Správa železnic a cyklostezek. Místo rušení se mají tratě konzervovat pro budoucnost
Některé tratě už konzervuje příroda, aneb lokálka Mladotice - Kralovice. Autor: Ivannah, Wikimedia Commons
Nepoužívané tratě by se do budoucna nemusely hned rušit. V zájmu zachování liniové stavby v území a zároveň úspory nákladů
Koukám, že rušiči si s důvtipem obhajují existenci. Rušení nazvou jinak a je vymalováno.
V rámci možností uvedený návrh zní docela rozumně. Nevím ale, jak si náměstek ministra dopravy představuje neprovádění údržby na mostních objektech na tělese „bývalé“ trati. Pokud existuje nějaký mostní objekt, tak přece musí jeho vlastník či správce garantovat jeho parametry, tzn. že při dovoleném zatížení nebude docházet k jeho degradaci nebo nedej Bože zřícení. Pokud mostní objekt nebude mít zajištěn alespoň elementární dohled, pak by měl být znepřístupněn nebo odstraněn. Pochopitelně při používání chodci, cyklisty a občasném projetí automobilem obecní či státní policie je zatížení takového mostního objektu výrazně nižší než při provozování drážní dopravy, nicméně někdo musí převzít odpovědnost… Číst vice »
Lávky v autobusovém terminálu na Černém Mostě neměly dvacet let žádného správce – a myslíte, že za to někoho obvinili z obecného ohrožení? S alibistickými úředníky nehne nic.
Mimochodem, pokud ta trať bude zakonzervovaná dostatečně dlouho, provoz tam už stejně obnovit nepůjde. Viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Ctvrtky_za_Bo%C5%99%C3%ADm
A co kdyby se tam teprve nastěhoval sysel…
A mimochodem pevně doufám, že veškeré posuzování účelnosti tratí a doporučování „útlumu“ bude brát v úvahu VRT popř. podobné rozvojové projekty, které význam některých tratí dokážou zcela otočit. Za určitých okolností třeba oblast kolem Straškova.
pozrite sa po akých tratiach jazdia Američania – náš vzor prosperity, technického pokroku a blahobytu…
https://www.youtube.com/watch?v=oFEefgpGdXw&fbclid=IwAR34uHcCOnMKS-VQjr0kBbXU2-AqQN9IBBnpPDR7B0jxu3iayzHcIWKfLxc
No a musí se to fakt zalívat tím asfaltem? Přece účel „neudržovat ale nezrušit“ by splnilo i to, kdyby se to prostě nechalo jak to je (třeba i trochu postupně zarostlé), ne? Ono rušit i tu formálně „dočasnou“ cyklostezku by časem mohl být docela politický problém, pokud by se trať (nebo její kus – na to bych nezapomínal) znovu potřebovala. Už si živě představuju články o tom, jak chudáky cyklisty posílá SŽDC na smrt pod kola náklaďáků na vedlejší „hlavní“ silnici… Jinak by mě ale docela zajímalo, o jak velký faktický problém skutečně jde. Ne že by se zbytečná lokálka… Číst vice »
Pak si položme otázku: kde konkrétně by mohlo dojít k tomu, že by se asfalt změnil zpět v koleje? Alespoň přibližně. Pokud tedy už dneska není nic „ke zrušení“ je úvaha o zalévání asfaltem irelevantní.
Přesto bych si osobně asi uměl pár tratí ještě představit bez provozu/bez kolejí. Nejsou to ale vyšší desítky. To je pravda.
Tento návrh je bohulibý, ale v podstatě se jedná o legalizaci současného porušování zákona ze strany SŽDC, které nikdo neřeší. Pokud by se měl zákon dodržovat, musely by v současném stavu být sjízdné všechny tratě.
Doplním ještě, o který zákon se jedná:
Vlastník dráhy je povinen zajistit údržbu a opravu dráhy v rozsahu nezbytném pro její provozuschopnost a umožnit styk dráhy s jinými dráhami.
Zákon 266/1994 Sb. o drahách
§ 20, odst. 1
To je ovšem povinnost vlastníka, a je otázkou, do jaké míry vlastník přenese tuto povinnost na správce.
To už je otázka právního výkladu.
Napřed musíte mít co tím právním výkladem vykládat. Zde bych se být vámi chytil třeba § 21 odst. 4 zákona o ČD a SŽDC: „Státní organizace Správa železniční dopravní cesty plní funkci vlastníka a provozovatele dráhy podle zvláštního právního předpisu.“ Ovšem nezapomněl bych ani na § 19 odst. 2: „Za její závazky ručí stát.“
Sice mám rád železnici, ale tohle není šťastné řešení? Proč nechat železnici hnít a nepostavit místo toho cyklostezku? Není to tak dávno, co jsem se projel mezi Morkovicemi a Nezamyslicemi a já byl nadšený. Jsou tady tratě, které vážně nebudou mít v dalších 20 letech využití a jejich oprava by stála tolik, co nová stopa.
O tom zde již dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho.
Idea je taková, že se cyklostezka postaví, ale formálně to pořád bude těleso dráhy.
Jenom aby pak bicykly pro tu stezku nemusely být registrovány jako drážní vozidla. Když můžeme mít z právního hlediska trolejbusové dráhy bez trolejí…
Je to zase útok na demokracii, vyjádřit se z pozice obcí, obyčených lidí, či jiných spolků. Je to jen další náhubek a legalizace již nyní zavedené praxe státního správce sítě nebo je v tom i něco jiného? Dráha je strategické těleso jak z vojenských i jiných hledisek, vlastně SŽDC ohrožuje bezpečnost státu! Proč udržovat silniční infrastukturu, když je nerentabilní? Dráha má právo na stejnou údržbu jako silnice! Likvidují se nejenom slepé tratě, ale i ty spojovací, potom dojde zase ke snížení dnes tolik diskutované kapacity dráhy. Cožpak to těm makovicím na ministerstvu nedochází, že vlastně budoucím generacím zlikvidují třeba jedinou… Číst vice »
Jasně, na Kolešovce stojí obrana celého NATO.
A kde byste uskladnil těch 100 štokrů pro případ války a výpadku nafty a elektřiny 😲
Mohl byste nám sem napsat, jaké tratě se to v ČR likvidují, že jste se ráčil tak rozohnit?
Kdybychom to vzali zgruntu jako Němci, máme sít poloviční, kdyby jako Italové, tak třetinovou.
No ale je to útok na demokracii! To je přece jasné!
Nešly by ty tratě nechat ve stavu „jízda na vlastní nebezpečí“? Tedy s vyloučením osobní dopravy, maximální rychlost 5-15km/h, maximálně 3 vozy na vlak… tak aby byla případně dostupná ke svozu dřeva, obilí, nebo čehokoliv co se zrovna bude potřebovat.
Asi nee:
1) 3 vozy na vlak se u nákladky fakt nevyplatí.
2) kdo by nesl odpovědnost za případné vykolejení se škodou na okolním majetku či dokonce újmě na zdraví 3. osob?
1) Pokud bude třeba něco navézt, nebo svézt, řekněme při kůrovcové kalamitě, nebo cement na stavbu dálnice, tak by to vadit nemuselo.
2) To už by se nějak muselo dořešit, ale není to nepřekonatelný problém.
Jestli by nebylo u lokálek nejlepší, kdyby připadly do vlastnictví obcí, které na trati leží, aby si obce samy rozhodly, zda tu železnici potřebují či ne. Bylo by to objektivnější, než když o tom bude rozhodovat někdo z Prahy od stolu.
To je problém, trochu, může se změnit, třeba za deset let, situace, někdo bude chtít po té trati vést nákladku, nebo rychlíky a pod., třeba se něco kolem změní, vznikne lom, fabrika, nebo někomu docvakne že by se ta trať hodila a obce mezi tím na tom nastaví baráky… to není dobrý nápad.
Jenže obce nebudou mít dostatek financí na provoz a údržbu tratě,cituji: Bývalý mladotický starosta Zdeněk Slach, který proti rušení trati bojuje 16 let, vysvětlil, proč tehdy obec trať nepřevzala: „My bychom museli hradit opravy, což bylo pro obec samozřejmě nepřijatelné.“ A na tom se nic nemění ani dnes. Podle nového starosty Jiřího Záhrobského si obec financování tratě nemůže dovolit, protože je příliš malá. Navíc se jim nelíbí, že stát tento problém přenáší na správu obce. Závěr je tak stejný jako před mnoha lety. Mladotice trať opravit nemůžou, ale rušit ji nechtějí. Proti rušení trati je i náměstek plzeňského hejtmana pro… Číst vice »
Jen doplním, že obec Mladotice měla v roce 2018 příjem 10.086.418 Kč, výdaje obce činili za tento rok 9.660.264 Kč. Takže těch peněz taková obec opravdu nemá…
Ano, obec Mladotice je prdel světa, stejně jako spousty jiných, kam jezdí autobus a bohatě to stačí. Dopravní obslužnost nerovná se vlak, to by ten dobrý muž měl pochopit.
Zrovna Mladotice mají i trať ze Źatce do Plzně, to jen tak mmch.
Všeobecně bráno souhlas.
U nás vznikl svazek obcí, který provoz o minimálně o prázdninách i platil, takže reálné to je.
Nějaké rekreační vláčky spolek obcí utáhne, ale provoz, údržbu a zejména nějaké větší opravy tratí už ne.
No to jsou vynikající zprávy! Konečně!
Z jedné strany to umožní zrušení tratí, které ale nebudou zrušeny. Dojde tedy konečně na optimalizaci sítě a zároveň to zavře ústa starostům a šotouškům, protože se vlastně přeci nic neruší. Geniální! No a budou tam cyklostezky, nebo klidně nic.
Dál nic. é. 😉
Nedávno jsem jel na Kokořínsku na kole po lesní (tedy spíš křovinaté) cestě, kde byla značená cyklotrasa. Zaujal mě skalní zářez, tak jsem zbystřil a objevil dva vysoké náspy přes rokle. Nakonec jsem vygooglil, že to byla řepná dráha ze Lhotky u Mělníka do Střednic, o které jsem neměl ani tušení. https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_tra%C5%A5_Lhotka_u_M%C4%9Bln%C3%ADka_%E2%80%93_St%C5%99ednice Na kole je to příjemné svezení, když to má rovnoměrný nevelký spád. 🙂
https://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/zanikle-trate-lhotka-strednice-zeleznice-koleje-vlak-trat-132.A190502_163352_po-cesku_vrja
„Dobové prameny na přelomu 19. a 20. století udávají 420 až 586 prodaných jízdenek ročně, tedy pouhých 10 cestujících týdně.“ To tedy nebyl zrovna fičák. S řepou sice měli úspěch, ale kampaň trvá tak dva měsíce v roce. Co vozili zbylých 10 měsíců?
No co, nic. Ale o to šotouškům nejde. Ta trať prostě má potenciál. To je něco jako svatý grál.
Tento způsob – ponechání pozemku ve vlastníctví státu – by měl být aplikován na všechny pozemky. Tedy žádné rozprodávání pozemků do soukromého vlastnictví, pouze za podmínek dát právo k užívání pozemku. Významně by to usnadnilo budování veřejně prospěšných staveb.
So peklo schvátí, nenavrátí! Ikdyby ten státní pozemek měla být ruina bývalého vodního mlýna daleko od železnice.
Co kdyby stát jednou potřeboval odbnovit železnici na tomhle pozemku?
Parcelní číslo: 444/2
Obec: Čebín [582913]
Katastrální území: Čebín [618764]
Způsob využití: dráha
Si představte, že skončí automobilusmus a lidi z Čebína se nedostanou nikam, když už ta jednokolejka nebude! Nikdy se to nemělo prodávat soukromníkovi. (ironie, to je stará Tišnovka)
Zčásti je tam ještě vlečka do rozvodny a k lomu, ne? Ale vedle jsou ještě zajímavější pozemky – nová dálnice (exteritoriální). 🙂 Snad i ta se někdy využití dočká.
To myslíš pozemky dráhy, nebo úplně všechny pozemky? Tak daleko to nedotáhli ani komunisti, i když v praxi se tak chovali.
No, skoro se jim to povedlo. A proto je dodnes bordel v rozdílném vlastnictví pozemků a staveb. Doufám, že už jenom za tohle se autoři toho paskvilu smaží v obzvláště vypečeném pekle.
Úplně soukromý pozemek stejně české právo nezná. Když pod svou zahradou najdu historické mince, měl bych zavolat archeology aby mi zahradu zničili, rozhodně ne sám prodávat do muzea. Nahoru taky nelze zakázat přelety letadel (tedy kolem Jetelína jsou lety zakázané, ale administrativně to není tak jednoduché)
Les má být průchozí, podél řeky má být cesta.
To je z římského práva, říznuté středověkem, někdy si říkám že trochu posun ke common law by nebyl zlý, nicméně zrovna právo průchodu, které také není v Evropě obvyklé bych neřešil, naopak je to výhoda. Co by se ale myslím mělo změnit je přístup k rudám a ložiskům, problém je totiž ve změně technologie, která se používá. Staré zákony na kterých je to postaveno nemohly nikdy počítat s tím že se budou dělat uhelné velkolomy, nebo že se budou ložiska loužit kyselinami. Tam by myslím mělo být dáno víc možností a práv majitelům pozemků nad nimi.
Dožadujete se feudalismu! Možná tam nebude nějaký gróf, ale princip by byl stejný. Přestože si rád přečtu nějakou fikci ze středověku, nebo středověkou fantasy, tak znovuzavádění feudálních pořádků do vlastnictví si opravdu nepřeji.
Kdysi se něco podobného tvrdilo o zbytečně vytrvalé orlické vleče. Tedy to, že zůstane vlečkou a pokud bude zájem musí ji stát pro provozování obnovit. Byla to jen pěkná městská legenda. Jde o to zda i druhá informace o likvidaci této vlečky, tedy že to byl nácvik na likvidaci lokálních tratí, byla legenda, nebo jen měly štěstí.
Orlická vlečka byla dočasná účelová stavba vedoucí odnikud (z Tochovic) kamsi do lesa nad Vltavu. Můžete nám naznačit potenciální využití vlaku do těchto míst?
Proč vám stojí o tom přemýšlet a psát a zaplevelovat tak nesmyslným tématem prostor i vlastní hlavu?
Několik hodin před rozhodnutím o jejím vytrhání, byl vznesen požadavek na její provoz soukromým subjektem. Nastudujte si něco o ní, případně se zeptejte pana Stránského https://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Str%C3%A1sk%C3%BD .
Omluva Stráského.
Zajímavá snaha z jedné strany prostě zrušit neplněnou povinnost tratě udržovat, z druhé strany omezit jejich úplné rušení.
Tuto snahu vidím pozitivně, protože člověk opravdu neví, kdy tu infrastrukturu bude opět potřebovat. V Německu zrušili spousty tratí a na místo nich přišla kromě cyklostezek také zástavba. A jsou případy, kdy teď DB Netz řeší dilema, jak trať opět obnovit. Nejspíš draze v nové stopě, nebo použitím tunelů. Typickým příkladem, o kterém se vážně diskutuje, je trať Ahrbrück – Adenau. Silnice B257 je v pracovní dny velmi zatížená a navíc by zde výhledově mělo dojít buď k elektrifikaci nebo přechodu na vodíkové vlaky.
V kopcovitém terénu jsou tyto staré lokálky často trasovány nevhodně z pohledu 21. století. Nejcenější tak bývá prúchod obcemi.
K tomu bych jen dodal: Viz přestupní terminál v Židlochovicích.
V Německu zrušili výrazně více tratí než u nás. Vámi zmíněný případ má od Mladotice-Kralovice hodně daleko, to bude spíš nějaká Příbram-Zdice a vejš.
Určitě je infrastruktura, u které vzhledem k ekonomickému a demografickému vývoji území víte poměrně přesně, že ji potřebovat nebudete.
Kapacita hlavních tratí je nedostatečná, příprava na zkapacitněni tratí je pomalá. A stále řešíme tratě, kde nic nejezdí a jejichž vlastnictví stojí peníze, aniž by vygenerovalo nějaké tržby.
Možná by nebylo od věci, kdyby SŽDC poptalo dopravce v osobní i nákladní dopravě, kraje a zjistili, které tratě jsou vhodné rozvíjet, které udržovat a které zrušit s ohledem na provoz osobní i nákladní dopravy. Něco podobného by bylo vhodné vyřešit i vleček. Protože na hodně vlečkách již nebyl provoz desítky let. A naopak, některé by se mohli upravit i pro vyšší rychlost než 10 km/hod.
Tak jednoduché to zase není. Příkladem může být trať Most/Obrnice – Čížkovice/Lovosice kde Ústecký kraj za vlády Šulce zrušil vlaky a nahradil je busy. Následně po volbách se vyměnilo vedení kraje a kraj chtěl po SŽDC, aby trať zprovoznila a zvýšila traťovou rychlost tak aby vlak relaci Most – Lovosice měl jízdní dobu max. 59 min. s tím, že pokud se tak stane objedná pravidelné osobní vlaky. SŽDC to odmítla jako nesmyslný požadavek a výsledek dnes známe sami. Tak jako Ústecky kraj požadoval po SŽDC zprovoznění tratě Děčín – Oldřichov u Duchcova (tzv. Kozí dráha), aby objednal pravidelné osobní vlaky.… Číst vice »
Vlastně celé je to v případě regionálních tratí tak, že pokud na nich nedojde ke zvýšení cestovní rychlosti a celkové modernizaci jako např. u tratě Litvínov – Oldřichov u Duchcova je pomalu jasné, že takové regionální tratě budou zanikat. V Německu je standart na regionálních tratí s motorovou trakcí rychlost 100 km/hod. s elektronickými tabulemi i na zastávkách někde v lese 2 km od nejbližší obce.
Ale SŽDC se snad nemá co nemít k opravě trati – jednou je vlastník, a ze zákona musí dráhu udržovat v řádném stavu a dopravci přidělit kapacitu. Stejně tak nechápu, co se to pořád děje u Dobkoviček (sesuv). Viděl jsem dokument jak na Frýdlantsku někdy v 50. letech velký voda podemlela trať a násep se sesunul do řeky i s vlakem. Nejzajímavější ale bylo, že vojáci tam během několika málo dnů postavili mostní provizorium, aby se mohlo zase jezdit. Tak na co se u těch Dobkoviček čeká, když to evidentě jde, a navíc kraj na téhle trati nikdy nepřestal objednávat… Číst vice »
Když se opravuje, tak je zde řev, že to je lokálka, kde jezdí pár lidí a že to je zbytečné a když řeknou, že toto se opravovat nebude, tak zas zde jsou řeči, právě typu, oni si nemají co vybírat, co opraví. A mimochodem, to, že jsou správci neznamená, že se budou bezmyšlenkovitě rvát peníze do všech tratí, ale právě se bude dívat na ekonomickou návratnost, atd…
Dominiku, pleteš se,neboť SŽDC má za povinnost udržování provozuschopnosti železniční infrastruktury. V tomto si SŽDC nemá co vybírat jestli opraví/neopraví. Pokud nečiní, je to na zásah nadřízeného orgánu.
Ono v tom asi bohužel bude nějaká právnická klička. Kdyby ne, tak myslím že už by za to SŽDC dávno někdo zažaloval (třeba zrovna Ústecký kraj kvůli Dobkovičkám).
Jasně, takže se roky budou rvát peníze do lokálky, kde projede jeden vlak za 5 let a pak budete mezi prvními řvát, že se to nehospodárně utrácí a nezbývají peníze na jiné projekty. Nejsem žádný manager, ale předpokládám, že mají nějaké posudky o rentabilitě dané tratě, kterou chtějí rušit.
Ten kdo tui řve o nehospodárnosti, jsou většinou lidé, kteří vlakem stejně nejezdí a nebo tomu nerozumí. Vlaková doprava má oproti autům i autobusům spoustu výhod a do regionu akceleruje další zisky např. z turismu. Pokud SŽDC neudržuje co jí bylo svěřeno, tak by měla být pohnána k soudu.
Měly by se porovnat ekonomicky provozní náklady dráhy a silniční dopravy včetně nákladů na údržbu silnic a pak z tohoto porovnání dělat závěry-nechat dráhu tam, kde má smysl, tam je dražní než autobusová doprava, tak tam drážní dopravu neprovozovat a hotovo.
Do toho porovnávání by se ale mělo započít i „co kdyby…“ Například spoj s přestupem na motorák a stanice mimo obce, vs. přímý spoj a zastávky v obcích, případně přesun zastávky do obce, eventuálně výhybna a zrušení současné odlehlé stanice/zastávky.
Tak jí tam požeň, když v tom máš tak jasno.
Kdyby platilo že lokálky nemají prioritu, protože jsou potřebnější úseky, proč SŽDC už pár desítek let nic neprovedla na 171?
Proč si SŽDC vymýšlí záminky jak nestavět (hluková stěna u Úval když ji místní nechtějí.)
Vlaky tudy jezdily každou hodinu na jednu či druhou stranu. Žádné posudky právě nemají.
Na cestu k vašemu domu zřejmě Vaše obec má posudek o rentabilitě. 🙂
SŽDC je státní organizace. Kdo je nadrízený orgán státu? Prezident? 🙂
A co ekonomická návratnost silnic? Proč by obce, kraje nebo ŘSD mělo rvát peníze do silnic?
Tyto dva řevy přicházejí od dvou různých skupin lidí. Já se hlásím k té první skupině 🙂
Tak ono mezi povodní a sesuvem vlastně rozdíl není. Jen oprava po povodni bývá trvalejší, neboť u sesuvu se může stát, že trvá i několik roků, než se zastaví. To u povodně nehrozí.
Přesně tak. Prostě mít dlouhodobou vizi, koncepci.
Tohle je způsob jak zavřít zobák šotoušům a chytrákům typu obec Mladotice – trať se zlikviduje, ale teoreticky zrušena nebude, protože to bude zakonzervované těleso. Zároveň je jasné, že obnova takových úseků v prakticky nikdy nenastane. Mohlo by to naopak proces rušení nesmyslných tratí urychlit, protože „se vlastně papírově neruší“.
Budoucí úprava zákona by mohla naopak pomoci probudit úsek Otovice zast.-hranice s PLR, po kterém je poptávka a kde by vybudování trati mohlo vyžadovat EIA a stavební řízení.
1) PLR? Pokud je mi známo, Jaruzelski v Polsku už nevládne.
2) Opravdu je o ten úsek takový zájem? Vždyť o kus dál je existující přechod v Meziměstí.
3) Úprava zákona se tohoto úseku netýká, protože se jedná o dávno úředně zrušenou trať.
Jedná se o zkratku přes ČR pro dopravu štěrku z lomu, který je někde u Scienawky – torzo původní trati využívá jako vlečku.
Obnovu trati by snad byli schopni i zaplatit, a umožnilo by to obnovu jinak neopravitelného úseku z Broumova k hranici, tak by zřejmě nastaly nějaké posuny na straně infrastruktury v Mieroszově.
No škoda…
Jestliže chtějí obnovu zaplatit sami, mělo by jim to být umožněno.
Ještě je tu jedna alternativa jak ten úsek učinit opravitelným, začít z naší strany budovat rychlou a sklonově slušnou trať na Meziměstí, viděl bych to mezi Meziměstím a Náchodem na něco kolem 160km/h, a domluvit s Poláky rychlou trať do Vratislavy. Pak by napojení Klodzka tudy mohlo být levnější a úsek by vyšel.
Mohl bych se zeptat za co přesně ty mínusy?
Ten koridor by asi Náchod a Meziměstí neuživili.
A co taková tramvaj do Líšně? Ta také nikdy zrušena nebyla, dvacet let zpátky byla dokonce sjízdná a přesto teď její obnovení je obrovský problém.
Protože tam lidi expandovali se zahrádkami za svými domy. 🙂 Asi bude důležité posoudit, jak to je s právem vydržení. Když někde něco 10 let je a používá se to (třeba vyšlapaná cesta), tak tam hrozí, že je to vydržené. Aby pak po letech nezjistili, že mají konzervovanou železnici, ale už se na ni usídlilo něco jiného. Ale to je spíš otázka pro právníky.
Nutná podmínka u vydržení je, že to užíváte v dobré víře, že je to vaše.
Tam to snad ani není na tělese samotné dráhy, ale jenom po ně a místní to tam pak nechtějí. Navíc linie stavby je tam jasně definovaná ploty, takže vydržení ne. Možná tak dostanou slušivou protihlukovou zeď dle zvoleného designu (tady bych opravdu neřešil nějaký univerzální typ, ale nechal to podle toho z čeho mají zídku kolem zahrady, či co si zvolí. jestli někdo bude chtít pohledové cihly, jiný gabion, třetímu bude stačit beton a čtvrtému prefabrikované plotní tvárnice, to už je jedno. Co vidím jako jediný možný ústupek je výkup pozemků v této oblasti a mírné odsunutí tratě od domů… Číst vice »
Tohle taky nechápu. Tady by měl přijet buldozer a všechny ty černé stavby zbořit bez náhrady.
Nad tím jak z „lokálek“ (něco byly dřív rychlíkové tratě) udělat něco použitelného taky občas přemýšlím, jenomže většinou dojdu k existenci jednoho či dvou problematických úseků, kde je příliš vysoký sklon. Máme přetížený koridor, paralelně vede trať přes Valmez, bohužel jsou tam vyšší sklony. Bohužel v dohledu není ani elektrifikace, ani přeložky pro vyšší sklony, přestože by mohla vytvořit část spojení Brna s Polskem, kde by se ani nemuselo do Ostravy. Víme o přetíženosti koridoru, Z Bohumína až někam ke křižovatce D1 a Rudné to vypadá jako připravené na 3 koleje, položené jsou dvě. Problém není ani tak jezdit v… Číst vice »
Nejen, že není elektrifikovaná, je navíc jednokolejná, tedy řádově, opravdu řádově pomalejší…
Ano, dnes je pomalejší a jednokolejná, otázka je nakolik je to „fyzikální vlastnost“ a nakolik by se to dalo změnit (a za kolik).
Stavět bypas u dvoukolejné tratě, kde jezdí regionova si múže dovolit jenom opravdu hodně bohatá země. Nebo spíš špatně řízená chudá země…. Ta trať není využívána ani na polovinu své kapacity.