Správa úzkokolejných drah. JHMD mají novou dceru pro získání papírů, zařizuje je CityRail
JHMD, neprovozní motorové vozy M27. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Poslední zaměstnanci tvrdě kritizují šéfa JHMD Borise Čajánka a varují věřitele, že dají hromadnou výpověď.
Jakože teb zas#### zkur##### je zase ve vedení JHMD???
I kdyby vrátí se tam X-desítek let staré žrouty nafty zamořující ozonovou díru. Nejlepší zrušit a vybudovat bezemisní a ekologickou cyklostezku.
Jak se zamořuje ozónová díra,milý bezemisní cyklisto?
Pokud bude pan Cyklista na svém velocipédu funět do nějakého delšího kopce, lze se domnívat, že ani on moc bezemisní nebude.
A co teprve pokud si dal na oběd luštěniny. Kromě zvýšené produkce CO2 pak bude produkovat také metan.
Jsem také vyznavač cykloturistiky ,ale Váš ujetý názor je i pro mne ubohost.
Vy jste se asi nalokal ozónu.
Ach jo…
Dělá lidem ostudu, zavřeme ho do SUDu…
A nemohla to být třeba Správa úzkokolejné železniční cesty? 🙂
za mě je nejlepší řešení aby to patřilo samosprávě. Buď kraji, nebo obcim, nebo obojim. Podobně funguje soubor gmundské úzkokolejky.
Hlavne ne kraji. Ten z toho udela cyklostezku raz dva. Uz to bylo nachystane, soudkyne byla bejvalka od nejakeho vyssiho krajskeho urednika, nastesti ji vymenili. Sice se furt omila 360 mega dluhu, ale kdyby kraj mel nekde vykoupit pozemky pro takhle dlouhou cyklostezku, tak zaplati daleko vic. Pro kraj je to terno.
Terno? Tak určitě. Viz např. ty haléřové nebo záporné částky za normální železniční trať do Žacléře nebo za trať do Hevlína (když se odečte cena domků, které byly prodány spolu s tratí).
Je zvláštní, že žádní vlakomilci to Vaše „TERNO“ nevyužili, aby si tu trať JHMD koupili.
Vy byste chtel udelat cyklostezku na trati do Zaclere? Vite o cem mluvite? Vite ze je tam takovy spad ze tam nechteji pustit ani slapaci dreziny?
Vase posledni veta ukazuje totalni nepochopeni. Pro vlakomilce to terno neni. Je to terno jen pro nekoho, kdo chce ZMENIT zpusob vyuziti na cyklostezku.
Tak klidně investujte ze svých zdaněných peněz do vedlejší tratě JHMD, máte-li pocit, že Vaše investice bude TERNO.
Prominte ale nic nechapete. Investor co z toho bude chtit udelat cyklostezku nebude soukroma osoba investujici svoje penize. Bude to nekdo kdo na tom ziska politicky kapital a kdo neplati „svymi zdanenymi penezi“. To je nebezpeci o kterem mluvim.
Obávám se, že kraje mají/budou mít úplně jiné starosti.
Neboť těch cca víc než 7 tisíc kilometrů vedlejších kolejových tratí patrně přijde o státní dotace ve výši desítek miliard ročně.
Na takovehle cyklostezce nikdo politicky kapital nevybuduje.
A ten skutecny kapital se v politice naopak buduje litim penez do cernych der (letiste, zplavneni,..), tudiz jejich konverze na zbytecnou cyklostezku je zcela zjevne nezadouci.
Ano. Tatra 815 TERRNo. 1. Konečne jste to pochopil.
Hašišbendna na fotografii už má správnou patinu na přesun do Chomutova, zapadne dobře mezi stávající tzv. exponáty NTM.
Obávám se, že NTM se zuby nehty bude bránit. Ne že by měli něco proti designu. Spíše jde o to, že v depozitáři v Chomutově není/nebude prostor pro nevyužitelné vagony (chtějí navýšit krytou kapacitu o 0,75 kilometru, což je prťavé) Vemte si, že nyní mají v Chomutově vlaků zhruba cca 3 kilometry na délku, z toho půlka na dešti. Něco je patrně i v depozitáři v Čelákovicích, ve kterém takřka úplně došlo místo na letadla a auťáky, tož bude tendence vlaky vystěhovat z Čelákovic do Chomutova. Předpokládám, že v NTM budou mít ambici vlastnit i živé historické vlaky, tož budou… Číst vice »
Myslím, že „Muzeum rekordů a kuriozit Pelhřimov“ je poněkud blíže a vzhledem ke kráse místního nádraží by se nedalo říct, že by výtvor z vrcholného období práce architektů Mjölk s.r.o. toto nádraží nějak zvlášť hyzdil.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c4/Pelhrimovnadrazi.jpg
tak to uz je vyrazny posun proti te komunisticke kostce co tam byla driv.
vzhledem k tomu, ze draha je v pelhrimove zcela nepouzitelna, tak se dost divim, ze to nevyresili dozem a zbouranim teto prisernosti. zrejme zdroje jsou…
Myslíte?
Z fasády zmizely jen ty tzv. boletické panely a byla také odstraněna kukaň do kolejiště, jinak tam stojí ta samá hrůza jako v roce 1988.
http://pelhrimov.mnoho.info/userFiles/kroniky/vlakove/1/nadrazi-02.jpg
DOZetou to vyřešili, z Pelhřimova řídí celou trať od H. Cerekve (mimo) po Tábor (mimo).
To by si tam mohli vzít i další příšernosti od Mjölku, například tu lžíci, co hyzdí Jizerky.
Spíš někam do Prahy, tam se smažky víc koncentrují a posunuli by uvnitř extázi na vyšší level.
Odbornou instruktáž by vedly smažky z Mjölku.
Opětovné spojení pana Hrušky a pana Čajánka bude zajímavé. Jenom nějak nevím, co tím získá CityRail.
Fakturaci?
Mě by zajímaly ty zcestné příkazy co jim Čajánek dává😂… Jsem si vzpomněl na film Přednosta stanice: „haló, spusťte šraňky a hned je zase vytáhněte“… „Už jela ta lokálka? Ne? Tak mi sem zazvoňte“….a Franto, nastartuj mi hašišbednu, ať slyším jak hezky vrní….😂.. „to je nádhera, tak zase zítra Franto….“ Pokud v nějaké firmě nejsem spokojen, tak nevyhrožuji a prostě tu výpověď dám. A pokud vědí o nějakých nekalých praktikách, ke kterým je snad i nutí, tak ať to nepíšou do novin a jdou s tím na policii. Jak prosté…..
Se obávám, že Boris za poslední dobu dokázal, že zaměstnanci mají pravdu a že by měl jít prodávat do zeleniny i s jeho povedenými synáčky.
Nebo nitě…. 😂… Pochopitelně opět dostanu mnoho mínusů, ale pořád je to Čajánkova firma. Nelze milovat firmu, kde pracuji a přitom absolutně nenávidět jejího majitele. Už není nevolnictví a otroctví, pokud s majitelem nevyjdu, tak jdu prostě pryč… tím spíše v tak malé firmě jako JHMD, kde se všichni museli důvěrně znát. Zaměstnanci dílny si mohou dílnu a vybavení z insolvence odkoupit a ukázat sami na své triko, co umí, ve své firmě budou vlastními pány. Jenom se obávám, že ve skutečnosti to tak skvělé zase nebude…dle jejich vyjádření utržili od konce listopadu do začátku března – tedy za tři… Číst vice »
Samozřejmě dal by se udělat ještě druhý extrémní výpočet, kdy z tržeb by šlo 40 procent na nákup materiálu pro výrobu a celých 60 procent práce, režie, energie atd. Kdyby energie, topení atd. byly 100 tis za ty tři měsíce tak na mzdy zbyde 500 tis. tj asi 170 tis za měsíc. Z toho 34 tisíc před odvody na zaměstnance, tedy opět nic moc…z toho nezbyde ani 20 tis po odvodech na zaměstnance…. A nikde není žádný zisk, peníze pro rozvoj, nic. A stejně by se bez veřejných peněz neuživil ani ten sezónní provoz. Stačí jen trochu počítat.
Vy jste ale něják podezřele podrobně informován. Děláte jim účetnictví,nebo jste majitel??😂
Ale ta čísla jsou ve strojírenských výrobních podnicích ± autobus podobná; přinejmenším ta % podílu jednotlivých kategorií nákladů nejsou mimo mísu.
No vida. Že by to dopadlo obvyklým řešením pro některé vedlejší tratě? Bude sloužit podobně jako cca 4 tisíce kilometrů tratí-vleček? Tj. bez státních dotací?
No jenže úzkokolejka není zrovna obvyklá vedlejší trať. Vím, že máte odpor k dotování drah z veřejných peněz, ale tohle je spíš technická památka než obyčejná dráha.
Já nemám odpor k dotování ze státních peněz. Pouze akceptuji fakt, že státu došly peníze, už před lety. Zatímco krajům nebo městům ještě nějaké peníze zbývají (zejména krom Olomouckého) … viz např. těch 100+ miliard cash Hlavního města Prahy.
A tato trať a související technika národní kulturní památkou není. Jediné co je národní kulturní památkou ve vztahu k železnici je benzínový vagon Slovenská Strela. Nevím… třebas špatně hledám, ale v seznamu jsem nenašel dieslovou loko T499/759 Kyklop, přestože prý byla prohlášena za kulturní památku.
Račte se přesvědčit https://pamatkovykatalog.cz/
Benzínový vagón, Vy teda dnes jedete bomby.
Vždyť to plně vystihuje všechny 3 konkurenční výhody, které měla Slovenská Strela, ve srovnání se světovou špičkou, např. Létající Hamburgčan DR 877.
– menší kapacitu, takže dopravce tolik neriskoval, že nenajde dost solventních pax, jako do skoro 2x kapacitnějšího DR 877
– malý podíl „hluché“ části vlaku, takže hmotnost i délka vlaku přepočtená na jednu sedačku ve Strele byla výrazně nižší než v DR 877 = i pro tratě které neunesly těžší vlaky
– výhodné palivo pro chudší země bez zdrojů ropy a bez možnosti pokročilého krakování – líh s benzinem popř. samotný líh
Nic, ale vůbec nic jste nepochopil a obávám se, že Vaši nevědomost nelze vůbec napravit.
Co bych měl pochopit?
Zopakuji, že tato trať a ani není její zařízení není „národní kulturní památka“. Čili iniciativě místních či dobrodinců či některého kraje tleskám, ale na státní peníze nemají právo.
Tečka.
Benzínový vagon -vyjadřování se na úrovni absolventa mateřské školy, čtenář neví, zda se má smát nebo brečet.
Níže píšu, proč tvrdím o Slovenské střele, že je to benzínový vagon.
A Vaše nutkání plakat…. To se spíš ptejte těch duševních gigantů, kteří zatáčce říkají oblouk a některým pasažerským vlakům říkají zmateně osobní vlak (viz obvyklé označení pasažerského auta = osobní auto).
Myslet si můžeš co chceš. Faktem je že ty nerozhodujes o státních penězích. Tohle chápat můžeš nebo nemusíš, ono to na výsledek nebude mít žádný vliv.
Strela je hezká hračka, zajímavá technická záležitost, ale německé jednotky byly přece jen o kus dál. Jak technicky, tak designově.
Slovenská strela (a zčásti i Stříbrný Šíp) mířily na jiný segment trhu než Létající Hamburgčan. A už vůbec si nekonkurovali s podobně rychlými parní loko viz https://de.wikipedia.org/wiki/Henschel-Wegmann-Zug
A znovu připomínám tu obrovskou logistickou výhodu benzínu oproti naftě na venkově. Plus možnost lihobenzínu popř. lihu. Ono se nezdá, ale praktické používání malého naftového pohonu mimo „kolem komína“ nebylo ani zdaleka tak snadné ve 30. letech viz logistické obtíže V-2 v T-34
Nevím, ale není výroba benzínu náročnější než výroba nafty? A líh, to byl výsledek čisté lobby agrárníků. Něco jako biopaliva dnes.
To si nerozumíme. U krakování šlo o to k čemu bude použita výroba. U kvalitní motorové nafty byl problém, že výkonný naftový motor kolem 150 kW (relativně malých rozměrů) je mnohem komplikovanější na výrobu a zejména na servis než srovnatelně výkonný/menší benzínový (viz např. letecký Packard DR-980). A vyžadoval kvalitní motorovou naftu. Uvědomte si, že např. v 1938 v největší automobilce ČSR, tj. v Škodovce nově uvedená modelová řada menších náklaďaků Škoda (A100,A150, Š256 v rámci zlevnění výroby používala benzíňáky z osobáků (Rapid, Favorit, Superb). A ani Tatrovka neměla vhodný diesel. Totéž Pragovka (viz parametry dieslu v RND) A proto… Číst vice »
“Papíry” … takové pěkně hovorové 🙂
Bohužel, tohle se v novinařině objevuje stále častěji. Přitom je to kromě televize jediný zdroj „normy“ jazyka, se kterým se lidé pasivně setkají. A ne se podbízet jazyku domnělé cílové skupiny.
Z dalších příkladů: hovorové označení, např. Karlák místo Karlova náměstí.
Nebo slovo „nejaktuálnější“.
Většina příznivců úzkokolejek nemá detailní přehled o jednotlivých byrokratických úkonech takže myslím že toto označení je v článku pro širší veřejnost naprosto v pořádku…
Stačilo by užít slova „doklady“. 🙂
Tak by si ten přehled mohli rozšířit (stejně tak i já), pokud by v článku místo lidového termínu „papíry“ byly souhrnně všechny dokumenty nutné k provozování železniční dopravy, pěkně vyjmenované v nějakém „boxu“ u článku a navíc ještě: – v logickém sledu – který dokument musí být jako první, podmiňující udělení dalších a který dokument jako poslední – který celý povolovací proces završuje – v úplném oficiálním názvu dokumentu – s dobou jejich platnosti – s úvedením oficiálním názvu vydávajícího úřadu Pro redakci populárně – odborného serveru, věnujícího se dopravě (a zejména té železniční), by tato osvětová služba čtenářům neměla… Číst vice »
A když to sepíšou do toho logického sledu tak zjistí že nutnou podmínkou pro získání prvního papíru je platnost toho posledního…
Mě takzvaně „vytáčí“ to, když jsou novináři a hlasatelé (včetně ČRo a ČT!) líní používat skutečné názvy funkcí některých osob a pořád melou, že ten či ta jsou „šéfem strany“, „šéfkou úřadu“, „šéfem krajské policie“ atd.
Nemluvě o tom, že tito „tvůrci obsahu“ často neumějí ani skloňovat číslovky…
Jenže označení “šéf” jasně vystihuje podstatu jejich funkce, ať se ve skutečnosti nazývá předseda, generální tajemník, náčelník, ředitel, prezident, vrchní vezír, nebo jakkoli jinak.
České řeči hubitelé lítí – sedmá velmoc, obchod, aktivisti.