Správa železnic a ÖBB připravují studii proveditelnosti k vylepšení tratě na Linec
O konkrétních řešeních se podle šéfa Správy železnic nyní nedá hovořit, všechna by ale měla vést ke zvýšení rychlosti.
Správa železnic a Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) začaly připravovat společnou studii proveditelnosti k vylepšení tratě z Českých Budějovic do Lince. Oznámil to šéf Správy železnic Jiří Svoboda, podle kterého je toto spojení „klíčovým společným tématem“.
„ÖBB nyní prověřují možnosti zlepšení jako ideové záměry, ty pak vstoupí jako varianty do případné společné studie proveditelnosti, která prověří ekonomickou i technickou stránku jednotlivých variant v potřebné míře detailu,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
O konkrétních řešeních se podle něj nyní nedá hovořit, všechna by ale měla vést ke zvýšení rychlosti. „V případě pozitivního výsledku ekonomického posouzení variant, respektive jejich kombinací, by se projekt stal součástí agendy Bahn 2040,“ doplnil Gavenda.
Zastaralost trati 196 České Budějovice – Horní Dvořiště (a dále na Linec) vynikla letos po dokončení velkých staveb na IV. koridoru Sudoměřice – Votice a Doubí – Soběslav, kde se bude moci jezdit rychlostí více než 160 km/h.
Dál na Linec vlaky jezdí po klikaté jednokolejce (max. 100 km/h). Trať prošla vylepšením na přelomu století, kdy byla elektrifikována. Zůstala však v původní stopě.