Správa železnic dokončila opravu nádražní budovy v Prachaticích

Opravená nádražní budova v Prachaticích. Pramen: Správa železnicOpravená nádražní budova v Prachaticích. Pramen: Správa železnic

Budova má nový bezbariérový přístup a také záchody. Ty jsou přístupné nonstop prostřednictvím automatu, který umožňuje bezhotovostní platbu.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

To čumím, že ta budova po rekonstrukci stále stojí.

Doctor

Záchody na mincovní automaty jsou jistou sociální pomocí slabším. Je potřeba jenom karimatka s spacák. Kde seženete nocleh za 10,- Kč ?

rejpal

Bohužel Doctor má pravdu, např. Jičín a další stanice, tak nevím proč tolik mínusů.

Doctor

No jasně. A nejlepší je zažít to o půlnoci, když dáma vhodila minci a záchod byl plný nocležníků – pánů v plném limbu. Osobně spatřeno v jedné malé vzorně opravené stanici. Souhlasím s mincovními toaletami, ale pokud je v noci nádraží bez zaměstnanců a dozoru, je to krok zpět. Lepších 8,- Kč a 50,- záloha.

Jiřik

Zírám, zachovalá budova v původním rázu, bez obklopení modrým zábradlím, a snad tam budou i byty! Snad se podobně dočkají i budovy na trati 042 Martinice – Rokytnice…

Modré zábradlí

Nechte si toho, jo.

Pája

😆😆😆👌👏👏👏

Martin

😀

Alibaba

Zábradlí tam není proto, protože se tam nedá z ničeho vysokého spadnout. Až tam budou vysoká nástupiště, tak se tam zábradlí určitě objeví.

Pavel Dačický

A koridorová stanice Velešín, kde střecha připomíná vzorkovou prodejnu krytiny, omítka prosvítá místy na cihlu a bílá barva malby na peroně slezla na vrstvu z 2.světové války ,stále nic. Co brání rekonstrukci, kterou ta budova potřebuje jak prase drbání ?

Vtvt

A proč? Znám spoustu zastávek na koridoru, kde ani budova není. Či pokud je, tak je zavřená.

Jindrosan

Velešín = bezvýznamné nádraží, kde nastupuje kolik, třeba 10 lidí denně? Asi proto se tam nechce nikomu investovat. Čímž neříkám, aby to tam dobrá Správa nechala spadnout těm deseti lidem na hlavu.
Ale Prachatice jsou přeci jen okresní město. A že je Velešín „koridorová“ stanice? To sice je, ale všichni víme, jak ta trať od Budějovic na jih vypadá, jaká je tam maximální povolená rychlost apod. Těžká bída je to.

noerf

Prachatice jsou okresní město, je odsud řízena trať Číčenice – Volary. Velešín mimo bytů nic není, navíc je nádraží zcela mimo město, takže se možná bude opravovat někdy později, pokud budovu nepošlou k zemi celou, protože technologie byli ve vedlejším objektu.

Granja

S těmi okresními městy je zapotřebí jistá opatrnost. Tak například cca 70tisícová Karviná je okresním městem pro cca 100tisícový Havířov.

Daniel Bečvář

Super, díky za to. Teď ještě prosím Mladou Boleslav a Zlín, to jsou dva největší vředy mezi železničními zastávkami v ČR.

Jiří Kocurek

Bolka by dle mého názoru užila dvě věci:
1. Bezděčínskou spojku, aby vlaky od Nymburka přijížděly rovnou na Město
2. Rozšířit nádraží Město a spolu s tím postavit spojku u ČOVky, aby se dalo jet přímo k Bakovu.

Zrzek

Jo jen město jaksi rozšířit nejde z jedné z strany Bondy Centrum s výjezdem z garáží a Skodawerke a z druhé spojka k dálnici. Tady to při projektování z nového MB město někdo kapanek pohnojil.

Martin Peterka

Přesně tak. A to se přitom to nádraží předělávalo relativně nedávno, před nějakými 20 lety. Každopádně na stránkách SŽ už mají naplánovanou další přestavbu a to v letech 2028 – 2031.

Robert Pražák

No, tak Zlín nejspíš nebude dřív, než se udělá celá trať Otrokovice-Vizovice.

Pája

Dočasně odloženo. Už zase.

Vtvt

No jo. Z ředitelství z Prahy nebo z Oblastního ředitelství z Ostravy se Zlín jeví jako méně důležitý než Holešov, kde zahučelo půl miliardy.

Martin Peterka

Máte pravdu, už to zase odsunuli, tentokrát je termín 2025 – 2029. To je vážně fraška.