Správa železnic a cyklotras. Opuštěná trať má nové využití, kilometr stál 7 milionů
Cyklotrasa Loket - Horní Slavkov v trase nevyužívané trati. Foto: Správa železnic

Jde o první trať, která prošla konzervací podle nové legislativy.
Vážně tam za tu cenu dali neudusaný hrubý štěrk?
Jo a každý kilometr jiná hrubost. Což je jedno, protože jet se nedá ani potom nejjemnějším. V ceně jsou také antikorozní cedulky zákaz vstupu, každou chvíli závory přes cestu, skoro až provokativní cedule s názvy zastávek a jeden nově nahrazený ukradený most. A vlastně nikde není ani zmínka, že by to měla být cyklostezka. Chybí úsek k vlakové zastávce v Kounicích, tam je to o píchnutí duše. A to jsme společnými silami narvali do šukafonu 6 bicyklů, abychom tu novou CT od SŽ vyzkoušeli tak, jak by se to asi vyzkoušet mělo. Akorát ta 810 na tu přepravu kol není… Číst vice »
Nejde o první cyklostezku s tunelem v Česku? A myslím tunel jako tunel…
co v Praze pod Vítkovem?
Další tunely jsou v Jáchymově a ve Slavíči.
Tak je vidět, že z těch ušetřených stamilionů si postavíme nejen VRT, ale možná i Maglev. Myslím, že se to dá nazvat deal roku. SŽ vytáhla 50míčů z jedné kapsy, dala je do druhé a výsledek je ten, že se tamtudy nedá jet kloudně ani na kole, ani na elektrokoloběžce, ani vlakem. Kdoví jestli tam nebylo lepší nechat ten les a prošlapanou stezku po srnkách, alespoň by to produkovalo kyslík.
Kromě té ceny jsem však v duchu rád, že tam není asfalt. To by vypadalo hnusně. Snad brzy schválí těžbu lithia a vrátí tam koleje.
58 milionů korun by mělo stačit na obnovení trati. A pokuď ne, tak jen pouze lehce nad těch 58milionů…..Dejme tomu 62. Takže by bylo lepší obnovit trať.
Nebojte, ono se ještě něco spotřebuje na rovnání a dosypávání rozježděného štěrkového podloží. Až se tamtudy pokusí projet osobák.
Mladotice asi fakt smysl nemají, ale tohle je zločin. Hlavně v tom Lokti by to naopak chtělo zastávku těsně za tunelem.
Jestli je něco zločin, tak že se trať nekonzerovovala až k Novému Sedlu. Zbytečně vyhozené peníze daňových poplatníků za vlakovou dopravu do Lokte, když autobusová doprava by to zvládla (a ostatně už dnes zvládá) mnohem lépe za stejné nebo menší finanční prostředky. O prostředcích vynaložených na udržení provozuschopnosti trati škoda mluvit. Na druhé straně trati samozřejmě ten samý příběh.
No pokud se nepletu, tak prosté rekonstrukce tratí s využitím druhotně získaného materiálu se dělají za cca 10 mega na km. Tohle se mně zrovna nejeví jako nějak ekonomicky skvělé. Jinak pro klíčení náletu ideální povrch. Pro úklid lupení to nebude nic moc…
A teď si přičtěte náklady za obnovu staveb železničního spodku …
Klid, to je jen méně okatá forma zrušení trati. Nikdo nepředpokládá, že by se taková trať v budoucnu obnovovala.
Projeli jsme ji na kole 14 dní zpět, kromě zábradlí na jednom mostě už bylo hotovo a ten povrch teda opravdu nic moc. Štěrk není moc dobře zhutněn a pneumatiky se trochu boří, snad se to časem ujezdí. Jinak ale pěkný zážitek. Cena se zdá opravdu přepálená, je tam sice několik fungl nových lehkých mostků, kamenné mosty mají nové zábradlí atd., ale jinak to bylo opravdu jenom odstranění svršku a zasypání jemným štěrkem.
Že se vybuduje cyklostezka někde, kde byl ten stav tak tristní, ještě budiž. Ale to, že se zastupitelstvo nechá zlákat na sliby o prodloužení cyklostezky skrz město místo vlaků (a vlastně vznikne win-win situace: SŽ má o pár km míň k údržbě, firmy získají zakázky a město svojí vydyndanou cyklostezku), by mělo být trestný asi podobně jako snahy o přerušení provozuschopnosti trati „pod vlaky“ (Zlonice – Straškov apod.)
Jel jsem do Lokte vloni, tato trať je totální nesmysl, rekonstrukce za šílené peníze, z toho měla být cyklostezka až na konečnou už davno
Bude tam nějaká budka, kde by byly zdarma k dispozici nové pneumatiky? Nebo tam bude cedulka cyklisto sesedni z kola, jinak si zničíš pneumatiky???
Na gravel ideální povrch, tam to prosviští 👍
Ani náhodou. Problém i na horském kole a každou chvíli jiná velikost štěrku.
Silně pochybuju, že ta štěrková drť zůstane udusaná. Spíš bych si tipnul, že se rozjezdí. Snad se mýlím. Každopádně ta cenovka je šílená. Jestli toto není mrhání veřejnými prostředky, tak už nevím.
Spíše bude problém, že povrch je otevřený, takže se vesele zaplní listím a semínky a náletová zeleň tu bude bujet lépe než vedle v lese.
To se stříkne 😉
No na internetu jsem viděl možnost, že stávající koleje se pokryjí speciálními panely, po kterých se dá jezdit na kole.. V případě potřeby obnovení tratě, stačí jen tyto panely posbírat. Myslím , že by to nebylo tak nákladné, jako vytrhat koleje a položit asfaltový povrch… Máme spoustu nevyužitých odpadů, které by na to šly recyklovat (plasty a pneumatiky..) Třeba se toho někdo ujme. Snad by na to Lejnová z unie pustila i nějaký chlup.
Celý svršek má taky plánovanou životnost a skutečnou. Liší se od sebe. Zde byl svršek většinou už zcela nepoužitelný pro drážní dopravu. Takže v takových úsecích je logicky jednodušší a smysluplnější a efektivnější snést svršek a nechat spodek. Je dokonce možné horní vrstvu spodku postavit z minerálbetonu, z asfaltobetonu či jiného materiálu, který lze použít i jako podklad pro svršek v budoucnu a zároveň je fajný pro cyklisty a taky odolný proti počasí, když na něm není položen svršek. Poslední 3 roky se dost často přešlo na AB, čili vyasfaltování horní vrstvy spodku pro modernizaci svršku. Např. Jižní Čechy a… Číst vice »
Pokud by se zde měl vrátit železniční provoz, tak to bude na totální úpravu, opravu a výměnu úplně všeho. Takže nějaké panely in a panely out tu rozhodně nepomohou. Spíše bych si tipl, že z hlediska železnice je toto konečná a dáli příroda a Bůh tak se tu za nějaký rok objeví asfalt pro majitele úzkých pneu a bot s kolečky.
úsek cyklostezky – asfalt po hrázi Novomlýnské nádrže stál 120 milionů za 4 km.Nejdažší cyklostezka na světe bude u Blanska ,kde má stát několik km 300 milionů.
Kdo ví. Článek z roku 2011:
Dosud zřejmě nejdražší cyklostezka v zemi vyrostla v Praze Vysočanech podél Rokytky. Trasa dlouhá 3,2 kilometru, otevřená loni na jaře, stála 140 milionů korun – a to její většina vede na místě bývalé železniční vlečky.
V těsném závěsu je ale právě budovaný dvousetmetrový úsek v Praze-Sedlci, počítáno v cenách za kilometr, ten vysočanský by předčila více než dvakrát.
Škoda, že tam není asfalt.
Škoda, že tam nejsou koleje.
V ČR je dle vyhledávače 4 300 km regionálních tratí, tak jejich přebudování na štěrkovou cykloztezku by vyšlo na víc než 30 miliard korun.
Nápad pro některé diskutující, jak „ušetřit“ peníze. Samozřejmě by se nic neušetřilo, ale nápady, jak likvidace výrazné částí železniční sítě povede k blahobytu se tu opakují zcela pravidelně.
🙂
Ušetřil bych zrušením těch tratí úředně, bez přestavby na cyklostezku. Stálo by to trochu papíru na ministerstvu a demontáž pár návestidel. Za ušetřené peníze by se daly zvednout důchody, dotovat obědy v jídelnách a natřít pár laviček v parku. (glosa)
Jedna reko Český Třebový, která pocita s návratem železniční dopravy jako v 70.letech a nebo jen fragment nákladů na trať na letiště…
Navíc se brutálně zvedne poměr dvojkolených tratí a nebo těch pod dráty! Konečně!
Tohle by mělo být trestné, za pár let se to bude pracně obnovovat. viz. polsko, ale tam nemají tyhle cyklofanatiky, takže obnovují jen zarostlé a rozkradené.
Ukažte mi, kde v Polsku obnovují železniční trať mezi „městy“ velikosti Lokte a Slavkova 🙂
Bielawa – Srebrna Gora, Bojanowo – Góra, například.
Už zase blouznění Polskem… Byl jste někdy ve Slavkově?
Já jo a 🤣
A byla by ta obnova vlastně nějak extra pracná? Udělala by se skrývka zaválcovaného štěrku, a na ni by se provedl nový svršek.
Co třeba trať Wolsztyn – Nowa Sol? U nás by na srovnatelné trati jezdily osobní vlaky minimálně každé dvě hodiny, tam je z větší části trati cyklostezka… A takových je tam spousta.
V Polsku by už s takové tratě byla dávno cyklostezka
V PL jsou tak líný, že jsou schopní nechat stopku na přejezdu, kde vlak neprojel přes 20 let, viz třeba Bolków. A velmi často jsou líný i rozebrat již zrušenou trať. Takže ne, nebyla. Jak by k tomu přišla ta nemalá skupina vesnic, do kterých dodnes vede pouze prašná cesta?
Jak by se provádělo (ten zbytek) obnovení provozu?
Existuje nějaký legislativní základ k tomu, aby SŽ budovala cyklostezky?
Proč je potřeba? Prostě těleso je dráhy, tak investuje SŽ. Kraj nemůže stavět na ‚cizím‘.
Samozřejmě že není
Samozřejmě není. A nenašel jsem to ani v dokumentech SŽ.
Rušení vleček a redukce manipulačních kolejí či nakládkových ramp a skladišť také nemají v popisu činnosti. A přesto se to děje.
Pokud to měla být nějaká pěšinka pro „procházkáře“, tak je to megalomanský nesmysl … šířkou i cenou.
A pokud to měla být/má být fakt cyklostezka, tak ten povrch je vyloženě neštěstí.
Ano, nedá se na tom pořádně jet.
Cyklostezka Plzeň – Chrást má asfalt a byla levnější.
A stavěla ji SŽ?
takže je možný v budoucnu (teoreticky)vrátit vlaky na bývalém tělesu dráhy?
Ne. Jedině, že by se postavila v podstatě úplně komplet nová trať vč,. mostů, sanace zemních těles a tunelů.
A kolikže se vlastně ušetřilo za 27let neúdržby?
58 miliónů, to je dost drahá cyklostezka, na to, že trasu měli připravenou po bývalé železnici.
A ani tam nedávali asfalt. Jen udusali drť. Seženu si takovej ten ruční válec, co bývá na tenisových kurtech a nabídnu, že budu udusávat za polovic, tj. 3,5 milionu na kilometr. To je dobrý obchodní plán 😁
Pozor, musíte vycházet z ceníku staveb SŽ a použít železniční štěrk a železniční ruční válec. A hned jste o řád jinde.
A sehnat 8 bichlí železničních předpisů, jak se to má a nemá dělat.
Trochu škoda toho povrchu… tohle neni pro silnicky a ani bruslare.
Obnovený úsek Kozí dráhy do Krupky stál 5,65mio/km. Tady ani nepoložili koleje, ani asfalt a už jsme dražší. Super práce.
Smazáno pro tupost uživatele.
A kolik se plati za pouziti te silnice, co je hned vedle?
Ta už tam přece je, nic navíc to nestojí. 😉 Že po ní jezdí kamenivo, jemuž je únosností i bezpečností mnohem lépe přizpůsobena právě zrušená kolejová trasa, je jiná věc. 🙂
Přímá návratnost není. Ale jako regionální rozvoj a turistika se to vrátí.
Přijedou autem na parkoviště, projedou se sem a tam, a zaplatí se z toho to parkoviště… Turisty mohl vozit i vlak, a to nejen přes léto. No co už.
Tak proč je tehdy nevozil, když mohl?
Nemohl, byla tam 27 let výluka
Utratí peníze v restauraci, v hotelu, zaměstnaji lidi, kteří zaplatí daně. Samozřejmě by ta cyklostezka nesměla měřit 10 Km celkem.
Fakt génius. A proč mají cyklisté platit na auta? Takhle k tomu přece přistupovat nelze. Tato cyklostezka se hude podílet i na rozvoji turistického ruchu. Cyklostezky v okolí Lokte podél Ohře jsou v létě (i na jaře a podzim) plné cyklistů. Běžte se občas podívat ven a nejen bratuot silnice autem.
Podél Ohře ano, ale proč by někdo jel od řeky do kopce (Slavkova), kde fakt žádný potenciální cíl není?
Cykliste plati dane. Nemam k tomu data, ale dokonce bych tipoval ze prumerny cyklista plati vetsi dane nez prumerny obcan, protoze ten konicek docela dost stoji.
Co stojí? Mě stojí leda tak dvakrát za rok ručně dofouknout duše a po deseti letech vyměnit sjetý gumy.
Hele, nejsem od fochu, tak se ptám – není ta cena za demolici kolejí a udusání válcem trochu lumpárna?
Obzvlast jestli vezli koleje do srotu, za to taky mohli nejakou korunu dostat. Mozna by se nasli i obcane kteri by to demontovali sami kdyby si mohli penize z prodeje koleji nechat.
Ale na likvidaci dřevěných pražců zase musíte peníze vydat…
Přirážka za ekologickou likvidaci ocelových kolejnic.
Otazka – Jak dlouho takovy povrch vetsinou vydrzi? Zustane rovny a tak
Rikam si jestli radsi silnicni cykliste beztak eventualne nezustanou na silnici a nebudou z toho mit mrzeni …
Na tohle nikdo, kdo má svoje silniční kolo aspoň trochu rád, nevjede. 🙂
O kolik dražší by to vlastně bylo?
Prostá cyklosteskyzace