Sporný přejezd na okraji Prahy zmizí. Nahradí ho nadjezd a podchod za 474 milionů korun
Vizualizace nadjezdu ve Velké Chuchli. Foto: Správa železnic
Dřívější vybudování nadjezdu blokoval odpor vedení městské části.
Dřívější vybudování nadjezdu blokoval odpor vedení městské části.
Naprostá kravina. Provoz je tam malý, jsou to vyhozené prachy. Jo a ta fotka je pěkná, Vpravo nahoře dům svazáka Pilipa, bývalého ministra financí. Respektive ministra utrácení. 🙂
Čeho je tam malý provoz? Vlaků? Závory byly dole 35-37 min. ve špičkové hodině již před optimalizací trati a paralyzovaná doprava ze všech stran. Teď je to díky novému zabzař a řízení provozu naštěstí lepší (dnes jsem tam chytnul spadlé šraňky „jen“ 10:30 min. v kuse). Střednědobý výhled je ale o (součtem) 45 minutách (nikoli 52, jak se často prezentuje). To už je setsakra průšvih, za tratí máte velkou obec s dynamickým trendem počtu obyvatel, kteří se potřebují někam dostat. Záchranka seklá před závorami děsí všechny (občas tato situace bohužel je k vidění), ale složky IZS o tom samozřejmě ví… Číst vice »
Já jsem se tam narodil, nepoučuj mě, jak to tam funguje, klaune.
Tak v tom případě je tvůj příspěvek o to smutnější
Ulevil sis? Na téhle trati je přejezdů hodně, Radotín, Černošice a tak dál. Přemostit každý za půl miliardy? Bolševické sny.
Bože takového čuráka aby pohledal, debile. Kde se takový kokoti rodí-??????Pochlub se kokote, kde se rodíte.
Na koridoru, resp. hlavních tratích nemají být přejezdy vůbec, věděli to už za první republiky, kdy se na nových tratích přejezdy neatavěli, nebo např. při zdvoukolejnění t Beroun-Plzeň jich byla drtivá většina zrušena.
Jediné co je škoda, že ta přeložka nevede přes dům zmr. Pilipa, který by tak musel být vyvlastněn (škoda že ne bez náhrady, za ty prasárny co dělal na školství) a na demolici ve veřejném zájmu bych se přijel podívat s lahví sektu.
Účelem dopravních staveb opravnu není osobní msta.
Pravda… ale semtam by se nějaký šťastný „souběh“ přecejen dal oslavit…?
My Chucheláci s tím nemáme problém, pamatujeme peklo, kdy zabezpečovačka imrvére nefungovala a lidé si zvedali závory, aby se dalo přejet. Jestli s tím má nějaká náplava problém, ať se vrátí zpět do Karviné.
On je taky problém, že zvednutím závory se to PZZ dostane do poruchy, takže je otázka co bylo dřív, jestli porucha nebo zvednutí závory z nedočkavosti, což je zase v rozporu s tím, že tam podle vás nic nejezdilo.
Každopádně tento problém po výstavbě nadjezdu odpadne a tak je to správně. 🙂
No konečně. Neví někdo termín realizace, tam jsem v článku nenašel. Mimochodem ta dopravní situace je strašná a proto by byla potřeba odstranit oba Dobřichovické přejezdy a ten Všenorský.
Dobřichovický přejezd musí zůstat, neexistuje technické řešení pro mimourovnove křížení v daném místě
Technické řešení určitě existuje. Jen může být otázkou. jestli je rozumné. Tak jako u všech rozhodnutí.
V roce 2015 říkali, že vznikne podjezd u sportovního centra ve Všenorech a díky tomu se přejezdy ve Všenorech a na Řevnickém zhlaví zachovají jen pro případ nouze. Všenory také zvažují nadjezd.
Existuje, postavit nový most v nové výšce, technicky je možné cokoliv, když na to máte dostatek peněz.
PODLE SŽ: CHUCHLE 2024-2026, první nadjezd, pak uzavření přejezdu, nakonec podchod.
Zastupitelé odvolali starostku ze své funkce, nebo z její funkce?
Asi z její funkce. Ze své funkce to asi udělat nejde
Chuchli bych tedy úplně „okrajem Prahy“ nenazýval.
A tak že jste to Vy, tak já Vám tímto dovoluji, že jí můžete nazývat třeba „Chuchlí“, když se Vám „okraj Prahy“ nelíbí. 🙂
Ještě nedávno to byl Praha Západ. To asi bude těžko centrum. 🙂
Nedávno myslíte 55 let? 😎.
Vítěyství zdravého rozumu nad demagogií a veřejného zájmu nad kamarádšoftem. Gratuluji místním, škoda že to trvalo tak dlouho.
Realismus vizualizací došel až k tomu, že jsou na nich protihlukové stěny rovnou zobrazovány posprejované (obrázky 1 a 2). To je novinka, nebo je chyba na mé straně, protože jsem si toho na dřívějších projektech nevšiml?
Ale houby. Jde o toto místo:
https://mapy.cz/s/pekusefaro
To nejsou protihlukové stěny, ale kamenná opěrná zeď, která byla takto posprejovaná v mezičase od otryskání kamene do přemalování celoplošným objednaným muralem, nebo jak to nazvat. A v té době zřejmě natáčeli podkladové video.
Zkrátka kompletně je ta kamenná zeď v rekonstruovaném úseku SmRad (+betonový plot v Radotíně) překryta řadou maleb, které právě měly odradit od nelegálního graffiti, což se kupodivu dosud daří.
Btw. Netuší někdo, proč je na Mezichuchelské to podivné esíčko? Jako by v půli výstavby silnice někdo další pokračování zablokoval. Nebo to už bylo připravené na ten nadjezd?
Připravené, jen to ta paní starostka blokovala. Mohly ji k tomu vést : a/ ma tam pozemky, b/ mela za podjezd něco slíbeno c/ nebyla z nejbystřejších
d) chtěla si prosadit svoje, hluchá k okolí.
e) loutka v rukou t. č. místostarosty s konfliktem zájmů (ten tam má tam bezprostředně pozemek a i nyní se svým právníkem napadá vše, co se napadnout dá)
Takže a) je blízko.
Díky za upřesnění. Beru zpět bod e)
Jo, to je právě na napojení nadjezdu/podjezdu.
https://mapy.cz/turisticka?x=14.3894712&y=50.0147851&z=20&base=ophoto
Ano a když si všimnete dopravní značky přikázaný směr, dává to už tušit, že nyní sice „esíčko“, jinak ale budoucí (plánovaná) křižovatka. Pohled shora je více než výmluvný 🙂 Mimochodem…místo častých nehod.
Přijde mi vtipne, jak velká část veřejnosti kritizovalo nový navrh hl.nádrazi protože je údajně příliš drahy za 2mld Kč. Ale to, ze kdejaký přejezd někde na okraji města stojí 0.5 mld Kč už nikdo ani neřeší?
Lidi si fakt asi mysli, ze za par milionu jde postavit kdejaká stavba. To se fakt pletou. Jen rekonstrukce napr nádraží v ČB je téměř za miliardu.
To je vtip? Především na takové trati nemá přejezd co dělat, o tom snad ani nebylo sporu, a místo něj bude nadjezda, a vzhledem k prostorovým poměrům v místě holt nebude nejlevnější
Naproti tomu stavět pergolu místo haly a zdůvodňovat to tím že teče střechou mi sporné přijde, a za ty dvě mld by mohlo být třeba více nadjezdů a podchodů a přineslo by to dle mého názoru konkrétnější užitek než zbořit halu
V článku je napsáno, že vaše „nadjezda“ bude o 200 mil. levnější, než podjezda, pozor.
Nejraději nadjezdu s pergolem a bude to ideální řešení
Tak slušné a reprezentativní nádraží mi přijde opravdu o hodně užitečnější než kdejaký nadjezd. A o to víc když stojí pouze 4x tolik! Nejen ze nádraží používá asi tak stotisíckrát víc lidi nez těch par v autech, ale jde zároveň o vstup pro mnohé zahraniční turisty, kteří kvůli tomu třeba nemusí Prahu znovu navštívit-pokud se budou bát projít hlavakem
No, ale to srovnáváte stavbu naprosto potřebnou se stavbou která v tomto ohledu… řekněme vyvolává pochybnosti. Zcela určitě jsem pro to aby se řešil přejezd mnohem dřív než „okrasa“ hlaváku.
Neefektivita samosprávy v plné nahotě. Nejdřív je všem lidem něco jasné, ale jedna osoba to blokuje a vyžaduje skoro dva projekty. Takového času a peněz, co na tom všichni propálili… A polovina práce (na podjezdu) nakonec přišla vniveč. Výsledkem přitom není lepší výsledek, ba naopak – postaví se most, kvůli odkladu je dražší a lidé na přejezdu čekají o několik let déle. Proč tahle úřednická zvůle není nějak zpoplatněná? Vždyť i soudy se musí platit, tak proč nezpoplatnit tyhle rozklady? Ideálně z platu úředníka, protože jinak to nepomůže. Stát může elektronizovat státní správu, jak chce, ale jestli v něčem máme… Číst vice »
Co kdyby vyšlo, že podjezd je lepší a levnější?
Pak byste při neporovnání variant byl první co by křičel, že jsme nic nesrovnali a vybrali tu horší variantu..?
Škoda, že jste jim výsledky porovnáni nesdělil už dřív, určitě jste je znal už před zadáním projektu.
Protože nejsme v Rusku, kde všichni občané jsou ovce.
„Nejdřív je všem lidem něco jasné, ale jedna osoba to blokuje a vyžaduje skoro dva projekty.“ A tento svůj žvást máte podložený čím? Já jsem se v textu dočetl jen to, že „zastupitelstvo městské části Velká Chuchle se ale nebylo schopno dohodnout, zda chce podjezd, nebo nadjezd“, a že „Proti nadjezdu vystupovala dlouhodobě tehdejší starostka městské části Lenka Felix, která tlačila variantu s podjezdem“, ale že by výstavbu (kterékoli varianty) mimoúrovňového křížení blokovala pouhá jediná osoba (a všem ostatním lidem bylo „něco jasné“), o tom tam nikde není ani slovo – tak kde a jak jste k tomu svému demagogickému… Číst vice »
Proti stavebnímu povolení z 27.9.2023 se 6.11.2023 odvolaly 4 fyzické osoby. Předpokládám tedy, že jejich odvolání byla zamítnuta, pokud je již vyhlášena soutěž na zhotovitele nadjezdu. Pro mě příjemné překvapení.
Hlavně podjezd v zátopové oblasti je totální debilita. Ale někteří nimby občané nechtěli hluk.Takže po 10 letech se staví to co se navrhovalo.
Hm, o hluku se domnívám rozhodují jiné věci než to že je nějakých 15m pod zemí, a řekněme dalších 50m v zářezu… na nadjezdu zřídit průhledné protihlukovky a bude to +- stejné. Leda tade pokud by to někdo bral tak že přejezd s téměř trvale staženými zavorami je to „optimální“ řešení pro něj… pro takový postoj ovšem nemám pochopení.
Jak to myslíte „polovina práce přišla vniveč“? Oni tam mezitím kopali podjezd a teď to museli zrušit??
Jako sorry ale že se při plánování zvažuje víc variant to je vcelku normální. Může to stát nějakek milion a pár měsíců navíc, so holt stanou horší věci…
Podjezd je krásný nápad, ale pak přijde jeden větší slejvák a bude plnej vody. Kam se bude odvádět dešťová voda? Do Vltavy? Nejsem místní, ale napadla mě otázka co mělo být níž dno podjezdu, nebo hladina Vltavy? Všechno má své pro a proti, při dešti je z podjezdu bazén a nadjezd v zimě promrzá, ale je levnější.
Odhaduji, že při normální hladině Vltavy by odvodnění podjezdu o výšce do 3,5 metru přirozenou cestou asi realizovatelné bylo (bude tam ostatně podchod, i když jistě mělčí), ale nadjezd je z tohoto pohledu určitě spolehlivější (a nebude ohrožen ani velkou vodou) – jen má zase jiné nevýhody, a těm, kdo tam bydlí možná už i skoro 90 roků (je to stará čtvrť), se nemusí líbit.
A hlavně ať to neohrozí místní vzácnou kobylku, to by Patrik nerozdýchal
Je tam obecně problém s podzemní vodou, jež samozřejmě pracuje podle toho, co se děje v nedaleké Vltavě. Řešitelné, ale draho. O věci rozhodly spíš přidružené aspekty, jako třeba velký rozsah přeložek sítí s dlouhodobou paralýzou silniční dopravy, PČR dala zamítavé stanovisko kvůli návazné křižovatce (rozhledové poměry vycházely hodně blbě). Další instance se vyjadřovaly buď neutrálně, a nebo tam nacházely důvodná fakta, proč z toho podjezd nevychází dobře. Že nadjezd vyjde levněji nebylo vzhledem k citlivé povaze místa bráno jako zásadní argument.
Tak možná se poučit v Nizozemí jak to dělají, tam mají podjezdy pod vodou často místo mostů…
malé rýpnutí: z jakého důvodu ten most nevede kolmo ke kolejím s pravoúhlými zatáčkami na obou koncích, jak se to dělá na cyklostezkách?
A – snížila by se rychlost průjezdu
B – za most do zatáčky dostane projektant mnohem víc peněz než za most rovný, jak mi vysvětlil kamarád stavař ;o)
To je hlavní důvod, proč jsou dopravní stavby u nás tak drahé viz dvojitý kruhový objezd při křížení R 35 s D11 u Plotiště před HK, navíc nebezpečný. V Německu se standardně dělá čtyřlístek-jednoduší, levnější.
A – ano, a na cyklostezkách to nevadí?
B – dtto 🙂
Protože bicykl není autobus MHD, například?
I autobus umí projet pravoúhlou zatáčku. Stejně jako kolo.
Ostatně i kolo může být klidně 12m dlouhé… wait, to by asi už muselo mít techničák že? Takže není…
Jestli se tu tupě pokoušíte přesvědčit okolí že kolo je stejné jako motorová vozidla tak to jste si teda vybral hodně extremistický boj!
A jak by jste napojil dvěma pruhy ulice (Radotínská, Dostihová a Mezichuchelská) okolo?
Zjevně nejste místní…
Ano, nejsem místní. Jen se podivuji nad tím, že zatímco cyklostezky projektují „kubističtí“ projektanti se spoustou nesmyslných a v drtivé většině zbytečných pravoúhlých zatáček i za cenu delší trasy (a více asfaltu), u jiných komunikací kupodivu není problém trasování udělat pozvolně a plynule. To je celé. Pouhé povzdechnutí. Omlouvám se za off-topic.
Ono to je tím, že cyklista ten menší poloměr (a na menší ploše) na rozdíl od aut (a hlavně autobusů) zvládne.
Normální… pokud to není nositel extrémních názorů.
Zkuste kouknout na video a sledovat, kolik je tam místa a taky výškové poměry, ten most nejen že nevede kolmo, ale překračuje trať až o ulici vedle. Silnice od Slivence je dost úzká a tohle je ta hlavní trasa pro obslužnost Chuchle, dá se říct, že pro větší vozidla jediná.
https://www.youtube.com/watch?v=r-40nMrIu04
Protože kolmo by jste nenajel směr centrum ale jen do Zbraslavi.
To jsou teda celkem luxusní starosti, když se někde nemůžou dohodnout jestli nadjezd nebo podjezd… obyčejně bývá problém „něco“ udělat.
ukázka žabomyších sporů a hájení partikulárních zájmů, neustoupíme, za žádnou cenu
Čemu se divíte: kdyby vám někdo chtěl před okna vašeho rodinného domu stavět rampu k nadjezdu, nejspíše byste asi také horoval za podjezd a ne nadjezd.
Rozhodují technické možnosti nosti a cena.
To ale NIMBYsté odmítají uznat..
Podjezd zde byl technicky také možný, jen dražší. Také nechcete před okny most s auty, předpokládám…
Jenom o ceně to nebylo (obří přeložky sítí, délka realizace s fatálním ovlivněním dopravy, podzemní voda, negativní stanovisko PČR, tuším, že i TSK a dalších).
Abych tam místo toho raději mohl mít „zákop“? Anebo proto aby se udělalo „prostě cokoliv jiného“? Anebo aby se co nejdýl nedělalo nic??
Je to hodně teoretická otázka, evidentně neexistuje důkaz pro mé tvrzení (ani sám sobě to nejsem schopen tvrdit na 100%) ale doufám že bych se zachoval rozumně…
Ale jestli oni třeba nechtěli nějakou protihodnotu? To se pak asi nepovedlo, jen promrhat peníze a čas navíc.
tak toto se diskutuje minimalne 25let!!!! Jedna generace kecu
Nechápu proč nešlo udělat chodník od přejezdu podél té zárubní zdi k podchodu na nástupiště. Teď když přijedete vlakem od Prahy tak velmi často podejdete koleje a pak čekáte na zavřeném přejezdu. Ušetřilo by se za druhý podchod i tohle nesmyslné dvojí přecházeni na sto metrech. Místa tam není uplně mnoho, ale nemusí mít každý chodník tři metry.
Tak na chodník tam místo asi opravdu není, to už spíš posunout tu zastávku pár set metrů ku Praze (když už tam nebude ten přejezd). Jenže to by se to muselo zase celý předělat…
Při těch nákladech by se v tom schovalo i překopání zárubní zdi.
Ale mohli udělat ten podchod pod přejezdem v předstihu, když se stavěla zastávka. I kdyby měl být zatím zakrytý.
Ten přejezd není možné zavřít dřív, než bude nadjezd, protože je to jediný průjezd z jedné části V. Chuchle do druhé. Bez zavření přejezdu tam nelze vybudovat podchod.
Kdyby to bylo možné, tak by se to tak asi udělalo, jenže ona by se tam ta nástpiště o dané délce zrovna nevešla vzhledem právě k tomu nadjezdu a i ulici Mezichuchelské. Navíc by se tam pak zcela určitě nevešly i kolejové spojky.
Jasně, on by byl problém v rámci stavby odkopnout a posunout o metr tu zeď nebo tam udělat galerii pro chodce.
Ale ono na železnici tak nějak jde o cestující až v poslední řadě. Radši jim tam děláme opičí dráhu.
A pak nadávejte na Černošice, že bojují za to, aby ta přestavba byla taky přívětivá pro lidi.
Černošice bojují za to, aby někdo pískal podle ega pár kokotů a všichni jezdili o 15 let déle na rozpadající se trati s báboblokem. Zatím se tento záměr daří výborně, je daleko i do územka, natož do stavby…
Škoda, že vizualizace horské dráhy ve verzi Mirek a Marek již nejdou najít na internetu.
Jaký tak asi mají vliv obce kolem trati na její údržbu a na náhradu zabezpečovacího zařízení, o které se mluví už od roku 1988?
Posuzovalo se, zkoumalo, ale nevycházelo to… :/
No tak jasně – už to tam dlouho nebylo rozkopaný.
Poděkujte bývalé starostce Lence Felix.
Ona možná především hájila zájmy těch voličů, kteří chtěli podjezd a ne nadjezd – tipuji, že těm, kdo bydlí v blízkém okolí, se ten nadjezd příliš nelíbí a preferovali by podjezd.
Nepoužitelný zatopený podjezd je výborná investice.
Voličům většinově bylo úplně jedno, co vznikne (aneb ať se to nechá posoudit odborníky a z toho nechť vzejde rozhodnutí), hlavně aby už konečně něco bylo a přestalo se s hádkami a žabomyšími spory.
A jestli někoho hájila, tak to opravdu nebyli voliči, ale byl tam docela zajímavý střet zájmů skrze jiného politicky exponovaného kolegu. Bývala starostka nakonec dojela na aroganci.
Na druhou stranu pro bezprostředně dotčené nic záviděníhodného. Nepočítáme-li vzdálené nimbysty a účelové spolky, takových bylo cca deset (vs. veřejný zájem pro 1500 obyvatel).
To není chyba starostky, ale chyba systému. Snažíme se vyhovět všem, což z principu nejde, a nakonec to stejně uděláme jak bylo navrženo od začátku. Ale je tam ta iluze demokracie…
Ne, je to chyba systému. Na tom, že chci podjezd si postavíte i politickou kariéru v Chuchli.
Ale politika založená na blbosti prostě svoje ovoce nenese. Srovnejte s Okamurou, který chtěl/chce(?) odvolatelnost politiků, ale reálně je to blbost. Ale lidi mu na to skáčou.
A když to nerozkopou, tak si budete stěžovat, že stojíte dlouho na přejezdu
No to jste ale postavil a sfouknul krásnýho slaměnýho panáka…
Nicméně má pravdu. Ať se udělá cokoliv, vždycky se najde nějaký kverulant, který by to udělal jinak, takže je to špatně.
Jaká je tedy podle vás další varianta? Přejezd tam teda asi nechat nechcete, stavět je podle vás také špatně – tak co navrhujete?
No teď už žádná. Samozřejmě je potřeba ten nadjezd udělat. Chuchle měla dostat na výběr nadjezd nebo podjezd s tím, že když se do určitého termínu nedohodnou, tak prostě bude nadjezd a nazdar.
Chuchle měla dostat na výběr, že do určitého termínu bude přejezd zrušen a je jen jejich problém, co tam bude nebo nebude místo toho (když se rozhodnou zavčas, bude kudy jezdit.).
Obyvatelům vlastní Chuchle by v nouzi stačil i pouhý podchod pro pěší, ale ta silnice má význam i pro „Nechucheláky“, takže nechat tak zásadní rozhodnutí (= zda tam vůbec něco zůstane) jen a jen na Chuchelských by nebylo rozumné.
Správa železnic měla dostat ultimátum, že buď se s Chuchlí nějak dohodne, nebo tam ta železnice bude zrušena a ať si ji vlastník vede někudy, kde se dokáže domluvit.
Ne že bych se chtěl nabobů z Chuchle nějak zastávat, ale oni se pak taky můžou přijít SŽ mstít nějak jinak…
Ale Chuchle na výběr dostala. Zbytek není v českém právním řádu realizovatelný.
Akorát z dopravního hlediska je podjezd blbě (voda, omezující podjezdná výška, celkové ztracené metry nahoru a dolu, možná i bezpečnost v tunýlku a ve finále i potvrzená větší cena), jen někteří to nemohli pochopit.
A některým to vadí vedle oken. A to je celý problém.
Ale to mě připadá něco ve stylu „postavili si hospodu na Mýtince, ale chodili mu tam lidi“. Koupili si barák vedle silnice a jezdí tam auta.
Stavební povolení.
Jsem zvědav, zda to odpůrci poženou až k ústavnímu soudu.
Nadjezd 2024-2026