Správa oprav nádraží. Návrat do „reprezentativního vzhledu“ budovy v Chebu vyjde více než půl miliardy
Výpravní budova v Chebu po opravě. Foto: Správa železnic

Budova je památkově chráněná, pod opravu Správa železnic zahrnula i budování parkovacích míst.
Chceme-li, aby byla železnice vnímána jako seriózní dopravní prostředek na úrovni 2i. století, pak nádraží je vstupní branou a musí být pojato jako integrální součást města. Podle toho musí vypadat a podle toho musí být i provozováno, tím myslím zbavit nádraží méně přizpůsobivých osob, zde má SŽ mezery, chtělo by to více spolupracovat s městy. Kapitolou sama pro sebe je potom využití rekonstruovaných prostor, kolik kanceláří je využito například v Berouně. Chápu ten barák je k dnešním potřebám hodně předimenzovaný, ale nikde není žádná aktivní nabídka kanceláří. Nad Chebem je údiv, že tam stát chce pustit peníze, nad miliardami do… Číst vice »
Je zajímavé, jak na těch vizualizacích není vidět ten příšerný autobusák, který úplně zbytečně postavili před nádražím nedávno, přestože se vzdycky dalo čekat na autobusy na nádraží.
Byl jsem velmi překvapený, když jsem se dočetl, že tuhle krásu nesmírnou NEprojektoval architekt Kotas.
https://www.stavbykarlovarska.cz/administrace/foto_objekty/97_10_1368104902_184800_max.jpg
A z jakých peněz jsou tyto opravy budov financovány? Mě by zajímalo pod jakou nálepkou to je vedeno v rozpočtu. Rozhodně mám problém, pokud je to vedeno jako investice do infrastruktury, když ZZ a telekomunikace mívají v naprosté většině samostatné budovy. Tedy např. z SFDI by na na to neměla jít ani 1 Kč, přestože chápu že SŽ svým výkladem „znásilňuje“ §2 Zákona o SFDI.
Jsou to prostředky tekoucí přes SFDI.
Nástupiště je v Chebu samej beton mohli trošku kombinovat se dřevem v česku jsem viděla krásné nádraží kde to kombinovali právě se dřevem navrhoval to mladej člověk a je to moc krásné nádraží ne samej beton hnusnej trošku se musí u toho Přemýšlet podchod na nástupiště je bílé jak v nemocnici aspoň mohli dát vetší rozměr obkladů aby to Nepůsobilo jako na toaletě je to škoda když už se něco dělá a stojí to tolik peněz aby to už nák trošku vypadalo
Co ta vzdálenost pražců ve vizualizaci?! To bych čekal tak v dětském seriálu.
Ja jsem pro ochranu pamatek, jen strasne ftipne jak rekonstruuji baraky z 50. a 60. Let a s velkou chuti zaroven zbori napr daleko starsi nadrazi v Kladne nebo predvadi opicky v Martinicich, ruzna stavedla atp Nebo planuji likvidaci unikatni stanice Liberec
Že je něco starší, ještě nutně neznamená, že je to kulturně hodnotnější. Plus funkční aspekty těch konkrétních budov.
18 mist pro automobily cestujicich? Neni to trochu malo?
Asi to stačí pro nadražáky a víc jim nepřijde, že by někdo potřeboval
Parkování pro kola 0. Není to trochu málo?
Hlavní je parkování pro SŽ
https://mapy.com/cs/letecka?q=Cheb%20(n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD)&source=pubt&id=15210330&ds=2&x=12.3793622&y=50.0736478&z=20
„dvoupatrový parkovací dům s kapacitou 20 služebních míst a 18 míst pro veřejnost“ ….. jinak parkoviště jako takové bude stávající před nádražím, kde je zhruba 90 parkovacích míst. https://mapy.com/cs/letecka?q=Cheb%20(n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD)&source=pubt&id=15210330&ds=2&x=12.3793622&y=50.0736478&z=20
Kdo se vrací do vzhledu? Nebyl by v tomto případě logičtější slovosled „návrat budovy v Chebu do reprezentativního vzhledu“? Sice chápu snahu dát napřed ustálené spojení, ale působí to kostrbatě. Jako „plněné knedlíky uzeným masem“. 🙂
Hlavně mě coby nostalgika mrzí, že dříve byly v Chebu plnohodnotná nádražka a cosi jako lepší bufet, a tady se s tím evidentně nepočítá… Na druhou stranu – než nádražku vedenou tak zoufale, jako v Pardubicích, tak to fakt snad radši cokoliv jiného… Ale je to veliká škoda… Byť je mi naprosto jasný, že SŽ by si řekla brutální randál za nájem, pak energie… No a přiznejme si, že chebská klientela by to asi zrovna nevytrhla a turistů moc není…
Pardubická nádražka je 100% sterilní
Kdyby aspoň to… Zvenku nezjistíte, že je tam restaurace, jelikož provozovatel patrně žije v domnění, že Momento je světoznámá značka, poutače nula, uvnitř nabídka pouze na monitorech (nic proti, kdyby tam bylo všechno, ale je tam jen pár jídel), zbytek musíte vykoukat či vyptat, při mých posledních návštěvách cca 3 měsíce zpět cappuccino zcela marné z nejjednoduššího automatu, víno pouze červené a ještě v lednici (a bylo mi suverénně sděleno, že to tak lidi chtějí), odrůdy pouze na dotazy, malá jídla dtto, napředposledy v 7.45 ráno (mají od 7) paní vytírala čímsi s brutálně citronovým aroma, takže se tam nedalo… Číst vice »
Co čekáte v nádražním bufetu? Michelinskou hvězdu?
Prostě je to nádražní bufet – možnost rychle zahnat hlad než přijede vlak. Nic víc, nic míň.
Je to maličko jinak, mistře.. V Pardubicích býval kdysi odpudivý bufet 5.cenové skupiny a velká restaurace 3.cenové skupiny… V obou se bánilo jak v severočeské hnědouhelné elektrárně… V té větší vám Cikánka pravidelně nabízela vyložit (pochopitelně zářnou) budoucnost, ovšem – oba tyto podniky byly NARVANÉ. Následně byly uzavřeny a vznikla restaurace dle konceptu jednoho nejmenovaného pána jménem La Rocket (na počest první parní lokomotivy)… A podařilo se zcela nemožné… Během týdne po otevření (přestože další nejbližší hospoda je od nádraží cca 7 minut pěšky – Pivovar či Macanda) – nechodil tam prakticky nikdo… Pivo tenkrát za 30 (dnes směšná cena,… Číst vice »
Bahno:)
Jasně 😅😅😅. Sorry. Ale je to podobný 😆. Omlouvám se
Zrovna tahle půlka vnitřku haly (ze které se do Momenta vstupuje) se ještě nedělala, dělá se ta druhá půlka.
Tak doufám, že se to ještě změní, ale jak to má definitivně vypadat (loga a poutače), nevím.
Třeba restauračku v článku jen nezmínili.
Škoda, že s takovou vervou se nejde do rekonstrukcí hradů, zámků a technických památek… a jde to jen na něco místního významu, jako první nádraží v Chebu.
Nemluvte o věcech, o kterých zjevně nic nevíte. Díky…
Forem sypte z rukávu, do které jiné památky šlo v rámci jedné stavební akce 500 mega a více! A to není jen Cheb. To jsou Klatovy a mnoho dalších…
Trochu Vam pomuzu: .. je to teda jen od 2020. Je videt, ze ty pamatky ve vlastnictvi SZ maji proti uplne vsemu ostatnimu v zemi nejake zvlastni privilegium. Hrad Karlštejn Rekonstrukce hradu Karlštejn byla dokončena v roce 2023 s celkovými náklady 164 milionů korun. Tento projekt zahrnoval obnovu východní části Purkrabství, vytvoření moderního návštěvnického centra, rekonstrukci suterénu Císařského paláce a obnovení technického zázemí. Z Integrovaného regionálního operačního programu byla poskytnuta dotace téměř 80 milionů korun. Klášter premonstrátů v Teplé Rekonstrukce kláštera byla dokončena v roce 2015 s náklady půl miliardy korun. Z evropských fondů se podařilo získat 425 milionů korun,… Číst vice »
Je velice fascinující jak se totálně zrekonstruují nádražní budovy a potom tam ani nejde vejít, na perón dají jednu lavičku, deset cedulí zákaz vstupu do kolejiště, and that’s it…(mnohá nefrekventovaná nádraží)…
Hlavně že je to oku libé.
Ještě hodiny!
Dělají si z nás legraci?
#svobodaven