Správa železnic chce odstranit zastávky na trati Hněvčeves – Smiřice, už podala žádost
Motorák KŽC Doprava na trati Hněvčeves - Smiřice. Pramen: KŽC Doprava

Příkladem trati bez zastávek je Protivec - Bochov, kam obce chtějí vrátit turistické vlaky.
Zajímalo by mě, na kolik si vyúčtují rušení zastávek, to nebude málo, ačkoli očekávám, že současná údržba bude také zajímavě vyčíslena, to SŽ umí
Cíl SŽ : poškodit co nejvíc zázemí tratě, aby kdyby to po nějaké krajské změně chtěli objednat, tak to prostě nepůjde, nebo za strašné peníze navíc. Hlavně, že má SŽ peníze na demolice nádraží a stražních domků na které si ukáže. Ano Protivec-Bochov je ostudná likvidace zázemí, přitom tam jezdí každý rok několik tuistických a nostalgických vlaků, třeba z.Vahaneč a z.Těšetice by byl ideální bod pro turisty do okolí. Karlovarský kraj by mohl s objenávkou letní dopravy žádat obnovu zrušených zastávek.
Když nejsou potřeba, ať se odstraní. Na co tam bude rozpadající se bordel? Nebo se to má snad udržovat pro případ „co kdyby“?
Pokud na té trati bude chtít někdo vozit cestující, mohou se zastávky vybudovat nové, odpovídající 21. století, a třeba i trochu někde jinde.
No, s tím stoletím hlavně cenově. 🙂 I když Hořiněves by drobné přiblížení snesla a sousední Benátky by mohly mít úplně novou, ale stejně nebude nic.
No jo, všechno něco stojí.
Jenže zatímco šotouš udělá pro vlak téměř cokoliv, normální člověk raději pojede autobusem co staví na návsi, než vlakem kilometr za vesnicí. To co je pro mladého studenta 10ti minutová procházka, jen pro seniora s taškami noční můra. A je rozdíl jestli jdu ve dne a za hezkého počasí po bezpečné cestě, nebo za šera a deště nějakou neudržovanou polňačkou…
Ale tak to nefunguje. Pokud se ty zast. formálně zruší, jakékoli nové již budou podléhat aktuálním normám a předpisům. To v mnoha případech fakticky znamená nemožnost je obnovit (vysoká nákladnost vzhledem k zajištění dostupnosti, nástupišť, poměrů v oblouku atd.).
Když jsme v HK kraji, připomíná mi to zastávku Vrchoviny mezi Novým Městem n.Metují a Václavicemi, v podstatě fyzicky existuje, cestující do blízkého Náchoda by se taky našli ale… není vůle, že jako takt a takové věci…
No jo, chudáci z Vrchovin, mají v pracovní den do Náchoda pouze 61 spojů a o víkendu 23 (sobota) / 22 (neděle). Vyloženě odříznutá obec 🙂
Co by se vlastně stalo, kdyby nějaký osobní vlak, třeba šotoexpres, na té „úředně zrušené“ zastávce prostě zastavil? Třeba na „vypuštění a napuštění“ cestujících za účelem šotozáběru třeba.
V podstatě by se jednalo o porušení předpisů tak jako kdyby umožnil nástup nebo výstup někde na širé trati.
Což se samozřejmě vůbec nikdy nikde nestalo. 🙂
A hlavně to žádný předpis (právní ani interní), pokud vím, nezakazuje – záleží jen na dopravci, aby (v součinnosti s objednatelem) řádně zajistil bezpečnost vystupujících i nastupujících osob (a jak to udělá, je jeho starost).
Tak pokud se nepletu, tak je jasně uvedeno, že nástup a výstup cestujících je možný jen na místech k tomu určených. Řeší to drážní zákon nebo vyhláška.
Jojo,do Bochova jsem jel naposledy,když se to tam zavíralo,panečku,to byl cvrkot.jezdil tam motor vlek motor
Vedení SŽ už hlavně má jenom svítit a topit a nedělat žádná nezvratná rozhodnutí, než nová vláda jmenuje nové.
Naivní představa… Vzpomínáte posledně?
Jste se zbláznil – kolik vlad ČR, a to včetně té dosud předposlední složené ANO, SŽ vede nějaký Svoboda, který i za poslední 4 roky byl viděn např. ve vlaku Leo expresu mezi Pardubicemi a Prahou v business třídě v čilém hovoru s poslancem Kolovratníkem právě za ANO?
Za mě dotyčný SŽ vede, protože musí na některé lidi něco vědět, a proto je neodvolatelný, přes toliko zjevných průserů, z nichž některé konstatovaly dokonce i soudy – zejména, že za vykolejení nákladního vlaku s nádržkovými vozy na vápno Raj(kami) u Marianských lázní nemohl strojvedoucí, ale systém dráhy …..
Nemusí. Stačí, když těm vládám o používání železnice v podstatě nejde, nebo dokonce její další marginalizaci vítají.
Svoboda SŽ(DC) vede od roku 2018.
Docela by mě zajímalo, jaké bude mít tato akce ekonomické hodnocení, kterým se dobrá správa vždy ohání
Reálně tím Správa železnic vůbec nic nešetří, protože reálně do těch zastávek žádné peníze nedávala. Teda možná papírově ano, reálně ne.
Naopak utratí peníze navíc za jejich odstranění.
On je to alibismus. Pokud by si na takové neosvětlené, neudržované zastávce z pár popraskanýc starých panelů odporující dnešním normám někdo při vystupování zlomil nohu, má průšvih SŽ.
Při vystupování? Však tam vlaky nesmí stavět
To je samozřejmě taky špatně.
Každá stavba se posuzuje podle norem, kdy vznikla. I vozidlo. To, co jste napsal, je nesmysl.
No jasně…. Z autobusu skáčou lidí do škarpy na kdejakém rozcestí a nevšiml jsem si, že by někdo něco někomu platil. …
A pak je tu trať Veselí nad Lužnicí – Jihlava.
Že se jízdní doba 90ti kilometrů rovná době z Budějovic do Veselí je logické. Rovina oproti zatáčkám.
Nelogické ale je, že RYCHLÍK na 12ti kilometrech zastavuje třikrát: Horní Cerekev. Batelov, zastávka Dolní Cerekev.
A výlev racionality je implementace nadnárodního zabezpečovače. V Batelově postavíme podchod. Zrušíme výhybnu, kterou převedeme pod Batelov. A na ŠESTI KILOMETRECH zavedeme ETCS!
Proč ne?! I když se vlak se bude ploužit stejně rychle.
Co na tom, že z 800 miliónů jsme dnes už na čem? Jedné a čtvrt miiliardy?
Upřímně….jaký z toho plyne zisk pro provoz?
Ideál, ještě to hezky spojit s dotací na 30-40 let starý naftový popelnice
Důvody těch zastávek rychlíků je zrušení osobáků na části té trati a úplné neobsluhování některých zastávek. Vzhledem k tomu, že ten rychlík tudy jezdí 70 to zase takové zdržení není, vedle třeba toho, když by na té jednokolejce byl více nucen křižovat s dalšími vlaky, nebo když další vlaky opotřebovávají svršek a trať se kvůli nim musí častěji zavírat. Tady opět geniálně ze strany SŽ pravidelně v létě, kdy tudy jezdí nejvíce lidí, oproti třeba dobám na jaře, kdy se tam dá chytit vlak bez žádného dalšího cestujícího.
Nechápu pointu. Rychlík tady zastavuje proto, aby tím někdo vůbec jel. Do Batelova jsou svedeny linky VDV. Kombinací zastavujících Os a R pro tyto nejdůležitější zastávky získávám hodinu. Navíc v úseku JH-HC je to bez regionálních spojů zcela, takže to částečně plní funkci regionálního spojení. Je to vymyšleno dobře. Tam, kde by se dvě vrstvy neuživily je lepší mít jednu a to takovou, která bude pro danou relaci nejvýhodnější. A to se tu stalo…
Rychlík tam dělá hodinovou obsluhu těchto obcí, Možná to vypadá blbě, ale kdyby nezastavoval, tak by se zásadně na rychlosti nic nezměnilo.
A ETCS se nasazuje kvůli testování univerzálního rozhraní EULYNX.
https://zdopravy.cz/bez-konkurence-do-miliardove-zakazky-na-promenu-stanice-na-vysocine-prisla-jedina-nabidka-235659/
Asi to nechcete testovat na nějakém důležitém koridoru.
Zapomněl jste na X měsíců NAD, ale přitom proč by vadilo to udělat v zákrytu s Jihlavou město, když už výluka byla i letos?
Ano, od 12/2019 konečně zastavuje i v Batelově a Dolní Cerekvi.
Přičemž první rok – do 12/2020 – zastavoval i v Kostelci.
Tady je nová příležitost pro tvůrce konzervace zastávek. V budoucnu by například tato koncepce, pokud by existovala, umožňovala obnovu zastávek na zrušené trati …
Tak neschopnost se po nějakých i 100 letech vyrovnat s tím, ze tratě pro místní cukrovar, pilu atd fakt nejsou vhodný pro osobní přepravu a konkurovat autům je taková tragikomická
Zrovna příklad v článku s Dobrovízí ukazuje, že kde kdysi stávala pila nebo cukrovar (nebo taky vůbec nic), může klidně za rok vyrůst logistické centrum, nákupní centrum, továrna, sklad. Jenže už bez napojení na železnici, protože napřed zrušíme zastávky a pak vytrháme koleje, které už nikdy nikdo znova nepoloží. A pak budeme nadávat na předjíždějící se kamiony na dálnicích.
A nebo taky ne…
Když bude investor chtít vlečku, tak si koupí pozemek u existující trati a tratí bude mít Česko stále dost i bez této a mnoha dalších.
Kraj je jen jeden z možných objednatelů. Pokud se obce na trati, mikroregion, svazek obcí (DSO) nebo tzv. MAS proti záměru SŽ nepostaví, tak ta docílí svého. A bude pokračovat dál.
V posledních třiceti letech měl někdo úmysl tu vlaky objednávat?
Měl, do roku 2004 zde byla pravidelná osobní doprava.
Kraje objednávají vlaky od roku 2005..do té doby to tak nějak asi jezdilo bez objednání podle § 1…
Obce okolo trati ani kraj dvacet let žádnou snahu o obnovení provozu nevyvinuly. Je tedy naprosto jisté, že o ni nijak nestojí. Proč se tedy domníváte, že by najednou měly zakládat nějaký svazek či vyvíjet jinou aktivitu? Naopak je téměř jistě, že by pbce tvrdě protestovaly proti jakémukoli pokusu o omezení dopravy autobusové.
Ono popravdě jediná zastávka, která realně existuje je Račice nad Trotinou. Sendražice neexistují aspoň 10 let. V Hořiněvsi jsou dvě koleje ale budova ani nástupiště tam není, Havranec ani nikdy pořádně nevznikl.
Havranec má dokonce pořád nástupiště v nejlepším stavu. I zbytek lavičky a lampy.
Není to náhodou ta zastávka,kde se dříve zastavovalo tak nějak načerno zaměstnancům a když se konečně zastávka oficiálně zbudovala,tak zrovna skončila doprava na této trati? Myslím, že právě na této zastávce se nikdy oficiálně za provozu nezastavilo.(Nemyslím pozdější šotojízdy,ale přímo provoz)
Ví někdo, podle čeho byla vlastně zastávka Havranec pojmenována? Když tento název zadám do map, najde mi to jen vesnice a vodní toky na Slovensku.
Nádražáci jsou s pojmenováními tradičně velmi kreativní. Nedaleko (?) je les Havranec. https://www.turistika.cz/mista/les-havranec/detail
A Havranec je ta zastávka na okraji Horinevse, směrem na Benátky?
Ne, to je Hořiněves, Havranec je u skladů v Račicích nad Trotinou, zhruba v poloze https://mapy.com/s/pekajeravu