dkv_obrazok

Správa železnic chce odstranit zastávky na trati Hněvčeves – Smiřice, už podala žádost

Motorák KŽC Doprava na trati Hněvčeves - Smiřice. Pramen: KŽC DopravaMotorák KŽC Doprava na trati Hněvčeves - Smiřice. Pramen: KŽC Doprava

Příkladem trati bez zastávek je Protivec - Bochov, kam obce chtějí vrátit turistické vlaky.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aaabbb

Reálně tím Správa železnic vůbec nic nešetří, protože reálně do těch zastávek žádné peníze nedávala. Teda možná papírově ano, reálně ne.

Frantisek X

Naopak utratí peníze navíc za jejich odstranění.

Marek

A pak je tu trať Veselí nad Lužnicí – Jihlava.
Že se jízdní doba 90ti kilometrů rovná době z Budějovic do Veselí je logické. Rovina oproti zatáčkám.
Nelogické ale je, že RYCHLÍK na 12ti kilometrech zastavuje třikrát: Horní Cerekev. Batelov, zastávka Dolní Cerekev.
A výlev racionality je implementace nadnárodního zabezpečovače. V Batelově postavíme podchod. Zrušíme výhybnu, kterou převedeme pod Batelov. A na ŠESTI KILOMETRECH zavedeme ETCS!
Proč ne?! I když se vlak se bude ploužit stejně rychle.
Co na tom, že z 800 miliónů jsme dnes už na čem? Jedné a čtvrt miiliardy?
Upřímně….jaký z toho plyne zisk pro provoz?

David

Ideál, ještě to hezky spojit s dotací na 30-40 let starý naftový popelnice

Flek

Důvody těch zastávek rychlíků je zrušení osobáků na části té trati a úplné neobsluhování některých zastávek. Vzhledem k tomu, že ten rychlík tudy jezdí 70 to zase takové zdržení není, vedle třeba toho, když by na té jednokolejce byl více nucen křižovat s dalšími vlaky, nebo když další vlaky opotřebovávají svršek a trať se kvůli nim musí častěji zavírat. Tady opět geniálně ze strany SŽ pravidelně v létě, kdy tudy jezdí nejvíce lidí, oproti třeba dobám na jaře, kdy se tam dá chytit vlak bez žádného dalšího cestujícího.

Happy

Nechápu pointu. Rychlík tady zastavuje proto, aby tím někdo vůbec jel. Do Batelova jsou svedeny linky VDV. Kombinací zastavujících Os a R pro tyto nejdůležitější zastávky získávám hodinu. Navíc v úseku JH-HC je to bez regionálních spojů zcela, takže to částečně plní funkci regionálního spojení. Je to vymyšleno dobře. Tam, kde by se dvě vrstvy neuživily je lepší mít jednu a to takovou, která bude pro danou relaci nejvýhodnější. A to se tu stalo…

Alibaba

Rychlík tam dělá hodinovou obsluhu těchto obcí, Možná to vypadá blbě, ale kdyby nezastavoval, tak by se zásadně na rychlosti nic nezměnilo.

A ETCS se nasazuje kvůli testování univerzálního rozhraní EULYNX.
https://zdopravy.cz/bez-konkurence-do-miliardove-zakazky-na-promenu-stanice-na-vysocine-prisla-jedina-nabidka-235659/
Asi to nechcete testovat na nějakém důležitém koridoru.

vjkm

Tady je nová příležitost pro tvůrce konzervace zastávek. V budoucnu by například tato koncepce, pokud by existovala, umožňovala obnovu zastávek na zrušené trati …

David

Tak neschopnost se po nějakých i 100 letech vyrovnat s tím, ze tratě pro místní cukrovar, pilu atd fakt nejsou vhodný pro osobní přepravu a konkurovat autům je taková tragikomická

Martin Šmikmátor

Kraj je jen jeden z možných objednatelů. Pokud se obce na trati, mikroregion, svazek obcí (DSO) nebo tzv. MAS proti záměru SŽ nepostaví, tak ta docílí svého. A bude pokračovat dál.

Folty

V posledních třiceti letech měl někdo úmysl tu vlaky objednávat?

M152

Měl, do roku 2004 zde byla pravidelná osobní doprava.

Alenkaf

Ono popravdě jediná zastávka, která realně existuje je Račice nad Trotinou. Sendražice neexistují aspoň 10 let. V Hořiněvsi jsou dvě koleje ale budova ani nástupiště tam není, Havranec ani nikdy pořádně nevznikl.

Bert

Ví někdo, podle čeho byla vlastně zastávka Havranec pojmenována? Když tento název zadám do map, najde mi to jen vesnice a vodní toky na Slovensku.

Folty

Nádražáci jsou s pojmenováními tradičně velmi kreativní. Nedaleko (?) je les Havranec. https://www.turistika.cz/mista/les-havranec/detail