Správa železnic chystá opravu budovy nádraží v Klatovech za téměř půl miliardy

Na nádraží vznikne zázemí i pro řidiče autobusů.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Žabák

Krásná budova, je dobře že je památkově chráněná…snad bude rekonstrukce provedena dostatečně šetrně

Karl vB.

Z dálky mi to evokuje architekturu „Základní devítileté školy“, do které jsem chodil. Když to ale porovnám s tou novou stodolou, co postavili v Ústí/O., kde se asi chtěli pomstít, tak klatovské nádraží má styl a šmrnc.
Půl miliardy je pálka i ve srovnání s rekonstrukcí superzanedbané historické budovy nádraží v Českých Budějovicích za 690 mil. CZK.

Pavel Q

Adam Gebrian řekl ve svém videu o karlínských kasárnách, že buďto umíme do objektu narvat ohromný prachy, vypulírovat ho, nebo ho nechat chátrat a nakoncec spadnout, ale chtělo by to neěco mezi tím.

Lukáš Končický

Předimenzovaná budova, kde se utopí neuvěřitelných půl miliardy. A traťová rychlost do Plzně bude stále místy krásných 70km/h, max 90km/h. Ale co, jezdilo by víc lidí, to asi na SŽ nechtějí. A je s tím víc práce za málo peněz.

Georg

a budova je navic uplne bokem mesta, nikdy to „zive nadrazi“ nebude…

Olda

Nemohl by mi někdo lehounce nastínit, co si tak mám představit pod komplexní rekonstrukcí za takový grešle. To jako rozeberou cihlu po cihle, omyjí, poklepou a zase složí. Případně popíší fixkou, složí na to parkoviště a pak to budou hledat jak u Negráku. Fakt se mi to zdá docela hodně, třeba právě v porovnání s tím viaduktem. Taky chráněná stavba, jistě dražší, ale rozsahově v úplně jiných dimenzích. A k tomu poznámky při takový penězích, že se dotčená rekonstrukce bude týkat hlavně toho a toho, vyznívá, že ne vše se bude rekonstruovat na „dřeň“. Poté samozřejmě i cena projektu se… Číst vice »

Gwann

Připojuji se k dotazu.

Osobně bych pochopil 100 mio. Klidně i 150 nebo 200 min…ale půl jardy…to je fakt síla. A dálnice na Jaromer stojí kvůli sporu o 200tis. Zde vyhodime půl jardy.

Ano, budova je už trochu brudna…ale že by padala…

Kolik že stála daleko náročnější reko pražského hlavního nádraží? To co udělali Italové? Jarda, dvě?

jan

Ta rekonstrukce, co provedli italové byla dělána dost lowcost způsobem. V podstatě to tam jednou umyli. Eskalátory vydávají horší zvuky než ty ruské v metru po padesáti letech provozu, v létě se tam nedá dýchat a tma je tam jak v jeskyňi. Jediné, kde se utrácey peníze jsou nové storefronty, a možná se nějaká kačka nalila do opravy podhledů. Jen doufám, že na sprinklerech nešetřili stejně jako na vzduchotechnice. Stran ceny Klatov: pokud se tam buou obnovovat budovatelská sgrfaita, vyrábět na zakázku dřevěná okna a udělá se něco i s tím příšerným předprostorem a celé to má být v kvalitě,… Číst vice »

noerf

Předimenzovaná památkově chráněná budova. Bohužel oprava skanzenu stojí obvykle dvakrát až třikrát tolik co normální stavba.
Mě vždy udiví, že stavby mladší 80 let někdo prohlásí za kulturní památku, zejména když kromě několika skutečně historických budu v se většina nádraží dělala podle cca 5 vzorů.

jan

Já bych si dovolil vstoupit do diskuze o památkové péči obecně. V prvé řadě, věk budovy by měl být zcela bezpředmětný. Například ve Velké Británii je zcela běžné, že významná stavba získá památkovou ochranu i velmi kráce, či okamžitě po dokončení (např. Office for insurance firm Willis Faber and Dumas, Ipswich od Foster and partners nebo Wimbledon House od Richadra Rodgerse) Rozhodovat by měla její umělecká hodnota. Tu u nádraží v Klatovech z přiložené fotografie posoudit nedovedu. Nicméně umělecky výzamné stavby, které by si nějakou úroveň ochrany zasloužily mohou vznikat neustále (U nás, zejména na železnici momentálně vetšinou nevznikají, ale… Číst vice »

BND30

Zázemí pro řidiče autobusů…nebude zadarmo 🙂

Paja

A to je to pořád nic proti Pardubicům.

Vladimir

A kdy konečně se zrychlí trať Plzeň – Klatovy? Jel jsem tam vlakem asi 3x v životě a byla to hrůza, cca 48 km osobákem 1h cesty! Jasný Plzeň – Stod se už řeší, ale co dále?

Vladimir

Uvědomil jsem, že jsem si spletl trať na Domažlice s tratí na Klatovy.

BND30

Z toho si nic nedělej, vem to další hodinu přes Kdyni….

Georg

tam jezdi tri vlaky za den, ne?

Sua

Asi 4, ale občas to kvůli neposekany trávě neubrzdi..

Jiří Kocurek

To je teda pěkně stará fotka. Nejnovější vůz je SOR BN 12.

FenyAMG

Ta už tam nejezdí, od 1.7. jezdí Klatovská dopravní místo ČSAD.

G700

Nostalgie na mládí. Ale pokrok nezastavíš :-)…

Filip Vosáhlo

PŘESNĚ! To mi mluvíte z duše.

Démon

A není lepší to zbourat?

Démon

K čemu taková meganehospodárná budova pro 22 tisíc obyvatel?

Jiří Kocurek

Ani ne tak pro 22 tisíc obyvatel, jako pro výstup tisíce branců. Zvláštní je ten plot, který neumožnuje cestu z parkoviště přímo na 1. nástupiště, cestující musí projít budovou, ikdyby měl režijku. Brána je zamčená. Tak trochu pevnostní architektura. https://mapy.cz/s/nafusumoho

Jan

Nedej bože aby na nástupiště chodili lidi. Přímo z ulice. Nádražáci by je nejradši poslali přes celní kontrolu.

Herold

Ten plot je teda hodně absurdní…snad to při rekonstrukci zruší.

Kalanis

Není to stejná architektura (aspoň ty vlaštovky) jako Smíchov?

Georg

no je, ale nekdo ten predimenzovany komunisticky zazrak uplne v prcicich za mestem prohlasil kulturni pamatkou. tak leda nechat spadnout…

Inspektor státních drah

Byls tam?
Od centra města to je kousek , ne v polích jak tady někteří píší ( jo vím, necele dva kilometry jsou straaaaasna dálka) a je to jedna z už mála krásných původních nádražních budov, které ještě nějakou supermoderní rekonstrukci od radoby architekta nezničili
Doufám že ty napisy na vnitřní fasádě při rekonstrukci nechají….

Anonym

Už bylo na čase, zrovna před pár dny jsem myslel na to, že Klatovy potřebují rekonstrukci jako sůl. Tak snad se to povede…

svojsin

Anonym. Kolik je podobných projektů připravených a na kolik budou v reálu finance?

Anonym

svojsin. Podívejte se na poslední větu mého příspěvku. Samozřejmě všichni známe SŽ…

Lovosičan

Do Klatov zdravím M. Matějku. 😃