla by být od poplatku za použití železniční dopravní cesty osvobozena také elektrická vozidla = vlaky s tažným (hnacím) vozidlem elektrické trakce … jak v osobní, tak nákladní dopravě …. u všech dopravců
Anebo naopak – osvobození elektrovozidel lze považovat za nesmysl (zjevnou snahu nalákat k pořízení těchto vozidel víc lidí než kolik by si jich pořídilo tak jako tak; až se tak stane, tak to osvobození stejně padne).
V el.aute spotrebujete svou elektrinu. Na kolejich vam ji dodava SŽ
Nicméně poplatek za elektřinu dopravci platí SŽ. (A často víc, než spotřebují)
Dopravci začnou zastavovat v polích za nádražím, aby ušetřily „ošlapné“.. Až tam SŽ dá miny, bude to „nášlapné“…
stačí miny z gravitačního wc?
Nebo se konečně zavede zastavování na znamení u Os, a rychlíky začnou konečně zastavovat pouze v přestupních stanicích (žádné Letovice, Kařez, Hořovice, Příbram, Dětřichov nad Bystřicí)
A jak to budou počítat, když je zpoždění ? Ten cestující ošlapává perón mnohem déle.
To bylo se nedivil. Za objízdné trasy při odklonu vinou SŽ taky platí dopravce víc. 🙂
A když vlak nedojede 🤔
Tak „Leošku, zaplať!“
Otevírají nám na nádraží pobočku pošty, tak to abych tam chodil za tmy a ještě v maskáčích, aby mě náhodou nevychytali, že ošlapávám dlažební kostky u první koleje a nikam nejedu. 🙂
U nás má v nádražní budově pobočku ČSSZ. Takže všichni, co tam půjdou něco vyřízovat, by měli SŽ taky něco přispět do kasičky. 🙂
Všichni se tady diví co je to za poplatek. Je třeba zjistit proč vznikl. Před mnoha lety bylo v poplatku za dopravní cestu naprosto vše zaplaceno, tedy zajištění jízdy, hlášení ve stanicích, ošlapné a další služby. Bohužel s příchodem komerčních vlaků a dalších dopravců bylo třeba dělit náklady a lépe je prokazovat.
Takže ošlapné není nic nového, jen se kalkuluje zvlášť. Článek je opět napsán tak, aby naštval lidí. Prostě tak to tady chodí. Místo objasnění, jen senza článek. Pěkný víkend 🙂
„Bohužel s příchodem komerčních vlaků a dalších dopravců bylo třeba dělit náklady a lépe je prokazovat.“
„Další dopravci“ v některých ze stanic byli už před 20 lety.
Mimochodem, jak to podle vás s tím má souviset? Ošlapné se přece platí i tam, kde jezdí jen jeden dopravce.
Navíc do roku 2016 se budovy „ošlapávaly“ národnímu dopravci (ČD, a. s.), zato nástupiště se „ošlapávala“ Dobré spávě (SŽDC, s.o.). Poté naopak došlo ke sjednocení – vše se „ošlapává“ Dobré správě.
To a no, ale v poplatku prostě není ošlapné a další služby. Prostě jeden os. dopravce to chtěl rozklíčovat a tohle je výsledek. Kdyby to SŽ nevybírala, tak tady bude článek, jak SŽ neumí vybrat ošlapné a miliony končí jinde. Když se chce někoho hanit, tak se vždy důvod najde.
A nakonec se bude obojí (opět bezplatně) ošlapávat Státním drahám…
Váš argument s více dopravci dával smysl, když České dráhy spravovaly budovy, které využívali i cestující konkurenčních dopravců. Přičemž ČD udržovaly budovy i pro cestující konkurence, aniž by za to od ní dostávaly peníze. Ovšem dnes, kdy i budovy (konecně) vlastní SŽ, jíž všichni dopravci stejnou mírou platí poplatek za dopravní cestu, neexistuje důvod, proč by „ošlapné“ nemělo být zahrnuto v poplatku za dopravní cestu. Jestli provozuje dopravce komerční spoje či spoje v závazku vůbec nehraje roli. Ošlapné tedy není nic jiného než nenápadné zvýšení poplatku za dopravní cestu.
To je právě to, že to ošlapné není součástí poplatku za dopravní cestu. Proč, nevím, ale je to zřejmě rozdělené kvůli účetnictví a komerčním vlakům. To samé hlášení pro cestující, kdysi normální záležitost. Pokud by to mělo být součástí poplatku za použití infrastruktury, pak by musely vzniknout dva poplatky. Jeden pro vlaky v objednávce a druhý pro komerční.
Jak jste přišel na to, „že to ošlapné není součástí poplatku za dopravní cestu“? To snad chcete tvrdit, že SŽ(DC) dosud neměla v sazbách poplatků za dopravní cestu (pro osobní dopravu) započítány náklady na infrastrukturu pro osobní dopravu a její údržbu? Kdo a z čeho tedy ty náklady až dosud hradil?
Kdyby to bylo, jak píšete „nic nového, jen se kalkuluje zvlášť“, tak by spolu se zavedením ošlapného mělo dojít ke snížení platby za DC. To se ale nestalo, takže jde jenom o způsob, jak dostat další peníze do nenasytné SŽbezDC.
Samozřejmě – nic jiného než podruhé zopakovaný výběr těch už jednou zaplacených financí to není!
Tak to se už těším, jak se díky tomu už nebude nutné třeba v Tišnově po dešti vyhýbat v podchodu kalužím 🙂 (ironie).
Samozřejmě, že všude dojde k rapidnímu zlepšení, bez ošlapného totiž na zalepení děr nebyly peníze…
Přbude i poplatek za ošlapné nástupních schůdků vagonů a jejich podlah mezi sedadly
Kupujte si o číslo menší boty, každému bude při vstupu do prostor SŽ změřena velikost boty, která se promítne do ceny jízdenky 😀
A když půjdu naboso, tak nebudu platit nic? 😃
Budete muset taky. Naučte se levitovat, pak nebudete muset platit nic.
Dostanete jednorázové boty velikosti 46, aby Vás příště přešly roupy 😀
Jak se to teda vypočítá nebo jak vypadá k tomu ceník? O kolik to prodraží jízdu průměrného Os na km? Nic z toho jsem se z článku nedozvěděl..
Taky se nic nedozvíte.
A bude na odměny papalášů.
Přesně tak. Udrzujicim zaměstnancům seskrtali normohodiny o 75% ty budou vyhazovat ale v kancelářích je neustálý nárůst. Jen se podívejte kolik svých dětí tam mají zaměstnání vlivní rodiče.
Genialita je dědičná. Ve více oborech…
To retardace taky – a v tom je ten problém…😂
Nebylo to o 75% ale přibližně na 75%. V tichosti, všimli jsme si toho náhodou při porovnání několika Plánů údržeb
Další výdaj jak oškubat pracující lidi v ČR, u soukromých dopravců se to projeví v ceně jízdenky u státních zvýšením daní za 2 roky… Nebo to snad bude min. dopravy čerpat z fondů EU a nějak to pak doputuje SŽ, pak souhlas, ať to klidně EU vezme z fondů pomoci uprchlíkům 🙂
Asi ještě dozvuk včerejší přemíry alkoholu, jinak si tento stupidni příspěvek ani neumím vysvětlit
Jestli neumíte přemýšlet v souvislostech a nemáte u svého jména min. 2 tituly, tak je mě vás opravdu líto… a za to že nepatříte mezi 5% nejlépe placených lidí v ČR, stejně jako já, za to si můžete taky sám, jdu se projet ve svém novém voze za 1.5 mil Kč 🙂
Na logiku vaseho prispevku mi ani dve vysoke skoly nestaci, to je pravda. K projizdce vam gratuluju, uzijte si ji, ma byt dnes celkem teplo 👍
Vysoká škola života a Noční univerzita na Noe?
Děkujeme za definitivně váš poslední příspěvek.
Byla s nim celkem legrace, ale chapu Vas, jestli ma podobne prispevky casteji, tak to asi uz bylo k nevydrzeni 🙂
Má to ve vlnách, asi podle medikace. Ale je zajímavé, že jako boháč tak intenzivně řešil zpoždění balíčku z AliExpressu v jiné diskuzi nebo zdražení o pět korun.
Zrejme bude mit silne socialni citeni a trapi ho, jak se proletariat trapi 😂🤷♂️
To zpozdeni balicku byla chyba ceskych drah nebo regiojetu???
Ted chvili vazne, je fakt, ze se zvysujici se popularitou tohoto serveru bohuzel v diskuzi pribyva i techto individui a diskuze tim trpi… Je to asi jev, ktery nelze vymitit.
No a?
Já se hned po uvolnění opatření projedu ve svém soukromém vagonu za 70 mil…(dělám si srandu)
Zjevně nechápete, jak probíhá financování celé infrastruktury. Převedení nákladů na dopravce je pochopitelně v pořádku. A to pořád přispívají jen mikroskopickou část z miliardových nákladů na železniční infrastrukturu. Holt provoz vláčků, to není jen propálená nafta a elektrika;)
Máte pravdu, financování infrastruktury pro elektroauta, která tak vehementně propagujete, by mohlo být řešeno na stejném principu.
To mohlo, ale byl by to pro ně hotový potrat…
Ale co kdyby to vzali z fondů pro osoby v péči psychiatrů, to by se vám asi moc nelíbilo, že?
Ale ale ale,dříve se tomu říkalo peronka a stála 1Kč.
Takže žádná novinka,jen pokračující pitomost a hamižnost papalášů!!!
No někdo musí zaplatit topení,úklid,ostrahu těch budov.Tak, zda je to platbou od dopravců,nebo by se zvýšila platba státu SŽDC je jen technikálie.Vždy to zaplatí lidé(buď úplně všichni), nebo ti, kteří ty prostory využívají zaplatí víc.
Topení úklid a ostrahu. V takovém Zlíně se ten peron fakt zametat nemusí.
A vyprazdňovat odpadkové koše tam chodí Ježíšek?
A kdo tedy ty vámi zmíněné činnosti platil dosud, když fungovaly, aniž by bylo nějaké separátní „ošlapné“ vybíráno?
Nástupiště pod střechou se (občas) zametá. Jak je to s těmi kamínky mezi kolejemi, to nevím. A za průchod prostorem PŘED nádražím by měli dostávat cestující kompenzace. Řekněme 1000 procent ceny jízdného. A naúčtovat to Čunkovi.
Tak to se ten nedoplatí, protože ze Zlína je to někam do civilizace slušný kus jízdy…
Snad ho nelitujete? ☺
jenže ta se vybírala pouze, pokud šel člověk na peron bez jízdenky, ale v porevoluční době ji nikdo nikdy nekontroloval
A kolik platí třeba SŽ Českým drahám za to, že na jejich pozemcích (velkých nádražích) má své koleje? Nula z nuly by měla pojít.
Železnice platí sama sobě. To jsou paradoxy.
A cestující funící na nástupišti budou platit výdechný.
A speciální příplatek pro ty, kteří vydechují zezadu…
V čase náhubkovém to ale bude se slevou a bude to osvobozeno od daně.
A co lidi co lezou že štěrkového perónu do vysokého vagónů budou platit za horolezeckou výbavu aby vylezli do vlaku😄
Proboha kolik sždc má těch mluvků? Gavenda, Jesenčák, Pictoriusová…Ať uberou mluvky a nebude potřeba dementních poplatků.
Jeden žasne za co se dají vybirat poplatky
Neviděl bych to tak černě, denní světlo je zatím zdarma.
No jen, aby nezačali lobovat dodavatelé energie, že má být celý den v místnostech zatemněno. Vyšší spotřeba podpoří nová pracovní místa v energetice a to je mantra dneška, nová pracovní místa.
Á tady je někdo vzdělán! Bastiat, Petice výrobců svíček.
Podle seznamu mluvčích na stránkách SŽ zjevně Gavenda vystřídal Iliaše, takže jejich počet se nezměnil.
Oni by mohli hlavně nějak omezit „management“…to by byla úspora!😀
No a možná by se ušetřilo ročně víc jak těch 216mil.
A co Freibová? Nikdo se v tom nevyzná. Na SŽ je každý mluvčí. Ten řekne to a ta zase tohle a všichni dohromady neřekneme nic.
Pusťte si pohádku O staré bambitce. Tam je spousta inspirace…
Jasenčák je vedoucí CDP Praha, nebo byl, teď už možná povýšil.