Spor mezi Qatar Airways a Airbusem. Dopravce odstavil část letadel kvůli degradaci trupu
Airbus A350 společnost Qatar Airways. Foto: Qatar Airways
Dopravce vrací do provozu starší A330.
Dopravce vrací do provozu starší A330.
Úplně to sem nepatří, ale na seznamu byl článek o konci plánu na civilní letiště ve Vodochodech.
A350 XWB je doslova perfektní letadlo, lehlé kompozity, jedny z nejnovějších motorů, výborná provozní spolehlivost, nízké provozní náklady,.. Jeho jediným problémem je cena, protože Airbus si pochopitelně takto dobré letadlo nechá patřičně zaplatit (myšleno tak, že ho neprodá pod cenou jako Boeing modely 787 nebo 777X). Katarci se po vypuknutí Covidu topí v dluzích jako Emirates a prakticky všechny letecké společnosti a hledají cesty jak minimalizovat ztráty. Cestou je neodebírat nová letadla, která objednali ještě před Covidem a nemají pro ně aktuálně žádné využití. Problém je v tom, že Airbus by za neodebrané stroje chtěl tučnou pokutu (viz. Airbusy A220… Číst vice »
Taky myslím, že závada je veskrze fiktivní. Ale tak hlavně že mají reklam plnou olympiádu.
Na závadu prvního kusu přišli přímo u Airbusu, když tam před několika měsíci letěla A350 pro FIFA WORLD CUP 2022 Livery. To pouze dalo podnět k prošetření dalších kusů. Závada fiktivní rozhodně není.
Že by byla ryze fiktivní, to si nemyslím, zase takový blázni nebudou, aby riskovali právní spor ohledně křivého obvinění a vyplácení se. Nicméně zatím vypadá jako značně nafouknutý, dost možná z Filipem zmíněných důvodů. Uvidíme jestli se k tomu Airbus nějak vyjádří nebo co bude dál.
“ Katarci se po vypuknutí Covidu topí v dluzích jako Emirates” – ani jedna z vámi zmíněných aerolinek se v dluzích netopí. To, že nejsou schopné generovat zisk je druhá věc. Obě tyto aerolinku jsou pouze marketing na svou zemi. Dokud Katar bude chtít, aby jeho jméno QATAR bylo viděno všude po světě, bude aerolinky pumpovat ostošet. Je to pro tak bohatý stát naprosto zanedbatelný výdaj. Emirates to samé. “ Cestou je neodebírat nová letadla, která objednali ještě před Covidem a nemají pro ně aktuálně žádné využití. ” – další lež, kvůli neodebraným A350 musí některé tratě lítat 787, či… Číst vice »
Nene, vůbec se v dluzích netopí.
https://www.aljazeera.com/news/2020/9/27/qatar-airways-gets-2bn-state-aid-as-losses-grow-amid-covid-19
https://www.zawya.com/mena/en/business/story/Emirates_Airline_could_approach_government_for_cash_or_take_on_more_debt-ZAWYA20210421104402/
https://www.emirates.com/media-centre/emirates-group-announces-half-year-performance-for-2020-21/
Už jsem to psal výše. Ty aerolinky nejsou předmět k vydělání peněz pro vlastníka (stát), ale jsou primárně používány jako marketing na svou zemi. Proto je taky majitelé s radostí dotují.
Dával jsem sem nějaké odkazy, třeba to posléze někdo schválí. Čistá ztráta Emirates za první polovinu fiskálu 2020/2021 byla 3,4 mld. USD. Do Qatar napumpoval stát už vloni v září cca 2 mld. USD.
Pamatujete na „masožravou“ rostlinku ? Nyní je nějaká „trup letadla degradující barva“ …
Klasická taktika Katarcú.
Niekde som cital, ze pri prvom prelakovani najstarsich kusov sa nasli mikro trhliny na trupe. Ale ci to s tymto suvisi, neviem.
To bylo u jednoho kusu, který ale předtím měl kolizi.
No vzhledem k tomu, že boeing má problémy, airbus se rozpadá, tak jsem zvědav na kvalitu čínské a ruské konkurence.
Netušíte někdo, co a jak konkrétně degraduje? Díky.
Asi jim opadává lak z těch báječných odlehčených uhlíkových kompozitů (CFRP), které spasí planetu a ušetří bambiliony tun CO2 na uhlíkové stopě.
Jelikož se jedná o kompozit + měděná síť, tak to taky moc nechápu. Kompozit buď funguje, nebo je rozbitý, žádný jiný stav snad ani neumožňuje.