Správa cyklostezek. SŽ nabídne Ústeckému kraji proměnu Kozí dráhy
Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077
Ústecký kraj chce o budoucnosti trati z Děčína do Oldřichova rozhodnout na počátku června.
Výstavbu cyklostezky na ex. dráze může připravit každý oprávněný projektant a zajistit každý způsobilý investor a jeho dohled, není to kompetencí a náplní SŽ. To platí i pokud bude součástí legislativy institut konzervace dráhy se snesením železničního svršku a přísl. nebo dojde ke zrušení dráhy podle stávající legislativy. Krupka https://www.krupka-mesto.cz/, ležící na Kozí dráze a její okolí, byla 6. července 2019 zapsána do Seznamu světového dědictví UNESCO, jako součást Hornického regionu Erzgebirge/Krušnohoří. Řešením na Kozí dráze je postup po vzoru Svazku obcí Údolí Desné a Železnice Desná, tj. převzít trať do majetku např. nově vzniklého DSO Kozí dráha (nebo ji… Číst vice »
Proč zrušit něco co tady je už 150 let a posledních 14 let díky Špatné správě je nefunkční. Je lepší vystavět cyklostezku podél kolejí než místo nich. Opačně to nefunguje.
V Děčíně po volbách vznikla velká cyklistická lobby, takže se není co divit, že je to nyní jinak, než před „starým“ vedením, které chtělo trať opravit, stejně tak, jako se povedlo vzkřísit bývalý pivovar a zachránit před demolicí.
To už je více než absurdní. Takže Správa železnic bude stavět a provozovat cyklostezky? Je nutná okamžitá reorganizace této organizace a výměna jejího vedení, rady a dalších. To už snad ani není legrace. Oni ani nechápou, k čemu asi tratě mají sloužit a co by měli dělat. Možná, že by jim asi i slušelo jít pracovat do silničních správ a na ředitelství silnic a dálnic. Ale do železnic je už nepouštět.
To je v rámci akce „Do práce na kole“? To teda vůbec nezávidím panu Svobodovi, jeho případnou účast v téhle akci.
Ano, trať asi není v nejlepší kondici, ale rušit ji a přeměnit na cyklostezku? Vždyť ta trať by určitě měla potenciál, prochází celkem lidnatým územím. Navíc pamětníci tvrdí, že Kozí dráha byla celkem cestujícími využívána. Ach jo…
A že správný hospodář těsně před zrušením osobní i nákladní dopravy postavil zbrusu nový most přes D8 a pak trať přestal provozovat?! Za to zaplatil kdo? Tady jedna ruka neví co dělá druhá a tak je to furt dokolečka. Na trati byla do posledních dnů provozu i regionální nákladní doprava- vykládalo se v Libouchci a Jílovém vozy G ze Slovenska (pak přešel nuceně na kamiony) a jezdily Vn vlaky v celé trase. Po zrušení osobní dopravy došlo prý i k poklesu cestujících na lanovce Kněžiště-Bohosudov, která byla navázána na Kozí dráhu. Cyklisté si vynucují pro své obveselení cyklostezky z kterých… Číst vice »
Cyklisté si rozhodně nic nevynutili, nemají žádné odbory nebo tak něco.
Nejprodělečnější podnik cyklostezka není bo se nemusí platit jízda vozidla. A dá se využít nejen pro rekreaci.
Jinak souhlas.
Ale zapomíná se na to, že se zde chtějí stavět průmyslové a skladové zóny a kraj a i stát si neumí poručit, že to bude u trati a doprava půjde po železnici a ne po silnicích a ve volné krajině s desítkami hektarů parkovišť a odstavných ploch. Tedy dosáhnout toho, aby nákladní doprava šla po kolejích a ne po silnicích. Asi si to ani pořádně neuvědomují všichni obyvatelé, co je zde čeká. Pak si stěžovat bude již pozdě. Nehledě na likvidaci luk, zemědělské půdy apod. Čí peníze a zájmy zde hrají hlavní roli?
Super konečně dobré rozhodnutí. Trat je mezi Krupkou a Lesní bránou v dezolátním stavu, kdo bude mít zájem poslu foto. Oprava je podle mě mimo mísu.
Tak fotky sem. 😉
at to dá redakce k třeba článku ! konečně se podíváme na práci správného hopodáře v režii SŽDC (SŽ)
A jak to víte? Já tam byl před týdnem, dvěma a v tak dezolátním stavu, jak píšete, ta trať určitě nebyla!
Co znamená výraz „dezolátní stav“? Zanedbaná údržba?
Která česká lokálka je v téměř celé délce na betonových pražcích? Z velké části proběhla rekonstrukce trati okolo roku 85. Od té doby moc akcí pro zlepšení stavu nebylo.
Jediný úsek, ketrý je ve špatném stavu, je úsek Chlumec – Telnice, díky shnilým pražcům a nefunkčnímu odvodnění.
Jsem zvědavý na ty Vaše fotky. Z Oldřichova do Telnice to mám po té trati prošlé a mám nafoceno a troufám si v klidu tvrdit, že ta trať není v tak špatném stavu a dala by se docela rychle dát opět do provozu.
Co kdyby jte se zaměřil s fotografováním na část tratě mezi Děčínem a Telnicí.Jak to tam vypadá nikdo nepíše. A přitom, co jsem jinde četl, tak tam už nějaké opravné práce probíhají.
Jestli to dobře chápu, když tedy Správě železnic přijde zatěžko udržovat železnici, jak má v názvu organizace, tak rozšíří obor podnikání o stavbu cyklostezek, aby se vymanila ze zodpovědnosti? Tomu říkám progresivní logika :)))
Ono to taky nejspíš porušuje zákon, protože to není činnost, která by souvisela s provozováním železniční dopravní cesty. Už jsem to tady psal.
Já to chápu jinak, v článku je citace, že by to SŽ mohla provozovat, po příslušné změně legislativy – t.j. v zavedení konzervace dráhy. Tady v diskusi probíhá vášnivá debata na téma počtů vlaků spojkách a/nebo což je samozřejmě také důležité. Snad většina uzná, že současný stav není ideální, protože dráha je zákonem celkem velkoryse chráněna, ale v některých případech provozovatel úplně neplní ty povinnosti. Já nedokážu posoudit ty počty vlaků atd., už nevím, který s těçh návrhů p. Kolovratníka je ten konečný. Ano zní to divně – dráha bez kolejí? Podstatu vidím v tom, že zůstane žel. spodek, zůstane… Číst vice »
tak ono taková konzervace dráhy, kdyby se dělala pořádně, tak by to zase tak od věci nebylo. ale znamenalo by to opravit všechny stavby spodku do stavu 1A, navozit štěrkový lože, přes to hodit geotextilii a pak si na to dejte co chcete, třeba koberec s poníkama. ale až bude znova potřeba, tak seskládat kolejovej rošt, dosypat, podbít a jezdit. a po česku je to vytrhat kolejnice, ty prodat do šmelcu a nechat to zarůst, stavby spodku nechat zchátrat a odvodnění ucpat, to fakt není konzervace. to je jako by do plechovky lančmítu někdo nas*al a říkal že to tim… Číst vice »
O konzervaci dráhy se můžeme bavit leda tak po parlamentních volbách, protože do voleb se to schválit nestihne. Po volbách půjde proces znovu na začátek.
Já bych se jako cyklista bál, abych to v nějakém oblouku nenapral do modrého zábradlí přes cestu
Aha, takže Kozí dráha je jen v Děčíně, ten má tu moc přehlasovat Město Jílové, Obec Libouchec, Obec Velké Chvojno, Obec Telnice, Město Chlumec, Město Krupka, Obec Proboštov, Obec Novosedlice, Statutární město Teplice, či snad Obec Újezdeček? Tyto obce nemají co mluvit, Děčín chce prostě cyklostezku a je košér ji lidem pořád vnucovat. Každopádně by pan Sůra mohl s relevatními otázkami oslovit zástupce i těchto obcí, jejichž názory jsou vosk, hlavně pořád opakovat, že Děčín chce cyklostezku. Já se ptám co tito ostatní?
Kozí dráhou jsem jezdil věřte mi x let do školy. Byl bych rád za obnovu ale to fakt nemá cenu, je v dezolátním stavu.
Dezolátní stav je důvod ke zrušení? Copak neexistuje možnost ji opravit?
kdy už lidi pochopí že stav je důsledkem pouze jedině nečiností správce SŽ
Že je to vina správce automaticky znamená, že v tuto chvíli, za současného stavu, je nejlepší řešení ta oprava?
Nejsou viník současného stavu a co se současným stavem dělat dvě různé otázky? I když jsou zde propojené tím, že viník je zároveň ten, kdo by měl situaci řešit.
SŽ namísto údržby a oprav chce rozhodovat o tom, co kde bude jezdit, kde se bude jezdit a kde ne. To není jejich starost a je chybou, že funkčnost a využití tratí nemají ve svých povinnostech. Podle toho to pak vypadá. Ale možná, že to někomu moc vyhovuje.
Proč je nečinný? Protože traťmistr řekne tolik a tolik potřebuju na údržbu a opravy tratí a většinou dostane tak desetinu té částky. Takže to co dostane použije tam kde ještě něco jezdí.
Dezolátní stav někdo zavinil a ten musí nést následky a úhradu škody. Hlavně ne podnik, ale konkretní lidé.
Takže když se něčeho chceme zbavit, tak to přivedeme záměrně do dezolátního stavu a hned je důvod ke zrušení? To je snad trestná činnost, ne?
Věřte, že zdaleka ne všechna měsla a všechny obce z Vašeho výčtu jsou pro obnovení trati.
Taky zalezi, jakou si predstavuji objednavku spoju. Pokud jen turisticke vlaky o vikendu nebo v sezone, tak to podle me je ta oprava skutecne tezko obhajitelna. Pro bezneho turistu ta trat na rozdil od moldavy nebo vejprt asi zas takove terno nebude.
V Děčíně po volbách vznikla velká cyklistická lobby, takže se není co divit, že je to nyní jinak, než před „starým“ vedením, které chtělo trať opravit, stejně tak, jako se povedlo vzkřísit bývalý pivovar a zachránit před demolicí.
Kdo bude po kozině jezdit v zimě ve větru v dešti ve sněhu na kole?
Přece páni radní a možná někdo z vedení SŽ. 😉
A proč by to někdo dělal?
Co běžky?
Takový věčný student a excentrik Marek Matiášek z Prahy si určitě přijede v zimě zašlapat. Třeba se nám tady jako Souprava, USA, Odborník DPP nebo Cyklista svěří 😀
O cyklostezku přeci vůbec nejde. Jde o pozemky a jejich zhodnocení. Ostatně z toho důvodu se tento rok ruší veřejný přístup do Katastru nemovitostí a zveřejňování vlastníků pozemků. Už se jen tak nepodíváte, kdo s čím kšeftuje.
Děčín už se třese na pozemky pod nádražím, aby mohl krást stejně jako v Brně.
I to je nejspíš nezákonné, viz: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/katastr-nemovitosti-nahlizeni-zakon-advokat-otevreny-katastr.A210519_093342_domaci_mkop
já myslel že nejhodnotnější pozemky jsou u dráhy 🙂
Už je tomu drahnou řádku let, co jsem nabyl dojmu, že stát chce postupně likvidovat tratě s menším dopravním potenciálem a ponechat si jen ty, na kterých vydělá. Tzn. hlavní tahy (koridory) a okolí Prahy. Utvrzuje mne i to, že kolem Prahy se budují nová nádraží a zastávky, uvažuje se o propojení větších měst (např. Lysá nad Labem – Mladá Boleslav), případně zdvoukolejnění některých tratí a lokální tratě bojují o přežití. Vždycky jsem bral práci strojvedoucího jako službu veřejnosti a tak pojem dopravní obslužnost jsem chápal jako další nadstavbu. Stát ale prostřednictvím své firmy dělá pravý opak. Pochopil bych, že… Číst vice »
„Co ušetřím na kolejích, prodělám na silnici.“ Právě že vůbec. Silnice tam musí být tak jako tak, a to nezávisle na kolejích, takže nebere peníze na úkor prodělečné lokálky, ale zároveň s ní. Opačně je pak jasné, co se z dua lokálka a silnice zruší a čím se ušetří. A silnice to nebude.
To není pravda. Silnice tam být, bráno do důsledků, vůbec nemusí. A pokud ano, tak stačí taková, která není dimenzovaná na pravidelný provoz autobusů a kamionů, které by tam jezdit téměř nemusely, kdyby tam byla funkční trať. Čili podstatně levnější na výstavbu i údržbu. Čili ano, silnice bere peníze na úkor lokálky, která by za rovných podmínek pro železniční a silniční dopravu být vůbec prodělečná nemusela.
tak zase když si vezmu, jak je teď kozina v děčíně zakončená, tak teda žádná sláva no, chápu že děčín je proti obnově provozu. tuší někdo jak dlouho je pryč tahle spojka?
https://mapy.cz/s/megobaleha
přemejšlim jak tu trať dostat na děčínskej hlavák, i když na druhou stranu když tam bude hrkat regionova, tak to pro fíru zase takovej opruz nebude projít tim na druhou stranu.
Ten obchoďák tam podle mě bude už třeba 20 let, stavěl se někdy v éře starosty Medka.
Tato spojka byla zrušena několik let po zahájení dopravy, z důvodu příliš malému poloměru.
V roce 2000 tam už nebyla a ani už na té louce co teď stojí ten obchoďák nebyla stopa po železnici.
Prožil jsem své dětství v Podmoklech a do velkého ďolíku (nynější prostor za poštou, autobusové nádraží a Albert) jsme si chodili často hrát. Mohu tak s jistotou konstatovat, že ve druhé polovině šedesátých let tam koleje již nebyly.
Co jsem se o to zajímal, tak snad od II. sv. války, ale ručit za to nemohu. JInak to obnovit není problém, je to naopak naprosto žádoucí a zasahuje to jen do parkoviště a nikomu a ničemu to nevadí a zkrátí to jízdní dobu zde na cca 1 m inutu a ruší to složitou úvrať..
Ale likvidovat tratě s minimálním dopravním potenciálem a rozvíjet ty, kde je ten potenciál daleko větší je naprosto správně. Vyvíjí se technologie, vyvíjí se průmysl a zemědělství, vyvíjí se osídlení, je přirozené, že některé tratě (třeba i kdysi považované za velmi důležité) svůj význam úplně ztratí, nebo minimálně jejich význam silně klesne, jiné dřív nedůležité naopak na významu získají nebo se objeví potřeba úplně nových. Problém je v tom, kdo a jak má určit, které jsou které. Což je obtížné, když jedno extrémní křídlo by se nejradši zbavilo všeho včetně hlavních koridorů a příměstské dopravy kolem velkých měst, protože železnice… Číst vice »
cosi v tom smrdí, proč je takový tlak na předělání na cylostezku? Rád bych viděl náklady na opravu stavající trati vs náklady na demontáž a následnou stavbu té cyklostezky.
Náklady budou jinde. „Zhodnocení“ něčích pozemků.
to je jasné, že budou vyšší, ale o to právě de, na opravě trati by někdo asi málo vydělal bokem..při stavbě cyklostezky vznikne velký prostor pro odklon části financí.. Ono už z logiky věci, udělat opravu za méně a pak mít alespoň část přijmů za poplatky a nebo raději udělat cyklostezku za více a pak z toho nemít vůbec nic? i ta cyklostezka se bude muset udržovat, pokud jí má provozovat jediná dobrá správa
Na tom je dost pravdy, protože běžná údržba i obnovení tratě do sjízdného stavu je za pakatel na rozdíl od výstavby cyklostezky
Hlavně skutečně objektivně vyčíslené náklady na údržbu, ale je potřeba od nich odečíst škody vzniklé úmyslným neudržováním tratě. Trať byla zcela sjízdná a v pořádku s poměrně slušnou rychlostí a i s nákladní dopravou (ona to totiž ve skutečnosti ani lokálka není). Takže důvod k zastavení provozu neexistoval a neexistuje. Dopravy pro tuto trať je víc než dost.
Sprzel za tu jejich pásovou výrobu kopancu říkám Špatná správa. Naučte se to taky. Úřad UK už má vybraného známého dopravce se kterým podepíše smlouvu. Ten musí nalítat na Kozine za rok 7136 km, což je 325 vlaků. Kraj to bude stát 1,5 mil. Očekává trzbu kolem 250 tis. Díky děčínským radním je to a červencový start v ohrožení. Tyto infa jsou volné dostupné na netu.
Kdo nechce hledá výmluvy, kdo chce hledá způsoby. Postavit cyklostezku není takový kumšt jako postavit dálniční přivaděč, až na pár úseků by se to navíc dalo zvládnout jen opravou stávajících cest, které nejsou pro rodinné výlety optimální. Když by se postavila taková souběžná stezka mohlo by to i zvýšit poptávku po přepravě vlakem. Jenomže to by znamenalo moc práce – výkupy, projekt a financování, kdežto SŽ by to obcím dala na zlatém podnose – a nebo si to alespoň myslí. Taková trasa je ZDE: https://mapy.cz/s/kokagutuje a vetšinou se to dá na kole projet už teď.
V zásadě asi jo, jen tam vidím „sklonově náročné“ úseky, to by se ještě muselo doladit nějakou serpentinkou. A vzhledem k osídlenosti kolem očekávám problém s pozemky.
Nebo spíš takhle: proveditelnost nechci hodnotit, jen bacha na vrstevnice.
Aby to pak nebyl samý tunel a most…
Tak polovina toho, co jste nakreslil, stejně vede po drážních pozemcích. 🙂
Takže Správa ŽELEZNIC se bude nově starat nově o cyklostezky? No to to dopadne.
U cyklostezek neznamená pár děr nesjizdnost. A věřím, že první stezku pod správou SŽ budou udržovat reprezentativne, aby se potvrdilo, že je to dobré řešení. Ona to ani není žádná veds, udržovat stezku je o dost levnější a lehčí než koleje. Na stezce nemusíte řídit provoz a nic takového.
a i provoz se tam odehrava na naklady zucastnenych, nechodi tam zadne sotospolky somrovat o dosypy…
Tak budeme vybírat na těch cyklostezkách vstupné, aby to „na náklady zúčastněných“ byla taky pravda…
SŽ dle zákona nesmí stavět ani provozovat cyklostezku. Kdokoli to udělá, má na krku TO.
Kdyby se SŽ měla potýkat s trestním oznámením pokaždé, kdy je to na místě, úřadovala by nyní z Mírova nebo Borů…
A to by bylo to pravé a správné.
Víte, jaký to bude mít příznivý vliv na mentální úroveň našeho obyvatelstva?
Když ti cyklisti dojedou akorát tak do pr***e?
Začíná to vypadat nadějně…
Takže soudruzi ze SŽ, na oběžnících, ve spisové službě i v poště jsou uložena vaše jména pod vašimi rozhodnutími. Je naprosto irelevantní, že jste jen poskoci pro někoho jiného.
Teď si myslíte, že jste nedotknutelní. Stejně jako si to mysleli jiní. Že na vás se nedostane. Že čas stopy zahladí.
Na to zapomeňte.
A co se jim stane?
sotousek jaaaaaa je povesi na lucerny. vsechny.
Tohle není jediná sviňárna těch lidí. Oni to ví moc dobře.
Vypadá to tak. Dneska byl asi na zahrádce, dohánět co nešlo vypít od září.
Nebojte, však na vás dojde.
Já mu pomůžu…s gilotinou…
Převážná většina ale bude mít doživotní zaopatření v TNP Šanov (u Uherského Brodu), protože obdrží trest odnětí svobody v trvání od 5 do 20 let…
Pán je taky ze SŽ?
Myslím, že to soudruhu brzo poznáš.
Přiznávám, že nerad bych vás v tomto, pravděpodobně notne podnapilem stavu, potkal na ulici.
Máte odkazy?
Meanwhile paní Šubová:
https://youtu.be/5qzjAkvi69Y?t=249
Humor Správy železnic začíná být opravdu na úrovni! 🙂
Kvalita a profesni úroveň této paní a jí vedeného oddělení je kapitola sama pro sebe.
Vážně řekla tisíc cyklistů denně? 🙂
Asi se přeřekla…chtěla říct „za celou dobu existence“…
Nechci nic říkat, ale vedení SŽ(DC) si opravdu koleduje svým výkladem zákonů o to přesunout se do tepláků a jako vězni by mohli jít dělat na opravě tratí, které vlastním přičiněním nechali zpustnout a rozkrást. A že ten svůj systém kašlat na údržbu, poté se domlut s objednateli dopravy na zpřetrhání návaznosti spojů, nebo zrušení spojů v důležitých časech pro konkrétní linku a poté trať zavřít, zkouší už od poloviny 90 let a to nejen na lokálkách. Je to jen krytí jejich lenosti, neschopnosti a kamaradickovstvi. Fakt už aby v teplákach byli a s nimi i řada politiků a státních… Číst vice »
Šušká se, že hlava chobotnice se nachází v Prostějově a jmenuje se J. F. Jestli je to pravda, ovšem nevím.
Z jeho deníku byly zatím zveřejněny jen útržky. Je ve veřejném zájmu, aby byl zveřejněn celý, ne jen to, co se zrovna hodí do krámu.
jo, on osobne ziska do kapsy pet tisic za zelezo z kozi drahy, lokalky s neuveritelnym turistickym potencialem, ktery obec telnice potrebuje k zivotu atd. atd.
Vaše bohorovnost vás doběhne.
Tady nejde o nějakých pár tisíc za železo, výstavba cyklostezek je podporována z veřejných zdrojů a tomu odpovídají ceny. A od nich se odvíjí provize, tam se točí pěkné miliony, ne-li desítky mega. Zkuste se podívat na ceny výstavby cyklostezek před cca 15 lety a před 5. A dnes. I přes nárůst cen stavebních prací všeobecně, tady jde o víc, pražáci by mohli vyprávět kolik je ty cyklotrasy už stály. 1 km cyklostezky víc než 1 km dálnice…
Velká část těch nesmyslně drahých cyklostezek je taky tím, že se z rozpočtu cyklostezky rozhodli upravit široké okolí všude, kde se jim jen trochu podařilo vytvořit zdání, že to s tou cyklostezkou souvisí. Vůbec bych se třeba nedivil, kdyby někdo přišel s tím, že když se bude cyklostezka věšet na dálniční most, jako je to na okruhu u Radotína a Zbraslavi, měla by se půlka nákladů na ten dálniční most dát do rozpočtu na cyklostezky a půlka do rozpočtu dálnice, protože povede přes něj přece oboje… Nedělám si iluze, že by tam nešlo i o provize, atd. jen pochybuju, že… Číst vice »
Ano. TNP Šanov se bude intenzivně účastnit oprav tratí v okolí Uherského Brodu…
Jediný vagon, se kterým přijdou do styku, bude vagonzak…
Mám brečet nebo se smát? Já fakt už netuším jestli to je komedie nebo tragédie… Netušíte někdo?
Mě to přijde jako „Strážmistr Topinka“ – tedy jako komedie k pláči…
Když tak nad tím přemýšlím, vychází mi z toho, že Dobrá správa vlastně „nadhodila“ něco jako „slíbit cokoliv (i kdyby to pak nesplnili), hlavně ať tam kraj ty vlaky neobjedná“ (čímž pádem by Dobrá správa měla – de iure – za povinnost konat směrem ke zprovoznění tratě).
Taky je zajímavé, že ohledně cyklostezky tedy Dobrá správa směrem k SFDI aktivitu ohledně financování vyvinout umí (aspoň to tedy tvrdí), zato ohledně opravy té tratě ne-e. Zajímavé.
Jednou mi někdo řekl vtip. „Dobrá správa.“ To je všechno.
Jojo, ten se bude alespoň dobře pamatovat…
kdo chce kam…
správa železnic každým svým krokem předvádí, že je tam čistka zcela nezbytná.
jistě se upichnou následně jinde…
Snad vyjde nějaká čistka po volbách.
A podle čeho tak usuzete ? Na Kozině se nejezdí od roku 2007,to byla vláda Topolánka,pak Fišerova,Nečasova,Rusnokova,Sobotkova a Babišova.
Ta čistka na SŽ musí proběhnout z mnoha jiných důvodů.
urcite. kvuli pristupu k jedne nesmyslne trati v pohranici z nich musite udelat demony.
Nesmysly tady produkujete vy. Cyklista nebo Georg, obojí jeden člověk.
Kdyby to byl ojedinělý případ, tak bychom tady neříkali SŽ Sebevražda Železnic a každý den nenadávali…
U této trati je bohužel velice zajímavá opakující se „souhra náhod“. Od doby, kdy se začalo s optimalizací jízdních řádů za vlády pana Šulce až po současnost, vždy docházelo k zajímavým náhodám. Nejzajímavější je rok 2012, kdy zde chtěl jezdit RegioJet, ale nebylo to možné, jelikož „někdo“ ukradl šrouby/vrtule z několika kolejových polí Mezi Telnicí a Chlumcem. V tomto úseku se dále místy ztratili vrtule, ale hlavně z nových pražců (šroťáci asi budovali svalovou hmotu). Vše bohužel týden před zahájením dopravy. Nebylo možné přidělit kapacitu trati. Od té doby se na druhou půlku trati ani nesáhlo. Následně se jezdilo z… Číst vice »
Obec Telnice a další obce by měly neprodleně podat správní žalobu na SŽ, pokud chtějí ještě mít nějakou naději na vlak.
A pokud možno i trestní oznámení na neznámého pachatele pro trestné činy porušování povinnosti při správě cizího majetku a zločinné spolčení.
asi blbá otázka proč už jste ho nepodal sám, že 🙂
Jako insider raději budu sbírat důkazy.
a to bude pak monstrák jak se Slánským
matce draze zkratka vsichni ublizuji, a zrovna v takovych kasastycich jako je kozi draha.
Kdyby tam nebylo pro vás nic zajímavého a hodnotného, tak tady systematicky netapetujete (ačkoli u jiných příspěvků na jiná témata vúbec neexistujete).
Čerešničkou na torte je cca rok trvajúci rozkaz o výluke z dôvodu popadaného kamenia na trať, na konci ktorej bola zas len nezjazdná trať.
soudě podle stavu tratí jako kozí dráha, Kralovice-mladotice, Loket- horní Slavkov a dalších o ktraých se nemluví tolik, správa železnic soustavně porušuje zákony a NIC se neděje…vše je v pořádku, no což čemu se divit když i naše vláda na zákony zvysoka kašle.
Ale co jim přišijeme?…
http://zakony.centrum.cz/trestni-zakonik/cast-2-hlava-5-paragraf-220
http://zakony.centrum.cz/trestni-zakonik/cast-2-hlava-5-paragraf-221
nestačí?
Ano, souhlasím – §220, odst. 3.
Ale s chutí bych to ještě vylepšil o §108, odst. 1
Ale raději bych to hrál na §314, odst. 3, písmeno a).
Ostatně soudím, že cyklostezka v tělese trati 171 by měla velký potenciál.
Jako humor výborné, jenže na světě běhají takoví tupci, že by byli schopni to vzít vážně a tu cyklostezku z toho opravdu udělat.
Jakože tam přes noc začnou trhat koleje? To je terorismus.
Vytrhat koleje a odvést je do sběrny je pro tamější něco těžkého?
Bohužel musím souhlasit. Však on na to stačí Marek Matiášek sám působící pod mnoha přezdívkami nejen zde. A k tomu politický idiot Kolovratník a máme zaděláno na galaktický průser.
Už jsem se lekl že na §156, odst. 2 nového trestního zákoníku…
Třeba zdejší Cyklista.
idiote.
Ale ale, posměšné poznámky o nesmyslných tratích v pohraničí a kasaštycích nejsou idiotské, ale totéž o jiných štrekách ano? Nějak se vám ta neochvějná logika i hraný nadhled drolí.
Zcela bez ironie: mela. Minimalne mezi Prahou a Berounem naprosto nepochybne.
Delat z ni cyklostezku je kravina proto, ze ma jako trat potencial jeste mnohonasobne vetsi, ne proto, ze by jako cyklostezka byla marna…
Když odhlédnu od emocí, tak konzervace formou cyklostezky má opodstatnění pouze tehdy, když dráha není využívaná, není technicky provozuschopná, je nutná rekonstrukce svršku i spodku a má pro cyklysty potenciál využití. Konzervace zároveň musí zajistit údržbu veškerých mostů, propustků a dalších stavebně-technických prvků využitelných pro dráhu, ne pouze pro cyklostezku, ledaže by se muselo postavit provizorium kvůli havarijnímu stavu před kompletní výměnou/novostavbou. V jiných případech nejde o konzervaci, ale o počátek zrušení tratě.
Měl jsem dojem, že podle současné legislativy, pokud provozovatel nebo region objedná provoz na trati, pak Szdc neměl jinou možnost, než vyhovět objednávce a zajistit bezpečnou trať …. mám pravdu?
Ano. A nevyhoví-li, můžete si stěžovat na lampárně hlavního nádraží. Stát potom jistě dá pokutu sám sobě.
Škoda, že obce nezkusili žalovat SŽ ve správním soudnictví, když nám tady okázale ignoruje zákon. Docela by mě zajímalo, zdali by taková neúdržba trati mohla být nezákonným zásahem.
Obce mají jiné starosti k řešení.
Například odmítání změny územního plánu znamenající vedení VRTky v blízkosti jedné z nich, viz nedávný zdejší článek.
Organizace tohoto typu vedené takovýmito lidmi by měly být blokovány a bojkotovány v co největším rozsahu. Dokud nedojde k obměně a organizace nezačne pracovat dle zákona.
Tak! Můžete třeba bojkovat jejich služby. Ideálně hned.
To se jako lidé mají z těch obcí odstěhovat nebo jak to myslíš?
Ne, naopak, obce a kraj (!) by měly SŽ házet klacky pod nohy, dokud to nevyřeší.
Ústecký kraj by měl například opravou trati u Dobkoviček a zprovozněním „Koziny“ podmiňovat spolupráci na VRT.
Obce to už s úspěchcem dělají. Nová napájecí stanice v ústí nad Orlicí je toho krásným příkladem. kdy cena stavby byla dvojnásobná, protože radnice musím mít nový park za dovolení pokácení pár náletových stromů na pozemku SŽ.
Náletový strom neřeší rozvoj zeleně a škodí někomu? Nemělo by těch stromů být i o něco víc? Vaše psaní nějak nemá logiku a nechápete, co je celkově potřeba.
Aniž bych se chtěl vyjadřovat k této konkrétní trati, o které nic nevím, tak hospodárně se postarat může znamenat i zavřít a zbořit…
A cyklisti budou mít na D3 ohlašovací povinnost v každé dopravně 🙂 Nebo na každé kolo mobilní ETCS „ultralight“?
Ale hlavně mít na kole nainstalováno ETCS, MIREL nestačí…
Vážení občané jeďte se podívá do pohraniční severní Morava Šumava nebo lokálkou do Příbrami za 30 let od pádu komunismu nádraží vipadaji jako po válce a vedení Správy železnic a hnutí Ano nechalo umislne schatrat vozovi park se neobnovoval a teď nejsou finance ani zájem něco obnovovat
Ty pravopisné chyby děláte schválně?
To je důsledek vlády Babiše XD
Vážený jmenovče, děláte spíš medvědí službu. Do Příbrami rozhodně lokálka nevede, to že se její rozvoj zastavil je smutné, bohužel ale není to v těchto „Středočeských Sudetech“ jediný dopravní problém.
Je to jasné porušení zákona č. 77/2002 Sb. Díl 2 – Předmět činnosti státní organizace Správa železnic § 21 (1) Státní organizace Správa železnic provozuje železniční dopravní cestu ve veřejném zájmu; to neplatí pro tu část železniční dopravní cesty, která byla přenechána do užívání jinému provozovateli železniční dopravní cesty nájemní smlouvou. Státní organizace Správa železnic může provozovat i jinou dráhu na smluvním základě. (2) Státní organizace Správa železnic hospodaří s majetkem vymezeným v § 20 odst. 1 a 2 a v § 38a odst. 1. (3) Státní organizace Správa železnic může podnikat a vykonávat jiné činnosti, pokud to souvisí s… Číst vice »
A? Půjdou do gulagu?
Co se snažíte tímto hejtem říct? Že si můžeme dělat ze zákonů toaletní papír?
Možná se snaží naznačit, že evidentně ŠPATNÝ zákon je potřeba změnit…
Zákon je správný. Předmětem činnosti SŽ by v žádném případě neměla být výstavba cyklostezek. Může na to max. prodávat pozemky, ale nesmí to sama organizovat.
Stačí změnit zákon.a
To musí schválit Sněmovna, Senát a prezident. To není tak jednoduché. Třeba i ta konzervace dráhy se nestihne schválit do voleb, takže potom se proces vrátí na začátek.
V čem je špatný? Že SŽ je určena pro údržbu a oprav železniční sítě? Nebo je na tom něco špatně a měla by udržovat cyklostezky a silnice a železnici zrušit? To by se mělo podle vás změnit?
i vláda si dělá ze zákonů víte co… i z následných soudních rozhodnutí, tak to tu funguje
Ale to přece nemůžeme brát jako normální stav. Na to se musí upozorňovat a musí se proti tomu bojovat.
Kdyby byl tento národ co k čemu, už je všechny dávno naháže do Vltavy. Chce to ještě jednu generaci.
už jste podal trestní oznamení? tak vidíte…
Na to se musím napřed poradit s advokátem, aby bylo takové oznámení podané správně a někdo se tím zabýval.
tak. hlavně nic neuspěchat 🙂
A to mají dělat lid? nemáme na to snad dost úředníků a kontrolních orgánů? Ti budou dělat co?
Ne. Do kriminálu.
Přesně tak. Pokud má SŽ nějaké historické zbytky pozemků po minulých vlastnícich drah, které jsou třeba hospodářský les, tak je to obrovský problém a poměrně nákladně se řeší rozdělování příp. odprodej nebo převod takovýchto pozemků.
Ale u cyklostezky že by to najednou problém nebyl?
Tohle už přestává být sranda.
Zpráva železnic nemá zájem o zprovoznění tratí a její zájem a zájem dvou členů Ústeckého kraje a hnutí Ano je prvorada nad zájmy obcí a široké veřejnosti jak jsem již dříve zveřejnil hnutí ano má zájem zlikvidovat lokální tratě dočasně je nahradit autobusy a postupně se doprava umrtvi na 3 až 4 spoje denně to je ekonomický vhodné a na ekologii se s vysoká sere hlavně že k ulici pár jedincům bude hesla cikliste je na čase aby se změnili zákony a byli tvrdé právní postihly za špatná rozhodnutí s likvidací lokálních tratí kdiz okolní země je obnovují a rozšiřují
Bla bla bla.
Ten šukafon vyprodukuje o dost víc nečistot oproti moderním autobusům.
I ten s TEDOMem?
plní EURO 6 ?
A vaše řeči?
Vy jste zamrzl? Ono jako nikdy se na takovou trať nesmí nasadit jiné vozidlo? Novější, ekologičtější? Já zapomněl, na cyklostezku to nepůjde…
A jakpak je Dobrá správa mimochodem daleko s obnovením provozu v úseku Chotiměř – Radejčín?
Jednou ze spekulací svého času bylo, že Dobrá správa učinila před pár lety s Ústeckým krajem dohodu ve smyslu „ty, kraji, neobjednáš turistickou dopravu na Kozině, i když jsi chtěl, my ji tím pádem nebudeme muset opravovat, ale naopak ti opravíme úsek u Dobkoviček“.
Zatím tedy Dobrá správa nezvládá ani jedno.
takže jako vždy, SprŽel, místo toho, aby hledala možnosti, jak železnici rozšířit, tak hledá možnosti, jak ji likvidovat, jako by nájemce hospody stál u dveří a odháněl hosty…
pokud je konkrétní část železnice nepotřebná, měla by taktně mlčet, ne ze všech nejhlasitěji prosazovat rušení
Čim míň tratí, tím min práce za stejný plat.
Tak to úplně není…
Provozovatel dráhy nemá reálný důvod maximalizovat délku sítě.
Správa a údržba silnic rovněž nemá důvod maximalizovat délku spravovaných silnic.
(narozdíl od té hospody funguje hospodaření „trochu“ jinak)
Jedna věc je, že SŽ se nechovala úplně legislativně správně, když nechala trať zpustošit do současného stavu. Druhá věc je, že je ekonomicky nesmysl teď spát prachy do obnovy kvůli pár sezónním vlakům.
(bohužel SŽ má určitý rozpočet, šetřit reálně kvůli nějaké Kozině nezačne, takže pokud sem nalije prachy, nenalije je jinam)
Řešením jsou systémové změny v SŽ, nic jiného.
Ta teda hospodaří skvěle. V Želénkách vybuduje podchod 15m od stávajícího, který pouze zasype, protože staticky vyhovuje (3 milióny fuč) v Jeníkově postaví 2 návěstní lávky, na které není vidět , jsou zbytečné a budou se za státní prachy předělávat (2 ,3 milióny. fuč) , v Duchovně na vlečce do svařovny, kde jede posun 1x týdně nové závory a to i na chodníku (3 milióny fuč). Ve Vršovicích místo dozorovaného přechodu dočasný nadchod 3,5 milionu fuč. ( mám pokračovat dále o rozkrádání státního majetku? Za posledních 5 let vyjmenuji na dráze věci aspoň za miliardu) . Ale na Kozinu 50… Číst vice »
Chtělo by to sepsat a podat podnět k NKÚ.
Na policii jsem už byl. Kriminální policie Teplice. Pěkně vyslechnou, zakývají hlavou a v okamžiku, když vytáhnete projekty a ty mají hlavičku SFDI a EU , tak obrátka a chlapče do toho nikdo nepůjde, dej si pozor a raději mlč. Tady jsi nikdy nebyl je to jasný! Prostě do mafie nikdo nepůjde prudit.
Jo, už ani ten Šlachta není co býval. Ale furt to můžete poslat na SZ, tam je Bradáčová, Ištván….
Jj, pán bude pěknej darebák, co si rochní v tomhle chlívě.
Pokud to nechce policie převzít, jděte na státní zastupitelství (nejlépe na to Vrchní a do Prahy).
A navíc tam podejte trestní oznámení na policisty, kteří se odmítli vaším TO zabývat. A hlavně všude nezapomeňte napsat, že trváte na tom, abyste byl informován o průběhu vyšetřování.
Zákony na to máme. Jen se musí vymáhat.
Piš barde, střádej….
Především hluboké personální změny v OŘ Ústí n. L. a na úseku modernizace SŽ (raději nebudu vynášet interní informace, ony se stejně provalí).
tak když na každém natočeném půlitru prodělá stovku tak se není čemu divit 🙂
Ty jo, kdyby to nejdříve nabídli:
1) kraji k odkupu jako dráhu
2) ostatním subjektům jako dráhu
3) další cokoliv mimo dráhu.
Vidím to jinak já, nebo je takových lidí více?
Sám asi ne. Ale protože mezi sebou nemáme žádného poslance, tak bude náprava trvat dost dlouho…
Ale nebojte se. Za 25 let se po „kozině“ povozíme dost a dost – akorát že nikoliv 810, ale v té době vyráběným motorovým vozem ř. 818.
on si jí chce někdo koupit?
Nabídnout by to měli, situace by byla jasnější.
On jí někdo nabízí? Říkám jen, aby byla dána možnost získat cdrahu jiným subjektům a když NIKDO neprojeví zájem o DRÁHU, nechť je z klidně bobová dráha.
Říkám, že by měla být dána a využita možnost dráhu zachovat byť mimo SŽ a až poté její likvidace.
Proto ta blbost s konzervací. Nemusí se nikomu nabízet.
Kdo by to chtěl? Jakoze nějaký životem zklamaný miliard zavrhne missky a Kokeš a dá se na sotousovinu?
Je čas se podívat pravdě do očí, že lokálky s výkony pod autobusovou linku patří do minulosti jako telegraf.
Když se našel zájemce i o torzo Ždánky Čejč-Uhřice s pomĕrně šíleným trasováním, tak proč ne?
zato Vidnavu nikdo nechtěl ani za korunu
Vidnava je na konci světa.
Co jsem tak cetl, tak az ve tretim kole, za jednotky procent ceny z kola prvniho a za ucelem vytvoreni zeleznicniho zabavniho parku, ne za ucelem jakekoli dopravni obsluznosti. A na takovej zamer je trasovani dost jedno. Obce v okoli to chtely koupit na cyklostezku, odradila je podminka udrzet to 5 let ve stavu pouzitelnem pro drazni provoz.
A copak na to (ne)říkají nádražácké odbory, hm? 😀
To co vždy – chystají se uspořádat mistrovství v kuželkách a orientačním běhu…
No pokud cyklostezka, tak za pár let tam můžou jezdit.Konzervace není ve hře.Zrušení je dlouhodobý legislativní proces.
To je vážně fraška. Oni tu trať nechají naprosto protiprávně zchátrat, bez jakéhokoliv pravomocného rozhodnutí to nechají dospět do stavu, kdy už některé úseky ani neexistují a když se o tom začne mluvit, tak by přece bylo nejlepší udělat tam cyklostezku a předstírat, jakože SŽ vlastně udělala všechno správně. Nehledě na to, jaký má ta trať reálně potenciál a zda by se měla obnovovat je jejich chování v téhle záležitosti do nebes volající. To by mě zajímalo co by se řeklo, kdyby se SŽ jednou rozhodla, že už je nebaví udržovat koridory.
Udělaly by se z nich cyklostezky.