Spor o bourání kladenského nádraží. Primátor novou budovu hájí, k petici přibyl návrh na ochranu
Nová nádražní budova Kladno, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Petici na zachování podepsalo zhruba tisíc lidí, město má 70 tisíc obyvatel.
V Česku existuje tzv. zastupitelská demokracie i co se týče měst. Tedy ne petiční demokracie. Prostě rozhoduje většina.
Kladno potřebuje podle mne novou nádražní budovu. Nemohu přijít na žádný racionální důvod, proč to někomu vadí.
A pak existuje občanská společnost. To že někoho zvolim, neznamená že až do dalších voleb nejde do ničeho mluvit. A jsou tu i další důvody:
1) likvidace všech kladenských nádražích (Dubí, Ostrovec a nyní i hlavní nádraží)
2) špatný stav základů s ohledem na podzemní vody, zní trochu pofiderně, ale budiž.
3) nová budova dana z ruky bez jakékoli architektonické soutěže (stejně jako nakonec dopadlo Kladno město)
Do seznamu likvidovaných nádraží jste zapomněl dodat památkově chráněnou budovu nádraží Staré Kladno (ano bylo památkově chráněno a přesto zbořeno).
Nádraží Kladno-Prádlo nepočítám
Kdyby současná historická budova zůstala tak jak je, nestalo by se nic. Po dvou modernizacích interiéru vůbec není špatná. Stačilo by mírně pozměnit vnitřní dispozici a vyřešit patro. Ona totiž ta rekonstrukce měla spočívat ve vykuchání všech vnitřních příček a stropů a do toho se jaksi SŽ nechce. Pro současné technologie je zachování budovy hračka. Dobrý architekt, by dokázal zkomponovat nové se starým tak, jako se to povedlo třeba v Ostravě Svinově. Jen tak mimochodem proč se taky nebourá „hnusné“ nádraží v Žatci či Františkových Lázních. Proč v Praze Bubnech na počátku trasy bude pěkné nové nádraží a v Kladně… Číst vice »
Srovnávat kladenské nádraží sloužící jako zastávka pro příměsto jezdící co 15 minut se svinovským nádražím, kde zastavují mezinárodní rychlíky? Jako společného mají jen to, že jsou to železniční stanice. Ve Svinově možná někdo čeká třeba hodinu (stalo se mi to před týdnem), kdo by na Kladně po dobudování dvojkolejky do Prahy čekal hodinu?
Kdo by šel na nádraží, odkud mu každých 15 nebo 30 minut pojede vlak v nejvýznamějším směru (do Prahy), do restaurace? Cestující přijde 2 – 10 minut před odjezdem, nasedne do vlaku a pojede.
A jaké jiné funkce může mít ta historická budova?
Přesně tak. Svinov je mezinárodní nádraží, tam projíždějící vlaky mohou mít např. velká zpoždění, pak cestující využije to zázemí. Nejde tedy o velikost města, ale o to, jakou funkci to nádraží má. Ve Svinově je také předpoklad, že budou lidé ve větší míře čekat na příjezdy vlaků, aby očekávané cestující rozvezli, hlavně v noci, po celé aglomeraci.
Tak chodilo se tam do hospody, dokud fungovala. Dobře prosperuje stejná hospoda hned vedle nádraží nadále. Jedná se o rozvojovou lokalitu, u které jsme na začátku vzniku. Na vlak tam určitě nebudeme čekat pár minut, protože ani v Lužci po slavné stomilionové investici do zvedacího mostu jezdí jen nula nula vlaků. Počítám se stejnou frekvencí, jako dosud. Nikdo neví, zda kraj bude mít finance na plánovanou frekvenci. Volf (primátor) to financovat nebude, radši bude platit právníky a advokáty. Ale o to tu nejde. Prvotním předpokladem je důstojné nádraží, jaké mají srovnatelná okresní města a to opravdu prosklená bouda se záchodem… Číst vice »
Co je tak moderního na budoucí zastávce Praha – Bubny? Bude to průjezdní zastávka na trati z Masaryčky do Kladna a do Kralup. To, že budou nástupiště v patře a zázemí pod nimi je dáno tím, že navazuje na Negrelliho viadukt.
Jaká srovnatelná města mají nějaké výstavní nádraží? Zlín, Havířov, Most, Frýdek-Místek, Karviná, Jihlava?
Mně ta nová kladenská nádražní budova přijde hezká, moderní a funkční.
Jak to myslíte s tím hnusným nádražím ve Františkových Lázních ?????? Ne, k takové architektuře, jako je n. budova v Kladně nelze nic hodnotného kombinovat, nedejbože provést přístavbu. Vše má své architektonické meze, které jsou nepřekročitelné. Navíc se bude jednat o nádraží s velmi silnou průchozí funkcí, čili je to plně funkční, ovšem jsem schopný pochopit, že byste si představoval nádraží více reprezentativní, to chápu.
Myslím si že v daném případě není architektonická hodnota a už vůbec ne historická hodnota nějak výrazná a zároveň chápu místní že jsou na to budovu tak nějak zvyklí. Je si ale potřeba uvědomit že ve prospěch moderního návrhu mluví především provozní náklady i funkčnost toho co je pro cestujícího nutné.
Ano „chápu místní že jsou na to budovu tak nějak zvyklí. “
PLUS mi tu kromě paneláků skoro žádnou architekturu nemáme.
Tato budova – z hlediska objemu, stáří a stavebnímu stylu patří – v rámci Kladna – k vysokému nadprůměru.
Bohužel, je to LOKÁLNĚ (v rámci města) významná budova – každé zboření toto město velmi degraduje.
Komunisti na Kladně hodně bourali – ale paradoxně – uchovali více nadprůměrných budov než porevoluční radnice. Ta se ve srovnání s komunisty chová jako nekulturní barbar
https://youtu.be/udK8SFddfJI?t=146
Ať se pan primátor přestěhuje do USA. Tam si zbourali velké množství budov z 19. a začátku 20. stol., aby je nahradili krabicemi nebo silnicemi. A ani k tomu nepotřebovali válku. Ale ať nezavádí tyto móresy sem. Tady, v srdci Evropy si starého vážíme!
Nemusí ani do USA stačí jen k sousedům. Ale však ono to jednou lidem dojde, že cestování vlakem bez „zázemí“ které jim mohou poskytnout jen nádražní budovy tohoto a podobného formátu na rozdíl od betonových přístřešků sloužících jen pro schování před nepřízní počasí není zrovna to pravé ořechové.
https://www.youtube.com/watch?v=XUaB0Jjf21M
Teď má nádraží nějaké zázemí? A k čemu? Přijedu, zaparkuju a nastoupím do vlaku. Při zpoždění mi stačí ta ochrana před deštěm.
To se ptejte správy železnic které ta budova patří (oprava-která je pověřena správou majetku ve vlastnictví státu) proč tam žádné zázemí není.
„Obnova více než pětikilometrové kladenské části trati a přilehlých budov bude stát zhruba 3,7 miliardy korun bez DPH, včetně podchodů, nástupišť a podobně.“
Až to dokončí, tak si povíme zda bude skutečně realizováno na 100% (včetně všech podjezdů, co jsou naslibovány v powerpointu).
Jako hlavní důvody, proč lidí protestují bych viděl dva (oba spolu souvisí): a) to co píše p. Kruliš: „V kolektivní paměti města je budova s více než 150letou historií hluboce zakořeněná v zážitcích i životních osudech jeho obyvatel “ b) radnice (a primátor Volf) si doslova libuje v bourání všeho starého. V celém téměř 70.tis. městě nám zbylo jen cca 30-40 významnějších staveb (z toho max. 5 bude starších 150 let). Z památek na hornictví nám nezbylo nic, památky na hutní výrobu nám už taky prakticky zmizely. A dokonce jsme zbourali i to co bylo památkově chráněno – nejkřiklavější příkladem… Číst vice »
Jsem pro zachování jak jsem uvedl již dříve a jsem rovněž pro památkovou ochranu.
Vy jste z Kladna?
A co je Vám do toho odkud já jsem? Jako by to nebylo v téhle věci úplně jedno. Jen se objeví už zase reje.
Taková budova nemůže dostat památkovou ochranu. Lituji.
Vyjádření pana architekta: „V kolektivní paměti města je budova s více než 150letou historií hluboce zakořeněná v zážitcích i životních osudech jeho obyvatel a byla svědkem mnoha přelomových událostí dějin 20. století“.
To je podle mě přesně to, jak uvažuje většina dnešních architektů. A čím slavnější, tím víc.
Spousta frází, ale jestli je ten barák taky trochu praktický a splňuje dnešní požadavky, o tom ani slovo. To jsou moc přízemní starosti.
Sorry jako, ale na Kladně teď budov co mají alespoň 150 let byste spočítal na prstech jedné ruky a navíc se od převratu neustále bourají.
Nechci město, kde budou jen paneláky.
No to je hezké, ale jaké má podle Vás mít ta nádražní budova využití?
V první řadě se musí chtít (tu budovu využít a nemusí jít nutně o využití pro železnici)) – a tady SŽ zatím nechtělo. Když zahrnu i další plánované změny spojené s modernizací stanice – tj. velké parkoviště pro OA, v plánu je i přesměrování některých linek busů, tak mne napadá třeba tohle: a) slušná čekárna (stávající byla malá) – a vzhledem k tomu jak vlaky a busy víc nenavazují než nenavazují by se využila i pro čekání na bus. (plus nevím jak to bude s vlaky na Rakovník – zda se Kladno stane přestupní stanicí nebo bude jezdit přímý diesel)… Číst vice »
a) čekárna v nové budově na 100 % bude
b) kdo by se občerstvoval na zastávce, odkud jedou vlaky do Prahy každých 15/30 minut?
c) to má Správa železnic provozovat sál pro dětské kroužky a kluby důchodců?
d) kdyby měl někdo o sdílené kanceláře na Kladně zájem, už by je tam někdo provozoval, vybudovat co-working area a potom teprve zjišťovat, jesti je zájem, není zrovna nejlepší postup
e) je na Kladně taková poptávka po kancelářích mimo centrum?
To je všechno hezké, já osobně bych rád, kdyby SŽ uzařela s nějakým provozovatelem maloobchodní sítě potravin podobnou dohodu, jako má Billa se Shellem, a na nádražích by vznikaly třeba nevelké sámošky se základním sortimentem, jak nějakých baget, sendvičů a podobně na cestu, tak by se tam dal udělat nějaký malý nákup, aby nebylo potřeba se stavit cestou domů ještě v supermarketu. Občerstvovna má cenu jen s malým a rychlým občerstvením, větší restaurace asi nemá význam. Sál pro děti – fajn, ale to by budovu muselo odkoupit město. Což klidně může. Kancelářské prostory – nevím, jak moc by po nich… Číst vice »
https://youtu.be/emYZIVo6O1o?t=54
a to nemluvíme o nákladech – pokud by vícenáklady měli protestující byť jen zčásti platit, protestovali by 😂
Pokud by cestující měli zaplatit náklady železnice – nebo jen této modernizace, tak vlakem nikdo nepojede. Neb jízdenka byla stála násobek jízdenky na autobus.
Diskutujeme tady všichni okolo historicky dané investici. Karty (kvalita jednotlivých nádraží) byly rozdány za Rakouska- Uherska.
Jestliže tenkrát někdo rozhodl, že se ve srovnatelných Teplicích postaví krásné nádraží, které je dnes chráněno, a bude se opravovat za 1 miliardu Kč, tak na Kladně bylo rozhodnuto postavit v podstatě mírně upravený opakovaný projekt, který není architektonicky zajímavý, a tak nemůže dostat památkovou ochranu. Takže je to bohužel historický odkaz, nemám z toho radost. Čas nevrátíte. ČR je země, kde chráníme desetitisíce objektů, a i to je ten limit, je to vec na hranici státních financí i lidských zdrojů (odborníků).
To je novej Lidl, to nové nádraží? 😀 Ne, dělám si srandu, ale dříve nádraží byly tak trochu dominantou města nebo aspoň byla rozpoznatelná už z dálky… Dnes si to člověk může splíst s čím koliv, třeba s autosalonem 😀
Protože na každém nádraží bylo mnoho kanceláří a pracovních pozic. Kdo tam pracuje dneska?
Dnes je to otázka technické místnosti/ objektu s elektronikou (SZZ) a péče o cestující: střecha, pokladna?, čekárna, WC, popř. občerstvení. Na to nepotřbujete „dominantu“
Tomu rozumím, ale také bychom mohli přijít na to, že ani ty pokladny za chvíli nebudou potřeba (on-line služby) a občerstvení, to mi asi na provoz budovy nevydělá. Takže bude stačit jen obyčejná budka s WC a pergolou 😀 zab.zař. se většinou staví samostatně, takže mě přijde, že ty skleníky už mají čím dál méně a méně funkcí… Možná by tam ten krám tam byl účelnější, ikdyž vím, že je hned za rohem 😀 Ale mohl by to klidně postavit soukromý investor,…a nemuselo se vyhazovat veřejné prostředky za prosklený skleník kryjící schodiště a pár málo služeb… ani těch laviček na… Číst vice »
Já si myslím, že pokud byste našel někoho, kdo by vzal stavbu na sebe (za své) a smířil by se s omezeními pramenícími z podmínek železničního provozu a ochranného pásma dráhy, tak SŽ by možná velice ráda akci sokromému investorovi předala.
Ono je to v podstatě přesně tak, jak jste napsal.
Např. v Soběslavi patří barák nádraží městu.
Proč by zrovna v Lidlu nemohla být čekárna a vedle něj nástupiště?
„…a byla svědkem mnoha přelomových událostí dějin 20. století.“ To je teda vskutku zřetele hodný argument.
Tak doufám, že pan architekt Kruliš ze stejného důvodu zachoval a dodnes používá svůj první počítač a nebo má někde pietně uschováno své osobní auto, se kterým jezdil, když ho ty „přelomové okamžíky dějin 20. století“ zrovna zastihly.
Pro seznámení s realitou dávám odkaz na stránky pana architekta… 🙂
http://www.vaclavkrulis.cz/
Současný návrh nového nádraží je katastrofální. Jako Kladeňák jsem buď pro rekonstrukci stávají budovy nebo klidně stavbu nové, ale hezké a i s obchody atp.
Kdyby se nádraží nedrželo zrovna budovy, mohlo být pod nějakou budovou ve městě .
A jaký bude osud té strašidelné ruiny mezi výpravní budovou a depem? To je taky solidní ostuda…
Už to zbourejte, proboha. Zbytecný tyjátr kolem staré barabizny.
Ať už se na to sakra vybodnou, nadělat chráněné pamatky postupně po krocích ze všeho! A hlavně ne za svoje!!
Osobně jsem za moratorium, všechno skutečně drahocenné již za památky prohlášeno bylo a do budoucna ať jsou památky možné vyhlašovat jedině na přání majitele.
Mně to připadá jako nová strategie, a vlastně docela dobrá, jak věčným kverulantům nabídnout „klamný cíl“. Oni se pak vyblbnou na něčem vlastně nepodstatném, byť mediálně vděčném, a hlavní stavba jede v klidu… 😉
Nová budova bude sloužit lidem déle… To myslí starosta vážně, že se i dnes staví budovy tak, aby přežily staletí?
Máte nějaké informace o tom že by současné stavby měly samy od sebe spadnout? Nebo že by staré vydržely třeba bez opravy střechy „staletí“? Proč se potom dá na procházkách přírodou potkat tolik zřícenin? A to byly zdi z kamene, metr tlusté…
Ono kdyby se konala architektonická soutěž a udělala se výstava návrhů s možností hlasovat, byla by do toho veřejnost víc namočená a křiklouni by měli své oponenty i v řadách veřejnosti.
Jedno ze základních pravidel soutěžního řádu české komory architektů je, že soutěž lze považovat za regulérní pouze v případě, kdy nadpoloviční většinu porotců tvoří osoby autorizované ČKA. Soutěž, kde by hlasovala veřejnost, (nebo například pouze osoby navržené zadavatelem) by nebyla regulérní, a jako takové by se jí žádný autorizovaný architekt nemohl zůčastnit, což by téměř vyloučilo kvalitní návrhy a tedy popřelo smysl soutěž pořádat.
Dobrý gatekeeping…
Proč se nezveřejnil celá studie nové budovy…? Vizualizace se mi také líbí a souhlasím s omezeným využitím státě budovy, ale vědět co místo toho by bylo dobré dříve než staré bude dole…
Nevím co na stávající budově je tak pěkného, že potřebuje ochranu. Na novou se jako kladeňák těším a stará mi opravdu chybět nebude.
Na tu navrženou placku, která nemá v republice se srovnatelnými nádražními budovami obdoby? Kde bude jen záchod a pokladna? Podívejte se, jak vypadají stará rekonstruovaná nádraží SŽ a srovnejte to s tím podivným přístřeškem, servírovaným kladeňákům tou stejnou Správou železnic. Oni ví, že Kladno se vymyká a tam skousnou úplně všecko.
Za pár korun postavený placatý skleník je poslední výkvět moderní architektury… I některé autobusové zastávky vypadají lépe a to je co říct.
Tak snad nejprve by bylo dobré pojmenovat si, jaké funkce má taková budova plnit? Cestující přijde/přijede autobusem/vlakem/autem, koupí si jízdenku (možná? pokud jí už nemá koupenou), počká pár minut do odjezdu vlaku, možná si chce koupit kafe, něco malého k snědku, dojde na nástupiště, nastoupí, odjíždí. Jestli přijel autem, chtěl by ho zaparkovat, po příjezdu jde domů nebo přestouoí 8
…. přestoupí na návaznou dopravu. Doba pobytu v té stanici bude řádově v minutách. Takže potřebujete pokladnu, čekárnu, „bufet“ nebo nějakou prodejničku, parkoviště. Je to opravdu jen zastávka na příměstské železnici, přestupy maximálně z/do Rakovníka a Kralup. Vše osobáky, spěšňáky nebo regionální rychlíky. Na to přece nepotřebujete stavět nějakou velkou budovu.
Tak co? Budou zase památkáři škodit?
Že by si pražská hippísácko-památkářská lobby udělala výlet z kavárny až na Kladno? Slušný výkon…
Paní Gamanová je taková kladenská Gréta. Nebrat vážně, ta dlouhodobě protestuje proti všemu a všem.
Takových lidí, co nic jiného neumí, než protesty proti všemu a všem, má každé město nebo obec. Člověk je musí jen politovat a poděkovat nejvyššímu, že jej nestvořil stejným, jako jsou oni.
Však kdyby do toho nekecala tak to by byla jen pohoda, smrádek a teploučko, že? Takoví tady na Kladně jsme. Pasivní neschopní přitakávači, bez vlastní myšlenky a odvahy se za ni postavit. Proto pořád volíme ten samý výkvět.
ja dostat obalku tak to nove taky podporuju
Vidíte, v tom bude mezi námi rozdíl. Já dostat obálku hodím jí tomu dotyčnému na hlavu ať si jí strčí do pr…e a možná bych přidal, že může být rád že na to jsem ochotný zapomenout.
A nechtěl by si pan Kruliš tu budovu koupit? Třeba napůl s paní Gamanovovou?
Jen do toho kavárenští, nádraží nedáme ! Aneb stará dáma podruhé. Dopadne to jako v Oustí … se tam dnes běžte podívat, barabiznu už nikdo nechce.
Jsem jednoznačně pro novostavbu, důstojnou železniční bránu do Kladna.
No, to ale ta ústecká budova byla aspoň „něco“, takových jako tahle Kladenská jsou desítky jako přes kopírák…
Jak to, že rekonstrukce nádraží Vyšehrad na použitelné proběhnout nemůže, protože je v zatáčce a to být prý nyní nesmí a tohle je také v zatáčce a rekonstruuje se? Díky za info.
Protože nástupiště normové výšky 550 mm nad TK můžete zřídit jen u oblouku s poloměrem >= 300 m.
Není ten normový poloměr náhodou 600 metrů (a vše ostatní menší jen na řádně zdůvodněnou výjimku)?
Je, ale to nemění nic na tom, že tady to asi výjimku dostalo, když ji potřebovalo.
Jj, tady to výjimku dostalo a jinde nemůže. Klasika. 😀
Kde jinde?
Výše zmíněný Vyšehrad není ani na výjimku.
V ,,zatáčce“ určitě není.
Když je to „vejhybka“, může být i v „zatáčce“;-)
Směrový oblouk je zatáčka. To se na nádražáckých učilištích neučí?
Obnova vyšehradského nádraží ve staré poloze je hlavně totální nesmysl dopravní. To nádraží bylo budováno jako nákladní a osobní doprava tam byla vždy naprosto minimální. Od 60. let sice v oblasti došlo k výstavbě jednoho developerského projektu. Ani přesto nelze očekávat, že by tam dnes byla poptávka vyšší. Přestupní potenciál je jen na Výtoni a vzdálenost 900 m takový přestup spolehlivě zlikviduje.
Tak to bych netvrdil s takovou jistotou. Na Albertově máte přestup na všechny tramvaje do Jamrtálu a déle do Vršovic, Michle a na Spořilov. Z Výtoně dojedete akorát do Braníka a Modřan, ale tam je výhodnější bus ze Smíchova.
Buď jak buď je jakékoliv zastavování mezi Smíchovem a hlavním nesmysl především z hlediska kapacity, takže nejlepší zastávka pod Vyšehradem je je žádná zastávka.
Takže ona zastupitelka jistě zajistí městský finance na opravu a provoz budovy. Když ji tak moc chtějí.
Ještě štěstí, že ten nový sklobetonový dekl nad podchody bude jak na výstavbu, tak na provoz úplně zdarma.
„Rozhodnutí SŽ odůvodnila špatným stavem, který zajistily doplňkové průzkumy.“
To je zcela přesné: ten „milej překlep“ (ZAJISTILY) velmi trefně charakterizuje situaci, že bylo potřeba „zajistit“ nějaké pádné důvody pro rozhodnutí, že budova musí být zbořena – a přes to vlak nepojede!
A ještě se stihla pár let před tím opravit. A najednou spodní voda. Doteď tam nebyla, jak ji tam dovedli?
Tak když to odkopaly doplňkovými průzkumy, tak ji tam našli. A když by tam měli postavit podchod, tak by se jim tam voda stahovala ještě víc.
Vlakové čety vám budou líčit vlhko na zdejší nocležně a plíseň. A smrad, střídavě zatuchlina a savo … tam se to spalo před směnou !
Promočená stará dáma, zbourejte to !
Ano petici podepsalo 1000 lidí ale trochu autor zapomněl na to že dobrých 500 z nich nemá vůbec nic společného s Kladnem
A právě proto je zcela nesmyslné i nenápadné zpochybnění počtu podpisů tím, že Kladno má 70 tisíc obyvatel: kolik z nich přitom jezdí vlakem a není třeba nakonec víc těch „mimokladenských“, kteří tu budovu v současnosti používají?
Škoda, že v textu není odkaz na tu petici, takže ji budu muset někde hledat – ale podepíši se pod ni s chutí také, i když v Kladně nežiji a jezdil jsem tudy jen občas.
A není také petice proti tomu? Podepsal bych ji třeba, i když s Kladnem toho mám do činění jen velmi málo.
Na žádnou petici „proti zachování“ jsem nenarazil (asi ji nikdo ani zatím nepovažoval za potřebnou), ale petice „za nádraží Kladno“ je zde:
https://www.petice.com/za_nadrai_kladno_ktere_bude_souasti_kladenske_identity_a_skutenym_centrem_nove_rozvojove_lokality
– ale podepsat ji stejně nemohu, protože zcela hloupě začíná slovy „My, občané Kladna, …“, a tím já nejsem, takže mají smůlu: o můj podpis se tím připravili.
Žádná petice za zbourání proti zachování není. To jsou jen oblíbené (a opakované bláboly Volfa). Dtto se odehrávalo, když byla petice proti zbourání dívčí školy za účelem výstavby OC Centrum. To taky Volf blábolil, že většina lidí je pro zbourání – ale taková petice nikdy nebyla, byla jen petice proti zbourání
Za mě je lepší nové nádraží. V té staré budově je strašné blbě řešena čekárna a nákup jízdenek. Už teď musí lidí čekat venku protože se dovnitř nevejdou. V budoucnu navíc bude jezdit o hodně víc lidí, a tak bude lepší, když tam bude něco vhodnějšího. Jediná škoda je té nádražky, ale ty se teď ruší všude možně.
Vidíte – a jedním z uváděných důvodů pro zbourání současné budovy je tvrzení, že je příliš velká a pro prostory v ní není využití!
Ano. Je plné nevyužitelného prostoru. Uspořádání nádraží je prostě blbé.
Minimálně prostor „nádražky“ využitelný je, byť třeba i jen jako „pouhé“ čekárny, když už ne i jako dřívější nálevny (škoda jí, byla docela výhodná).
Chodil byste třeba rád kupovat lístky do patra?
Jako vždy a všude, prostě stačí betonový přístřešek.
Teď jsou v módě betonové zemljanky.
A to že si lístky podle návrhu budete kupovat ve druhém patře a ne v přízemí je asi v pořádku že.
A že je tu dost vozíčkáři a postižených kteří jistě výtahem a eskalátory do toho druhého patra budou jistě rádi vyjizdet je v pořádku
Hlavně že dole v přízemí budou obchody
Smiřte se s tím, že pokladny na nádražích čeká podobný osud jako telefonní budky.
Prosím vás podívejte se na ty vizualizace ještě jednou. Jízdenky se budou normálně kupovat v přízemí. Žádné patro mít budova nebude. To vaše přízemí je podchod pod nástupišti, který holt i ti vozíčkáři budou holt muset použít, ale to by museli i se současnou budovou.
Hrozná móda .. stává se z té ochrany taková univerzální zbraň proti všemu.
Ano, máte pravdu, že to je hrozná móda tohle bourání
https://youtu.be/udK8SFddfJI?t=329
Bourani a stavba noveho je bezna soucast zivotniho cyklu cehokoli.
Je to prirozene.
Nechceme tu preci bydlet ve skanzenu.
Jediná škoda je, že se nepočítalo s novou budovou hned. Takto je naroubované na rekonstruované kolejiště pro původní budovu.
Smarja, co porad maji lidi s tim posahanym chranenim kde jake barabizny, ktera se kdy postavila?? To uz je jak v Praze, vsechno zakonzervovane, nic se nestavi, protoze se nic nesmi zbourat. Bohuzel se pamatkovou ochranou zabyva zbytecne mnoho lidi, co nemaji jine problemy k reseni a vysledkem je, ze od postaveni Tanciciho domu, se nic hodnotneho nepostavilo!
Výstavba něčeho hodnotného není podmíněna tím, že se nejdřív něco zbourá. Naopak, při výstavbě na zelené louce je to mnohem snazší, zvlášť při zastavování celých území.
Takže jste PRO aby se čím dál větší plocha zastavěla? Protože když nic nebouráte, tak se prostě v nějaký okamžik zastaví každá volná plocha…
V Praze se v poslední době postavily tisíce nových budov a další tisíce se postaví. Každá z nich mohla být hodnotnou architekturou. Bourání hnusných paneláků by mi vůbec nevadilo, místo nich ať se klidně staví něco nového. Ale bourat třeba na Václaváku, to fakt ne (tam zbourat leda ten nový Primark, co tam vůbec nepasuje).
A co je na tom Tančícím domě hodnotného? I řemeslně je to mizerné.
A vám ta prosklená zastávka připadá tak dobrá jako tančící dům ,kdyby se radši správa železnic s panem Volfem postaraly o zbourání vedlejší vybydlené Nádražní budovy
Některé věci prostě docela dobře stačí když budou funkční (dobře, vysloveně odporné by být nemusely, ale tady to končí).
Za mě byla by věčná škoda takovou hezkou budovu bourat a nahradit ji tím moderním hnusem. Navíc soudě dle informací z jiné diskuse ta budova na tom zas tak špatně není.
Tak si tu budovu kupte a provozuje ji
Samozřejmě že ne. Podle těch dnešních měřítek by se muselo zbourat snad půl republiky.
Což se zcela běžně dělá, nejspíš i víc než polovina republiky stojí na místě kde už v minulosti něco stálo…
Jednoznačně nové nádraží.
To asi ano. Akorát musím říct, že ten aktuální návrh za mě nic moc. I na poměry nicneříkajících betonových kvádrů je to obzvlášť bezduché.
Řekl bych, že kdyby to vypadalo trochu k světu, byl by ten odpor taky nižší. Pokud bych to hnal do extrému, co by bylo reálně dneska za problém postavit až třeba něco, co by vnějším vzhledem na tu starou budovu odkazovalo.
No do betonového kvádru to má daleko. Podle vizualizací je to dřevostavba + sklo. To bývá elegantní kombinace. A je to jednoduché, co je na tom špatně? Chtěl byste tam sochy svatých?
Betonu je tam pořád spousta. Ale jo, dřevo tam nějaký je, skla spousta. Každopádně pořád je to kvádr o ničem. Pokud bych se snažil udělat co nejvíc „basic“ moderní stavbu, dostanu tohle. Chápu že budovu architektonicky vycházející z 19./první půlky 20. století novou nikdo stavět nebude, a bránit každou ruinu za každou cenu je taky nesmysl, ale názor, že nádraží by mělo z okolí trochu vyčnívat a mít nějaký charakter, nepovažuju za zcestnost. Ještě hůř podle mě tohle dopadlo i v souvislosti s tím, že neproběhla žádná architektonická soutěž a výběr z návrhů, ale najednou že se bude bourat a… Číst vice »
Tak ať je postaví na zastávce město, tam se klidně mohou vyřádit a nikomu to vadit nebude.
Na „městě“ by to muselo bát tak sotva poloviční velikosti, co tam taky, když tam není ani výhybka…