Spor o autobusy na nejvýše položenou zastávku míří k dohodě. Vyjedou později

Zastávka Vítkovice, Zlaté návrší. Foto: IDOLZastávka Vítkovice, Zlaté návrší. Foto: IDOL

Není to turisticky tak dramaticky nezvládnutelné, aby se tam nedalo dojít pěšky, říká hejtman.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
výletník

Mě poněkud (hodně) překvapuje, že se sice všichni KRNAPem i Půtou počínaje přes autora toho textu až po zdejší debatéry durdí, že autobus někam vyveze několik desítek lidí, kteří tam samozřejmě neskončí, nebo odveze dolů nějaké „trosky“ po celodenní náročné túře. kvůli nimž by tam třeba jinak jela HS nebo IZS, nikdo se ovšem vůbec nezabývá tím, že jde o NAFTOVÝ autobus, takže základní podmínkou by mělo být, že bude nahrazen elektrobusem: těch pár desítek lidí, budou-li se chovat rozumně, přírodu poškodí rozhodně méně než motor plného autobusu šplhajícího někam na horský hřeben. A Tomáš Záruba má pravdu, když správně… Číst vice »

Karel

V roce 2021 jsem byl rad, ze jsme mohli vyjet busem az na Zlate navrsi, rano jsme jeli vlakem z Prahy do Martinic a pak busem nahoru, z Martinic nas jelo asi 5, par lidi nastoupilo v Jilemnici, ale neskutecny ocistec nastal z Dolnich Misecek, kdyz bus uz nepobral vsechny lidi co prijeli autem… Usli jsme cca 20 km pres Polsko do Spindlu, pak busem do Vrchlabi a vlakem zpatky, kdyby ten bus nahoru nejel, tak bych takovy vylet nepdniknul, protoze uz se to za jeden nestihne. Je zvlastni ze nikomu nevadi davy lidi, co prijedou autem, vyjedou nahoru lanovkou/busem… Číst vice »

Ondřej Wagner

Myslím si, že nejlepším řešením by bylo, kdyby autobusy na Zlaté navrsi jezdily výhradně za komerční jízdné bez nároku na jakékoliv slevy hrazené státem. Já jsem minulý rok jel dvakrát za pobyt v Horních Miseckach na Zlaté navrsi autobusem. Pěšky už bych to nezvládl. Ale klidně bych zaplatil dvě stovky za cestu na horu, abych se trochu pokochal
Krkonošemi. A podobně by to mohlo být i s autobusy na Špindlerovku

Petr

Celá tahle debata je především plejtvání veřejnejma prostředkama. Tak jako tak tam je gazilion lidí, takže z pohledu ochrany přírody je úplně jedno jestli jich tam bude o pár desítek víc. No a na druhou stranu pokud se tam někdo jinak nedostane, tak to není žádná tragédie. Na Grossglockner taky žádnej autobus nejede.

Vendelin

Krásný příklad, lidé si dnes myslí, že mají na všechno nárok.

Panoramix

S tím Grossglocknerem to není zrovna nejlepší příměr. Jednak tam jeden „linkový“ autobus denně jezdí, ale hlavně je tam naprosto volný pohyb IAD, pokud zaplatí mýto. Pohybují se tam tedy tisíce aut, autobusů a motorek každý den. To se moc nedá srovnat s klidovým územím Krkonošského národního parku, kam je primárně zapovězen nejen vjezd IAD, ale i pěším a cyklistům mimo vyznačené cesty.

Petr

Nevidím sebemenší důvod tam hnát autobus. Je to klidová zóna parku – tak proč? I kdyby tu linku omezili, na hřebeni je i tak až příliš lidí. Dá se tam snadno dojít, a navíc je to bezbariérová cesta. Myslím, že na to, že jde o první zónu, je přístup více než luxusní. A že se tam nedostane tříleté dítě nebo důchodce s omezeným pohybem? No a co? Jinam se dostanou bez problémů. Sem lze dojít opravdu pohodlně. Mimochodem – s trochu staršími dětmi jsme tudy absolvovali krásnou několikadenní hřebenovku bez sebemenších problémů. To, že se dá dostat na Medvědín nebo… Číst vice »

Tomáš

Nejblbější na té lince vidím nemožnost rezervace. Naplánujete si rodinný výlet, ale autobus vás nevezme a co s tím. Podle mě by tam měla být možnost rezervace, třeba jako jediná možnost kupovat lístky předem na webu, jako například u spojů RJ.

Průvodce původní Aleš

Nechápu ty mínusy. Svět je přeturistován a rezervace jsou běžné u spousty turistických atrakcí na celém světě. Je lepší předem vědět, že se někam nedostanu, než někam dojet a zjistit, že jsem tam jel zbytečně.

Slávek

Jízdenky lze koupit přes aplikaci IDOLka

MaT

Mezi rezervací místa a nákupem jízdenky (se kterou se pak do autobusu stejně nevlezete) je přeci jenom určitý rozdíl, který Vám ale nejspíš uniká…

Dominik29

Ochrana přírody vyhřezla na špatném místě. Jen pár otázek: – Jaký smysl má osekávat veřejnou dopravu na místě, kam se člověk exkluzivně dostane pouze VHD a kde je nejvyšší pravděpodobnost, že tam člověk přijede VHD už z místa bydliště? – Parkoviště na Špindlerovce snad nevadí? Nebo se parkoviště nechá a autobusy se také osekají? – Že lanovka na Medvědín má 8× větší kapacitu než autobusy na Zlaté návrší, to také nevadí? Lidi se jen přelijou na Medvědín a přijedou do Špindlu autem. – Že si města jako Pec nebo Špindl postavila vlastní parkovací kapacity, místo aby se parkovalo už ve… Číst vice »

M19

To je fakt šotofantas… 😁 Mě je taky smutno, když někdo srovnává odlišné věci jako by byly stejné. 😉

Tomáš Záruba

Absolutně přesně.

Pepa

Ať si tam pan náměstek s hejtmanem zkusí dojít až nahoru třeba s 3letym dítětem kolik tam toho pak nachodí…

FrenkyUL

Nebo s důchodcem

Jan Sůra

Ano, tříleté dítě přesně rozezná důležitost a krásy I. zóny KRNAP a není s ním možné jít na výlet v Krkonoších jinam.

Tomáš Záruba

No já už si na svoje 3 roky trochu pamatuju a rozdíl mezi procházkou řekněme z Pece do Modrého dolu a tím, co bylo k vidění na hřebeni jsem vnímal velice intenzivně… Každopádně tohle není ten hlavní problém. Jde o to, že se tu posuzuje samostatně ta cesta z Míseček nahoru. Tam souhlasím, že skoro každý „to vyjde, když chce“. Ale velký rozdíl už je pak nějaký výlet přes ty hřebeny dále, má-li začít až nahoře nebo má mít v rámci daného času ještě předehru z Míseček. To může velice snadno rozhodnout o tom, že to co by se jinak… Číst vice »

Jan Sůra

Jde o 1. zónu národního parku. A na to dostat se tam jinak než pěšky fakt není nějaký nárok.

jouda

A 1. zóna 100 metrů od parkoviště/konečné autobusu na Špindlerovce nevadí? Jo aha, ono to není uvnitř. 🙂

Jan Sůra

Text je o Zlatém návrší. Ale jinak samozřejmě je to stejná blbost jako autobusy na Zlaté návrší.

Filip

A? Protože už se to ničí jinde tak to rovnou můžeme zničit všude?

Tomáš Záruba

Upřímně, spíš bych omezil IAD do těch horských středisek (včetně oněch Míseček). Myslím, že vliv na „přirozenou regulaci pohybu“ stejně jako přínos pro životní prostředí Krkonoš by byl řádově významnější. A přitom zpochybnění „nároku na IAD“ do NP (při existenci nějaké té elektrobusové alternativy) by vlastně bylo pro lidi mnohem méně reálně omezující.

Jenže útočit zrovna na autobus je tak nějak bezpečnější…

M19

A tím se přirozeně omezí zátěž území. 😉

Filip

Všechno není pro každého. Někam se prostě musí po vlastních.
Kdo na to nemá tak má smůlu. Beztak je všude lidí jak s…..
Přírodní krásy se holt obdivují při chůzi.

M19

Už vidím ty davy otců s tříletými dětmi jak jsou na vycházce na hřebeni. 🤣

Jenda

Davy asi ne. Ale takových těch nesnesitelných lidí, co všem na potkání vykládají, že se s dítětem vůbec není nutné omezovat a že „s ním zvládají všechno jako dřív“, těch tam potkáte dost 🙂

M19

To neznamená, že chodí po hřebeni a také to neznamenají, že to nezvládají. A proto je to pro vás nesnesitelné. 😉😁

Dachs

Jako tříapůlletej jsem údajně ťapal celodeňáček z Rokytnice přes Ručičky na Dvoračky a někudy zpět. O dva roky později k Růženčině zahrádce. Co se v mládí naučíš… Chápu, že pro mnohé děti je jakákoli cesta do kopce strašidelná nepříjemnost, záleží asi na motivaci a poutavosti. Chápu, že zpruzelé dítko je konečná pro jakýkoli turistický výkon, každý rodič se s tím jistě potká, a to i přes vedení k nějakému vztahu a respektu k horám a přírodě, v takovém případě má nastoupit jiný cíl, výprava v „placatějších“ horách, nebo jiná aktivita…pozorování hmyzáků, stavění domečků z kůry, ohýbání se na louce s… Číst vice »

Péťa

A nebo to děcko netahat někam kde ho to absolutně nebaví a nezajímá.
Mě byla v 10 nějaká louka s broukama úplně volná ale na nádraží pozorovat vlaky jsem vydržel celý den.