Spor JHMD a kraje Vysočina: Ministerstvo vnitra nepomohlo, kraj nasadil právníka

JHMD Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJHMD Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vlekoucí se tahanice mezi Jindřichohradeckými místními drahami a krajem Vysočina o úhradu prokazatelné ztráty z provozu na úzkokolejce nerozlousklo ani

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
adam

Jestli by něco úzkokolejce pomohlo, tak kdyby místo stamilionů na budějické letiště kraj postavil úplně novou úzkorozchodnou trať z Třeboně do Jindřichova Hradce. Parní provoz, umožňující turistům, ubytovaným v jednom městě, navštívit druhé město. A naopak. Věřím, že by takový spoj byl velmi vytížený, plus turistický rozvoj podél trati.

Petr Šimral

Víra je pěkná věc, ale nepřeháněl bych to s ní. Myslíte něco takového? https://mapy.cz/s/3ujMf

PetrB

Spojení vlakem Trebon – Budejce pres Lisov by to chtelo, je to velmi vytizena relace, ale spise bych to videl na vlakotram. Navic na Rudolfov vede vlecka od budejckeho nadrazi…

Jiří Kocurek

Jo, trumfnem Švýcary! Oni stanici Sedrun nepostavili, my to dokážem aspoň v malém! %-)

Václav

Co se týče trasování, tak to už vyřešili za Rakouska, jedna z variant skutečně počítala s vlečkou do Rudolfovskych kasáren. Viz. https://www.koridory.cz/nerealizovany-zeleznicni-projekt-ceske-budejovice-lisov-trebon/

PetrB

Ikdyž to nepatří úplně k tématu, nevím proč, ale připomnělo mi to dnes již zapomenutou trať Tochovice – Orlická přehrada:
https://pribramsky.denik.cz/zpravy_region/desitky-milovniku-chuze-i-zeleznice-se-vydali-po-stopach-vlecky-20190505.html
Do dnes se dochoval most přes silnici 4 (Písek – Příbram)…

Jarek

To mi připomíná fantasmagorie se Šumavskými elektrickými drahami…
Co kdyby takhle pro začátek kraj zakoupil 5 úzkorozchodných Stadlerů pro existující tratě a vysoutěžil k nim dopravce?
Čajan může dotahovat podkladnice a provozovat nostalgii, pokud bude mít čím.

Pepa z depa

Kdepak by kraj ty úzkorozchodné Stadlery mel provozovat? JHMD jsou soukromé …

Ondra

Zůstaňme na zemi, je asi jasné, že stát/kraj žádnou uzkokolejku nepostaví, těžko by obhájil její přínos. Nejenže by to byla investice za mnoho miliónů, ale potom i koule na noze v podobě dotací provozu. Česká železnice potřebuje investovat do přínosnějších věcí – elektrifikace, náhrada starých neklimatizovaných vagonů, zejm. v okolí velkých měst…. Myslím, že žádná nová trať není v ČR aktuální, pouze se vylepšuje co už máme, semtam nějaká přeložka, tunel…

náhodný kolemjdoucí

Nahradit úzkokolejku autobusem???
Mám za to, že trať už dávno ztratila význam přesunu cestujících z místa A do místa B a že už se tam jezdí pouze kvůli kulturně-technicky-krajinnému zážitku z jízdy. Takže se obávám, že ten bus by byl ještě ztrátovější.

Jarek

Kulturní zážitek z jízdy skončil s neudržovanými Balm/ú a poslední ránu mu zasadily hašišbedny, které mají zážitek jako autobus RTO. Bus by ztrátovější nebyl, zaprvé na severní větvi asi paralelní autobusová linka vede, rychlost bude stejná, ne-li vyšší a komfort nesrovnatelně vyšší.

Franta Jouda

Náhodný kolemjdoucí: nejprve si tam zajeďte, ať nežvatláte nesmysly… Ta trať na Obrataň je jako jakákoliv jiná lokálka. Turistická je Bystřička.

náhodný kolemjdoucí

Uznávám obě námitky. Jen by mě zajímalo, jestli tam vůbec mají nějaké pravidelné cestující…

Pepa z depa

Severní větev má podstatný význam i jako ZDO.
Ta jižní ano, ta je spíše pro turisty

Jarek

Ale, co to tady čtu, odpisy nových vozidel?
Na JHMD jsou nějaká nová vozidla?

náhodný kolemjdoucí

Některá jsou nově zakoupená a ne zrovna levně rekonstruovaná. Takže amortizace tu pracuje taky. Ale souhlasím s tím, že vyjádření je přinejmenším zavádějící.

Franta Jouda

Na JHMD jsou hlavně zprasené haišbedny, které firmu do problémů díky neschopnému vedení přivedly… Bohužel jejich jízda je něco otřesného, přesto za to kraje platí více 🙁

PetrB

A odnese to opět a jen cestující, stačí mrknout na návrh jízdního řádu 2019/2020 trati 228 : https://www.szdc.cz/navrh-jizdniho-radu-pro-obdobi-od-15.-12.-2019-do-12.-12.-2020 Zejména spoje na úseku Obrataň – Kamenice nad Lipou (kraj Vysočina): odj. Jindřichův Hradec (JH) 06:20 hod., příj. Kamenice v 07:00 – odj. Kamenice v 07:30 hod., odj. JH 08:10 hod., příj. Kamenice v 08:50 hod. – odj. 09:30 hod. Obdobná situace je i v opačném směru v odpoledních hodinách: odj. Obrataň v 11:44 hod. příj. Kamenice v 12:30 – odj. Kamenice v 13:13 hod.,odj. Obrataň 13:44 hod., příj. Kamenice 14:30 hod. – odj. Kamenice 15:03, odj. Obrataň v 15:44 hod., příj.… Číst vice »