Správa železnic dokončila ETCS na IV. koridoru mezi Budějovicemi a Prahou
Nádraží Praha-Zahradní Město. Pramen: MDČR

Počátkem června se na tomto rameni uskutečnil zátěžový test ETCS, který byl důležitý mimo jiné pro připravovaný provoz pendolin.
Prý zabrání projetí návěstidla. Jestli se nepletu, tak v Letovicích dokázal fíra projet návěstidlo i s ETCS.
A? Dneska Jižní expres mazal v tom úseku 160 taky.
Co na to HV ř. 380?
Příští JŘ je pro ně na této trati poslední.
Co s nimi bude dál? Spekulovalo se o dovybavení ETCS nebo prodeji.
Nic nového.
Jak jsou na tom s etcs vozidla na R11?
Vsadím se, že Plecháči úplně zmizí, a budou nahrazeny lokomotivami 362.
Vozidla dobře, se strojvedoucími je to horší.
Nezavršila a nedokončila, neboť stále chybí úsek NeMaŠe a tunel mezi Prahou a Benešovem…
Tunnel mezi Prahou a Benešovem?
Formulace „pod dohledem ETCS prakticky na celém koridoru z jižních Čech do Prahy“ mě vede k otázce: kde přesně ETCS ještě chybí, kromě vinohradských tunelů a Prahy hl.n.?
Myslím že ETCS končí v Hluboké-Zámostí.
Je to tak.
https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/etcs/2025-05-15/2025-05-15-stav%20implementace.pdf
Především od státní hranice po Hlubokou
Sice je první jízda pindi už v systému, ale nejdou rezervovat místenky. Slavnostní jízda byla prý kvůli nevyhovujícímu času zrušena, ale blok stále trvá. Obecně to dojíždějícím docela pomůže, v 1. třídě bude kapacita dvojnásobná a k tomu plnohodnotné gastro.
Plnohodnotné gastro je tentýž bar, vylepšený o jeden krmný pult?
Plnohodnotné gastro. Dobrej vtip 🙂
Taky, taky jednou zase musím zkusit, ale rozhodně se nebudu první den v tom mačkat. Jednou pendolino jelo (2012?) jako klasický rychlík na den železnic PH do DC, vzali jsme malou dcerku, i místenky, ale před nástupem slušný hampejz, tenkrát tam chtěli do narvaného penda rvat spoustu kol. Někde po cestě tam nastoupila maminka s miminem, tak jsem se místenky vzdal a mlátil se vstoje o ostatní… Jinak dneska Jižní expres mazal v tom úseku 160 taky.