Správa železnic chystá tunel na koridoru u Nelahozevsi za miliardu
Nákladní vlak ČD Cargo po výjezdu ze stanice Praha - Libeň. Foto: Jan Sůra
Správa železniční dopravní cesty se chystá odstranit úzké hrdlo na prvním koridoru v Nelahozevsi. Kvůli nedostatečným rozměrům zde provoz omezují
Moc nechápu, že na takové relativně zbytné akce se najdou miliardy a že jim vyjde ta slavná ekonomická návratnost. Až se prorazí nový tunel, tak se úzké hrdlo I. koridoru posune o 700 metrů do úseku Kralupy – Praha. Nehledě na vyhlídkový závlek Nelahozeves – Beřkovice – Hnevice – Roudnice. Kdyby se raději tam postavila nějaká zkratka, která by vlakům ušetřila odhadem 5-10 minut.. Nebo konečně zlikvidovat přejezdy na dlouhých, rovných úsecích a začít sázet tabulky s číslem 200.
Úzké hrdlo zde není z důvodu malého počtu kolejí nebo nízké rychlosti, ale z toho důvodu, že v tom tunelu je malá díra a například vlaky s velkými kontejnery se tam nevejdou. Omlouvám se za laický popis.
Je to také uvedeno v článku: „Cílem je zajistit dostatečný profil především pro nákladní vlaky. … Je zde například mimořádně snížená trolej.“
V.
Otázka je jestli jenom likvidace přejezdů je dostatečná pro V=200km/h, obávám se že ne.
Pokud tunel nebyl nikdy projektován jako dvojkolejný nebo dvojkolejný pro menší průjezdný profil, tak to jsou prostě problémy. Mám jenom trochu strach z toho že rozšíření, jsou tam dva tunely za sebou, nevím o který se má jednat, by mohlo znamenat zničení současného portálu a nahrazení jen obyčejným nudným betonem.