Spory o ideální trasu skončily. Berlín a Paříž spojí od prosince rychlovlak
Vysokorychlostní vlaky ICE a TGV v Paříži. Foto: DB
Jízdní řád umožní i cestu z Prahy do Paříže s jediným přestupem.
Jízdní řád umožní i cestu z Prahy do Paříže s jediným přestupem.
Jinak simply the best verzi na cestě Praha Paříž je odpoledním EC do Berlína, v 21.36 následnou na ICE a v. 6 ráno presednout ve Štuttgartu na první ranni TGV a 9.52 jste na East v Paříži… dospěly a 2-4 děti takto platim cca 80-130 EUR. ( druhá či první trida )
Českym cestujícím je úplně naprd z Prahy jedete v 6:38 přesednete drážďanech ve 12:50 přes sednete do Frankfurtu a v 16:50 v Paříži. Jezdíme tak často
Rychlovlak to je, ale jen ve Francii. Vlak ujede 450 km ve Francii za cca. 1h50min a v Německu pojede zbylých 6 hodin…
Paříž se dá s jedním přestupem z Prahy i dnes. Nightjetem z Lince, a nebo Eurostarem z Bruselu. Do Lince Ex7, do Bruselu European Sleeper.
Proto je v textu uvedena informace o denním spojení.
Pak by ještě mělo jít denními vlaky přes Mnichov, tam je ale otázka, jestli se dá dojet do Mnichova bez přestupu 🙁
No tak dá jak kdy 😂. Ono i spojení přes Linz je v současné době ze hry. Nightjet nejezdí kvůli výlukám. U toho spoje přes Mnichov je pak hlavně problém, že se v tom Mnichově musí přespat, protože to ranní TGV odjíždí dřív, než přijede ten první vlak z Prahy. Opačně je to podobné.
Upřímně řečeno, i v tom Berlíně bych asi radši přespal a v klidu si tam dal ráno pořádnou snídani a dobrý kafe, než vstávat na půl sedmou na první Berliner a strávit ve vlaku opravdu celej den (s hodinovou pauzou v Berlíně na nádraží, když to vyjde). Ale já Berlín rád a jeho kavárny tuplem, takže bych to vzal jako dobrou záminku je zas navštívit.
Ale článek má pravdu v tom, že je to za den s jedním přestupem možný.
Akorát že to je 6,5 hod. do Mnichova a 6 ,5 hod. z mnichova do Prahy , známe jezdíme tak
Nebo do Karlsruhe EC Canopus, a TGV odtamtud. Přes Mnichov to také jde, jen vlak odjíždí ráno v šest, před příjezdem prvního Bavorského expresu, takže se tam musí strávit noc. Takže oba jsou přes noc.
Pro pamětníky: Praha – Paříž se dalo i bez přestupu.
Když jsem býval chlapec školou povinný, což bylo před přestavbou trati Plzeň-Cheb, tak jezdíval vlak Praha-Frankfurt a vozil přímé vozy do Paris Est (mám za to, ale je to už dávno). Pokud by se jen trochu chtělo, mohly by postupem času RailJtey z dnešní Ex2 převzít Ex6 s prodloužením do Nürmberg Hbf.
RailJet jezdí na Ex3 Praha – Brno – Wien – Graz a né na Ex2. Ex2 je linka Praha – Olomouc – Púchov (Žilina).
80. letech jezdil Západní expres přes Cheb s přímými DB vozy do Norimberka, Frankurtu a 2 vozy SNCF do Paříže. Ale to ještě nebyly VRT
Jo, ale Praha-Pariz je cca 1200km, vlak na VRT by to pri prumeru 250km/h dal za cca 5h… kolik to bylo v tech 80 letech a nepocitejme zdrzeni na hranicich mezi soc. rajem a kap. peklem…
To jezdívalo už za první republiky, mj. se tento vlak vyskytuje např. v knize i filmech Panoptikum města pražského.
Jezdil pak i za socialismu (tady byl zase k vidění ve filmu Vítr v kapse), skončil někdy na začátku 90. let.
Za socialismu to bylo jedno z mála spojení, které mířilo na západ (jezdíval ještě rychlík do Mnichova přes Domažlice, pak Vindobona do Rakouska a nic dalšího mě nenapadá).
https://www.youtube.com/watch?v=geTGDK5r46s&t=62s 🙂
No, ale to nebylo denní spojení, jelo to do té Paříže asi 20 hodin.
Když človek kouká na tu mapu tak si říká, jaká je škoda, že se za 35 let od Revoluce nepodařilo realizovat rychle spojení ČR-Norimberk-Frankfurt.
Ano, po Praze běhá spousta lidí, co by chtěli jet za 200 EUR 9 hodin vlakem do Paříže…
Ne, ale do Frankfurtu/Mnichova bez pochyby ano.
To Mnichova se ale nejede přes Norimberk.
Ostatně viz prapůvodní trasování dálkových vlaků (a i vlivem toho 3. koridoru) přes Cheb vs. nakonec přes Domažlice.
P. S. (v jiném kontextu; vím, že toto není věc týkající se spojení z/do Česka) zrovna relace Mnichov – Frankfurt je po VRTce realizována jen Z MENŠÍ ČÁSTI (jen Ingolstadt – Norimberk + pak kousíček za Würzburgem).
To není jiný kontext, v úseku Norimberk – Frankfurt je to i pro spojení z Česka velmi relevantní. Taková důležitá trať a VRTky je tam jen kousíček, dál se to klikatí přes Spessart, kde akorát nedávno přeložili vrcholový úsek u Heigenbrückenu (hlavně kvůli nákladní dopravě). O spojení Norimberk – Stuttgart – Karlsruhe (odkud se dá mj. dobře pokračovat do té Paříže) ani nemluvím, cesta ve Wackeldackelu částečně po jednokolejce, připomínající náš lepší rychlík. Pro spojení z Česka je samozřejmě ještě větším problémem na německé straně ta regionálka od hranic, kde si můžu užít buď dva přestupy v Chebu a Marktredwitz,… Číst vice »
** Ne „To“, ale „Do“.
Plus O. K., druhou variantou je trase přes Stuttgart, zatím z menší části (VRTka od Stuttgartu k Mannheimu) 250 – 280 km/h + Ulm – (zatím jen) Wendlingen 250 km/h.
Zato Augsburg – Ulm nadále 160 km/h s dílčími propady rychlosti.
spis tak 5-6h, pokud by se to postavilo poradne… to uz by bylo lepsi nez letecky…
Tak do Paříže asi tolik lidí nepojede, ale u vlaku se nemusí jet jen celá jeho trasa, jde vystoupit a nastoupit kdekolik kde zastavuje. A mimochodem píše ČR-Norimberk-Frankfurt. Já do Frankfurtu jezdím z ČR pravidelně a to i přes to, že musím v Chebu přestupovat na motorák… Je to levnější než letadlo a jelikož jsem z Olomouce (kde nemáme letiště – přestože je to teď móda budovat krajská letiště 😀 ), tak mi odpadá cesta autobusem z nádraží na letiště a čekání a další zdržovačky na letišti… Navíc když má můj vlak zpoždění, tak můžu jet dalším vlakem i když… Číst vice »
Běžné platíme cca 80-130
Myslím, že nazrál čas obnovit IC/EC Egrensis a Karlštejn na trase Praha-Plzeň-Cheb-Nürnberg. Dnes se jezdí s přestupem v Chebu na RE a bývají dost plné. Stačilo by protíhnout západní expresy a obohatit o bufet.
Podobně by určitě dávalo smysl spojení Praha-ÚL-Dresden-Leipzig, kde jsou přestupy na řadu ICE, mj. do Švýcarska. V ideálním případě protáhnout do Prahy ICE Frankfurt-Dresden.
Ten Egrensis po 2 hodinách by byl fajn, sice by to pořád jelo kolem 4 hodin, ale bylo by to pak mnohem použitelnější. Pro cestu z Prahy do Norimberka jako takovou by to zase tolik lidí z dálnice nepřetáhlo, ale relace Praha – Frankfurt nebo Morava – Norimberk by byly vlakem zajímavé.
A určitě by to chtělo další dálkové vlaky aspoň do těch Drážďan, na některé německé linky se tam těm dnešními Berlinery špatně trefuje – na IC směr Köln přes Magdeburg přípoj vychází, na ICE směr Frankfurt ani na IC směr Rostock přes BER letiště vůbec nevychází.
Spis IC Bus Praha hl.n.-Plzen-Norimberk nadrazi
Vlakem je to nekonkurenceschopna trasa.
IC Busy v kooperaci s DB dojezdily za covidu a v Plzni nestavěly. Dnešní Flixbus jede z Prahy do Norimberka lehce přes 4 hodiny (spoje mimo Plzeň trochu rychleji), přímý vlak by to i s těmi zastávkami co to dneska má zvládl také za lehce přes 4 hodiny, tak nevím proč by byl nekonkurenceschopný.
Děkuji Vám za rozšíření obzorů informací o nestavění IC busů v Plzni. Jen teď nějak tápu, čím jsem to vlastně jel? 🙂
“ z Prahy do Norimberka lehce přes 4 hodiny (spoje mimo Plzeň trochu rychleji)“ znamena nektere v Plzni zastavuji a nektere ne.
Když Deutsche Bahn, tak jedině přímé spojení, na přestupy se spoléhat nedá. Tudíž tohle spojení vřele vítám. Doteď bylo (alespoň z Brna) lepší spojení přes Vídeň a jsem zvědavý, jestli se to i v praxi změní
Tak to bude dle času odjezdu z Berlína odjezd z Brna tak ve 3 ráno. 😉
takze euronight kolem pul jedne rano
Buď nebo ve 3:10 Svitavou do Prahy a přestup naa EC do Berlína.
Jízdní doba kolem 8h je nic moc. Přes Saarbrücken by to šlo možná trochu rychleji ale asi ne o moc. Nejrychlejší varianta by byla přes Köln a Bruxelles, to by se dalo zvládnout pod 7h (i když teda na Paris Nord a ne na Est, což je ale zanedbatelný rozdíl).
Co se týče přesnosti německých vlaků ICE, bude velký úspěch, když ten vlak aspoň 1x do týdne, přijede do Paříže včas. Počítám, že cestovní doba bude v průměru okolo 9 hodin se zpožděním, bohužel..
Souhlas. Zatím o několik hodin pomaljší než letadlo, aby to bylo konkurenceschopné, tak by měla být cesta max. 5-6 hodin. Takhle je to spíše pro část cesty, nikoliv celou…
Ta doba neni nic moc, ale naprosta katastrofa. Pro spojeni cilovych stanic je to vhodne jen pro ultrasotouse nebo spaci vlak.
Však ono to asi necílí na spojení cílových stanic (resp. jen marketingově, ne reálnou poptávkou). Linka z Frankfurtu do Paříže už dávno jezdí a do Berlína taky, tak se jeden pár propojí a půjde s tím jet třeba Paříž – Kassel nebo Štrasburk – Berlín. Pokud tedy ta časová poloha toho jednoho spoje bude vyhovovat.
Jak píšou ostatní, zdaleka nemusí jezdit všichni celou cestu, aby to bylo užitečný spojení. A nějakých 8 hodin ve vlaku není nic strašnýho, pokud má člověk práci, kterou tam jde dělat. Naopak na spací by to bylo spíš nepohodlně málo…