Infrastruktura Železnice Zprávy

Správa železnic chce vytrhat koleje v Budyni nad Ohří. Kraj nesouhlasí

Podřipský motoráček v Libochovicích. Pramen: Wikipedia, Ctenar1957
Podřipský motoráček v Libochovicích. Pramen: Wikipedia, Ctenar1957

Správa železniční dopravní cesty se rozhodla zrušit a vytrhat kolejové rozvětvení v Budyni nad Ohří na severočeské lokálce Libochovice – Straškov. Trať je označena jako T5 a kraj na ní objednává sezonní vlaky.

Původní dopravna (dnes zastávka) Budyně je jediné místo na 23 kilometrech tratě, kde lze alespoň teoreticky vykřižovat vlak. Kraj se proto postavil proti vytrhání kolejí. SŽDC ale na něj nedala a z podnětu svého ústeckého oblastního ředitelství vydala oznámení o postradatelnosti zařízení dopravní cesty. Konkrétně jde o kolej číslo 2 (160 metrů), manipulační kolej číslo 3 (215 metrů) a čtyři výhybky.

„Vzhledem ke zhoršujícímu se technickému stavu kolejiště a faktu, že dopravna nebyla používána a ani není evidován požadavek na její využití ze strany dopravce, zahájila SŽDC jednání o postradatelnosti zařízení,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. K odstranění nepotřebných kolejí podle něj dojde letos tak, aby práce nenarušily sezonní provoz vlaků.

Trať Libochovice - Vraňany. Autor: Open Street Map Data: OpenStreetMap and contributorsRendering: Rolf-Dresden – Map was created using:Open Topo Map, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65250729
Trať Libochovice – Vraňany.
Autor: Open Street Map Data: OpenStreetMap and contributorsRendering: Rolf-Dresden – Map was created using:Open Topo Map, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65250729

SŽDC argumentuje i čísly. Správce udržuje výhybky ve sjízdném stavu v přímém směru. Náklady na opravu výhybek vyčíslil na dva miliony korun, snesení výhybek a postradatelných kolejí bude stát 900 tisíc. „Z výše uvedených důvodů se jeví výhodnější snesení výhybek a zřízení dopravny D3 bez kolejového rozvětvení,“ doplnil Illiaš. Podle něj si SŽDC pozemky ponechá, čímž bude zachována možnost v budoucnu kolejiště obnovit.

Kraji se přitom tento postup nelíbí. V dopise správě železnic připomíná, že v minulosti už byla na trati zrušena dopravna Mšené Lázně. „Snížením kapacity dráhy by dále došlo v podstatě k fixaci stávajícího provozního modelu, neboť trať nebude umožňovat rozšíření provozu a v příštích plánovacích obdobích tak nebude možné uvažovat nad případným rozvojem linky T5,“ píše kraj.

Podobně argumentuje i dopravce KŽC Doprava, který na trati jezdí. „Hlavním důvodem našeho nesouhlasu je naprostá nekoncepčnost vašeho návrhu, který do budoucna jaksi vůbec nepředpokládá možnost obnovení řádné denní osobní dopravy na této dráze, kde by se následně limitním faktorem propustnosti stala délka mezistaničního úseku Libochovice – Straškov o délce 23 km,“ napsal ve svém vyjádření.

Naopak nákladní dopravci sdružení v organizaci ŽESNAD.CZ se záměrem SŽDC problém nemají. „Jelikož na trati Straškov – Libochovice nejsou vedeny žádné pravidelné nákladní vlaky a ani není na straně našich členů pro dopravnu Budyně nad Ohří žádný obchodní záměr, nepožadujeme zachování dopravny Budyně nad Ohří,“ vyjádřil se ŽESNAD.CZ.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Souprava
Host
Souprava

Cyklostezka… u tratě takto nulového významu jediné řešení. Ano, vyjde dráž než pouhé vytrhání vyhybky, ale bude to mít větší smysl. Ta trať se stejně dříve či později rozprdne a bude se řešit co s ní a rekostrukce je nereálná.

IGCT
Host
IGCT

Kdyz ta trat tak lezi v krku mnoha lidem i kraji, tak by nekdo mohl navrhnout SZDC prodej trati do soukromych rukou. At ma nekdo jiny financni zatez na svych bedrech

Kylchap
Host
Kylchap

Asi před deseti lty SŽDC vytrhala sudé koleje v Křimově (137). Jenom koleje, výhybky zůstaly. Důvodem bylo „zrychlení dopravy“.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A nebyl třeba pravým důvodem prodej nádražní budovy včetně nějakých okolních pozemků do soukromých rukou?

Hanzí
Host
Hanzí

Pokud chce kraj ,,plakat,, bylo by to možná užitečnější u zavalené trati pod D8 než u trati, která vede ,,od nikud nikam,, a do budoucna žádný potenciál nemá, což by si měl uvědomit každý rozumný hospodář s veřejnými financemi.

Kylchap
Host
Kylchap

Však tam pláče a to velice silně.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Jak odnikud nikam, je to regionální dráha, která spojuje města s hlavním železničním tahem na Prahu, po zrychlení provozu by bylo možné dojíždět i v docela přijatelném čase za prací do Prahy, může být i nástrojem k zastavení vylidňování Libochovicko-Budyňské oblasti…

Michal
Host
Michal

Ja si přesně ten mechnismus zastavení vylidňování představujete?

Matěj
Host
Matěj

Ta trať má význam, protože když se něco podělá mezi Roudnicí nad Labem a Lovosicema, tak přez ní by mohli objet ten to úsek trati.

Radek
Host
Radek

Nešlo by výhybnu zakonzervovat? Zamknout do přímého směru a nechat být? V případě požadavku na zprovoznění provést opravu? Nebo to SŽDC „administrativně neumí“?

Kuba
Host
Kuba

Tak to bylo víceméně doteď. Požadavek 13 let nepřišel a nejspíš už jsou ty výhybky v takovém stavu, že nelze zajistit sjízdnost ani v přímém směru.

hank
Host
hank

Nebo to SŽDC „administrativně neumí“?
Samozřejmě že umí a v minulosti se to dost často i dělalo, když se chtělo… Někde takový stav trvá třeba i dlouhá léta. Např. v Červeném Potoce se stanice aktivovala v r. 1997 po zrušení dopravní služby v Podlesí, tj. až 12 let po rozšíření z nákladiště na stanici (1983 – 5). A po celou tu dobu se „na Potoce“ jezdilo jenom po hlavní dopravní koleji a pršelo a sněžilo na trvale zamčené výhybky a prášilo se na zakonzervované ZZ typu TEST 12. Jenže na manipulační koleji tam neustále probíhala nakládka dříví…

Pan X
Host
Pan X

Vytrhat by se měly nejen koleje 2 a 3, ale i kolej 1 a celá trať Roudnice – Libochovice. To samé trať Vraňany – Straškov – Zlonice. Myslím, že počet spojů na těch tratích je důkaz nízké obsazenosti (většinou by dokázal lidi ve vlaku spočítat na prstech jedné ruky i nešikovný dřevorubec), nákladní doprava na nich neexistuje (a i kdyby, tak tam rozhodně nebude napořád) a jejich údržba je jen vyhazování veřejných peněz. Raději zavést nové autobusové linky v okolí Řípu, které mohou bez problémů navazovat na vlaky ve Vraňanech, Roudnici i v Libochovicích, obslouží i obce do kterých koleje… Číst vice »

JarynJarin
Host
JarynJarin

Úsek Vraňany – Straškov je docela vytížený v prac.dny. hlavně v ranní spičce ve směru do Vraňan a dál do Kralup a Prahy vozíme motorák cca z poloviny plný (prázdný?). Pak je prodleva, kdy vlak nejede a začíná to zase odpolední špičkou směrem z Vraňan do Straškova. Takže o rušení tohoto úseku nemůže být řeč. Pravdou ale je, že valná většina jede z/do Horních Beřkovic. I proto několik spojů jede pouze v úseku Vraňany-H.Beřkovice a zpět.

dopravak
Host
dopravak

Takže 810 zaplněná z poloviny pouze ve špičce je „docela vytížený“ spoj? Ti samí lidé se pohodlně vejdou do autobusu. Můžete mi prosím vysvětlit, v čem je svezení 40 let starou 810 lepší, než v moderním autobusu?

JarynJarin
Host
JarynJarin

Tak to je asi každého subjektivní pocit čím radši jezdí… a ano ve špičkách a mimo špičku už to má 2-3 hodinový takt. Znám plno jiných lokálek kde jezdí vlak každou hodinu celý den a veze vzduch… hlavně jízda Bus-Vlak a různé jízdenky asi nebaví nikoho…

Zbyněk
Host
Zbyněk

Jde o turistiticky navštěvovanou oblast a dále jde o nástroj k zachování kapacitní infrastuktry do oblasti, kde velká doprava by nebyla přes obce žádoucí. To samé se můžu ptát Vás, proč bychom měli jezdit moderními drahými autobusy, když těch lidí není tolik a klasický motorák je kapacitně snad stejný, tak nač vyhazovat peníze za nové, jen chtete být trendy za peníze daňových poplatníků, pouze funkčnost už Vám nestačí.

Pan X
Host
Pan X

Na té trati jezdí sólo 810. Jeho kapacita je podobná jako u autobusu. Takže i když v tom jede větší počet lidí, vejdou se všichni do jednoho autobusu bez problémů (nepředpokládám, že by tam ta 810 jezdila naplněná až po střechu, to na takovéto lokálce není možné snad ani při nějaké šotoakci). Provozovat tato vozidla je tedy ekonomický nesmysl a to by si měly kraje uvědomit. Autobus je levnější, lépe se přizpůsobí potřebám cestujících, bývá často i pohodlnější a pokud jde o tarif, tak myslím, že v Ústeckém kraji velmi dobře funguje systém DÚK díky kterému není třeba si kupovat… Číst vice »

JarynJarin
Host
JarynJarin

DUK platí na trati Straškov – Roudnice. Ne na trari Straškov – Vraňany.

Franta
Host
Franta

Ale platí PID

JarynJarin
Host
JarynJarin

Ta zase ale neplatí z Vraňan do Straškova, ale jen z Kralup do Vraňan.

Pan X
Host
Pan X

PID platí i z Vraňan do Straškova. Není tedy problém, aby lidé v této oblasti využili tarif PID nebo DÚK podle toho, kam potřebují jet. Tarif v každém případě není argument pro zachování vlaků.

František
Host
František

Tak jistě. Onehdy jsme se po výletě na Říp měli problém do té 810 vměstnat na stojáka, byť každý jen na jedné noze. A nebyla to šotoakce, jen se sešlo víc skupin turistů. Ale k čemu argumentovat známému narcistnímu trollovi, že. 🙂

noerf
Host
noerf

František: Záleží kolik lidí s tim jezdi běžně, pokud je pokud je průměrná obsazenost 10 lidi, při ranní nebo odpolední špičce jede 30 lidí a třikrát za rok jede 810 plná, tak je lepší nahradit autobusem, vytrhat koleje, prodat nemovitosti, pozemky a peníze věnovat do oprav tratí, kde jezdí více lidí a železnice má potenciál růstu cestujících.
Mimochodem na trasa Český Krumlov -Praha přepraví autobusy něco mezi 0,5 – 0,75 milionu cestujících ročně, přesto elektrifikace železnice v úseku České Budějovice – Český Krumlov není ani v plánech.

Bjorn
Host
Bjorn

Ale no tak Soupravo alias Dopravak alias V.N. alias další nicky. Pořád budete u každého článku jakéhokoliv tématu do nekonečna napadat lokálky a regionální dopravu ?? Třeba si zkuste v pracovní den někdy projet malé lokálkové úseky Vraňany-Lužec, Vraňany-Straškov-Roudnice, Kralupy-Velvary, Oldřichov-Litvínov , Podlešín-Hostivice atd.atd. možná budete v šoku, kolik to využívá lidí. Pokud tam jsou funkční koleje a má to návaznost, tak se vám lidi na nějaké minibusy vykašlou. Příklady jsou i ve vyspělém zahraničí např. Nizozemí, Dánsku, Švédsku (krátké lokální tratě souběžné se silnicí a přesto hojně využívané místo souběžných autobusů) mohu uvést konkrétní příklady. Nizozemí např. trať č.63… Číst vice »

dopravak
Host
dopravak

Tak zaprvé, funkčnost lokálek lidi včetně mě napadají u článku, kde se píše o lokálkách. Takže žádný off topic. Za druhé, já v žádném případě neříkám, že se mají lokálky zrušit paušálně všude, ale jenom tam, kde se to z provozních důvodů nevyplatí. Ano, jak v zahraničí, tak u nás najdete vytížené lokálky a proti nim nikdo nic nenamítá. To ale není případ ortodoxních šotoušů, kterí naopak prosazují paužálně lokálky všude, kde stojí bez ohledu na to, kolik toto řešení stojí peněz a jestli by náhodou nebylo lepší vymyslet řešení jiné. Běžným lidem je totiž úplně jedno, jestli má vozidlo… Číst vice »

KPL
Host
KPL

Pan X alias Souprava a další inkarnace jsou zřejmě tedy pro změnu zase lidským nesmyslem, na tyhle obehrané a cíleně provokační demagogické bláboly existuje vždy jedna odpověď. Pokud je poptávka, tam je nabídka a basta !!! Nikdo nebude nikoho nutit násilím měnit své zvyky a všechny hnát za každou cenu na silnice.

Michal
Host
Michal

Jakože kde je poptávka pár lidí, tak tam má jezdit vlak? A člověče, ta poslední věta zní jako kdybyste to tam celý cáloval vy vosobně. Ne – za kilometr týhle šarády můžeye mít 2-3 kilometry jízdy autobusu/mikrobusu..

Pan X
Host
Pan X

Jen pro Vaši informaci – já nejsem ten, kdo si říká Souprava. Narozdíl od něj nemám potřebu (ani důvod) se navážet do příznivců železnice (raději se proto vyhýbám tomu slovu na š), pouze jim stále dokola opakuji, že kvůli nim se vyhazovat peníze nebudou. Nicméně se vším ostatním se „Soupravou“ souhlasím, lokálky tohoto typu jsou zralé na zrušení. Žádný význam už nemají, těch pár cestujících odveze bez problémů autobus a to za mnohem menší peníze. Je třeba si uvědomit, že je rok 2019 a že už nikdo nebude chodit na vlak kdovíjak daleko, tato doba už je nenávratně pryč. Autobus… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Na určitou výhodu vlaku před autobusem pro turisty zapomínáte: i pro ty pěší je jeho interiér pohodlnější, protože nabízí víc místa a lepší vybavení pro možnost občerstvení během cesty, a podstatnou výhodu poskytuje cykloturistům (zdůrazňuji: cykloturistům, ne pouhým sportujícím cyklistům, kterým může stačit okruh doma „kolem komína“), protože jejich (turistická) jízdní kola autobus neodveze, takže se s nimi do vzdálenějších míst jinou veřejnou dopravou než vlakem nedostanou.

AAA
Host
AAA

Ano, má stoleček, WC díru na koleje a můžete si tam vybalit řízek a otevřít lahváče 🙂
A (cyklo)tůristům se holt budou zajištovat jejich kratochvíle až poté co bude zaplacena dopravní obslužnost pro běžné obyvatele.

Pan X
Host
Pan X

Existují i cyklobusy a na mnoha místech v ČR velmi dobře fungují.

AAA
Host
AAA

A nebo si to zařídí jinak. Kánoe si už taky dneska vlakem skoro nikdo neposílá…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Regionální jistě – ale ze vzdálenějších oblastí se nejdříve musíte do těch regionů nějak dostat, což žádný autobus provozovaný formou VHD nezajišťuje: jezdí snad nějaké cyklobusy třeba z Prahy někam na Šumavu či do Jizerských hor nebo z Brna do dolních partií Jeseníků, kam lze dojet právě „lokálkami“?

Pan X
Host
Pan X

Tady je ale řeč o lokálkách okolo Řípu, které mohou autobusy, popř. cyklobusy bez problémů plnohodnotně nahradit a bude to stát méně peněz. Pochopitelně, tratě jako Praha – Brno, Praha – ČB a podobné rušit nikdo nechce.

noerf
Host
noerf

KPL: Železnice je kapacitní přeprava osob. Bohužel v ČR se jezdí po trasách, které funguji 40 – 50 a z části neodpovídají současným potřebám. Vlak z Plzně do Mnichova je parodie, protože autobusy pod značkou DB jsou rychlejší a pohodlnější. Usek mezi Plzní a státní hranicí bude hotov někdy v roce 2030. Pak je příklad výše uvedeného Českého Krumlova a několika dalších linek, kde autobusy cestuje v pravidelném taktu množství lidi početně významnější než pár lokalek a které současný dopravce a systém tras nedostane do vlaku. Proto se dá očekávat budoucí expanze některých dopravců i na ostatni koridory bez objednávky… Číst vice »

Standa
Host
Standa

Naopak, 810 tka je provozně tak levná, že nic ekonomičtějšího provozovat nejde. Ona je dokonce levnější než autobus, (pokud nebudete počítat náklady na DC ), protože při stejné kapacitě má menší měrnou spotřebu.
Bez 810tky by desítky lokálek už neexistovali

AAA
Host
AAA

pokud nebudete počítat náklady na DC … no jo to by pak mohl říct i kraj že jí teda platit nebude 🙂

dopravak
Host
dopravak

A na to jste přišel kde? Naopak, spotřeba je větší, než u autobusu. Servis 40 let starého vozidla jak by smet. Pokud k tomu připočtete průvodčího, tak jste i bez DC na ceně daleko vyšší. Ono byste měl zohlednit hlavně extrémně krátka jízdní ramena na některých lokálkách. Vemte si třeba tolik omílanou Malou Morávku. Zatímco vlak se musí po 10km točit, což se musí v JŘ zohlednit, tak autobus jede vesele dál. Odpisy a mzda řidiče se pak rozpustí do dvojnásobného nájezdu km a jste na úplně jiných číslech. Zkuste místo mudrování vzít do ruky excel a zkuste si to… Číst vice »

JarynJarin
Host
JarynJarin

Pruvodci v 810 (809) 😀 Pobavilo

johny
Host
johny

A kdo ty autobusy bude řídit?

náhodný kolemjdoucí
Host
náhodný kolemjdoucí

Hlavně že vytrhání kolejí je zadarmo. Co by se stalo, kdyby to nechali být, jak to je? Rozumím tomu, že nemá smysl to opravovat, ale jestli ta trať má skončit nadobro, tak je škoda i těch 900 000 za rozebrání. A jestli skončit nemá, tak lepší nějaké koleje než žádné.

Apollo17
Host
Apollo17

Já to pochopil tak,že se nebudou trhat koleje.ale výhybky,které jsou již nevyhovující pro projíždějící vlaky.A aby to neskončilo nadobro,nahradí se ty výhybky prostou kolejí,po které párkrát za rok projede nějaký motoráček.

náhodný kolemjdoucí
Host
náhodný kolemjdoucí

Aha, tak to jsem to pochopil špatně, dík za objasnění.
No pokud se stejně jezdí jen sezonně, tak je to jedno. Lepší pár jízd za rok s KŽC než to nechat spadnout úplně. A jestli chce kraj výhybky zachovat, tak může přece doplatit ten milion rozdílu oproti snesení, to by mi přišlo fér.

jirka
Host
jirka

kolik km přepravy by bylo za ten necelý milonek ??

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Vy neumíte řešit ani základní početní úlohy?
Odhaduji, že při ceně cca 100 Kč na kilometr provozu „šukafónu“ by to byly zhruba náklady na víkendový sezónní provoz „Podřipského motorrráčku“ v jedné letní sezóně – ve skutečnosti ale budou asi vyšší, protože „Langusta“ tam nejezdí „šukafónem“, ale „bublákem“, který je „hltnější“.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Samozřejmě, že nic není zadarmo, ale když čtu o té hromadě statisíců i jen za opravu každé výhybky nebo za zabezpečení každého přejezdu … nemáte někdo představu – opravdu to nejde levněji???

hank
Host
hank

SŽDC (a v minulosti ani ČD ani ČSD) nikdy neuměla a/nebo nechtěla – a přetrvává to dodnes – veřejně konkretizovat náklady na údržbu jednotlivých úseků dopravní cesty. Když se mělo/má někde něco rušit, tak se argumentovalo/argumentuje nesmyslnými astronomickými částkami na údržbu těch úseků, ale když to tam člověk zná nebo se tam nějaký poctivý insider z branže jde podívat, tak stav těch úseků nikdy ani zdaleka neodpovídá nákladům, které na jejich údržbu údajně měly být vynaloženy. Totéž platilo/platí i o přiřazení výnosů jednotlivým traťovým úsekům. Především drážní cifršpióni nikdy neuměli spočítat synergický efekt – zjednodušeně řečeno, zruším lokálku a přijdu… Číst vice »

F. K.
Host
F. K.

Jo, tak v tomto je velká (ne úplná) část pravdy.

noerf
Host
noerf

hank: Na úklid sněhu jsou již také smlouvy s firmami. Ono s týmem ve složení se tratmistr, mistr, pochuzkar, strojnik, tři dělníci s jednim autem a jednou muvkou na tratich s délkou 80 km a několika nástupišti, když tři dny v kuse sněží nemáte šanci kapacitně zvládnout.
Ale ještě TO provadi výměny prazcu a opravy kolejnic.

Děčíňan
Host
Děčíňan

Opět se mi chce ze SŽDC zvracet. Za chvíli mouhou přijít také třeba s tím, že budou chtít vytrhat koleje na tzv. Kozí dráze v Děčíně. Inu tady se pozná“správný“ hospodář, který neumí nic jiného, než ničit a rozprodávat do sběru svůj majetek, zřejmě proto, aby měl pan řídící na prémie…

Dominik
Host
Dominik

Doprava se tam neobjednává, jezdí tam jen v sezóně KŽC a všichni začnou křičet, co kdyby v budoucnu se zas jezdilo, tak buďto tam tu dopravu objednají a pak ta údržba smysl má, jinak to postrádá smysl. A naopak, když by se řeklo, že se tam provede rekonstrukce, tak se zas začne řvát, že to je zbytečné, když tam skoro nic nejezdí.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Žádná „rekonstrukce“ tam naprosto nezbytná není – jen řádná údržba …

Dominik
Host
Dominik

Tak údržba, zas by se řvalo, proč se do toho vráží tolik, když tam je minimální provoz a nekřižuje se. Tím nechci říct, že jsem pro vytrhání, jen poukázat nato, že vždy se najdou tací, kterým to nebude po chuti. A když je kraj proti, tak má jistě zpracovaný nějaký plán, kde hodlá obnovit objednávku dopravy a tedy existuje reálný potenciál pro zachování.

Franta
Host
Franta

Jeden z bodů funkce (a můžeme tvrdit i povinností) SŽDC :

„Plní funkci vlastníka dráhy, zajišťuje provozování, provozuschopnost, modernizaci a rozvoj železniční dopravní cesty.“

Převzato přímo z webu SŽDC : https://www.szdc.cz/o-nas/vznik-szdc.html

Dominik
Host
Dominik

Jenže to musí být zodpovědně prováděno a rozhodně by nebylo zodpovědné vrážet miliardy do trati na které není skoro žádný zájem o provozování drážní dopravy.

Michal
Host
Michal

Technologické zařízení postavené před pomalu 150 lety může mít po zásadních technologických a demografických změnách odlišné, případně i žádné využití… Příklad jak diskutované lokálky, tak zřejmě i kozí dráhy – obojí jsou de facto priority v režii kraje.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Ach jo, liquidace železnic pokračuje. Čili aby si kraj zrovna honem objednal vlaky, aby se tam křižovaly, nebo aspoň obracely. Koneckonců, bylo by načase.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To by ovšem byl nesměl „kraj“ připustit takovou úžasnou „modernizaci“ dopravny Libochovice, jaká tam loni vznikla …

Kuba
Host
Kuba

Proč ty uvozovky?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Pro odlišení „správní administrativy“ od plochy v mapě či v terénu.

watslaw
Host
watslaw

No zrovna na obracení ty výhybky potřeba nejsou.

René Stoklasa
Host
René Stoklasa

Likvidace železnice pokračuje, jako obvykle za potlesku armády zmanipulovaných šotoušů – ano těch vášnivých železničních milovníků, kteří si rádi fotí vláčky. Mají tak trochu zvrácené pudy, protože co si budou fotit, až se postupně všechny koleje vytrhají – není jasné!? Ale bohužel tito „vláčkofilové“ kromě toho, že umí vyjmenovat nazpaměť všechny železniční stanice a znají přezdívky všech lokomotiv, tak lze podle jejich postojů usoudit, že železniční dopravě vlastně vůbec nerozumí – přesto se jako vždy musí vyjádřit úplně ke všemu. Bohužel tímto plní jen roli užitečných idiotů, kteří jsou krásně vmanipulováni stáním molochem, že jedině tak je to správně, tak… Číst vice »

Děčíňan
Host
Děčíňan

Ach jo…

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

To jsou i šotouši, kteří tomu tleskají?

František
Host
František

Tak jistě, fotit jezdí auty, a k tomu se rádi pochlubí, že mají něco, co už nejde vyfotit. Onehdy jsem jel krásným zvláštním vlakem z Pardubic do Poličky, ve vozech pár lidí, zato u každého přejezdu parkoviště s davem.

Zdeva
Host
Zdeva

Jak nám asi vydrží jezdit jednoválci(7 aut z 10ti jen řidič)…30,50 nebo 100 let?Žádný strom neroste do nebe… .

michal
Host
michal

Nechtějí objednávat dopravu, náklady tam nejezdí, tak co s tím. Ať tu dopravu objednají hned a nevymejšlí co bude někdy možná v budoucnu.

babilon
Host
babilon

Náklady na opravu výhybek vyčíslil na dva miliony korun, snesení výhybek a postradatelných kolejí bude stát 900 tisíc.
Ještě chybí třetí údaj – kolik bude stát případná obnova snesené výhybny.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Také by mě docela zajímalo, na co všechno Kalivoda s Kašparem vykáží 2 miliony Kč za „nezbytnou opravu“ čtyř výhybek …

IGCT
Host
IGCT

Tak abych pridal neco z oboru, tak pitoma oprava uzemneni vetsi vypravni budovy sezere 50 tis kc. A to je par malych kousku kovu. Takze 2 mega za opravu vyhybek cloveka vubec neprekvapuje.

Michal
Host
Michal

Výhybky by tam možná stačily dvě, ale pokud je nutné je vyměnit, jen materiál jsou statisícové částky. Předpokládám, že při výměně je nepoloží do stávajícího bahna, takže bagr, pár tatrovek štěrku, podbití. Mezi půl milionem a milionem jste velmi snadno – a to celé úplně k ničemu, protože na trati skoro nic nejezdí.
Radši bych si ty prachy nechal na Luka pod Medníkem a podobné odrhovačky, než je „pro jistotu“ vyhodil z okna na lokálkách odnikud donikam…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ale pokud jde o náklady, v textu se přece píše jen o opravě výhybek, ne o jejich výměně.

František
Host
František

Rozhodně tolik, aby to pak už každý vzdal, jak to tak bývá…

JarynJarin
Host
JarynJarin

Za mě je naprosto nepochopitelné, že kraj nemá zájem objednat pravidelnou dopravu alespoň do Mšené Lázně, když už ne až do Budyně. Teď jezdíme jen do zastávky Bříza obec. Zejména ty lázně bývaly oblíbenou zastávkou.

Kuba
Host
Kuba

Za mě naprosto pochopitelné. Vlak by jel do Roudnice asi 35 minut, bus to dnes jezdí přibližně 22 i s lepší plošnou obsluhou na obou koncích, přičemž musí jezdit tak jako tak kvůli obcím, kam koleje nevedou. Z Budyně by jel do Roudnice přes Straškov jenom blázen a v okolí samotného Straškova vůbec nic není.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Neřikám, aby to tam jezdilo každou hodinu jako to zbytečně jezdí do Straškova. Ale alespoň pár vlaků o víkendech, připadně v pátek by nebylo špatné. Rozhdoně mi to dává větší smysl, než vlaky Zlonice-Straškov, kde vezu max 2 lidi a to je ještě zázrak.

Kuba
Host
Kuba

Pár vlaků o víkendech tam už jezdí. S úsekem Zlonice – Straškov souhlas, bohužel kraj místo nějakého systémového řešení radši platí několik nepoužitelných vlaků (což jsou v rozpoštu Středočeského kraje drobné), než aby řešil oblast nějak systematicky. Uvidíme, co se stane, až se do oblasti rozšíři integrace.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Pár vlaků pravidelných o víkendu tam rozhodně nejezdí. Jen KŽC tam jezdí v sezoně s tím kredencem.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Zdaleka ne všichni ovšem potřebují jezdit do Roudnice nad Labem (a trs), která leží na okraji kraje, jehož centrum je od Budyně na v podstatě opačné straně.

Kuba
Host
Kuba

Předřečník psal o protažení vlaků od Straškova do Mšeného-lázní nebo do Budyně, což znamená napojení na zbytek železniční sítě pouze přes Straškov. Kam jinam by se tedy tudy mělo jezdit než do Roudnice?

JarynJarin
Host
JarynJarin

Např do Vraňan a dále do Kralup a Prahy

Kubrt
Host
Kubrt

Protože ten vlak by dubloval autobusy, které by stejně musely jezdit.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Lidi do lázni z dálky kombinací vlak-bus prostě jezdit nebudou…

Kubrt
Host
Kubrt

Když tam dostanou křížkový, tak se tam nějak dostanou. A že by zrovna do Mšeného jezdil někdo „za svý“, zato bez auta? Sorry jako, ale já bych tam nejel – krajina nula, kultura nula. V jedné vesnici na té trati mám švagra, že vlak přestal jezdit zaznamenal, ale že by jím někdy za 20 let života u té trati jel? Ne, a to tedy autem jezdí krajně nerad.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A nejde náhodou mnohem víc o zachování možnosti rychlého spojení Budyně s Lovosicemi (přes Libochovice) po dokončení „modernizace“ trati Lovosice – Louny?

Kuba
Host
Kuba

Mno, rychlého… Kombinace bus-vlak přes Bohušovice to dá za 30 minut. O tom si vlak přes Libochovice může nechat zdát.

Partneři