Správa železnic chce nad nádražím Bubny další nástavbu. Zvažuje tam přesun své centrály

Stanice Praha-Bubny ve výstavbě (stav z března 2024). Foto: Martin ZoubekStanice Praha-Bubny ve výstavbě (stav z března 2024). Foto: Martin Zoubek

SŽ srovnává, jak jsou jednotlivé lokality komerčně atraktivní. Zatím se hovořilo hlavně o Smíchově.

Odebírat
Upozornit na
guest
88 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman

Je vidět, že státní moloch Správa železnic rozhazuje peníze kde se dá, přitom železniční síť je na řadě míst v nedobrém stavu a leckde se jezdí rychlostí šneka. Za miliardy ze státní (fondové) kapsy se staví projekty, které lidem nic nepřinesou, a jinde, kde jsou finance potřeba, se staví nové paláce pro spráce železnic. Jak je možné, že jednou se staví sídlo na Smíchově, na což musí být investiční záměr, podruhé se to zdůvodní o kousek dál v Bubnech stejnou rétorikou, aby se pak prohlásilo, že se to (na Smíchově) možná bude pronajímat na komerční bázi. Jestli to takto zdůvodňují,… Číst vice »

Michal M

Tak jediné co z toho dává smysl je ta kritika Kozí dráhy.

Kanis

Ale Kozí je přece pakatel! Proti těmhle nesmyslům.

Aleš

Projekty,vize,studie… To se to utrácí že státního… hlavně aby generální měl kancl až nahoře…

dizgrafy

„Úředníci a technici správce české železniční infrastruktury by tak mohli jezdit do práce vlakem“ líbí se mi, že autor textu ani na chvilku neuvažoval o tak absurdní myšlence, že by vlakem dojížděli i ředitelé a námětci 🙂

Jirka

Předpokládám, že výběr projektanta proběhl na základě transparentní soutěže… Jo, aha, on to projektuje zase Cígler, tak je jasné, že není třeba nějakých hloupých formalit…

Radek

A výpravčí ,kteří tu chamraď živí,živoří v plesnivých starých budovách ,chce se mi zvracet.

Skácel SPRO

Je to tak, a ty komické prohlídky BOZP, to by mohl být sitkom v přímém přenosu. A třeba několik autentických vět z provozu. Nic se opravovat nebude, má to demoliční výměr. Když je záchod v poruše, výpravčí může chodit na kýbl, když neteče voda máme pet lahve. Klimatizace je v poruše, nebude se opravovat, stojí to peníze. Proč ne, ale jak dlouho budou fungovat všude přítomné počítače. Lidi nás nezajímají ti to přežijí, ale ty počítače, sakra. Tak jo, to se opraví. A snad ještě, co takové přerušení provozu v důsledku obyčejného přehřátí technologie a následných fialových smrtí. Protože klimatizaci… Číst vice »

Alibaba

A co VIP kanál, aby měli kudy chodit v případě průšvihu? 🙂

Náhodný Kolemjdoucí

Úvahy jistě zajímavé, ale čekal bych je dřív, než si nechali navrhnout tu budovu na Smíchově.

Michal.S

Koleje až na posledním místě. Hlavně budovy!

Jiří Kocurek

„Všichni konkrétní náměstci a další členové vedení drah mají v materiálu přesně specifikované požadavky na výměru kanceláří“

Je vidět, že SŽ má jasné priority a zcela jistě se ani tady nejednalo o vlastní iniciatuvu, která je u SŽ nemožná, jak bylo v diskuzích tak často vysvětlováno nejen ohledně zabezpečení ale i odstranění PJ jinak než zavedením TOR.

Vavrroch

Do zlacených křesel
šéfy, co jsou nad věcí,
producenty hesel
sveze výtah hraběcí.

Vlastimil Kocurek

To se mi líbí, máte talent.

Jenda

Mohu se zeptat za co si zaslouzi sefik takovy prijem? Kdyz to srovnam s panem Matlem, ktery se neboji jit mezi lidi a nesidli ve slonovinove vezi?
https://platyuredniku.hlidacstatu.cz/Plat/8858

Pražec

Takový rozdíl jsem nečekal.

Mátl: cca 2 míče/rok
Svoboda: cca 7 míčů/rok

Dodejme, že Mátl je Ing. z FS ČVUT, zatímco Svoboda má Bc. a MBA z poněkud záhadných soukromých škol.

J.K.

SŽ platíme z našich daní – co tu terasu na střeše nechat stále přístupnou, a vybudovat na ní prosklené kanceláře, ať na práci SŽ vidíme? 🙂

Pako

Přemýšlím co pak bude s těmi otvory ve stropě nádražní haly, když nad tím budou kanceláře Správy. Myslím, že je tam nechají a budou jimi cestujícím dál vesele kálet na hlavy.

Mickey

Světlíky si tam dokážu představit.

Jiří Šrámek

A co takhle přesídlit centrálu SŽ úplně mimo Prahu? Někam, kde by stav místní železnice zaměstnance motivoval k podávání špičkových výkonů. Třeba do Liberce.

Pako

👍

zlá sůl

myslíte, že jezdí do práce vlakem? 🙂

Jiří Kocurek

Zato zcela jistě zakazují auta ostatním.

Hans N.

Ten Lbc povinně vlakem! To by byl pro manekýna správný lék.

david

Co Kolin?

Jiří Šrámek

Do Kolína jezdí dobře.

Jiří Šrámek

Do Kolína vlaky jezdí … Chybička

ene bene

Do Kolína vlaky jezdí s neustálými a četnými chybičkami, takže by nebylo docela nefunkční je s tím každodenně konfrontovat.

vladki

Jo a ředitelská drezíno-limuzína bude mít na přeplněném koridoru absolutní přednost.

Jaaa

Jsem pro. 🙂

vlachjan

Poprosil bych pana Nevyhoštěného, aby opravil chybu v článku. Píše: „Nyní však SŽ změnila strategii …“ což by v nepozorném čtenáři mohlo vzbudit dojem, že SŽ pracuje profesionálně a koncepčně, přitom z článku jasně vyplívá, že tomu tak není.

Vojtaano

“Všichni konkrétní náměstci a další členové vedení drah mají v materiálu přesně specifikované požadavky na výměru kanceláří. Totéž se týká technických úseků.,,
To je papaláštví jako prase. Jsem fakt alergickej na slova jako náměstci, když člověk vidí jak tahle státní instituce funguje. A o to hůř že si ji platí z daní. Tak hlavně že máme nový kancly ředitele a podobnou svoloč ale chlapi v provozu berou minimál. Plýtvání peněz daňových poplatníků který se můžou využít na už tak bídný infrastruktuře.

Libor

Přesně. Tady se vyhazuje 150 mega za studii na papalášský barák a naši zabezpečováci jsou už třetím rokem dva lidi v podstavu, protože za ty peníze to nikdo schopný z elektrooboru nechce dělat.

Pajin

Jenom 2 lidi podstav? Takový luxus tam máte? Závidíme.

Michal M

Hele a když se staví nová hasičárna SŽ, tak investor žádné vstupy nedává? Prostě to projektant nějak namaluje podle sebe?
„Nový“ kancly asi musíš mít, když se přestěhuješ do jiný budovy, nebo jak by sis to představoval?

Vojtaano

SŽ je typická státní instituce. Mělo by se spíš jít cestou omezování lidí na kanclech a ne je přibírat. Dosavadní sídlo jim stačilo, a proč najednou ne? Nabrali víc lidí? Nebo maj pod správou vetší železniční úsek? Asi ne žejo.Každá druhá firma v cz jde dneska formou omezování nákladů na provoz, aut, budov, zaměstnanců v managemantu. A SŽ jde presně opakem. Dneska v každý stanici za každou cenu rušej výpravčí. Naopak ty lidi v tom provozu jsou potřeba. Ne žádný přibírání náměstků. A u státních firem by status řádného hospodáře měl bejt kvuli zodpovědnosti peněz lidu dvojnásobnej. Rozhazovat umí každej.… Číst vice »

Michal M

Kde v článku píšou, že budou lidi přibírat? Sestěhují je z více současných lokalit.
Dosavadní sídlo ústředí je historická budova s dispozicemi nevyhovujícími pro současnou práci (což je open space, nikoliv kamrlíky). Pravděpodobně bude i památkově chráněná, takže zásadně nepůjde ani měnit.

Jaaa

Investor má jistě dávat vstupy, ale ne tímto způsobem. SŽ je teda asi firma s největším profitem v republice, že si může dovolit takovéto plýtvání.

John

Bohužel kdyby jen SZ. Takto to je v CNB a dalších….

Michal M

A jakým způsobem je tedy mají dávat? Máte po ruce nějaký jiný příklad vhodných zadávacích podmínek?

Radek

A co teprve funkce náměstek náměstka,náměstka.

Clovek

na SZDC fakt zijou v jinem svete.. Vysledky jejich prace 0, ale budou mit VIP vytah do VIP patra

Pro srovnani: Pracuji v Praze v US korporatu s nekolika tisici zamestnanci a hlavni sef seda s plebsem na jejich plavoucich openspace mistech, nema ani kancelar

Michal M

Což je tak trochu bizarní hra na rovnost, vzhledem k tomu že ta kancelář šéfa není ani tak výraz papalášství jako permanentní zasedačka.

Kopr

mame to podobne, tech par nejvyssich lidi ma permanentrne vybookovanych par zasedacek, uinak sedi v open space, kde je nicemene z 90% prazdno

Sch

Bylo to asi tak, že pánové z vedení vylezli na střechu stanice, viděli ten výhled na Prahu a řekli, tady by to šlo. A ano, je to papalášství nejhrubšího zrna.

Znalý

To je jak ve „Slunce seno…“.
Když vy nad Hlavním nádražím (ČD), my nad Bubenským… (SŽ)

vlachjan

Důvod bude mnohem více prozaický: Britské studio v soutěži navrhlo moderní kancelářskou budovu s openspace prostory. Hoši z Dlážděné jsou ale zvyklí na své zaprděné kanclíky, kde se dá v klidu proflákat celý den aniž by se u toho udělalo mnoho práce. Navrženou budovu nechtějí a hledají způsob, jak z toho vybruslit. Proto také zadali tuto zakázku Ciglerovi z ruky, aby jim v další soutěži zase někdo nenavrhl openspace.

ZdendaP

V oenspacu se jako proflákat celý den nedá?

vlachjan

Dá, ale je to mnohem náročnější.

Anonymní alkoholik

https://www.youtube.com/watch?v=Q9olZeYk270

Tohle se dá dělat i v open spacu 😴

Jiří Kocurek

A pak se to po čase zasekne a vyskočí hláška YT, jestli chcete sledovat dál. Okolo vašeho PC stojí kruh lidí a debatuje nad nesmrtelností chrousta.

Michal M

Super 🙂 Jen vzkaz pro redakci: nechtěli byste nastavit WP na otevírání odkazů do nového okna/tabu?

MP22

Až na to že ta budova nad nádražím byla zamýšlená už při projektování nádraží. Vespod na to bude už vše prostorově připravené..

Václav Šp

Je vidět že vedení Správy železnic neví co chce a hlavné kde to chce. Neví kde chce sídlo firmy mít a zpracovává si studie. V tomto ale měli mít jasno již v době, kdy se začaly projektovat přestavby stanic Smíchov a Bubny, kde je Správa železnic investorem. V normální společnosti by se tyto dvě stavby, jak přestavba stanice, tak stavba ředitelství stavěla v rámci jedné stavby. Rozhodně by to vyšlo levněji. Umì si navíc na Správě železnic představit, co vy to znamenalo pro cestující, kdyby se přistavovala výpravní budova Bubny za provozu? To chtějí být na Správě železnic za úplné… Číst vice »

jva

99% cestujících bude z omezení vinit Dráhy (příp. jiné dopravce) tak co by se SŽ vzrušovala…

Michal M

Ta podivnost kryjící nástupiště je tam proto, aby to šlo stavět za provozu. A stavba kolejí a kancelářský budovy jsou dvě dost odlišný věci (často s odlišným dodavatelem) a nemá smysl je matlat dohromady (respektive ten důvod teď nevidím).
Václave chápu, že jseš frustrovanej z fotbalu, ale nejdřív zmapuj situaci a pak kritizuj.

Pohádkár

Za dobré výkony a správu bych jim leda tak postavil stany v Sherwoodu, tam taky můžou dojet vlakem.

Dejf

Já bych byl o něco laskavější a dovolil jim i vlnitý plech.

Pohádkár

To by mohli mít ti VIP 🤠

J.K.

Very Important Papaláš 🙂

Jaaa

“ „jasné definování zásadního vertikálního uspořádání části VIP prostor: generálního ředitelství (nejvyšší patro) a náměstků GŘ v nižších patrech.”

Ať už jdou ti papaláši jako Nejezchleb se svou suitou už konečně do *. Tohle je jejichnejvětší starost – postavit si palác s výhledem a zajistit, aby jim nikdo nemohl do očí říct, co jsou to za chudáky.

Předmět jejich činnosti (investiční výstavba a strategie rozvoje) je dlouhodobě tragický, ale oni si budou vymýšlet VIP prostory.

Náměstci i generál musí mít kancelář se svými odbory a odděleními, nebo jsme fakt už jako v “Jistě pane ministře”?

Pražec

Jednu věc ještě nezmínili:
V přízemí dveře na kliku, u GŘ dveře na kouli 😀

Jiří Špaček

Ok, ať SŽ si vybuduje odpovídající sídlo. Ale takováto ekonomická rozvaha se měla udělat před zadáním prvního projektu na Smíchově. Zajímalo by mě, kolik původní návrh do šuplíku stál (včetně lidských zdrojů). Očividně se dobře plánuje…

Ať se tedy jedná lokalita vybere a postaví se sídlo. Každopádně papalašké soukromé výtahy pro GŘ. To jako proč? To je fakt přes čáru. Hold pěkný papalašký post. Vlastní výtah, rovnou celé patro, udělat tam rovnou pro něj byt a wetness, přeci jen GŘ bere málo peněz, tak aby měl aspoň nějakou výhodu… 🤦‍♂️

Michal M

Výtah jsi asi úplně nepochopil – před volbou patra je třeba pípnout zaměstnaneckou kartičku. Má to tak prakticky každá kancelářská budova s více nájemci.

Nemel

Wetness 🤣🤣🤣

Tomáš Vojtíšek

Prima! Nevyužít tolik prostoru a potenciálu v nově vznikající čtvrti se skvělou dopravní dostupností by byla škoda. Tak snad se to podaří a nástavba bude vypadat dobře. Mimochodem, první vizualizace nástavby od Jakub Cigler architekti už je veřejnosti dostupná dlouho, například zde: https://static.tildacdn.com/tild3831-3334-4633-a366-653738616666/BUBNY_Nadhled_2-upra.jpg

Michal M

Líbí se mi to zmizení Argentinské ulice. 🙂

Petr

Ředitel a náměstci odděleni od zbytku pracovníku ve svých ,,VIP prostorách“ přístupných pouze ,,VIP výtahem“ s omezeným přístupem. Nevím no, dle mého názoru by se dobré vedení každé společnosti mělo snažit být svým podřízeným co nejblíže a ne co nejdál, ale možná jsem naivní.

Skácel SPRO

Tak to je u SŽ normální stav. Vrchnost a ti ostatní. Nenajdete v tomto království mnoho firem kde pánové a dámy dávají tak okatě najevo, kdo je co a jak ti, co skutečně něco vytváří jsou nechtěný trpěný odpad.

Bobik

Dlážděná je jim těsná? Jinými slovy úřad bobtná. Jestli by třeba nebylo dobré začít tady.

Jaaa

Trefa.

Michal M

V prostorách typu Dlážděná běžné firmy tak čtvrtstoletí nesídlí.

Frantisek X

Vybydlet, opustit a betonovat jinde? Kde jsem to už jenom… Vůbec se divím, jak mohli naši předci přežít, když prý ani honosné domy z konce 19. a poloviny 20. století „hygienicky nevyhovují“ užívání…

Jiří Kocurek

„předci přežít“

Ještě na konci 19 století se spousta předků ani nedožila dospělosti. Doporučuju nastudovat dětsku úmrtnost tehdy a dnes. A fakt, že děcka cca od 8 roků pracovaly na poli.

Václav

Pokud se nedožili dospělosti, zpravidla se nemohli stát našimi předky 😉

Nemel

Rodilo se klidně už ve čtrnácti…

tarten

Pozor, v 19. století byla vysoká dětská úmrtnost, protože lékaři začali chodit k porodům přímo z pitvy. A proto právě také vznikly na dětskou úmrtnost první vědecké statistiky – dost pesimistické. Před tím byla hygiena lepší a dětská úmrtnost se odhaduje (není pochopitelně čím vědecky prokázat) jako nižší.

Kanis

Á, historik hygieny v diskuzi SŽ. Bravo!

Kanis

Bravo! To je tedy reakce na úrovni. Stejně jako ty dvě další následující. Set sakra k věci.

veli.k

Rozumím tomu dobře, že Správa železnic dala 150 milionů za návrh svého sídla na Smíchově, který možná bude úplně k ničemu? Kolik že to ta stejná Správa nechtěla dát na opravu Kozí dráhy, s tím že to je zbytečné? Možná že to bylo i o něco míň…

Ferda

A těch přejezdů co za takovou částku mohlo být zabezpečeno…

Jiří Ptáček

Asi tak deset

Jiří Kocurek

Jeden vyjde kolem milionu, pokud se správně pamatuju. Možná už to jde i levněji, onehdá jsem někde viděl skříň namísto zděného domečku. Hlavní pozitivum je v tom, že méně zavazí ve výhledu na koleje.

tarten

Obávám se, že si to nepamatujete správně. Nebo si to pamatujete velice, převelice dlouho.

Mickey

Za milion přejezd se závorami?

Clovek

S AZD jako vyhradnim dodavatelem tak jeden?

Ferda

To zvažují brzo…

Miroslav

Jinými slovy půjde o další zbytečně vyhozené peníze které mohli jít na zlepšení infrastruktury.