Správa železnic dokončila ETCS na IV. koridoru mezi Budějovicemi a Prahou

Nádraží Praha-Zahradní Město. Pramen: MDČRNádraží Praha-Zahradní Město. Pramen: MDČR

Počátkem června se na tomto rameni uskutečnil zátěžový test ETCS, který byl důležitý mimo jiné pro připravovaný provoz pendolin.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtech

Takže zbývá jediný problém 380
Pro výhradní provoz tam nemůžou
Pro nevýhradní je problém s pendolinem a ostatními nad 160
Pro případnou zástavbu ETCS do 380 není dodavatel a musel by ven jeden ze zabezoečovačů (a který, když Polsko je potenciál kupec, Německo a Rakousko bylo vymodlené a bez Miler nepojede v čr/sr/hu)

belgi

Je to trochu nepřesná formulace. Protože ze Zámostí do Budějc ještě není ani ověřovací provoz. Balízy sice leží, možná by i fungovaly, ale k tomu se musí vyjádřit někdo povolanější. Navíc, nedávno byla v Budějcích EDITA, která proměřovala právě balízy na všechny strany. Podle mě nic nebrání tomu, aby byl spuštěn ověřovací provoz až do Budějc. Třeba to bude na konci srpna..?

Franta

Prý zabrání projetí návěstidla. Jestli se nepletu, tak v Letovicích dokázal fíra projet návěstidlo i s ETCS.

2101

Protože si to přepnul do režimu SR…

Tonda Sehnal

I tak jsou zadokumentovány nejméně dva případy, kdy ETCS v plném dohledu modelovalo konec oprávnění až daleko za červené návěstidlo… 👎

Y.K.

Můžete být konkrétnější? Jaké dva případy? Co je to daleko za návěstidlo? Došlo k ohrožení jiné cesty? ETCS nemodeluje oprvnění, ale dostane oprávnění do určitého bodu a k němu modeluje křivky. Návěstidla pro něj nic neznamenají.

Michal M

Nemůže být konkrétnější, protože by se ukázalo, že šíří blbosti, které se nestaly, nebo které nepochopil.

Tonda Sehnal

V únoru v Kolíně jsem zastavil 8 metrů před cesťákem na Stůj, MA bylo 50 metrů za něj. 30 metrů za návěstidlem bylo zarážedlo.
OBU Alstom Atlas s displeji Twins (471, 680) také ve velmi specifických případech oznamují EOA až za návěstidlem se Stůj. Všechny případy mám vyfoceny a jsou dávno ohlášeny standardním postupem.
Kdykoliv doložím.

Petr

V Kolíně to nebyla chyba ETCS systému, ale Dobré správy.
Nikdo ten šturc nepřekonfiguroval a MA bylo na původní šturc, ne na přechodný. Správa vydala opatření ve smyslu, že se na tu kolej nebude vjízdět, ale jenom z ní odjíždět.
No a nějaký pracovník na CDP tak nějak tu kplej potřeboval, nevnímal opatření, atd. Taková malá česká cesta zase.
Takže ETCS fungoval tak jak měl. Jenom lidská chyba. I když pro strojvedoucího velmi nepřijemná.

Petr

Myslíš ten v Kolíně?

Y.K.

ETCS je jen zařízení. Aby „bránilo projetí“, musí být v režimu plného dohledu.

Bubák2003

Tak trochu doplním,že i v OS.

Gregyros

Dotaz ohledně rychlostníků na tratích s výhradním provozem L2:
Proč se v místech kde je V100 menší jak 100km/h nenechali i rychlostníky na V130(do max V=100km/h)

Adamov-Blansko 2 roky nazpět nový cedule a teď tam jsou zas ty starý.. tzn když se zas pojede bez ETCS tak se tama bude človek plahočit 70kou…

(vím, že je to blobost a vím že V130 je v ETCS…)

Jirka z CB

A? Dneska Jižní expres mazal v tom úseku 160 taky.

StrojvedoucíJČ

Však to je normální ale pendolino bude moci až 200

Michal

Co na to HV ř. 380?

Rejpal

Příští JŘ je pro ně na této trati poslední.

Náhodný Kolemjdoucí

Co s nimi bude dál? Spekulovalo se o dovybavení ETCS nebo prodeji.

Michal M

Nic nového.

Ondra

Jak jsou na tom s etcs vozidla na R11?

Jan

Vsadím se, že Plecháči úplně zmizí, a budou nahrazeny lokomotivami 362.

Muška

Vozidla dobře, se strojvedoucími je to horší.

StrojvedoucíJČ

Cca 80% všech strojvedoucích už zkoušky na ETCS má

Aleš M

Nezavršila a nedokončila, neboť stále chybí úsek NeMaŠe a tunel mezi Prahou a Benešovem…

Tomáš V.

Tunnel mezi Prahou a Benešovem?

Franthomas

Koridor jako koridor, a Beroun také začíná na „Be“. 😀

Michal M

Aleš M myslel tohle. Nějaký tunel by měl být snad i v Praze. Nicméně je to spíš do čtyřicátých let…
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1095913550-nedej-se/222562248410029/

Gregyros

ten tydýt co na místní komunikaci zjevně bez jakéhokoliv povolení instaluje výstražné kříže je fakt kandidát na Darwinovu cenu

to že je ten koridor připravovaný na 200km/h a tudíž tam přejezdy ani být nemůžou mu nějak uniklo..

genetik

Formulace „pod dohledem ETCS prakticky na celém koridoru z jižních Čech do Prahy“ mě vede k otázce: kde přesně ETCS ještě chybí, kromě vinohradských tunelů a Prahy hl.n.?

vbb

Myslím že ETCS končí v Hluboké-Zámostí.

2101

Především od státní hranice po Hlubokou

Kupka hnoje

Sice je první jízda pindi už v systému, ale nejdou rezervovat místenky. Slavnostní jízda byla prý kvůli nevyhovujícímu času zrušena, ale blok stále trvá. Obecně to dojíždějícím docela pomůže, v 1. třídě bude kapacita dvojnásobná a k tomu plnohodnotné gastro.

Michal M

Plnohodnotné gastro je tentýž bar, vylepšený o jeden krmný pult?

***** Petr

Plnohodnotné gastro. Dobrej vtip 🙂

Jirka z CB

Taky, taky jednou zase musím zkusit, ale rozhodně se nebudu první den v tom mačkat. Jednou pendolino jelo (2012?) jako klasický rychlík na den železnic PH do DC, vzali jsme malou dcerku, i místenky, ale před nástupem slušný hampejz, tenkrát tam chtěli do narvaného penda rvat spoustu kol. Někde po cestě tam nastoupila maminka s miminem, tak jsem se místenky vzdal a mlátil se vstoje o ostatní… Jinak dneska Jižní expres mazal v tom úseku 160 taky.