Správa železnic dokončila ETCS na IV. koridoru mezi Budějovicemi a Prahou
Nádraží Praha-Zahradní Město. Pramen: MDČR

Počátkem června se na tomto rameni uskutečnil zátěžový test ETCS, který byl důležitý mimo jiné pro připravovaný provoz pendolin.
Takže zbývá jediný problém 380
Pro výhradní provoz tam nemůžou
Pro nevýhradní je problém s pendolinem a ostatními nad 160
Pro případnou zástavbu ETCS do 380 není dodavatel a musel by ven jeden ze zabezoečovačů (a který, když Polsko je potenciál kupec, Německo a Rakousko bylo vymodlené a bez Miler nepojede v čr/sr/hu)
Je to trochu nepřesná formulace. Protože ze Zámostí do Budějc ještě není ani ověřovací provoz. Balízy sice leží, možná by i fungovaly, ale k tomu se musí vyjádřit někdo povolanější. Navíc, nedávno byla v Budějcích EDITA, která proměřovala právě balízy na všechny strany. Podle mě nic nebrání tomu, aby byl spuštěn ověřovací provoz až do Budějc. Třeba to bude na konci srpna..?
Prý zabrání projetí návěstidla. Jestli se nepletu, tak v Letovicích dokázal fíra projet návěstidlo i s ETCS.
Protože si to přepnul do režimu SR…
I tak jsou zadokumentovány nejméně dva případy, kdy ETCS v plném dohledu modelovalo konec oprávnění až daleko za červené návěstidlo… 👎
Můžete být konkrétnější? Jaké dva případy? Co je to daleko za návěstidlo? Došlo k ohrožení jiné cesty? ETCS nemodeluje oprvnění, ale dostane oprávnění do určitého bodu a k němu modeluje křivky. Návěstidla pro něj nic neznamenají.
Nemůže být konkrétnější, protože by se ukázalo, že šíří blbosti, které se nestaly, nebo které nepochopil.
V únoru v Kolíně jsem zastavil 8 metrů před cesťákem na Stůj, MA bylo 50 metrů za něj. 30 metrů za návěstidlem bylo zarážedlo.
OBU Alstom Atlas s displeji Twins (471, 680) také ve velmi specifických případech oznamují EOA až za návěstidlem se Stůj. Všechny případy mám vyfoceny a jsou dávno ohlášeny standardním postupem.
Kdykoliv doložím.
V Kolíně to nebyla chyba ETCS systému, ale Dobré správy.
Nikdo ten šturc nepřekonfiguroval a MA bylo na původní šturc, ne na přechodný. Správa vydala opatření ve smyslu, že se na tu kolej nebude vjízdět, ale jenom z ní odjíždět.
No a nějaký pracovník na CDP tak nějak tu kplej potřeboval, nevnímal opatření, atd. Taková malá česká cesta zase.
Takže ETCS fungoval tak jak měl. Jenom lidská chyba. I když pro strojvedoucího velmi nepřijemná.
Myslíš ten v Kolíně?
ETCS je jen zařízení. Aby „bránilo projetí“, musí být v režimu plného dohledu.
Tak trochu doplním,že i v OS.
Dotaz ohledně rychlostníků na tratích s výhradním provozem L2:
Proč se v místech kde je V100 menší jak 100km/h nenechali i rychlostníky na V130(do max V=100km/h)
Adamov-Blansko 2 roky nazpět nový cedule a teď tam jsou zas ty starý.. tzn když se zas pojede bez ETCS tak se tama bude človek plahočit 70kou…
(vím, že je to blobost a vím že V130 je v ETCS…)
A? Dneska Jižní expres mazal v tom úseku 160 taky.
Však to je normální ale pendolino bude moci až 200
Co na to HV ř. 380?
Příští JŘ je pro ně na této trati poslední.
Co s nimi bude dál? Spekulovalo se o dovybavení ETCS nebo prodeji.
Nic nového.
Jak jsou na tom s etcs vozidla na R11?
Vsadím se, že Plecháči úplně zmizí, a budou nahrazeny lokomotivami 362.
Vozidla dobře, se strojvedoucími je to horší.
Cca 80% všech strojvedoucích už zkoušky na ETCS má
Nezavršila a nedokončila, neboť stále chybí úsek NeMaŠe a tunel mezi Prahou a Benešovem…
Tunnel mezi Prahou a Benešovem?
Koridor jako koridor, a Beroun také začíná na „Be“. 😀
Aleš M myslel tohle. Nějaký tunel by měl být snad i v Praze. Nicméně je to spíš do čtyřicátých let…
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1095913550-nedej-se/222562248410029/
ten tydýt co na místní komunikaci zjevně bez jakéhokoliv povolení instaluje výstražné kříže je fakt kandidát na Darwinovu cenu
to že je ten koridor připravovaný na 200km/h a tudíž tam přejezdy ani být nemůžou mu nějak uniklo..
Formulace „pod dohledem ETCS prakticky na celém koridoru z jižních Čech do Prahy“ mě vede k otázce: kde přesně ETCS ještě chybí, kromě vinohradských tunelů a Prahy hl.n.?
Myslím že ETCS končí v Hluboké-Zámostí.
Je to tak.
https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/etcs/2025-05-15/2025-05-15-stav%20implementace.pdf
Především od státní hranice po Hlubokou
Sice je první jízda pindi už v systému, ale nejdou rezervovat místenky. Slavnostní jízda byla prý kvůli nevyhovujícímu času zrušena, ale blok stále trvá. Obecně to dojíždějícím docela pomůže, v 1. třídě bude kapacita dvojnásobná a k tomu plnohodnotné gastro.
Plnohodnotné gastro je tentýž bar, vylepšený o jeden krmný pult?
Plnohodnotné gastro. Dobrej vtip 🙂
Taky, taky jednou zase musím zkusit, ale rozhodně se nebudu první den v tom mačkat. Jednou pendolino jelo (2012?) jako klasický rychlík na den železnic PH do DC, vzali jsme malou dcerku, i místenky, ale před nástupem slušný hampejz, tenkrát tam chtěli do narvaného penda rvat spoustu kol. Někde po cestě tam nastoupila maminka s miminem, tak jsem se místenky vzdal a mlátil se vstoje o ostatní… Jinak dneska Jižní expres mazal v tom úseku 160 taky.