Spor o hákovnice. SŽ je slíbila nasazovat výjimečně, na koridoru zůstanou měsíce

Stanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&TintěraStanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&Tintěra

Správa železnic hákovnici v Roudnici vysvětluje specifickou situací s výškou.

Odebírat
Upozornit na
guest
145 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Toman

Ta stahovačka je tam už dlouho a dàvá se na ni rozkaz. Takže je to vina strojvedoucího. Můžeme o tom polemizovat, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat.

Practicus

ignorování rozkazů a návěstidel je problém strojvedoucích, ne správce infrastruktury – strojvedoucí, kterej si rozkaz nepřečte a jen ho podepíše, aniž by věděl, co podepsal, nemá na mašině co dělat – a klidně použijte i zvýrazňovače, abyste v tom balastu si zvýraznili věci, který jsou podstatný, úředníka, kterej bude mektat cosi o tom, že je to úřední dokument, a že se do toho nesmí čmárat, pošlete doprdele – Vy zodpovídáte za vlak, náklad, lidi……. ne ta úřednická nula

Petr Šimral

Strojvedoucí řádně ví, co má dělat, vypne hlavní vypínač a tvrdí, že stáhl i sběrač a viděl na displeji i úpadek napětí na 0 V.
Na kameře zůstává sběrač na troleji a naráží na překážku na troleji (hákovnice to rozhodně není, ta vypadá jinak)

Co s tím?

Ahojj

O tom rozhodne DI.

Bram

Jenže trolej mezitím spadla a spadne ještě mnohokrát, než DI vypracuje závěrečnou zprávu z první MU.

SpitiPater

Co s tím? Je potřeba hlavně stáhnout sběrač. Vy jistě víte, jestli na 193 lze dokázat (ne)obsloužení ovládacího prvku sběrače.

Kolejový doktor

Je-li potřeba zajebat koridor, dáme tam hákovnici pro humor.

Také strojvedoucí

Takhle, pokud je každý zpraven, navíc ještě vždycky před stahovačkou výpravčí volají, přesto tam k těmto událostem dochází, nepomohlo by jednoduché řešení, kdyby návěstidlo „stáhni sběrač“ bylo umístěno ve větším předstihu. Třeba o 20 m každým směrem? Můžete sice namítnout, že strojvedoucí nemají stahovat sběrač na poslední chvíli, ale pořád ta psychologická hranice, neprojet návěstidlo se zvednutým sběračem by podle mě vedlo k tomu, že strojvedoucí to prostě stáhne ještě před návěstidlem a i kdyby na poslední chvíli, stihl by určitě sjet včas dolů.

Petr Šimral

Ale ta návěst je minimálně ve směru od Hrobců je umístěna dostatečně v předstihu.

Mirek

…a navíc od Hrobců nivelita tratě mírně klesá.

Martin Toman

Ano. Výpravčí tam i volají, jestli na to mám rozkaz. Je to i dobře označené. V tomto případě není o čem debatovat.

Sériový jezdec

„izolované úseky prodloužily přes celé zhlaví a reálně by u rozjíždějících vlaků hrozilo jejich uváznutí “

já nevím, ale není lepší uváznout, než každou chvíli servat dráty a smeták a zablokovat obě koleje?

Martin Lér

Správa železnic hákovnici v Roudnici vysvětluje špecifickou situáciou v tom baráku na nábřeží.

Gwann

Myslite snad v Dlazdene

SYN

Nebylo by nakonec nejjednodušší ten kousek pod mostem nahradit vodič nějakým kvalitním izolantem? Když to má být na rok…

Jmeno

Jaký materiál navrhujete? Šňůru na prádlo, jak už zde zaznělo?

Jmeno

Konkrétní návrhy žádné, pouze mínusy. Co jiného taky čekat, že?

Prostě šotoušský svět je mimo realitu.

Sběrače

„Izolované úseky by zkrátily rozjezdovou dráhu vlaků a zkomplikovaly by provoz,“ vysvětlila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.“
Tak dáme jediné možné řešení, hákovnice, ty totiž provoz vůbec nekomplikují 😁🤣.
Dopravci by měli vzít SŽ, sednout do MVTV, nebo jak se to dneska jmenuje, dojet na místo a začít urychleně řešit stávající průšvih.

David

Pořád stejná písnička, paragraf 1, nikdy se to tak nedělalo 🙁

David

#mynic

Tomáš Záruba

Když by se to díky druhým neutrálním polím prodloužilo (o kolik přesně sakra, pár metrů troleje a dělič z každé strany?), tak pak stačí vypínačka místo stahovačky a z hlediska rozjezdu by to bylo stejné, ne-li lepší.
Protože sjet z výkonu je před stahovačkou nutné daleko dříve (o dobu klesání sběrače), u vypínačky stačí pár metrů před cedulí.

Petr Šimral

Nezapominej Tomasi, ze sberace byvaji na loko dva.

Tomáš Záruba

Při námraze na troleji je možná jízda vedoucího vozidla závislé trakce se dvěma zdviženými
sběrači do rychlosti 50 km/h. Jízda vozidel závislé trakce:
a) přes výhybky,
b) přes neutrální pole kryté návěstmi Vypněte proud a Vypněte trakční odběr
je však možná pouze s jedním zdviženým sběračem.

Petr Šimral

To je stejna odpoved jakoze strojvedouci ve stahovacce musi mit stazene sberace. Tem delnikum na moste to ale moc nepomuze…

Tomáš Záruba

Stejně tak bys mohl řešit, co když se zapomene na Op… Taky kdo dneska probůh jezdí (pomíjím předtápění) na dva sběrače? To mělo smysl v době, kdy se měl rozjet těžký náklad s loko, která si ještě při nulové rychlosti začala skokem brát 400 A nebo více.

Ale i kdyby, tak holt ten ochranný neutrál délky 20 m. Stažení sběrače se rozhodně děje na vzdálenost delší. Ergo, vypínačka byť delší než stahovačka je pro rozjezd menší zlo (a při průjezdu není nikomu nijak nebezpečná už vůbec).

Sběrače

Takže přidána izolace na vše kromě trolejového drátu a ze spodku mostu ochranné desky z izolačního materiálu by jim pomohli a všichni by byli spokojení, samozřejmě až na pár dnů, kdy by se dělalo přímo v inkriminovaném místě mostu, to by se izolační (elektricky) desky sundaly, ale bylo by to minimum času z pohledu celé rekonstrukce mostu.

Zdendik

Pár metrů sotva – musí se počítat, že vozidlo má zvednuté oba sběrače.
Osobně si ale myslím, že mít zaparkovanou, v pohotovosti posunovací lokomotivu a pořádně dlouhé neutrální pole je levnější, než opakované opravy TV. Nemluvě o ceně sběrače (fungl nový na výstavě infocena 250000) a pravděpodobné odtažení vozidla do depa kvůli revizi zařízení na střeše.

Tomáš Záruba

Nemusí se s tím počítat. Ale i kdyby se počítalo, tak mezi sběrači jedné loko je tak 10-15 metrů. To nehraje roli.

Practicus

250k? to přidejte – díky inflaci je to 750k-1M

Ahojj

Siemens si pár roků dozadu bral 1,5 mega za sběrač.

Practicus

podle normy se má sběrač odlepit od troleje do 3 vteřin od zadání povelu na stažení sběrače – to, že se moderní lokomotivy pak nahazují i 2 minuty, je problém výrobce lokomotiv

Dart Nihilus

Ono nevozit na mašině děti, milenky, psa… (jsem synem strojvedoucího ČD Cargo – vím, znám) A věnovat se tomu, co mám, nevysílat po YouTube, tik tok… Čumět tam, kam mám, je prostě problém

Jmeno

Jste zjevně uhodil hřebíček na hlavičku. Šotoušové, co to buď sami dělají, nebo na to alespoň koukají, už mínusují.

Jmeno

Aktuálně strojvedoucí úseky projíždějí se staženým svěračem…

Robert

tedy projet úsek se staženou trolejí.

Pobavilo, autore 😀

Jmeno

Tak lepší než se staženými gatěmi…

Tomáš Záruba

No ono se to možná jednoho dne i stane. 🙁

Kamil

Nestáhneš sběrač, hákovnice, stažená trolej.

Sběrače

„Řešení Správa železnic projednala s Českými drahami. „Výpravčí sousedních stanic ověřují u strojvedoucího každého vlaku, že byl o opatření v Roudnici zpraven,“ dodala.“ V rozporu s předpisem, otravují i 25km před samotnou stanicí. Nikde pro to není v předpisech opora, kde po se striktně říkalo, že se toto má zjišťovat u strojvedoucího, osobně jim říkám, ať si to ověří ve stanici, kde byl vlak zpraven. Stejná trať, celou dobu demontáže mostu, kromě výluky provozu, most v Mojžíři, provoz bez stahovaček, na nebezpečná místa trolejového vedení kromě trolejového drátu natažená izolace, taky snížená výška trolejového drátu…takže to jde, když se chce…… Číst vice »

Qěcy

V tomto místě opravdu nelze použít dřevěný tunel (či nějakou konstrukci) nahoře krytý izolačními deskami a trolej nechat pod napětím? Fakt to nejde?

Případně kvůli nedostatku místa nad trolejí tu trolej navíc ještě více snížit a dodatečně upevnit?

Jmeno

To máte pilu, prkna, hřebíky,…

Stavba by se prodloužila nejmíň o rok.

LaS

Jen o rok? To máte stavební povolení, EIA a co ekologické organizace?

Brzda dopravy

Tak kumulativní náklady na odstranění následků všech „zásahů“ hákovnic od doby co se nasazují, bezpochyby dosáhly cenové úrovně prosté elektrifikace nějaké vedlejší tratě, třeba do Zlína…
Ale aspoň víme proč to nejde. Kdyby nejezdily vlaky, tak by se netrhaly sběrače, nebyly by ošoupaný koleje a pošlapaný peróny…

LaS

A kolik to asi tak stojí, takováto MÚ? Pokolikáté od revoluce už toto je? Nezaplatilo by to už v součtu alespoň zčásti prostou elektrizaci či pár spojek lokálek, coby objízdné trasy koridoru? Já myslím, že je pořád lepší jet pomaleji, než stát v poli. Kdyby byla nějaká taková cesta, pak by mohla být oprava rychlejší, pokud by se provoz jednoduše vedl jinudy. Vrt je holub na báni, teď je tu leda ten opelichaný polozdechlý vrabec.

Frantisek

Lidi co to chytlo ve vlaku a pak někde trčeli v 30+ bez klima už do vlaku jen tak nepůjdou… zvlášť když se tomu dalo předejít.

Jmeno

Co teprve, když vás chytne ve vlaku sračka!

Practicus

ve vlaku s nefunkčními záchody, protože není stlačený vzduch, je to problém

Air Traveller

proc by nesli?

kdyz lidi konci v kolonach, tak se taky do aut vrati.

nastesti vetsina lidi nejsou hysterky.

watslaw

V kolonach autu nepřestane fungovat klimatizace. A i při hodně velkých kolonách nebývá zdržení takové, jako při mimořádné události na síti spržel.

Lukáš F.

Já mám takové podezření, byť pro něj nemám žádné důkazy, že SŽ to nestojí nic a vyžerou si to dopravci. Vysvětlovalo by to, proč má SŽ úplně v **** na lehátku, že jim kvůli hákovnici zas a znova celý den stojí koridor.

Lukáš

Přesně tak. Například mezi Smíchovem a Berounem je alternativou nafta přes Rudnou. Mezi Ejpovicemi a Plzní – Doubravkou byla část Chrást u Plzně až Plzeň – Doubravka zbourána.ohla tam být jedna kolej pro případ MU

Aaabbb

Problém je, že Správa železnic počítá jen svou škodu, nikoliv škodu dopravců a škody celospolečenské.

LaS

Proč správa železnic? Toto už je v gesci ministerstva dopravy. V okamžiku, kdy jsou přiděleny státní peníze, je zároveň stanoven i kontrolní orgán. Pak je potřeba se ptát, jak své povinnosti vykonává.

Miloslav

SŽ – největší škůdce železnice

Pepa

SZ si výmluvu, proč to nejde, vždy najde, na to jsem tam experti všichni. Kde není vůle, není cesta…

Pezos

Jeden jejich omlouvač už v diskuzi řádí.

Jezo

Cisto teoreticky, keby miesto hakovnice tam bolo nieco co vypne napajanie predchadzajuceho useku?

Jack

Velkým problémem může být dynamika, tzn., zdali se vlak je schopný rozjet v tom místě, kde je neutrální pole oddělené buď fyzickým děličem nebo sjízdnou tyčí. Tohle je úkol pro dopravního technologa, který spočítá na daném úseku rychlost vlaku ve vztahu k neutrálnímu poli, sklonovým poměrům a vlastnostem vlaku (jaký typ lokomotivy, jednotky to je, jaký je jízdní odpor, atd.).

Nesmí se totiž stát, že neutrální pole je příliš blízko místu zastavení (hlavní návěstidlo, nástupiště apod.). V takovém případě dojde k uvíznutí vlaku.

Tento výpočet se vyžaduje při každé stavbě.

Mirek

Od začátku rekonstrukce platí pro všechny vlaky osobní dopravy, zastavující v Roudnici n. L. opatření = (návěstidla=cedule u kolejí-upozornění pro cestující na odjezdové tabuli):
Ve směru od Hněvic tyto vlaky zastavují na konci nezastřešených nástupišť – t.j. ještě před přístřešky.

Některá/é souprava/y R20 má i 8 vozů.
Aby bylo možné vždy dodržet výstup cestujících z vozů 1. třídy + BDs – jsou všechny soupravy R20 od začátku rekonstrukce – do odvolání – řazeny obráceně = otočeny o 180°.

Jmeno

Vůz otočený o 180°, v tom se musí blbě sedět. Když se takto otočí i lokomotiva, nebude potřeba hákovnice, neboť koly na trojej nedosáhne.

Sběrače

Jo, a osazenstvo si dokonce myslelo, že cedule, místo zastavení platí i pro vlaky soupravové, ale ouha, neplatí, a to ani v případě, že po zastavení pokračují jako vlak s přepravou cestujících…
Jako recept, jak s tím hnout, vidím některý den nechat cvičně tam pod tou stahovačku uváznut tak 20 vlaků 😁😁, ale ono to jde projet ikdyž se jede tak 15km/hod. Podzim v Roudnici ukáže, rozjezd, prokluz, a buď zastavit před a vracet se, nebo nechat dojet pod a veget…

Leinad

V 15km/h to de projet? Tak co je za problém 😀

Petr Šimral

Problem je v tom, ze clovek je tvor chybujici…

Jmeno

Zakázat lidi!

Practicus

co? 15km/h? – to je naprostá pohoda – takový Brno-Kr.Pole – jízda se staženým sběračem, max. 40 km/h, křížem, a do kopce – s rychlíkem v pohodě (mašina v předu) ale ibalgin se smetákem vzadu? – 8km/h

mil

Řekl bych, že pro SZ platí „tam kde se nechce, je to horši než kdyz to nejde“, aneb slibem nezarmoutíš….

captain.jtc

Takže z výše uvedeného vyplývá, že naše Dobrá Správa železnic vlastně porušuje jak D1 tak evropské TDI a to dlouhodobě. Ale Svoboda to zase přežije. Ovšem udělat to některý z Dopravců, to by byla mela!

Pepa

Teď SZ brečí, že to jinak nejde, ale když by tam bylo neutrální pole a SZ by zaplatila lokomotivu pro případ uváznuti vlaku, nic by se jim nestalo, chudáčkům….

Jiří Melich

Josef, tu mašinu by určitě neplatila SŽ, ale investor omezení, kterým je Ústecký kraj.

Smutný jsi

Tak určitě. A co s tím má SŽ? Tyto věci platí ten, kvůli, kterému jsou stavební práce. Takže investor.

Jakub P

SZ s tim ma to, ze nechala investora „usetrit“ na zdanlive levnym reseni, ktery se dle ocekavani ukazalo jako extremne drahy pro vsechny kolem…

Smutný jsi

Naivní představa. Házet klacky pod nohy SŽ nemůže.

Hans N.

ale zcela jistě může požadovat, aby investor vyřešení situace zaplatil. ČEPS si taky neplatí stěhování stožárů kvůli dálnici.

Jakub P

Nejde o hazeni klacku, jde o to najit skutecny reseni a to v soucinnosti s investorem stavby nasadit a nepristoupit na pseudoreseni hakovnici, ktery ocividne nefunguje, kdyz je co tyden trolej dole…

Petr

Nahradit dělič nevodivou částí troleje, které by nevadilo případné nestažení sběrače a je po problému. Nevím, ale určitě nějaký materiál exisuje.

Smutný jsi

Určitě, plastová trubka 😀

jackbrno

Nevodivá trolej je asi jako bůček bez tuku 😀

Smutný jsi

No fujky 🙂

moot

no právě, že by to vadilo těm, co pracují na té stavbě…

vbb

Těm by to nevadilo, ti se jen bojí, aby se nedotkli 3 kV. A ty by tam v případě nevodivé troleje nebyly.

moot

jakože by byla celá trolej pod stavbou nevodivá?
Já si pod nápadem Petra představil sjízdnou izolovanou tyč, která tedy existuje, ale neřeší problém že to někdo projede se zvednutým sběračem a překlene ji

vbb

No dyť je to totéž: namísto měděného trolejového drátu a Cu nebo Bz nosného lana se na těch jánevím 30 – 50 m dá plastová tyč a „šňůra na prádlo“, aby to drželo mechanicky, a elektricky se to obejde obcházecím vedením. Mašina jen vypne proud, sběrač může nechat nahoře.

Jmeno

A já myslel, že se ocelová nosná lana používají kvůli jejich pevnosti, a ona by stačila „šňůra na prádlo“.

A nebudou pak fírové zapomínat vypínat proud?

SYN

Dneska už jsou materiály jako uhlíková vlákna třeba i s nějakým keramickým potahem… kevlar atd… jako jistě, úplně levné to nebude, ale těch pár metrů… a bylo by to opakovatelně použitelné.

Jmeno

Jo, ať SŽ napíše do NASA!

Jmeno

Uhlík není úplně dobrý izolant.

SYN

Tak muselo by se to případně prodloužit tak aby ani kdyby na to vjel se dvěma zvednutými sběrači oběma pod napětím aby nemohl nikoho ohrozit… mi to vychází tak na 15m na každou stranu od kraje mostu… nějakých 40m celkem?

Sběrače

A nestačilo by izolované nosné lano a další propoje? Přeci se vám sběrač s trolejovým drátem nedotkne mostu, když nad ním je ještě nosné lano, apropo úplně stejně, jako to bylo v Mojžíři?

ondra

vždycky vlivem indukčností vytáhnete oblouk a snížit odběr mašiny úplně na nulu u těch moderních ,ale ani například 363,5 za jízdy prostě nelze.

vbb

Stáhnout odběr úplně na nulu dopředu nemusíte, stačí vypnout trakci a příp. topení, těch pár ampér třeba Unipulsu nevadí.

Jakub P

Jine reseni drazsi nez kazdy tyden nove dratovani, zastavenej provoz na koridoru na pul dne a totalni zniceni povesti zeleznice u casti cestujicich? To si Sprzel mysli, ze po nich chtej to jiny reseni ze zlata a drahokamu?

Bram

Řešení by tu nejspíš bylo, jen by se na tom muselo domluvit především s dopravcem ČD, který provozuje linku R20 Praha – Děčín, na kterou by se musely nasadit řídící vozy tak, aby ve směru do Děčína jel vždy vlak řídícím vozem vpřed, tedy aby šly dosadit další děliče, mohly zmizet hákovnice, neb by se prodloužil beznapěťový úsek a zároveň aby se vlak linky R20 byl schopen z Roudnice rozjet. Ostatní by do žst. Roudnice mohlo vjet jen tehdy, pokud by byl zaručen průjezd přes stanici. A osobní vlaky Praha – Ústí by musely zastavovat na konci nástupiště u hněvického… Číst vice »

Zbyněk

Na R20 nikdy řídící vozy nejezdili. pokud nepočítám, že kdysi o víkendech pomáhaly Elefanty.

Bram

Ale po technické stránce nic nebrání, aby řídící vozy na R20 jezdily. Nebo zase platí drážní paragraf: Nikdy se to tak nedělalo?!?

Mirek

Technicky to možné – teoreticky je.

ALE!!! Oběh souprav na R20 není zrovna jednoduchý!!!

A také:
Na začátku i konci dopravního dne pravidelně zastavují v Roudnici n. L. i Krušnohory = loko + Interjety…

Smutný jsi

To máš těžký. Někteří šotouši si myslí, že hrají transport tycoon. Takoví jsou nejlepší.

Bram

Vypadá to, že dle úrovně svých příspěvků jsi akorát těžký šotouš.

Bram

U toho prvního Krušnohoru z Prahy (pouze tento směr) by se zastavování v Roudnici samozřejmě zrušilo a z Roudnice ve směru Ústí nad Labem by to řešila kombinace linky U4 a přestup na Krušnohor v Lovosicích. Ve směru od Prahy by to řešil ten samý vlak linky U4 a jinak následující vlak linky R20, který jede o půl hodiny později. Nic dramatického by se tedy nedělo.

Oběh souprav R20 řešit nebudu, tam by každá souprava musela mít řídící vůz, přes to by nejel obrazně řečeno vlak.

vbb

A co třeba 714 nebo 743.2, aby to od peronu vystrkala až za stavbu?

Petr Frýdlant

Kravina, tohle by vám technolog hodil na hlavu. Náklady by tam neprojely. Už konečně pochopte že to je o strojvedoucích, kolik těch vlaků tam za den projede? A kolik bylo celkem události? Znaky jsou jasné a čitelné na dálku, rozkaz taky mají. Je tam záznamové zařízení, kde je ve všech případech kdy došlo k poškození sběrače a trakčního vedení. Bohužel šlo to za strojvedoucím. Jen v jednom případě byla uznána chyba hnacího vozidla, kdy sběrač měl závadu a šel pomaličku dolů. Proto je tam kamera aby bylo jasne vidět kdo dělá chyby.

Jakub P

Až bude SŽ aspoň desetinu té energie, kterou dnes věnuje hledání viníků, zbavování se odpovědnosti a hledání důvodů, proč něco nejde věnovat hledání skutečných řešení, možná začne železnice v ČR fungovat…

Jan T.

Cílem ale má být systémové opatření, které lidské chyby minimalizuje, jakožto i způsobené škody a zpozdění. Že si budete prstem ukazovat na neukázněné strojvedoucí moc nepomůže a počet nehod také evidentně nesníží.

Sběrače

Myslím že stále platí, že když jedete z řídícího vozu, tak musíte stejně mít dán pokyn ke stažení sběrače tak, aby byl dole v momentě, kdy čelo řídícího vozu míjí navést stáhni sběrač … Možná se pletu…

martin

Ano, plete se.

Sběrače

Máte pravdu, striktně to tak nařízeno není, ba naopak, článek SŽ D1 č. 375, bod (34). Nicméně když se netrefíme čelem lokomotivy, myslíte, že odhadem s délkou soupravy pět až osm vozů by nám to šlo lépe, co se týče uspešnosti . Logika toho článku je přesně podle logiky SŽ. Jo vy jste neodhadl, kde máte mašinu 😁. A takhle je to tu skoro se vším. Nicméně, mě vychovali stahovat, mít staženo čelem, i z ŘV, je to asi to jediné místo, kdy mám kontrolu, kde je sběrač a kde sedím já a vím bezpečně, že je od troleje. Cokoliv… Číst vice »

Lukáš

Sprave zeleznic jde o povest u cestujicich? Jakozto cestujici mam nejvetsi vyhrady prave ke Sprave zeleznic nikoli k dopravcum. Neustale vyluky oprav salamovou metodou, infrastruktura na houby (chybejici nastupiste ve stanicich, zatimco SZ opravi na nadrazi budovu, na nastupiste se kasle), atd.

Kubisek

#mynic #tooni

David

Také si nedokážu přestavit to řešit jinak než předpisem a přenesením odpovědnosti na fíry

Smutný jsi

Někdo nezmáčknul to červený tlačítko.

Jakub P

Kazdej tejden ho nekdo nezmackne. Coz znamena, ze je to systemovej problem a ten jde za spravcem infra, kterej povolil (a udelal) tak blby reseni.

Smutný jsi

Takže, když jsou dopravní nehody kamionů. Tak je to systémový problém. To je gól tohle. 😀

Bram

Ty jsi ovšem jen typický modrogum, který si myslí, že si z dráhy každý sedne na prdel. Nesedne, to vím i jako strojvedoucí velice dobře.

Bisik

Ne, na silnici je to chyba ba dokonce úmysl těch točvolantů, kterým je proto potřeba znovu zpřísnit bodový systém a zavést ještě drakoničtější pokuty. Na železnici je to samozřejmě chyba systému 🙂

Leinad

Když je na nějaké silniční křižovatce moc nehod, tak je tam něco blbě – třeba výhled, nastavení semaforů, umístění značek, šířky pruhů…

Jakub P

Jo, když jsou na nějakém místě/úseku často, bývá tam nějaký systémový problém

Smutný jsi

Stačí ten sběrač stáhnout. Mám to na rozkaze, dispečer ještě volá a upozorňuje na to. Co víc je třeba udělat? Ta stahovačka jde vidět na stovky metrů. Takže lidské pochybení. Stovky vlaků to zvládnou, sem tam někdo ne. Stejně jak na D1, stovky kamionů to zvládnou, sem tam se někdo vymamalasí a jsou kolony. Bohužel, problém není straně ŘSD. A když se nevyloučí kolej, tak to jinak nepůjde.

micat1

Jenomže cestujícím, kteří uváznou ve vlacích kvůli stržení troleje je úplně jedno, čí je to chyba. SŽ nemá řešit kdo za to může, ale jak tomu předejít. ŘSD nemá moc jak nehodám předejít, z principu toho, jak funguje silniční doprava. Ale zde nehodám předcházet pravděpodobně lze.

Pokud by se to stalo jednou, dá se říct, že to byla ojedinělá chyba strojvedoucího. Stává se to ale skoro každý týden, to už jde pak za SŽ.

Jakub P

Ono i to RSD ma povinnost ty silnice a dalnice stavet tak, aby nehody nepritahovaly.

Smutný jsi

ŘSD také staví a jsou tam zúžení, kde se stává nejvíc nehod 🙂

Zbyněk

Třeba I/13, kde mezi CV a Kláštercem na průchodu přes tři obce není nic, co by pomohlo chodcům překonat vozovku a dostat se k zastávce?
Tam to nehody přímo přitahuje. A to se jedná o novostavbu z osmdesátek.

Smutný jsi

Takže, když je nehoda na D1 v zúžení, kde se opravuje a lidé sedí v busu a čekají, tak je to problém ŘSD? Dobrý joke.

micat1

A to jsem právě přesně neřekl.

micat1

To by opravdu dobrý joke byl, kdybych něco takového opravdu řekl…

Mig

Jako pracující v tom úseku zase nechci řešit že mě ohrozí blbec co nestahne sběrač chci přijít domů z práce k rodině tečka.

Jakub P

Nikdo po vas nechce, abyste se nechali ohrozit. Chcem po vas, abyste pouzili takovy zabezpeceni pracoviste, ktery bude fungovat a zajisti vam bezpecnost a zaroven kazdej tejden nezpusobi tohle…

Martin V

… cestujícím je samozřejmě jedno, pokud uváznou uváznou ve vlaku, čí je to chyba. Cestující v podstatě musí počítat s možným zpožděním či komplikacemi. Pokud třeba někam letíte, také jste na letišti dlouho před odletem a letadla mnohdy jsou opožděna. A cestujícímu je jedno, z jakého důvodu. S možnými komplikacemi počítáte. Je možné, že se dá zvolit jiné technické řešení a předejít tak možným nehodám. Hákovnice nejsou zakázány, proto byly asi jako nejjednoduší řešení zvoleny. Nicméně – pokud skoro každý týden dojde nepozorností strojvedoucích ke stržení troleje, tak co konkrétně porušuje Správa železnic ??? Je opravdu velký problém si pro… Číst vice »

micat1

Projetí návěsti zakazující jízdu jsou častá, nicméně se dějí na celé síti rovnoměrně a to skutečně značí chybu strojvedoucího. Když ale např. před nějakou dobou docházelo často k projetí návěstidla v jedné konkrétní stanici (Poříčany), taky se řešilo proč. Tuším, že SŽ byla nakonec donucena provést nápravná opatření, protože se přišlo na to, že bylo obtížné přiřadit návěstidlo ke konkrétní koleji, návěstidla totiž nebyla osazena přesně nad středem koleje. Zkrátka se jednalo o systematickou chybu, která byla odhalena a vyřešena (nyní asi hlavně pomocí ETCS). Pokud by na nějakém letišti docházelo ke zpožděním násobně častěji než jinde, také by se… Číst vice »

jackbrno

Tak zrovna při vjezdu do stanice fíra určitě nemá na práci nic jiného, než ještě hlídat hákovnici… Tohle prostě je debilní řešení a že to je špatně, dokazuje počet těch případů. Prostě to už překračuje kapacitu věcí, na co musí fíra hlídat a holt jsou důležitější věci dole, než v drátech. A že dispečer upozorní několik minut předem, to je k ničemu. Řešením by byly nějaké výrazné blikače přímo u té stahovačky. Fascinuje mě, že tu destruktivní zhovadilost dokáže pořád někdo obhajovat. Tohle má být až naprosto krajní řešení a měl by na něj fíra být extra speciálně upozorněn něčím,… Číst vice »

Smutný jsi

Ne nejsou. Jako fíra nákladů koukám na trať a teď to shodil nexák. Problém je nestáhnutý sběrač, tím to končí. 🙂

Bram

Tím končí na dlouhé hodiny drážní provoz v postiženém úseku. Ale chápu, že modrogumy to absolutně nezajímá. Typický přístup z doby ČSD…

Practicus

strojvedoucí, který není schopný sjet z výkonu a otočit čudlem, aby stáhnul sběrač, není strojvedoucí – to je jako řidič, co při odbočování neumí zapnout blinkry – oba dva za tím řízením nemají co dělat

Bram

Tady to ale vůbec není o schopnosti/neschopnosti stáhnout sběrač, ale naopak v případě Practicuse o neschopnost pochopit, že chyby se stávají, ač by neměly. A opravdu jim není třeba chodit použitým technickým řešením (hákovnice) vstříc. Protože naprostá většina strojvedoucích v naprosté většině situací zafunguje tak, jak má, ale přesto se sem tam stane chyba…

Tomáš Vostřel

Vy jste strojvůdce?

L.

Lidský faktor je chybující, zejména když něco závisí na pozornosti, rozptýlení se prostě občas dějí. Své o tom vědí v letectví – pilot prochází checklist, někdo ho zrovna vyruší a on pak pokračuje dál o položku dál než byl. S tím se prostě musí počítat. Je to vytížené místo, takže i když bude lidský faktor chybovat v 0.1% případů, tak to stejně znamená problém co týden / dva (třeba, čísla si teď cucám z prstu). Když ta situace budetrvat dva dny, tak je to přijatelné riziko. Pokud to tak má být měsíce, tak by bylo záhodno investovat do lepšího řešení,… Číst vice »

Fíra šukafonu

To „sem tam někdo“ vydalo podle údajů DI za 10 let (2012 – 2022) na skoro 20 (!!!) dní přerušeného provozu. A to se vyplatí!

Tomáš Vostřel

Uvedu-li tuto vaši železnou logiku do důsledku, pak nikde na železnici není třeba instalovat žádné zabezpečovací zařízení. Jen stačí, aby provozní zaměstnanci dodržovali předpis a nedělali chyby.

Jenže člověk je od přírody tvor chybující.

Možná by pomohlo, kdybychom přestali „zachraňovat dráhu“ a nechali vám v těch vašich stahovačkách uváznout tak každý druhý vlak.

Practicus

přesně tohle se dělo v Brně – Kr.Poli, když rozkopali sudou skupinu kolejí – stahovačka z 1SK do 2TK směr Kuřim je dokopce a příliš dlouhá na to, aby se dala projet 40km/h – výpravčí řvali, však jeď 50, ta vexla to zvládne, ta je na víc (na návěstidle 40 a volno) – víte kolik vlaků tam uvázlo? (osobní, nákladní, zastavený provoz pro vyproštění a nikde žádný článek, prostě ticho po pěšině, protože u nás nejsou strojvedoucí takoví magoři, aby ty předpisy porušovali – zavedlo se opatření, že vlaky odjíždějící z Kr.Pole směrem na Kuřim jedou po liché kolejí a… Číst vice »

Sběrače

Tak za prvé, na rozkaze to opravdu je. Za druhé nevolá dispečer, ale výpravčí stanice Hrobce a Hněvice, když ten kdo by měl volat je výpravčí stanice Roudnice, protože je to on, kdo se má přesvědčit, zda je vlak zpraven o stahovačce v jeho obvodu, stanici. Proto volání výpravčích z Hrobců a Hněvic je otravné a v rozporu s předpisem samotné SŽ. Nadto je tam uvedeno, že si musí ověřit zpravení, nikoliv že má volat strojvedoucímu, ať si zavolá tam, kde rozkaz vydali. V současné době volají uvedení výpravčí v naprosto nevhodnou dobu, jako vy nevěděli, kdy vlak jede, takže… Číst vice »

Wondon

Ty oranzovy tam byly, ale museli se vymenit, podekujte FS zvlaste pak panu Votroubkovi

martin

Za Ústím mi volal dispečer, jestli mám stahovačka v Roudnici. Rozkaz jsem měl z Děčína, měl dvě strany, než jsem našel v rozkaze text, je-li to to, na co se ptá dispečer, nabral jsem na přejezdu dvoukolák (naštěstí bez obsluhy). Kdo za to může?

Jan Borský

Autor do plete pojmy, když místo o jízdě se staženým sběračem, píše o jízdě se staženou trolejí.

Bram

Ale tak občas se stane, že se nestáhne sběrač, ale stáhne se trolej 😁😁😁.

vbb

No a teď by mohl psát o jízdě se staženým svěračem 🙂 🙂 🙂

Pepik

Asi na železnici nepoužívají TPM metodiku. Pak je jistě nějáké napravné opatření napadlo

Smutný jsi

Vyloučit kolej. Až bude plná dopravní kapacita, tak tam dát autobusy v pojízdném skleníku ve 35°C. A je to vyřešené.