Logistika Silniční nákladní doprava

Správa hmotných rezerv rozšíří vlastní flotilu nákladních aut

Jedno z mála vozidel Správy státních hmotných rezerv. Pramen: SSHR
Správa hmotných rezerv se chce oprostit závislosti na hasičích a armádě

Správa státních hmotných rezerv (SSHR) může začít naplňovat svůj plán na rozšíření vlastní flotily nákladních automobilů. Od ministerstva financí získala zatím 15 milionů na pořízení šesti vozů, podle předsedy SSHR Pavla Švagra půjde o vozidla do 12 tun.

„Máme nyní velmi skromné dopravní prostředky, vlastní flotila nám pomůže zrychlit distribuci a udržet celý logistický řetězec pod kontrolou,“ řekl deníku Zdopravy.cz Švagr. Podle něj má nyní SSHR pouze „jednotky vlastních vozidel“ a k rozvozům (aktuálně především zdravotnického materiálu) musí používat armádu, hasiče nebo v krajním případě externí firmy.

„Rozvážíme přístroje do nemocnic a včera nám rozvoz zkolaboval,“ doplnil Švagr. Dodal, že přístroje, lůžka a další materiál bude třeba po koronavirové krizi opět zavézt zpět do skladů. Jako ideál by viděl jedno alespoň jedno nákladní auto na jeden sklad, k čemuž se SSHR zatím neblíží.

 

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Penzista

Je mi to fuk,ale jako divím se už od jara,jak lehounké kartony s rouškami vozí několikakolové TATRY,které určitě žerou 40 na sto km.Do skříňové 5 tuny by toho vešlo jednou tolik.Co myslíte??

johny

Páně Babišův oblíbený mikromanagement v praxi 🙂

Luboš Beneš

To je super….ted budou 3 měsíce jezdit a pak zase 10let stát. Přitom je doprava v krizi….poklesla, auta jsou, řidiči také….

Alibaba

Já si taky myslím, že to měli nechat na armádě. Armáda potřebuje nějaký pohyb, když už ji máme, protože když budou v armádě jen leštit vozidla, tak pak dopadnou jak když jeli s OTčkama k federálnímu schromáždění.

Oran Gutan

Ve svý podstatě SS-HR to je asi nějaká složka Ustašovců?

Laik

Dnes je problém sehnat přepravu nákladním autem? Asi jsem v jiné realitě.

Olda

Tato zem mně už opravdu chce ku..va, rozplakat… Tady se bude licitovat o pár náklaďáčcích u organizace, kde je logistika druhý jméno. Doprd…le, tohle snad musí být u SSHR spotřební materiál a v rozpočtu se s takovými drobnými snad musí počítat, a ne, že se to postaví jako nějaký milodar, či co…

Peeetr

Nesmysl. V NATO jsme se zavázali k 2% do armády. Měli bychom se tomu alespoň blížit a ne vzdalovat, že jsme aktuálně skoro na polovině. Zároveň nepotřebujeme intervenční armádu, v Iráku i Afghánistánu nám vůbec nic dobrého nepřinesla, zakázky jsme v Iráku nenavýšili a v Afghánistánu se naopak navýšila produkce opia.
Takže je třeba mít armádu většinově obranou, ale hlavně násobně víc protikrizovou, včetně té krizové distribuce. Dokonce bych přemýšlel i o sloučení armády s hasiči.

Kandelábr

Do NATO přispíváme svým strategickým územím, to prakticky kompenzuje ta 2%. Peníze by proto měli jít především na kapacitní infrastrukturu pro přesuny vojsk Z – V, tedy železnice, dálnice, ale i souběžné „okresky“.

Frantisek

Železnice a souběžné dálnice, by bylo přesnější. Přitom logické by byly železnice a návazné okresky. 🙂

Bob

Tak necháme armádu péct rohlíky a šít boty, abychom to mohli vykázat do těch 2 % pro armádu? Myslíte, že nám na takové finty NATO skočí?

Lukáš F.

Naopak je to blbost, doprava je naprosto komoditní služba, náklaďák s řidičem seženete vždycky. Stačí rámcová smlouva s pár dopravci.