Správa železnic bude s provozovateli řešit přežití veteránů na kolejích
Lokomotiva 414.096 "heligón" z roku 1906. Autor: České dráhy
Správa železnic dosud hovořila o tom, že výjimky nepřipustí.
Správa železnic dosud hovořila o tom, že výjimky nepřipustí.
Nejlépe, jak vyjádřit názor, bude tohle „setkání“ bojkotovat.
Pak skončíme jak v Holandsku – historická vozidla na hlavní trati jedině na postrkách a v čele historických vlaků traxxy…
Je třeba se zbavit Svobodů, Kušnírů atd. a tenhle nesmysl skončí. Do Aerovky či Tatraplánu nikdo také neplánuje montovat ABS či EURO 7.
Síť SŽ je ve většině případů v dezolátním stavu a to jim je celkem ukradené.
Rakousko je pokud vím, po Švýcarsku druhá země, která výhradní provoz pod ETCS již odpískala.
Systéme, to jak netopýre 😂
Myšlenka jednotného zabezpečovacího systému je dobrá, ale proč to musí být zrovna ETCS v té podobě, jaké je? Nejde totiž o žádný systém, který by měla EU v rukou, ale o sadu různých soukromých patentů, tedy směsici různých soukromých zájmů. Proto je ETCS tak drahé! V podstatě došlo k prolobování úžasného kšeftu na evropské úrovni. Nemělo by být povinné používání patentů „ze zákona“ nezákoné. Není takové vymáhání dokonce protiústavní? Vždyť ETCS může vyrobit a dodat jen ten, kdo zaplatí všechny ty poplatky za patenty soukromým subjektům, bez toho to nelze.
Další konkrétní příklad zvrhlosti současné úpravy práv na duševní vlatnictví. Nikdo nic nového nevymyslí bez použití toho, co vymysleli ti před ním. Patenty, průmyslové vzory a autorská díla by měly být v mnohem větší míře veřejným vlastnictvím. Asi něco jako Linux.
Je drahé, protože se výrobci dohodli, že to tak bude.
O čeho máme dotace, že.
Malý problém je v tom, že ani Brusel nemá tiskárnu na peníze (má a houfně tiskne, proto je ekonomika tam, kde je) a ty peníze budou naše děti a jejich děti muset jednou splácet a to s královským úrokem, protože nejen výrobce, ale i bruselský úředník se chce mít dobře.
Můžete prosím uvést konkrétní patenty?
Tak asi všichni, kteří budou chtít jezdit vlaky s parními lokomotivy a s jinými staršími stroji, si budou muset někde postavit svojí vlastní dráhu, nějakou soukromou trať, tam to platit nebude 🙂
Zatím se zdá, že žádné vozidlo kompatibilní se SŽTCS na uničovce dosud neexistuje.
Jedno ano. Vectron spravy zeleznic
Copak se asi děje v noci na prázdné uničovce tak nebezpečného, že tam ani to prase nemůže projet ? Trpaslíci, s jejichž srážkou by zabránilo ETCS, měří radiový signál ?
Bingo!
Pro ty co to nevzdali.
Přichází ETCS.
Na některých tratích nemají některé řady hnacích vozidel přechodnost. (Zpravidla na těch na nichž zatím není ETCS stop).
Není uhlí. Když už uhlí je, stojí dvojnásobek co vloni. Kdyby mělo uhlí být levnější, tak na něj můžeme uvalit daň za znečišťování ovzduší.
Některé dotační tituly z EU už zakazují spalování uhlí, případně musí být nulová uhlíková stopa.
Děkujeme, že můžeme.
Historická vozidla přece nejsou jen páry.
Co takové diesely, nebo elektriky.
A co třeba i vagóny? To budou nějaké dřeváky tahat moderním vectronem.
To máte samozřejmě pravdu. Nedávno tady byl článek o spolupráci majitelů Bardotek na realizaci ETCS. U parních lokomotiv to asi nepůjde, neb jsou zpravidla dochovány v provozním stavu po jednotlivých kusech.
Se silničním vozidlem EURO 2 a starším se už do mnoha míst nepodíváte. Sice je jich v provozu naprosté minimum, ale legislativa musí být tvrdá. Když se to dělo řidičům, tak mnozí skákali nadšením.
to není pravda. Pokud je to veterán, tak s tím mohu klidně do centra Berlína, kam nemohou třeba diesely vyrobené do roku 2005 (Euro 3 a nižší).
a určitě uznávají i české veteránské značky?
musí. Je to stejné jako s IG-L v Rakousku. Taky tvrdili, že je to jen na jejich značky, ale pak to dal nějaký Němec k soudu, doputovalo to až do nějaké unijního a vyhrál to. Nelze diskriminovat obyvatele jiných zemí jen kvůli poznávací značce.
Znám i lidi, co jezdí po Evropě s auty na bílých značkách s veteránskou testací (FIVA doklady) a taky jim to prochází. Samozřejmě to nesmí být jen 30 let starý šrot.
Aneb kremaka do srotu za lepsi zelenou budoucnost?
Ani skalni vlackomíl neodsuzuje provoz tatry 77
Ten problém by možná šel vyřešit připojováním vozidel vybavených ETCS za historická vozidla jím nevybavená. Systém by spustil v taženém vozidle a obsluha by předala pokyn na tažné vozidlo.
🤣🤣🤣🤣🤣. Vy jste dobrej 🤣🤣🤣
Ano, pokud jede postrk. Ale upřímně řečeno není nic horší než historická souprava tažená parní lokomotivou na konci s dieslem. No a ještě horší je když taková souprva jede tam s parní loko vpředu a zpět jede parní na konci, po uhlí a celé to táhne diesel. To už je fakt no comment. Stejné jako když se do historické soupravy mezi ÖBB 2050.04 a ÖBB VT 5145 zařadí dva vozy Bdt 280 ČD
Nepochopil jste myšlenku. To tažené vozidlo by nemuselo mít vlastní pohon. Stačil by upravený osobní vagon nebo i hytlák . A ten by se připojoval do různých historických souprav podle potřeby. A ETCS by se tak nemusel instalovat do všech historických trakčních vozidel.
Ten hytlák s ETCS už snad i testuje nebo minimálně se vymýšlí, jak to zrealizovat, když přenosné ETCS neprošlo. Zdá se, že to bude asi jediná záchrana parních mašin, ale i přeprav vlečkových lokomotiv vlastní silou mezi vlečkami a opravnami.
By tam musela být točna. Udržovat ji kvůli 1 jízdě do roka, jelikož pro běžný provoz je nepotřebná? Vždyť na nejedné lokálce nebyla a při posunu se uhlím napřed jezdilo naprosto normálně.
Proč si to myslím? Podíval jsem se na ortofotomapu z 50. let. Příklad:
https://geoportal.gov.cz/web/guest/map?permalink=c7505ad5483e80d966e8e6ad1c70a2e6
Jste mě nepochopil. Pokud jede parní v čele TAM a na konci jede postrk je opravdu takový problém vozidla vyměnit aby parní jela ZpĚT opět v čele i když uhlím napřed? Ale to není to o čem je tato diskuze.
Diesely na parních vlacích jezdí nezřídka proto, aby se šetřilo vodou neboť vodní jeřáby na každém rohu jsou minulostí, případně motor pomáhá topit.
Spousta muzejníků a jiných parních nostalgiků už si vozí vodu a uhlí s sebou v doprovodných vozech.
Franto, zastav!!!
Jo, ,přesně tak!!!
Hu-Hu-Hu
Vyjádřit by se to dalo i jako písmeno S morseovy abecedy
Takže to znamená, že by bylo nejlíp odkoupit trať, zprovoznit ji na nostalgické jízdy a SŽ k ní vůbec nepouštět?
Ve Velké Británii touto cestou šli. Heritage Railways s výhradně muzejním parním provozem je tam zhruba 50.
a jsou striktně oddělené od veřejné sítě. Za mě naprosto hrůzostrašný čin. Chápu proč to muzejníci dělaj a za mě je to ostuda přístupu legislativy.
A nebo tu mašinu vybavíte: https://www.youtube.com/watch?v=-8fp8Gknm0w
V UK totiz zatocili po bolsevicku i s tratěmi, kde nikoho u nas nenapadlo nikdy zastavit provoz. Tudiz bylo co oddelovat
Soudruhy to svého času napadlo. V době, kdy se rušily lokálky jako Velké Březno – Úštěk nebo Smidary – Vysoké Veselí, tj. v polovině 70. let, existoval podobný – pochopitelně neveřejný – seznam tratí na odstřel jako ten Římanův z devadesátek a zahrnoval podobný podíl tratí jako ta britská Beechingova sekera z r. 1963, tj. až desítky % sítě. Argumentovalo se mizivým podílem výkonů na těch navržených tratích – počítáno v tunokilometrech to byly nízké jednotky %. Když to pak soudruzi projednali v politbyru, sami se lekli, že by se mohli dělníci, rolníci a pracující inteligence nasrat, a radši z… Číst vice »
Římanův seznam vznikl na základě údajů molochu jménem ČD, který ty tratě nebyl schopen provozovat za přijatelné peníze viz např. Jizerská dráha. Za Římana se provoz obnovil a když JD dokázala, že to lze provozovat za jiné peníze, tak se s pomocí nové socdem vlády tehdy provoz vrátil pod ČD, protože se nemohlo připustit, že to jde, když se chce.
„Za Římana se provoz obnovil…“
…což ovšem nebyla Římanova zásluha.
Ale bez jeho souhlasu by to taky nešlo.
Taková Kolešovka se nabízí sama 🙂
Zubrnice.
Život lidský je tak složitý, že život člověka je proti tomu úplný hadr.
SŽ je celá jedna velká “výjimka”. Předpokládám že zástupci dostanou “nabídku, která se neodmítá”; jinak by nikomu nevadila přítomnost alespoň odborné veřejnosti.
Přítomnost papalášů AŽD na takovémto setkání je příznačná.
Klid, ono se to v té naší vesnici stejně rozkecá. 😀
Nicméně jestliže je zveřejnění věcí týkajících se třeba i jenom části veřejnosti nutno řešit rozkecáním, pak je ve zdejším státě něco hodně shnilého.
A co má dělat poměrně rozsáhlý sektor malých provozovatelů vozidel a menších dopravců, kteří nemají ani volné stovky milionů na nové lokomotivy, ani volné desítky milionů na zástavbu toho klumpru? Je fajn že se řeší nostalgie, ale tohle je poněkud palčivější problém.
Malí provozovatelé vozidel, to je v celém tomto problému myslím to nejpodstatnější. Při vší úctě ke všem, kteří se o historické jízdy starají. Čas nám ukáže, doufejme, že to nebude vztyčený prostředníček.
Pozvánku na onen potlach v NTM jsem též dostal a rozhodně jsem po přečtení prostředníček vztyčil.
Doufám, že tu akci bude ignorovat co nejvíce subjektů, aby úředníčci pochopili, že ten prostředníček k tomu jejich výmyslu vztyčujeme.
Historické památky se prostě mrvit nebudou!
„Strašně mě unavuje otázka, jestli si to můžeme dovolit a kde na to vezmeme. To je podle mě taková hloupá, plytká diskuze, kde na to vezmeme,“ hloupý citát od hloupé dámy, který sedí na některé diskutující. Peníze na stromech opravdu nerostou a tento nesmyslně předražený projekt je opravdu víc přítěží než přínosem.
Já myslím že by pomohlo sebrat peníze třeba ze zdravotnictví nebo sociálních služeb a napumpovat je do ETCS. Za to zlepšení bezpečnosti na alespoň 150% to stojí. Nebo pod každý vlak přivařit triodynou zarážku, to bude naprostý ráj bezpečnosti.
Pokud jste tohle myslel vážně cítíte se zdráv?
Kolega 182-097 v tom měl kýbl ironie, pokud to teda někdo nepoznal. A bylo to jistě narážkou na parádní stav státní kasy a že v klidu furt můžem sypat miliardy do ETCS v šibeničním termínu.
Právě, že té ironie byl celý kýbl a člověk musel hodně přemýšlet jak je to myšleno. A proto jsem naspsal pokud to myslel vážně. Ale znáte to. Dneska nic není nemožné a věřím tomu, že by se našli i lidé, kteří by to samé mohli myslet vážně.
Tak právě co se týká sypaní miliard je zdravotnictví ukázkovým příkladem. Příjmy zdravotních pojišťoven za rok 2022 byly neuvěřitelných 431,9 miliard Kč a výdaje ve výši 434,2 miliard Kč. I přes takhle astronomickou sumu považuje většina lidí, zdravotnictví za upadající a ve značném rozkladu. Takové částky mají hodně daleko od rozpočtu na ETCS, který se pohybuje v jednotkách miliard…
„…považuje většina lidí, zdravotnictví za upadající…“
Většina? Někdo je má spočítané?
Jestli někdo chce vidět zdravotnictví v rozkladu, ať se podívá přes východní hranici, jak to tam šafářuje jedna známá soukromá firma natěšená i na změnu poměrů v tuzemsku. I v tuzemském zdravotnictví začali za této vlády zpod kamenů znovu vylézat prachpodivní tvorové z dob ministrů Julínka a Hegra, o nichž jsem doufal, že už se tu nikdy znovu neobjeví. Jestli jim budou ponechány volné ruce, ještě budeme na současné poměry vzpomínat se slzou v oku jako na procházku růžovou zahradou…
(Omlouvám se za OT.)
Tak upřesním…“považuje většina lidí které znám, za upadající…“ Já jsem spíš chtěl nahodit tu částku, která je o řády někde jinde, než investice do ETCS. A byl bych nerad, aby tu někdo hrál na city a myslel si že peníze ze zrušeného projektu ETCS by zdravotnictví nějak pomohly. Myslím, že těch pár ušetřených milionů v 430 milardovým rozpočtu není to zásadní co by zdravotnictví potřebovalo, hlavně po tom co se mnoho lékařských zákroků přelevá do soukromé a tudíž plně hrazené zdravotní péče.
Od chytrého pána je ten citát mnohem lepší… „Věnujme se jen levným a bezproblémovým projektům“ Aleš Krška L.P. 2023
Peníze opravdu na stromech nerostou. Ty opravdu velké peníze jsou tady:
https://denikreferendum.cz/clanek/35844-ceska-dividendova-republika
A přesně tam si pro ně žádná zdejší vláda nepůjde. Buď ze strachu nebo z ideologického bloku nebo prostě proto, že příjemcům těch peněz přímo nebo nepřímo slouží.
Tomu se říká “překážka vstupu do odvětví” a cílem samozřejmě je tuto konkurenci vymístit.
ÚOHS by měl konat, ale platí paragraf 1.
Ve většině případů jsou historici a malý provozovatelé totožné subjekty, protože historici si tímto způsobem vydělávají na historická vozidla, takže ETCS nejen znemožní provoz historických vozidel, ale odstřihne jejich provozovatele od významného zdroje příjmů. Zvláště Hektoři slouží k obojím účelům zároveň: historie i výdělek (zejména na výlukách).
Otázka pro znalé od laika. Zařízení (jednotka) ETCS musí nutně být na samotném čele vlaku, nebo dejme tomu třeba i 30 metrů za ním? Proč se ptám? Nešla by celá palubní bižuterie ETCS umístit např. do vozu někdejší řady Da nebo Daa, který by byl k pronájmu pro pořadatele hist. jízd, řazen za lokomotivou, a na samotnou mašinu by se nosila jenom část (nevím jak to popsat.. tablet) pro interakci se strojvedoucím? Vypustit brzda se dá i z vozu, ne? Děkuji.
Pokud si dobře pamatuji, co jsem o tom kdysi slyšel, musí být u nás mobilní část zařízení trvale pevně spojená s příslušným vozidlem a neexistuje legální možnost nějakého „přenosného“ mobilního ETCS. Váš dotaz se sice týká něčeho mírně jiného, ale podstat je stejná: v každém vlaku musí být vozidlo s pevně zabudovanou mobilní částí ETCS, a jde jen o to, jak nejdále by mohlo být zařazeno od začátku vlaku.
to se vsadím , že tu určitě někdo přispěje vysvětlením , že takto by to nešlo. a po rozboru proč by to nešlo , tak se přijde na to , že nemáme legislativu.
třeba ještě tech 35mio nevydělali.
Už se x-krát protřepávalo, že a proč to nejde technicky.
Technicky to jde samozřejmě taky,. ale někdo to velmi blbě specifokoval. Proč by mělo záležet na délce kabelů?
Tuto otázku jsem už položil v minulých článcích o ETCS. Bylo odpovězeno proč, základ je ten, že snímač musí být v nějaké maximální vzdálenosti od čela vlaku. A jednotka ve vlaku je na tom prý podobně (prý délka kabelů).
Osobně si myslím, že jsou to jen blbě navržená specifika ETCS. A někdy mám pocit, že jsou takto blbě navržené, aby to bylo co nejdražší (viz nutno vybavit třeba i řidičáky RailJetu)..
Sice se krom fyry a stiplistka uz pak tam skoro nikdo nevejde…ale to nevadi 😀
ETCS se zavádí na železnici z důvodů větší bezpečnosti. To ale zde nechápe mnoho „zdejších inženýrů“ a už volají po výjimkách. Na dálnice v rámci bezpečnosti nesmějí pomalá vozidla do 80KM/HOD nejvyšší konstrukční rychlosti. Co vy inženenýři, že nebojujete za výjimky pro traktory nebo kombajny na dálnici. Byl by to pro vás ale vopruz náhle prudce brzdit na dálnici za kombajnem.Proč tedy něco vymýšlet, zavádět,když by každý chtěl hned výjimku?
Dálnice má alternativu v souběžné silnici nižší třídy,trať ne…
Pokud má být ETCS i na lokálkách, tak je to ekvivalent toho, jako by se zakázal vjezd traktorům a kombajnům i na okresky. Nikdo neprosazuje aby parní lokomotivy bez ETCS jezdily po VRT, což je ekvivalent dálnic…
I tam výjimky jistě existují. Pokud má návěs maximální konstrukční 80km/h nikde není psáno, že nemůže jet pomaleji.
https://youtu.be/JfWIYByDnss?t=398
„Co vy inženýři, že nebojujete za výjimky pro traktory nebo kombajny na dálnici.“
Dokonce ani Praga V3S (Vmax = 60 km/h) na dálnici nesmí.
Pokud se nebude jednat o vozidlo na kterém bude RZ se samými čísly 🙂 Je sice hezké, že vozidlo nejvyšší konstrukční rychlostí vyhovuje, ale to není jediná podmínky. Nejvyšší konstrukční rychlost je taková , která nesmí být překročena. Pokud má vozidlo nejvyšší konstrukční rychlost 80 na dálnici smí ovšem jen v případě že je schopno po rovině této rychlosti dosáhnout. Pokud z jakéhokoliv důvodu (technická závada, náklad atd.) není schopno na rovině tuto rychlost dosáhnout musí na nejbližším sjezdu dálnici opustit bez ohledu na to co má v TP. Realita při vojenských přesunech jetaková, že se obvykle využívá rychlost od… Číst vice »
No vida. Za mé služby socialistické vlasti se vojenské kolony podle armádních předpisů směly pohybovat rychlostí max. 50 km/h. Dneska už je to jinak?
Nevím jak u nás, ale v případě U.S. konvojů je ta rychlost právě taková. Ono já vlastně ani nevím jestli se v posledních letech přes naše území přesouval jiný konvoj než zahraniční.
https://radiozurnal.rozhlas.cz/na-ceske-silnice-vjede-konvoj-americkych-vozidel-ridici-mu-musi-dat-prednost-6258030
Na ten konvoj je vždy dojednaná výjimka z pravidel silničního provozu.
Tak, a teď jste to řekl. VYJÍMKA 😉
Nech sa paci. Vojensky konvoj na D6, no len pre vodicku ktora sa pokusala donho zaradit to nedopadlo dobre.
Takze ano, po dialniciach sa presuvaju aj ceske vojenske konvoje.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/nehoda-d6-karlovy-vary-praha-osobni-automobil-vojenska-kolona-zraneni.A231115_065315_praha-zpravy_ihal
Ano, vidíte. Na to jsem úplně zapomněl. Díky za připomenutí. Tak to je jeden po dlouhé době. Jinak co pamatuji se technika přesouvala většinou na vlacích.
https://www.cdcargo.cz/home/-/asset_publisher/9UCZA9soM9d6/content/preprava-vojenske-techniky-opet-s-cd-cargo?inheritRedirect=false&redirect=https%3A%2F%2Fwww.cdcargo.cz%2Fhome%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_9UCZA9soM9d6%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-3%26p_p_col_pos%3D1%26p_p_col_count%3D2
A ta legendarna nehoda u Tabora v 2016 kde jedna fabia vyradila 5 Pandurov. Takze evidentne sa presuvaju aj ceske vojenske kolony.
Tak o tom jsem neslyšel
Milej Růžo, tak až se budeš svíjet bolestí něčeho třeba o víkendu , protože pohotovosti budou mít zavřeno, bo málo peněz, tak ať ti od bolestí pomůže pánbůh, nebo ETCS,ve kterém ty prachy jsou 🤣🤣
Tohle je učebnicový příklad argumentačního faulu. Děkujeme a posíláme klíčenku.
Nomen omen v praxi (J)joudo.
Bezpečnosti? I kdyby bylo ETCS nejbezpečnější systém na světě, který sníží nehodovost železnice na nulu, spíš to bude tím, že železnice díky drahotě ETCS zcela zkrachuje než tím, že by dokázal být sám od sebe tak bezpečný. Díky drahotě spoustu přeprav přejde na silnici a tam na jednu přepravenou tunu/člověka je dokázáno, že je několikanásobně víc mrtvol než na železnici. Takže já se ptám: stojí za to na železnici záchrana jednoho života, za cenu deseti zemřelých na silnici navíc?
A kolik mrtvých je tedy na přepravenou tunu ?
Přiznávám že nevím, jsem příliš líný, abych to počítal, ale naprosto si stojím za tím, že na silnicích umírá nedobrovolně řádově o několik stovek lidí více než na železnici ročně. Je jen otázkou matematiky dát do poměru přepravené tuny s počtem mrtvých na železnici/silnici. Jsem zvědav, jestli to někdo někdy udělá. Ale aby to mělo správný výpovědní charakter, nesmí se do toho počítat sebevrazi, kteří by zemřeli tak či onak, jen jinak. Argument, že nebýt železnice, sebevrazi, co skáčí pod vlak by přežili, považuji za naprosto irelevantní.
Mně by docela hodně zajímalo, jak je tohle řešeno v zahraničí.
No tak třeba v takové Velké Británii se velká většina nostalgického provozu odehrává na zhruba 50 heritage railways, kde jiný provoz neexistuje. Jejich seznam viz zde https://preservedbritishsteamlocomotives.com/heritage-railways/
a to do něj autor nepočítá dráhy s provozem původně průmyslových lokomotiv.
K podmínkám provozu parních lokomotiv na britských veřejných tratích viz např. tento odkaz: https://preservedbritishsteamlocomotives.com/steam-on-the-main-line-the-return/
Zaujalo mě, že 5 let po tzv. Beechingově sekeře byl v r. 1968 ještě u unitárních British Railways vydán absolutní zákaz provozu parních lokomotiv, který byl následně v r. 1971 zase odvolán.
Jinak tu byl článek, že si v Británii(?) dali do praní lokomotivy (byla to nová replika) ETCS.
Ano. 60163 Tornado. Zatím půjde jen o zkoušky. Na její domovské trati má být provoz převeden pod ETCS v r. 2026. Ale má se to zřejmě montovat i na další „main-line“ parní lokomotivy. Na celé britské síti hlavních tratí se očekává přechod pod ETCS kolem r. 2030.
https://www.a1steam.com/tornado/news/tornado-details/etcs-installation-project-milestone
Zavedou před nostalgickým vlakem povinost zavádět ŽKV s ETCS .
Hlavně aby slavná SŽ měla na svých vozidlech (MVTV,MUV a dalších) toto zařízení a zaškoleného a přezkoušeného zamestnance.
Tak zrovna oni si to pěkně vybaví z dotačních cecíků, na které ostatní nedosáhnou.
Myslíte ty zaměstnance, kteří mnohdy ani nechápou v MUV princip Praga V3S ?🤣🤣 A ZOZ dělají na 6 pokusů ? No , taky jsem na to zvedavej!!
Tuhle si tady někdo stěžoval, že si SŽ za těžké prachy tyhle vozidla ETCS vybaví.
A co se týče školení, tak aby s tím mohlyx vůbec odjet, tak strojvedoucí těchto vozidel s tím seznámeni budou muset být. On se stejně stírá rozdíl mezi strojvedoucím MUV a běžné traťové lokomotivy, a rozdíl je jen v obsluze daného stroje(ů).
Na málo provozovaných lokálkách se s plnohodnotným ETCS ani nepočítá, ale bude tam jen varianta ETCS stop. Navíc je na takových tratích stejně malý provoz a jezdí tam třeba 1 vlak za hodinu. Nešlo by prostě občas mimo špičku udělat výjimku a ETCS tam vypnout?
Proč vypnout? Zjevně nechápete, že i na trati pod výhradním dohledem technicky nic nebrání pohybu vozidla bez palubní části….
Jen se tam při pohybu takovéhoto vozidla nehne ani kolo pod ETCS.
Ideologicky samozřejmě ne.
Prakticky bude dle posledního vývoje ETCS ve výluce stále. 😀
aneb konec muzejnictví v Čechách…
No tak v Zubrnicích, ve Zbýšově nebo na kolínské řepařce na to mají jistě jiný názor.
Vlastně jde zatím o bouři ve sklenici vody, protože nostalologické jízdy se obvykle pořádají na mimokoridorových tratích. Zákaz vjezdu nebude absolutní, ale pouze pro jízdu vozidel vlastní silou. Takže pokud nebude možná jízda odklonem, nutné přetahy by mohla platit omezeném rozsahu například přímo správa železnic…
to zní sice hezky ale jízda odklonem se taky může pěkně prodražit!
Haha, vlk taky sliboval.
Ale nezapomeňte že pohádky vždycky končí dobře…
No, to jen ty od Disneyho. Přečtěte si třeba něco od bratří Grimmů, nebo od H. Ch. Andersena…
Jenže tohle je realita, ne pohádka 🙃
No jen když spočítám všechny ty regionální železniční dny PID, tak toho po koridorech v rámci nostalgie jezdí hafo. Jen za poslední roky jsem jel žabotlamem do Úval, hurvínkem do Strančic, s bobinou v čele do Milovic atd. atp.
Samozřejmě přežití PID na tomto nestojí, ale ty propagační akce svůj význam mají a železnice tady pořád není ve stavu, kdy by nepotřebovala zlepšovat image nebo lákat zaměstnance.
Pokud má tím důvodem nepřežití být výhradně fungující ETCS, tak mohou být zatím celkem v klidu…
Tak voda se začíná hrnout do podpalubí ETCS v podání SŽ, tak je potřeba nasadit smířlivější notu vůči veřejnosti. Jen manekýnův marketing.
On tam furt je, oni ho furt nevyhodili? On nemá žádného nadřízeného, který by viděl všechny ty selhání?
Správní radu. Víte vůbec, kdo tam sedí? Drtivá většina jsou političtí nýmandi, co nemají znalosti ani o dopravě, ani o dráze, ani o managementu, maximálně jako političtí panáci v silniční dopravě. Hlavně ale mají FUNKCI. Jen papaláši, co se krmí na náš účet v mnoha a mnoha funkcích a říkají tomu kapitalismus. Martin Červíček (ODS) – předseda – hejtman, býv. dopravní policejní šéf Zdeněk Zajíček (ODS) – papaláš, mistr světa v digitalizační šmelině Ladislav Němec (nestr.) – místopředseda – od školních let úředníkuje na ministerstvu dopravy, hlavně silniční doprava. David Čermák (má blízko ke KDU) – bývalý neslavný šéf ŘSD… Číst vice »
Neslavný šéf ŘSD? Co konkrétně provedl? Nebo zase chcete ban za lhaní ?
Nebuďte zas tak cimprlich. Podle precedentních soudních rozhodnutí lze pojmy jako „neslavný šéf“ a „politický trafikant“ považovat za ještě mediálně přijatelné veřejné vyjádření vlastního názoru/postoje. Jaaaa ho z ničeho konkrétního neobviňuje, takže to nelze považovat za pomluvu ani za lež. Soudy to obvykle formulují nějak jako že veřejní činitelé musejí strpět mnohem větší míru toho, když se do nich veřejnost tímto způsobem strefuje, než řadoví občané.