Správa železnic dokončila opravu nádražní budovy v Prachaticích
Opravená nádražní budova v Prachaticích. Pramen: Správa železnic
Budova má nový bezbariérový přístup a také záchody. Ty jsou přístupné nonstop prostřednictvím automatu, který umožňuje bezhotovostní platbu.
To čumím, že ta budova po rekonstrukci stále stojí.
Záchody na mincovní automaty jsou jistou sociální pomocí slabším. Je potřeba jenom karimatka s spacák. Kde seženete nocleh za 10,- Kč ?
Bohužel Doctor má pravdu, např. Jičín a další stanice, tak nevím proč tolik mínusů.
No jasně. A nejlepší je zažít to o půlnoci, když dáma vhodila minci a záchod byl plný nocležníků – pánů v plném limbu. Osobně spatřeno v jedné malé vzorně opravené stanici. Souhlasím s mincovními toaletami, ale pokud je v noci nádraží bez zaměstnanců a dozoru, je to krok zpět. Lepších 8,- Kč a 50,- záloha.
Zírám, zachovalá budova v původním rázu, bez obklopení modrým zábradlím, a snad tam budou i byty! Snad se podobně dočkají i budovy na trati 042 Martinice – Rokytnice…
Nechte si toho, jo.
😆😆😆👌👏👏👏
😀
Zábradlí tam není proto, protože se tam nedá z ničeho vysokého spadnout. Až tam budou vysoká nástupiště, tak se tam zábradlí určitě objeví.
A koridorová stanice Velešín, kde střecha připomíná vzorkovou prodejnu krytiny, omítka prosvítá místy na cihlu a bílá barva malby na peroně slezla na vrstvu z 2.světové války ,stále nic. Co brání rekonstrukci, kterou ta budova potřebuje jak prase drbání ?
A proč? Znám spoustu zastávek na koridoru, kde ani budova není. Či pokud je, tak je zavřená.
Velešín = bezvýznamné nádraží, kde nastupuje kolik, třeba 10 lidí denně? Asi proto se tam nechce nikomu investovat. Čímž neříkám, aby to tam dobrá Správa nechala spadnout těm deseti lidem na hlavu.
Ale Prachatice jsou přeci jen okresní město. A že je Velešín „koridorová“ stanice? To sice je, ale všichni víme, jak ta trať od Budějovic na jih vypadá, jaká je tam maximální povolená rychlost apod. Těžká bída je to.
Prachatice jsou okresní město, je odsud řízena trať Číčenice – Volary. Velešín mimo bytů nic není, navíc je nádraží zcela mimo město, takže se možná bude opravovat někdy později, pokud budovu nepošlou k zemi celou, protože technologie byli ve vedlejším objektu.
S těmi okresními městy je zapotřebí jistá opatrnost. Tak například cca 70tisícová Karviná je okresním městem pro cca 100tisícový Havířov.
Super, díky za to. Teď ještě prosím Mladou Boleslav a Zlín, to jsou dva největší vředy mezi železničními zastávkami v ČR.
Bolka by dle mého názoru užila dvě věci:
1. Bezděčínskou spojku, aby vlaky od Nymburka přijížděly rovnou na Město
2. Rozšířit nádraží Město a spolu s tím postavit spojku u ČOVky, aby se dalo jet přímo k Bakovu.
Jo jen město jaksi rozšířit nejde z jedné z strany Bondy Centrum s výjezdem z garáží a Skodawerke a z druhé spojka k dálnici. Tady to při projektování z nového MB město někdo kapanek pohnojil.
Přesně tak. A to se přitom to nádraží předělávalo relativně nedávno, před nějakými 20 lety. Každopádně na stránkách SŽ už mají naplánovanou další přestavbu a to v letech 2028 – 2031.
No, tak Zlín nejspíš nebude dřív, než se udělá celá trať Otrokovice-Vizovice.
Dočasně odloženo. Už zase.
No jo. Z ředitelství z Prahy nebo z Oblastního ředitelství z Ostravy se Zlín jeví jako méně důležitý než Holešov, kde zahučelo půl miliardy.
Máte pravdu, už to zase odsunuli, tentokrát je termín 2025 – 2029. To je vážně fraška.