Správa železnic elektrizuje dalších 600 metrů trati v Kadani. Požadavek kraje a města zprvu odmítala
Elektrizovaný úsek trati z Prunéřova do Kadaně. Foto: Správa železnic
Elektrizace trati do Kadaně je téměř hotová, Správa železnic teprve nyní řeší prodloužení trolejí blíže k centru.
Dobrá práce, Luďku. Bude za co nakoupit nějaký dobrý šampus na novoroční přípitek.
Já bych se v tom snad radši už nepitval. Aby to ještě nedopadlo ve stylu „pro dobrotu na žebrotu“ pro někoho s tím důsledkem, že napříště k podobným nápravám „do zdravého rozumu“ docházet prostě nebude…
Ale jako varování to sloužit může, ne? 😉
Takto to funguje, když se na SŽ na židlích točí jeden člověk dokola. Jednou něco zamítne v rámci přípravy (2014) projektu a pak něco povolí v rámci stavby 2019. 🙁
Nechapu, proc tohle nebylo v planu od zacatku, ja tam jezdival velmi casto, trasu Polaky-Kadan, a Kadan hl. (Prunerov), vetsina lidi miricich do centra vzdy vyuzivala zastavku Predmesti…
Myslím, že tady ještě nezaznělo, že nehledě na doelektrizaci toho kousku stejně nebudou moci na předměstí jezdit všechny vlaky, ale jenom každý druhý, protože se v Kadani nevykřižují a jeden z nich musí do šturcu.
Předpokládám, že úprava zánovního kolejiště v Kadani (ať už perón a trolej u koleje č. 2 nebo oboustranné zapojení koleje 3a) součástí projektu není.
to bude až třetí fáze…
každý si tím svým optimalizacnim obdobím musí projít…já jednou udělal vypinacu a zasuvek moc, podruhé málo. a hádejte co vadí víc…šetřit za každou cenu se nemá. protože málokdo rozvrta právě dokončené a začne odznova
Nesmysl, při taktové dopravě 30 minut (což není ani na hlavní trati) a jízdní době z „Prunéřova“ na předměstí 10 minut a obratu 5 minut na předměstí je na „křižování“ v Prunéřově 5 minut ….
Spíše je na zvážení, proč se tahle nudlička dává pod napětí 25 kV 50 Hz, nikoli na 3 kV =. Logiku by TO mělo za předpokladu, že jižní část „Prunéřova“ bude střídavá
(model Nedakonice, Kutná Hora).
Z dobře informovaného zdroje je to proto, že TO Správě železnic drobně nevyšlo (= nějaký výpočet).
Ta nudlička je pod střídavinou,aby se nemusela stavět měnírna za 200 milionů v Kadani.
V plánu je postupné přepínání na střídavou trakci, nejprve Prunéřov Chomutov a pak dále. Např. probíhající modernizace Bílina Oldřichov už s budoucím přepnutím počítá.
Ale notak. Přece bylo několikrát zcela jasně vysvětlováno, že ne všichni bydlí v centru a tak je vlak až do centra zbytečný. A že se vlak zbytečně zdržuje zajížděním až do centra.
Kde paradoxně ta zastávka nejblíž centru se jmenuje „předměstí“. 🙂
Je to vůbec nutné? Vždyť ČD nám názorně ukázali, že zde umí jezdit s elektrickýma jednatkama sem a tam i bez troleje, dokonce dojeli až k Želině, to jiný dopravce nezvládne, ten by k tomu tu trolej potřeboval.
Jak si to kraj objedná tak se nasadí vozidla
Ale to my víme. Jde o to, že když zrovna zde budou jezdit pantery ČD, tak není třeba nic dalšího elektrizovat, ČD to již úspěšně vyzkoušeli a s pantery dojedou až na Želinu. Je to trať jako dělaná pro tohoto dopravce.
Aha takže si ČD udělaly požadavky na správu železnic ať se to drstujr dal
Dratuje
ne, CD ten panter prostě ujel. a jel i po úseku bez troleji.
Bez troleje panter? Jako to táhl diesel?
Jelo to samospádem.
No úžasné a zpět?
Nebuď detailista.
nazpátek ho vytáhne záloha (742) z Prunéřova 😀
(legrace)
Takže ta trolej je vlastně zbytečná, stačilo by mít v Želině lokomotivu, která by Pantera vystrkala zpátky do Prunéřova.
Jj zas někdo co o dráze ví houby
jen v případně nedostatku lokomotiv hrozí cimrmanuv důlní výtah…
Nemusíš se pořád opakovat. Vtipné nejsi.
myslím, že máme novou jednotku trapne zastiplnosti…jeden švestka.
Švestka ani slivovice (pokud nebyla konzumována před jízdou) za to fakt nemůže, že tam ČD lítaly sem a tam jako kyvadlo.
A myslíš, že to udělali schválně. Znám toho strojvedoucího, co se mu to stalo. A nic horšího v životě nezažil. Vžij se do toho, že ti ujede vlak,a ty nevíš kolik lidí to pozabíjí na přejezdech apodobně. Myslím že to tvoje vytváření humoresky je mimo mísu. Nepřál bych to nikomu, ani soukromníkovi. A to jsem z ČD. Pro tebe největší nepřítel
Jak se to mohlo stát? Kolik předpisů a nařízení se porušilo? Souhra chyb a poruch?
Nejsi z ČD ale vyjadřuješ se jako elitní zaostalá modrá guma. A ještě navíc trpíš schizofrenií, kdybych napsal že tam má jezdit fuj, fuj soukromník bude to špatně a teď, když napíšu, že tam mají jezdit ČD, protože tuto trať mají v malíčku, je to taky špatně. Měl bys vyhledat lékaře – psychiatra.
Začít se má v červenci kdy je naplánována 90 denní výluka.
Přes letní prázdniny?
Musím říci, že jsem se dlouho takhle nepobavil, ale zcela trefně to ilustruje přístup a chování Dobré správy.
tak projekt navíc, nové stavební řízení, to je spousta užitečné práce…
Fakt, géniové. ted uz jen, kdy začnou v Duchcove prodlužovat ten peron
Ale jistě, dodateček podepíšeme, tam už se nezkoumá, jestli není cena náhodou přemrštěná. Tam už se výběrové řízení nedělá. Kontrola jakákoli minimální…
Všechno tohle jsou trestné činy, doufám že konečně po volbách dotyčné vymetou a obžalují.
A které vedení chcete zavřít? To současné, které chce na rychlo narovnat chyby předchozích vedení? Ten kdo se pohybuje ve výběrových řízeních velmi dobře ví, že tento systém žádné zlevnění extra nepřináší, i když pár výjimek bylo. Pouze to přináší vícenáklady za úředníky, právníky a další činnosti, které tak nejsou vidět. Dále dochází k řadě zpoždění stavby a tím i ke zdražení nebo ukončení projektu. Výběr dodavatele může být i bez zákona, jde spíše o to chtít dobře hospodařit.
Chtít dobře hospodařit – ano. To funguje v soukromé sféře, ale u zaměstnanců státních korporací toto heslo nabývá trochu jiný význam.
tak plno zamestnancu státních korporací i úřadu jsou slušní lidé zcela zoufalí z chlivku co tam páchají politiky dosazeni vyzirkove…jenže není snad strany, co by se nenamocila. a současná statostrana to dovedla do absurdit vrcholných…
nezbývá než vymest nynější sebranku, zkusit zvolit někoho jiného a kontrolovat, co dělá. preslapy trestat politický i trestněprávne
než se to trochu usadí, to jsou desetiletí a stačí jedno období zlodějů nebo populistu a můžete znova. ale to je život, vždy to tak bylo
budete se divit, ale i soukromá sféra se často chová nezodpovědně, jestli jsi dobře pamatuji (že jste to byl Vy), tak jste sám potvrdil, že i soukromá firma (SUDOP) se může chovat jako státní ve špatném slova smyslu, není důležité co mají v genech, je to jasný důkaz, že samotné soukromé vlastnictví nemusí být zárukou, jak se mnozí mylně domnívají
Tohle vlákno začalo u tvrzení, že (volně) „SŽ by nemusela nakupovat pomocí VŘ, stačí, když se bude chtít chovat hospodárně“. Každé rozhodnutí typu – od koho koupím X, kdo postaví stavbu Y – činí nějací lidé. Můžou se řídit svým nejlepším vědomím a svědomím, nebo tím, který dodavatel jim dá větší provizi. Ten druhý přístup s větší pravděpodobností než první vede ke špatnému výběru dodavatele. V soukromé firmě by takto vybírající majitel poškozoval sám sebe, manažer by svým chováním poškozoval firmu, což by se velmi pravděpodobně brzo domákli majitelé. Ve veřejné sféře žádný majitel není, takže rozhodující osoby jsou v… Číst vice »
tu teorii ekonomie, hodnou Klausových ranných 90. let, jste si klidně mohl odpustit,
jednak to zná každý, ale hlavně (!) to nedokazuje, že soukromá firma automaticky = dokonalá, dobře a efektivně fungující firma,
věřte mi, že existuje řada firem v soukromém vlastnictví, které jsou také neefektivní, a fakt, koho tím poškozují není podstatný, chci Vám naznačit, že jednoduchá rovnítka:
státní = špatné
soukromé = dokonalé
nemusí být vždy pravda, i když to tak často je
Vlákno vzniklo hloupým výkřikem o zavírání současného vedení, ale to je jedno. To co píšete o chování státních vs. soukromých firem je v pořádku a souhlasím s tím. Ve svém příspěvku jsem chtěl poukázat na to, že zákon o veřejných zakázkách je brzda rozvoje a nepřináší efektivitu. I státní organizace se má chovat tak jak soukromá. Má mít stanovené strategické cíle a k němu odpovídající finanční plán. Na to vše má dohlížet správní rada. Kdo někdy dělal výběrová řízení, tak ví že se to dá nahrát tak, aby to stejně vyhrál ten kdo má. Pokud naší političtí představitelé budou chtít… Číst vice »
Hloupý výkřik si opravdu vyprošuji. V tom prostředí se pohybuji.
Jistě, VŘ se dá udělat různě, ale jaksi se proti němu mohou neúspěšní uchazeči nebo třetí osoby bránit různými způsoby a docela vše je veřejné.
Proti dodatku smlouvy se zvnějšku jinak než trestním řízením bránit nelze. Dodatek smlouvy umožňuje daleko širší a jednodušší nadhodnocení zakázky. Přílohy dodatků smlouvy se nezveřejňují v registru smluv. Odůvodnění dodatku se nehodnotí.
Tak mi prosím neříkejte, že je to hloupé. Není.
Na rychlo narovnat chyby předchozích vedení? To vám řekl pan Faltýnek osobně?
Víte, u takového jednoho dodatku se pohybuji, a nebýt to dodatek a ta Jedna Správná Firma, je to dávno vypovězeno.
Může mi někdo znalý vysvětlit, proč se vůbec dělá to ekonomické zhodnocení? Z jakého zákona to vyplývá? Mně přijde, že jsou to jen takové čachry s čísly a vždycky z toho vyjde nějaký paskvil, jakože se jedna trať opravuje nadvakrát apod. Dělá se ekonomické zhodnocení i na stavby silnic a dálnic? Třeba u takové dálnice do Varů by mně to fakt zajímalo, jak to tam vyšlo 🙂
U každé investice investor očekává návratnost, a to platí i u státních investic. Jelikož přímo zisky z investice určitě investici nevrátí (dotované vlaky ani dopravní cesta moc nevydělají). Proto je nutné udělat ekonomické zhodnocení, kde se berou v potaz přínosy pro společnost, které se přenáší do peněžní podoby. Pokud to, co vydělá stavba, je víc, než cena stavby, tak se to vyplatí.
Dělá se to u většiny velkých investic, ale je pravda, že většinou vyjde to, co zadavatel chce (viz tunel Beroun – snížíme procento návratnosti a už to vychází)
Přesně tak, změnime jednu ze 100 bulharských konstant a to by to bylo, aby to (ne)vyšlo.
JInak řečeno: Evropské právo opět pokrouceno českým Švejkem.
Věřím jediné statistice. Té co jsem si vytvořil….
To já taky.
Problém nastane, když mi výdaje místo 1 864 miliard vyjdou 75 mld. + důchody…
Přinejmenším u akcí spolufinancovaných z EU to je povinné.
I když si také myslím, že to jsou čachry s čísly, ostatně co čekat u hodnocení, kde náklady jsou obvykle finanční (peníze vynaložené na stavbu), zato přínosy jsou kromě finančních (např. úspora mzdových nákladů po zavedení dálkového řízení tratě) též nefinanční (aneb ohodnotit každou ušetřenou minutu jízdy každého konkrétního či byť potenciálního cestujícího).
O číslech si můžete myslet klidně co, chcete, ale nějaký materiál, aby bylo možno stavby s něčím porovnat a rozhodnout, zda je lze realizovat mít musíte a dneska železice, voda, silnice „jede“ podle stejné metodiky, a to konkrétně téhle: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50161855/04-02-16-prechodova-metodika.pdf Problémy jsou obecně tyto: a) mění se sociální diskontní sazba podle toho, jak ekonomicky vyspělá je členská země EU a to směrem k nižšímu číslu – to znamená, že v případě ČR projekty, které by před třeba 10 lety nebylo možno realizovat dneska již realizovat jde, b) měnil se vzorec pro výpočet tzv. zůstatkové hodnoty investice tak, aby investice s… Číst vice »
otázka spíš je, jestli „zisk“ má být to jediné kritérium, teď jsem si koupil domácí pekárnu a určitě tím neušetřím peníze, přesto jsem si ji koupil a je to pro mě přínos
Ušetříte. Protože ten čas, který jste dosud obětoval na válení těsta, můžete využít jinak.
A budou oba úseky propojeny ? 🤔
No, v případě SŽ to není vůbec samozřejmá věc.
,,A to jsme měli ty 2 úseky propojit? To po nás přece nikdo nechtěl.“ 😁
tohle zní tak pravdivě, že k tomu ani nepasuje ten smajlík na konci 😉
ono se to totiž propojit nedá, protože tím bychom minimálně u jedné z těch staveb přišli o záruku (jiná firma nesmí přeci předělávat práci konkurence) a kdoví, jestli by to ta, která nepropojila, nehnala až na ÚOHS…
😀
Ona i ta Kadaň je divná, protože stanice je elektrifikovaná dejme tomu do tvaru písmene Y (tedy 2 koleje na kuso). Dráty nevedou ani na druhé zhlaví. Nelze tedy ani objet s lokomotivou, ani třeba nákladní vlak s elektrickou lokomotivou. Lokomotiva by musela objet pomocí nezávislé trakce.
Protože se tam počítá na osobácích jen s vratnýma soupravama (panteři až budou mít i druhý systém) a nákladka tam stejně musí v nezávislé trakci. Nebo by jste chtěl zadrátovat i vlečku?
Náklady tam nejezdí, pouze kolem vede zadrátovaná trať DNT. A počítá se s tím, že do Kadaně budou jezdit panteři co teď končí v Prunéřově…
Zvykejme si. Infrastruktura se už i u nás začíná budovat optimalizovaně na provoz. Tady se prostě nepočítá s ničím jiným než vratnými soupravami. To stejné Litvínov, Židlochovice, Hustopeče, ale i Milovice.
Z tohohle pohledu největší extrém jsem viděl v Německu na jedné slepé lokálce. Pendlovala tam sólo RS1, trať byla zakončena šturcem (jedním) a na celé trati nebyla jediná výhybka.
Což je jenom dobře, sníží se tím náklady a za stejné peníze pak múže jezdit třeba víc vlakú.
Ovšem při mimořádnosti nebo výluce prostě dojde k rozkladu. Protože pokud by tam ta výhybna nebo druhá zadrátovaná kolej byla, dá se přeložit křižování/objet atd.
Přesně tak. Platí to pro jakékoliv zpoždění.
Právě že víc vlaků na úsek dlouhý třeba 20 km bez jediné výhybny nedostanete, takže to co ušetříte na výhybkách, se vám v provozu vrátí, až si cestující danou trať oblíbí a bude požadavek na ní navýšit počet vlaků. Pak bude výstavba výhybek na už existující trati mnohem nákladnější, než kdybyste je postavili rovnou.
Na té konkrétní trati určitě ne.
Ani tam nemají vodní jeřáb!
A také nemůže dojít k nehodě! Ale naše dobrá správa by tam jistě pro jistotu a větší bezpečí zavedla ETCS level6
Třeba Selb Stadt, tam je jen jedna kusá kolej. O pár set metrů dál pak muzejní depo (nenapojené).
Ale jo ,600 metrú nikoho nezabije .I když pár roků dozadu jsem se tam svezl jako vlakoš a z Předměstí do Kadaně a zpět se vozil jen vzduch.Jinak střídavina je jasná ,je to levnější ,ale kdy bude mít ČD v Ústeckém kraji Pantery i na střídavinu?A ten šmoula s tou popelnicí RJ-ÚK tam dělá co?Před týdnem jsem tím jel z Ústí n L do Bíliny no nejsem pan někdo ,ale takovou soupravu bych nečekal ani na Ukrajině a to nejsem modrá guma a nemám režijku.Jinak v celém vlaku byly max 4 lidi a to se vyplatí ,ale zase v čase… Číst vice »
Nejsem modrá guma :-))))
Šmoula čeká na nové elektrické jednotky…
kdy je má mít? v létě? nebo až v prosinci? a už má pesa bookly čas na okruhu?
Podle smlouvy s krajem mají jezdit od změny jízdního řadu ve 12/2021, dodány podle smlouvy s Pesou mají být v polovině roku.
tak pokud je má mít v létě i s papíry, tak je mít asi určitě nebude. bo zpráva o nové jednotce na okruhu ještě nebyla…
Zařadil bych to do soutěže o Nejstupidnější výmluvu..
Ty jo. 600 metrů?! A není to zbytečně moc?
Mám tušení, že tam ŠŽ chtěla vlaky na baterky 🤫🤔
Jaký pán, takový krám-:))
Já znám jediný druhý takový krám, a to ještě fiktivní – krám Martina Žemly…
A budou vůbec někdy do Kadaně jezdit elektrické vlaky, nebo se to elektrifikuje jen tak na parádu a ty diesly tam budou jezdit věčně? Od kdy je v plánu elektrický provoz?
Až bude mít Jančura elektrický žraloky, tak že nikdy.
Nebylo náhodou v plánu prodloužit do Kadaně linku U1 z Děčína? Protože jinak elektrifikace postrádá smysl, když se stále bude u elektrárny přestupovat.
Pesa.eu by měly jít za rok do provozu, tak uvidíme. Akce 440-640 se snad soutěží (kdopak to asi vyhraje) a následně proběhne.
Slyšel sem, že od ledna budou Panteři jezdit na úpravy. Až budou hotový Panteři a elektrifikace (pokud se Dobrá správa nerozhodne udělat dalších 10,67m třeba), tak budou zajíždět dolů U1. Takže se ten paskvil 7 minutovej U13 zruší a žádnej Jančura dolů jezdit nebude. Jednak by to bylo zbytečný a jednak dolů a dál jezdí už dráhy. A pokud je dál D3, tak Jančura nemá zaměstnance s dopravní zkouškou (mimo fírů).
Není pravda, i po předělání panterů na 640 bude i nadále Jančura jezdit na této trati jako připoj k rychlikům ČD (zatím). Zruší se pouze jedna regionova, jezdící teď jako přípoj právě k oným panterům.
Takže následně to bude vypadat tak, že RJ bude jezdit k R a linka U1 bude končit a začínat v Kadani (předměstí)
a bude zlutak jezdit s 628 nebo zbrusu novou pesou?
Se šlapací drezínou 😀
a nejlépe osobne
Správa železnic ..to je podnik na baterky.co elektrifikace Ostrava – Valmez o tom se mluví nejméně 30 let nebo Jihlava – Brno a další ..oni mají času.
Jenže před těmi 30 lety byl úplně jiný provoz. Před 30. lety doznívala těžká nákladní doprava, ta mezitim klesla na minimum pouze na příležitostnou přepravu dřeva. Na příměstských úsecích v souvislosti s výstavbou satelitních městeček pak opět stoupla přeprava osobní. Tak se o elektrizacích začalo mluvit opět vážněji.
Jenže elektrika je potřebnější právě pro ty náklady, stejně jako železnice. Nákladní doprava jako taková neklesla, právě naopak, ale přestěhovala se na silnice, které pod její tíhou značně trpějí. Jistě by nebylo od věci ji aspoň zčásti hodit pod ty nové dráty zpět na koleje.
Dobré ráno Františku, těšíme se čím nás jako expert na logistiku pobavíte dnes.
Obávám se že tenkrát ta nákladní doprava klesla hlavně kvůli zavírání vytunelovaných továren a odklonu od vytápění uhlím v rodinných domech, které se vykládalo v každé druhé stanici. Nyní ty kamiony zásobují především supermarkety a logistické sklady. Jestli ty by využívaly železnici po její elektrizaci bych byl opatrný.
Já myslím, že ve by Valmezu meěli zase začít topit uhlím. Aby ty vlaky z Ostravy začaly jezzdit. Takhle se topí zemním plyen a ten beztak vozí tajně pod silnicí.
Ono je to trochu jinak. V 80. letech se průběžně publikovaly různé mapičky, v které pětiletce bude elektrifikována která trať. S dalekou perspektivou (po 2000) např. Břeclav-Znojmo-Jihlava. Nicméně, jak úsek Brno-Okříšky, tak Ostrava-Valmez-Kojetín měly vždy v nákladní dopravě význam jen místní – dálková nákladní doprava tam nebyla a elektrifikace se neplánovala. V 90. letech postupně přibývalo rychlíků Brno-Jihlava a nafta se řešila více a více a začalo se mluvit o elektrifikaci. Proti samozřejmě mluvilo lokálkové vedení úseku Zastávka-Okříšky, ale to je jiné téma. Úsek Ostrava-Valmez byl vždy zatížen zejména osobní dopravou, elektrifikace (v maximální variantě od Studénky po Těšín a… Číst vice »
no, u trati Ova-Valmez vidím jeden pádný důvod k elektrizaci, jako odklon nákladů při potížích na koridoru, plus osobka do Ovy samozřejmě,
Je otázka, kolik se tam těch nákladů – po dost hrbaté a osobní dopravou vytížené jednokolejce – protlačí, snad v noci. V době koridorizace trati Hranice-Ostrava takové odklony jezdily.
právě při vzpomínkách na doby koridorizace a při případných nehodách si říkám by se to jako odklon hodilo, samozřejmě máte pravdu, že je to hrbaté a jednokolejné, ale něco lepší než nic
Ostrava – Frýdek je pořád slušná nákladní doprava.a také trať 323 je záloha za koridor
Ja bych si jeste dovolil nadhodit tema elektrifikace krajskeho mesta Zlin, kde trat a nadrazi odpovida dvacatym letum 20. stoleti a je to neuveritelna ostuda.
Nevim v jakém stádiu se nachází dratizace na Vizovice
Že by ve stádiu pohoštění samohonkou?
Ja teda nemám pocit, že by kraj konzistentně trval na vlacích na předměstí. Kdyby tomu tak bylo, nepřestaly by krajem objednávané, zatím stále dieselové vlaky na tuto zastávku zajíždět.
Ono ta zastávka „blíže centru“ nebyla nikdy moc frekventovaná.Školyautobusové nádraží,,obydlí lidí jsou většinou blíž u nádraží Kadaň a také tam vždy nastupovalo a vystupovalo 95 procent cestujících.
U škol je to sporadicke. Na předměstí, i na Kadaň to je de fakto stejně. Když nepočítám 1.zs, ale gympl, zemědělku a pod. Jinak souhlasím. Tady je to ale myšleno tak, že je to blíže k centru, řece a tedy pro turismus, převážně. 🙂
Bohužel, po rekonstrukci kolejiště v Kadani se tam nemohou vykřižovat dva vlaky, které jedou přes nádraží. Proto to tak je. A dokud se musí přestupovat v Prunéřově, tak by se obrat v Kadani předměstí nestíhal.
Čím dál lepší informace. 🙂
V Kadani se ale netočí ostře anóbrž ob vlak, protože obrat za minutu by se nestíhal tak jako tak.
To buce chtít investici tak za 300 mega aby se získaly 4 minuty a pak už by to mohlo jít….a nebo varianta B- zpomalit!