Spolky po téměř čtyřech letech žádají zrušení souhlasu se stavbou nové silnice z Turnova do Jičína

Vizualizace silnice I/35 Ohrazenice - Úlibice. Foto: ŘSDVizualizace silnice I/35 Ohrazenice - Úlibice. Foto: ŘSD

Spolky kritizují on-line projednání v době pandemie.

113 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Os5600

Tak znovu a pořádně 2+2 plnohodnotná dálnice.

Greg

Tak jestli se to těm spolkařům povede a bude muset být nové řízení, navrhuju, aby se zabývalo pouze variantou „čtyřpruh po celé délce“..

Radoslav

Opravte železnici, udělejte tam elektrickou dvoukolejku a tato volovina nebude vůbec potřeba, nebo jen lehké rekonstrukce současné silnice.

Svojšín

Halásek, jste to vy?

michal001

To chce změnit prášky…

Os5600

Dálnice je potřeba. Ale tu železnici je potřeba zkultivovat taky. Ale nevím jestli zrovna dvě koleje by byly nutné.

Jaja

Cca před 10 lety jsme byli se školou v Tatobitech v sokolovně na akci/demonstraci proti této silnici na pozvání jednoho ze spolků. Dostali jsme totiž za úkol přepracovat původní projekt, snažit se to trošku rozhýbat. Měli jsme podklady a stanoviska z ŘSD a vše potřebné. Jakýkoliv rozhovor s některým ze členů spolku byla absolutní ztráta času. Diskuze prakticky neproběhla, vše bylo jenom „Já chci!“ verze. Odjeli jsme snad ještě více zklamání, než bychom očekávali. Profesoři nám řekli, ať pokračujeme, ač nemáme žádné indicie, který ten problém je vlastně aktuální. Po čase vyšlo najevo, že hodně členů toho spolku, bydlí kilometry… Číst vice »

Jana

Naprostý souhlas.

Milan

Z Liberce do Hradce lze jet i přes Nymburk. Bypassem mazi D11 a D10.

Kydat do krajiny dálnice umí kdejaký pako…

Milan

pak se není čemu divit, že dochází písek, kamenivo, cement

člo

By jsi měl naznačit že se jedná o nadsázku, jinak by si někdo mohl myslet že to myslíš vážně.

FrenkyUL

Fajn, ale dálnice to nebude, jen silnice, co tam máš dalšího

zdroj

Je pravda, že do Pardubic je to někdy rychlejší s variantou směr Nymburk

Jiří Šrámek

Z Liberce se dá do Hradce dojet i přes Berlín, Štětín, Gdaňsk, Varšavu, Krakov, Prešov, Budapešť, Vídeň, Brno a Svitavy. Fakt. Jde to. Ale je to taková kravina, že tuto trasu využívá jen málokdo.

michal001

Milan určitě ano 🙂

Milan

Kdo tady ksakru používá mé dříve použité jméno?

A tak svými totálními nesmysly potenciálně asi záměrně zhazuje mé kompromisní návrhy kudy smysluplně má vést plnohodnotná dálnice sloužící nejen pro aktuálně řešenou dopravu mezi Libercem a Hradcem Králové?

Jiří Šrámek

Milan. Kdo asi?

Milan

Fakt nemám tušení.

🦃 Krocan

Tak znovu a lépe. Máte nyní, všichni zainteresovaní. šanci ukázat to lepší ze sebe, když si za to berete naše peníze.

cestovatel

A zkusit vymyslet řešení v podobě společného koridoru s modernizovanou železniční tratí tam. kde jspu v souběhu.

Jan

Chce to okamžitý zásah a změnu na kratší trasu bez nesmyslných zatáček a hlavně 4 pruhy v celé trase ideálně rozšířit co nejvíc stávající silnici

Jiří Šrámek

Rozšířit stávající silnici je blbost. Bez diskuze.

člo

Taky mě napadlo že by stačily obchvaty těch pár obcí na trase, a bylo by to daleko levnější než celá nová trasa od Újezdu. 4 pruhy samozřejmě, na třech se z poloviny nedá předjíždět ani jako na 2 proudové s přerušovanou, v noci se za kamionem budeš pak často i táhnout. Akorát pořešit přivaděč ze Semílska, ten se musí řešit tak jako tak, akorát by byl pak o pár km delší.

Jiří Šrámek

Těch „pár obcí na trase“ je jedenáct. A cestou z Turnova do Jičína je jen menší část trasy mimo obce. Kdysi jsem si to i změřil. Od cedule konec Turnova k ceduli začátek Jičína je to 20km a z toho 14km jedete v obci. Proto tato kompletní přeložka.

🦃 Krocan

Já mám opačnou zkušenost s tím táhnutím se. Jsem řidič náklaďáku a jezdím tudy poměrně často, několik let 3x za 🌙 měsíc sem a tam. Vždy se mi lepí nějaký osobák na čumák. A to jezdím obce 50 a dodržuji značky omezení rychlosti. Není to ovšem generální odsudek, řidiči LKW mi to dělají také.

Petr Kician

Už vidím jak bude celá dálnice z Moravy dokončena až na úsek Jičín – Turnov.
Počty aut se logicky zvednou o desítky procent a všechna ta auta začnou jezdit po té staré silnici. Umí si ti dlouholetí stěžovatelé vůbec představit co bude následovat v těch obcích kterých se to týká?
Totální kolaps..

koriandr

NIMBY Nevidí moc dopředu.. vidí jen „hnusnou“ představu že se jim v okolí budou do nebes tyčit jeřáby , asfaltový smrad z finišerů jim bude kazit letní obídek na zahradě, a hluk z dopravy který bude z nové komunikace bude výrazně nižší než když jim to doteď jezdí pod okny je prostě nepřijatelný!!!

SYN

Půlce z nich by nevadil ani ten totální kolaps. Druhé půlce by vadil, ale nalhali jim že to se „nějak vyřeší“, hlavně NE tak jak je to navržené a už jednou schválené…

Martin

Buďto tam nebydlí nebo tam nejezdí. Chyba naopak je že to nemá být dálnice ale jenom jednička. Jezdím tam každý týden a je to jen horší a horší. Z původních 1:30 z LBC do HK jsem typicky už na 1:45 a to objíždím rozkopanou Libuň.
Musí být skvělé vedle současné I/35 bydlet s tím provozem co je tam dneska a o to hůř co tam teprve bude.

lokomotiva

Já jezdím na Moravu, vždy o víkendu, ale brzo ráno. Před pátou najedu u Turnova a za 50 minut odbočuji na D11. To bych tu dálnici nepotřeboval. Ale zpátky se někdy raději vracím přes D11/NB/D10. Je to delší, ale časově asi stejné a hlavně pohoda!

Jirka

Pokud je povolení, tak by nemělo jít zrušit. Konec, tečka.

zyx

Pokud to povolení bylo vydáno nezákonym způsobem, bzw. za okolností které nebyly dle zákona, tak je zřejmé že je neplatné. A je lepší to poté zrušit teď než aby se to táhlo až na Evropské instituce a bylo zpochybňovana stavba jako taková nebo její financování

FrenkyUL

Jasně a na to se přišlo po pěti letech až teď. Určitě tomu věřím, že to není obstrukce. Ti co byli děti a teď je jim 18 a ještě nemají na auto, tak hodí vidle. Gratuluju.

MaT

To že nějaký spolek tvrdí, že něco bylo vydáno nezákonným způsobem ještě neznamená, že to opravdu nezákonné bylo. Od toho je tu případně soud, aby to přezkoumal a rozhodl.

Ale těch případů, kdy někdo (ať už nějaký spolek, ale třeba i nějaká politická strana) tvrdil, že se někde událo něco nezákonně a soud se s tím pak neztotožnil (včetně nejvyšší instance) už tu pár bylo…

Jana

Co to vypravíte ?ŘSD by vynakládalo peníze na projekty na geologii, kdyby nemělo dle zákona platnou EIA?On line projednání bylo posvěceno Min. pro rozvoj aby to na MžP neleželo roky, když nikdo nevédel jak dlouho Covid potrvá.A propois jsou záznamy, účastníci měli možnost se vyjádřit , nikomu nebylo právo upřeno. A někteří se dnes probrali?

Zahn

Je zajímavé, že ty spolky dokázaly dát dohromady webové stránky, ale námitky do EIA online poslat nedokázaly.

FrenkyUL

Přesně tak, jen chtějí škodit. V dalším kroku má být přítomen specialista na krajinu, to musí stačit. Bude to jen silnice a ne dálnice.

Jana

To myslíte ty nové vizuály s tunelem pod Troskami s muflony ?
To snad nikdo nemůže myslet vážně. Spolek, který pravė vzniká požaduje zastavit projektování….?

koriandr

Super zpráva kdyby to vyšlo … Aspoň by mohly dát do procesu variantu plnohodnotné dálnice a během procesu se dostaví dálnice aspoň po Opatovec a tripruh se jistě zpětně ukáže jako nehorázný Paskvil..

Andrej

Paradoxně ten šetrný třípruh byl navržen jako obrovský ústupek místním spolkům. Dej spolku prst, sežere ti ruku.

FrenkyUL

Přesně.

MaT

Nebo obráceně. Když nejde dálnice, protlač aspoň třípruh. A když už se schválí ten, tak třeba ta dálnice pak nakonec půjde taky… Jak se tomu říkalo? Něco se salámem? 🙂

Jana

Salámová metoda ? Jo ? na 30 km silnice?Jak se Vám to hodí co?Je to celý tah, který byl řádně projednán je ve všech územně plánovacích dokumentacích.

koriandr

A proto bych. Se už na ně totálně výš… A jel si svoje… mohli by jen rozhodnou kde bude Most pro biokoridor apod. Ale Uspořádání , nivelita apod. Není v kompetenci těchto pošuků

michal001

Pak tam Patrik vypustí nějakého speciálního křečka a bude na dalších 10-20 let vymalováno.

Pavel Pešat

Ve vesnicích Českého ráje by se měla především důsledně uplatňovat opatření proti znečišťování životního prostředí sračkami, které tam vypouštějí přes topnou sezónu z komínů. Vidím vždy, když se vracím odpoledne od Jičína na Liberec. Horší než D1 se zácpou.

FrenkyUL

Je to jen CHKO a dělají z toho Národní park.

Fiko

Teď co se vystavěl dálniční kruhák u MB a letos se začne stavět přeložka silnici směrem na Jičín, jsem přemýšlel nad návrhem, proč se ta dálnice nevedla tudy, tedy mezi Jičínem a MB. Stejně se plánuje rozšíření na 2+2 kolem Jičína, před Jičínem je taky již 2+2 a celkově by to dávalo větší smysl. Udělat 2+2 rychlostní silnici, kde by byla rychlost třeba i jen110 km/h a vyhnulo by se to Českému ráji lépe, než jak je to plánované nyní s problematickým střídavým třípruhem. Mrzí mě, že víc nevidím do těch skutečných rozhodnutí a důvodů, proč se to musí udělat… Číst vice »

Jiří Šrámek

Tu-Jc řeší dopravu na Liberec. Z Lbc do Jc nikdo přes MB jezdit nebude.

Jan Sůra

+ dopravu Semilsko a Jilemnicko přes přivaděč Zelený háj.

duke

Trasa TU-JC cca 24 km
Trasa TU-MB- JC cca 70 km
to asi nemá smysl řešit

Leon

Při dobudování nového propojení mimo obce Mnichovo Hradiště – Horní Bousov, by ta zajížďka pro směr Liberec – Jičín již ale tak velká zdaleka nebyla a při dobudování rychlostní silnice Jičín – Mladá Boleslav by byla časově i rychlejší než po stávající silnici I/35.

člo

I tahle trasa by se mi líbila, ale až po dobudování rychlostní silnice Jičín – Turnov

Hans N.

Jasně, tam u Bousova nové spojení mimo obce nevadí. Ovšem mimo obce kolem Rovenska ano! Nepřipadáte si směšný?

Michal M

Kdybys investoval minutu do pohledu na mapu, tak bys viděl, jakou hovadinu se chystáš navrhnout…

kik

Pokud by se měla udělat nová silnice 2+2 směrem na Mnichovo Hradiště, tak by se Českému ráji rozhodně nevyhnula. Minimálně u Lochkova, za Sobotkou a pak za Kněžmostí by vedla přesně po hranici CHKO. A pokud mě paměť neklame tak kolem Kněžmostě bylo v minulosti několik sesuvů a dodnes by tam stromy měly rúst nakřivo. A ani rozšíření mezi Jičínem a Bouzovem by nebylo snadné – u Lochkova je hranice CHKO, obchvat Ohařic, asi estakáda přes údolí Klenice, kompletně nový úsek Horní Bousov – Mnichovo Hradiště s napojením na D10…. Tohle by bylo na hodně dlouho protože by to tam… Číst vice »

FrenkyUL

No bude to tak max 10 lidí (spolek min. 3) a možná Mirda z Brna a budou držet v šachu tak 200 tisíc lidí x let, že se v nouzovém stavu za Covidu udělalo něco jinak.

Adam Ř

Tady IMO fakt dává smysl dálnici rozvětvit na dvě spmv do dvou směrů (MB a Turnov+Liberec), jsou to natolik rozdílné směry že to jednou dálnicí prostě neobsloužíte

Leon

To rozvětvení lze udělat u Horního Bousova.

Jiří Šrámek

Jasně. A na Turnov pak tunelem pod Příhrazskými skalami.

Leon

Samotný Turnov negeneruje tolik aut, stačila by stávající I/35.
Podstatnější je Liberec a ten spojkou na Mnichovo Hradiště a dále po D10.

Petr

Tady není úplně kam spěchat. Až se dokončí snad v roce 2030 D35 v úseku Jičín – Mohelnice, tak se uvidí, v jakých parametrech se má Turnov – Jičín postavit. A neopakujte tu prosím lež, že má vést komunikace Českým rájem.

Kamil Pinta

Český ráj není jen ChKO.

Lukáš Kníže

Už to, že se v daném úseku nebude jednat o plnohodnotnou dálnici, ale pouze silnici I. třídy je velmi velkorysý ústupek ochráncům přírody. Ale jim o kompromisy očividně nejde. Prostě jedou „a já to nechci a nechci a nechci!“

Milan

Není to ústupek, tím by bylo přesměrování dálnice od Jíčína západně k Mladé Boleslavi a u ní nejen napojení na D10 k Turnovu a potažmo Liberci, ale zejména nejlépe i její pokračování k D8 před Ústím nad Labem, aby mezi ním a Hradcem Králové tvořila severní čast dopravně smysluplného dálničního okruhu Čech, díky němuž by tranzit nemusel jezdit okolím Prahy a u ní se kvůli němu nemusely rozšiřovat dálnice na 6ti či dokonce 8mi proudé, protože ty klasickè 4orubové by při odklonění tranzitu z ních dopravě do/z Prahy a jejího okolí stačily. Sever východní části toho okruhu by tvořil stavající… Číst vice »

Adam Ř

To že potom by u Prahy stačily čtyřpruhy jste znamená co přesně? Jakože by na čtyřpruzích nebyly zácpy?

Milan

Asi někdy by byly, ale ne každý pracovní den v podstatě od rána do večera – ať kdykoliv křížím po Strakonické či u Dolních Břežan nebo Vestce/Jesenice jižní část D0, tak je to na ní parkoviště směrem na západ = prostě jezdit mezi Plzní/Příbramí a Pelhřimovem/Humpolcem a dále (Německo přes Rozvadov / Rakkousko na Linz – Olomouc/Ostrava/Polsko) kolem Prahy je jasná nesmyslná zajížďka, ale přímo to je dnes vopruz po silnicích prví třídy přes mnoho desítek obcí – https://mapy.com/s/gadumomufa . Kdyby vedla dálnice ještě trochu příměji – https://mapy.com/s/kugamadalu zejména severněji blíže k Příbrami a dále od Tábora + ve východní… Číst vice »

Milan

pro úplnost zde odkaz na mnou prosazované trasování SEVEROZÁPADNÍ ČÁSTI DÁLNIČNÍHO OKRUHU ČECH https://mapy.com/s/baredufucu : D11 ZÁPADNĚ OD HRADCE KRÁLOVÉ – HOŘICE – JIŽNĚ OD JÍČÍNA – (minout okolí Trosek a vytvořit co nejkratší dálniční alternatvu mimo Prahu a jej okolí spojení D35 a D8 do/z Německa u Ústí nad Labem i současně kapacitní spojení výrobních závodů automobilky Škoda v Kvasinách a) MLADÁ BOLESLAV D10 ( po ní od/na východ dobré návazné pojení Liberce a jeho okolí ) – JIŽNĚ OD ČESKÉ LÍPY (PŘIPOJENÍ VĚTVE VEDENÉ MEZI NOVÝM BOREM A JABLONÝM V PODJEŠTĚDÍ OD/KE CHRASTAVĚ LEŽÍCÍ NA SPOJNICI LIBERCE A… Číst vice »

Dena

Pane, jakou ty vaše utopie mají souvislost s tímto článkem ? Možná byste měl přestat tolik snít a spokojit se s tím, co tady máme a plánuje se.

Milan

Tím, že tzv. přes Mladou Boleslav – https://mapy.com/cs/?planovani-trasy není přes ní, ale severně od ní, tak že by dalniční spojení Turnova a Jíčíčína bylo sice delší než PID Troskami mezi dvěmi účelově oddělenými částmi CHKO Český ráj, z cca 25km nikoliv trohnásobně cca 75km, ale jen cca dvojnásobně asi 50km při čemž po dálnici se smí jezdit 130 a pitenciálně až 150km/h, tak by ta trasa byla časově i rychlejší než stávající silnicí I/35 pod Troskami skrz nespočet obcí, kde je povolená rychlost max. 59km/h. Navíc silnice prvních a vyšších tříd slouží zejména dálkové dopravě, tedy minimálně na vzdálenost mezi… Číst vice »

SYN

Naopak, to co VY popisujete co BY podle vás byl kompromis by byla rezignace na cokoliv „vyššího“ než 90kmh v daném docela frekventovaném směru. Jako jo, neřekl bych kdyby to byla oblast která je natolik chráněná že se tam ani nepovoluje žádná nová výstavba… ale to ono ne, že? Staví se tam jako jinde, o 106 i novostavby na lautr poli… viz třeba
https://mapy.com/s/befojefabo

zyx

Pro rozdělení krajiny je už vcelku jedno, zda to je silnice 1 třídy 2+2 (což je až k Rovensku), něco dálnice. Neznám aktuální námitky, ale úplně na začátku vadil hlavně prutah/obchvat Turnova. A upřímně, tam ideální varianta neexistuje i když je s tunelem, jako ta aktuální.

Je zajímavé že jsem nezaslechl silnější kritiku z Jičína. Ten bude kompletně obkroužen frekventovanými komunikacemi.

Lukáš Kníže

Jakože by si Jičín stěžoval, že má kompletní silniční a velkokapacitní okruh? Co by za to mnoho měst dalo‽‽‽

Stanislav Vaníček

Ona ta silnice sice vede Českým rájem ve smyslu turistické oblasti. Do území CHKO Český ráj však projekt vůbec nezahuje, takže hysterický odpor „ekologistických“ aktivistů je nesmyslný.

Milan

A opravdu neškodí vedení kapacitních silnic podél hranic či i „jen“ v okolí přírodních chráněných území?

Ona asi silniční vozidla svou jízdou nevydávají hluk a nevypouští žádné emise – včetně otěru pneumatik o vozovku! Pěknej nesmysl snad, co a šíření tohoto všeho v sousedství chráněných přírodních území jim určitě nepomáhá, ale jistě spíše škodí.

Petr

Po hranici Českého ráje vedou komunikace už nyní. Navrhovaná varianta jižní, kterou ochránci prosazují, také vede přímo po hranici. Cesta mezi Kozákovem a Hrubou Skalou vedla od pravěku, je to přirozená spojnice. Tím, že budeme bojovat proti jejímu vzniku, možná zapříčiníme vznik silnic jiných ale nakonec jsem bytostně přesvědčen vznikne i tato, právě proto, že je přirozená. Takže výsledek boje ochránců přírody v dlouhodobém horizontu bude ještě více silnic.

Ingip

Tam není prales ani netknutá příroda, tam jsou obce přes které ta stávající silnice 35 vede. A ten hluk, emise, otěr pneumatik a vydýchaný vzduch řidiči těch vozidel, když už to chce brát až do absurdna, je tam už teď.

Milan

O dopravní indukci – https://www.tiammr.cz/slovnik/dopravni-indukce- navýšení dopravy při navýšené kapacitě komunikací pro ní jste ještě zjevně neslyšel! 🙂 🙂 🙂

Martin

Ti lidé a náklad se přesouvají už nyní, jen používají „horší cesty“. Tedy buďto delší nebo skrze obce. V obou případech jsou emise atd. mnohem horší. V prvním případě musím urazit větší vzdálenost, ve druhém případě mám vyšší spotřebu když budu měnit rychlost mezi 50 a 90 km/h než když pojedu ustálenou rychlostí.
Osobně tam jezdím a jezdit budu ať tam bude současná silnice nebo „rychlostka“ a dálnice.
Pak je tu ještě varianta že pokud budeme mít opravdu hrozné cesty tak místo ježdění autem létat letadlem. To ale na emise také nevychází dobře. Vlak je nesmysl časové.

🦃 Krocan

Kolo nebo cyklosouprava, které propaguje DB Schenker. Jsou na pár kilo až tři €UR palety. Přes den obnovitelně nabíjí, v noci se ekologicky, bez výčitek svědomí a nároků na infrastrukturu dopravíte kam potřebujete a převozem nákladu vylepšíte ekologickou bilanci a ještě vyděláte.

V. P.

Jasně, dopravní intenzita se na I/35 ještě zvýší, až se dobuduje B178 (úsek u Žitavy je již otevřen, zbývá již schválená varianta k Weisenbergu na A4) a samozřejmě I/73 mezi Starým Městem a Brnem. Potom to bude náhrada za trasu po D10 a D1 do Brna. Pak se v těch obcích, kterými I/35 prochází, „udusí“ a ani vystřídaný 3-pruh již nebude kapacitně stačit. Takže pak se bude muset tato přeložka od Žernova po Úlibice stejně rozšířit. Vozidla pojedou po nejkratší trase.

Milan

Znova opakují co je pro dálkové cesty mezi Libercem a Hradcem Kralové – natož delšími, tedy na severu z/do Německa prodloužení jízdy o cca 25 kilometrů severně od Mladé Boleslavy, když by tam od D10 dle mě k Jíčínu měla vést plnohodnotná dálnice narozdíl od připravované kratší silnice první třídy?

Mezi Ostravou/Olomoucí a Prahou desetiletí většina cest koná jízdou přes Brno, byť kratší by to bylo přes Hradec Králové, a to o mnohem víc než jen 25 kilometrů.

Martin Dorner

To je hloupost, které věří jen pár pomatených levičáků, s pronouns v podpisu a they or he/him or she/her…. ty idioty ponáte. Jsiou to postižení jedinci nevalného gentického základu.

Pavel Pešat

V přírodně chráněných oblastech si škodí nejvíc místní. 🙁

Petr David

Nějaká vlastní studie?

🦃 Krocan

Ochranné pásmo CHKO. Je statisticky dokázáno, že brzdit u CHKO je na nasráno. Navrhuji pásmo jako kružnici około CHKO , kdy je nejbližší bod hranice CHKO od kružnice vzdálen minimálně 25km.Ochranné pásmo ochranného pásma CHKO jako soustřednou kružnici s poloměrem o 15km větším. A poučením z krizového vývoje na straně ještě doplnit dvěma signálními stěnami z žiletkového drátu pod proudem a mezi nimi deset metrů široké záchytové pásmo.

michal001

Tak si do těch dotčených vesnic jděte bydlet, vy nesmysle.

Petr Kician

Přesně tak.To už říkam 20 let co tu pekelnou trasu projíždím a říkám si kam ti místní dali rozum a protestují proti nové silnici..

michal001

Otázkou je, zda opravdu protestují jen místní nebo to je nějaká globální zelená ideologie.

duke

Znám to tam, a pravda je, že tam nejde vymyslet optimální řešení, to by to musel být tunel Tu-Jc. Ale současný stav je neudržitelný, ty vesnice jsem regulérně tou silnící rozdělený na půlky, a pro řidiče současný stav taky nic/moc. Prostě bída a rok co rok horší.
Takže ano postavit a co nejdříve. Když můžou být dálnice v Alpách tak proč ne v podél Českého ráje

libor

přesně, místo nějakého spolku, ať se vyjádří místí obyvatelé. Když vidím, jak do toho chtějí kecat lidi z Prahy, co si do ráje jezdí autem po dálnici a tváří se, že chtějí zachránit svět, hlavně každý víkend balej věci a jedou z města (po dálnici/silnici) na chalupu… a to jim nevadí

Michal M

Ti lidi jsou asi padlí na hlavu. Jakým právem by asi ministr mohl zrušit čtyři roky platné rozhodnutí EIA? Něco takového mimo běžný správní proces může provést jedině soud.
A nemyslím si, že by se jakémukoliv soudu do něčeho podobného chtělo, protože by to vyrobilo precedens pro veškeré právní akty provedené během covidových omezení.

Petr S.

Otázka, pro někoho, kdo do toho nějak vidí, nebo tomu rozumí – jsou ty 4 roky skutečně účelové, nebo ty materiály, které to EIA rozporují, obsahují 4 roky pečlivě shromažďovaná data?

mgr.pavel

Je mi z toho smutno.

Na jedné straně stát zřejmě protizákonně protlačil EIA. Na straně druhé – proč se ty obce probudily až nyní, po 4 letech? Proč se vše tak táhne..?

Schopnost kompromisu a domluvy mi v české kotlině dost chybí.

Michal M

„zřejmě“ jen expertům z této NIMBY iniciativy a dezorientovaným šotoušům z diskusních fór…

zyx

Neznám přímo tento případ, ale teprve teď se tvoří ucelenější judikatura (tedy závazné soudní výklady) různých opatření z dob kovidu. Ne nadarmo kdosi z NSS nebo US prohlásil, že opravdový kovidovy mazec nastane, až se ta nejrůznější kovidova opatření dostanou k nejvyšším soudům.

Michal M

S tématem článku to ovšem souvisí jen velmi okrajově.

Odkaz k tomu citátu by asi nebyl, že? Kdo ví, ten ví?

Jiří Šrámek

Cože? Jaké obce? Obce na trase stávající I/35 jsou pro výstavbu všemi deseti. To jen jakési sdružení zkouší, kam až může zajít. Zajeďte si do Sedmihorek, Radvánovic, Újezdu p. T., Libuně nebo třeba do Podůlší a zeptejte se místních starousedlíků. Drtivě většinový názor, který uslyšíte, bude „ať už ta silnice, proboha, konečně stojí“. A ne, neplácám nesmysly. Do tohoto regionu jezdím velmi často a mám tam i hodně dobrých přátel.

V. P.

Je to českorajecká R52.

Milan

Vy ještě znáte nějakou R52? Tato komunikace v hotové i připravované částí je dávno značena a dále připravována jako plnohodnotná dálnice D52!

Jana

V Sedmihorkách máte kemp, jehož majitelé to loni všechno znovu rozpoutali – paní spolumajitelka je z Prahy.Nėjak tu logiku kempu nechápu… když bude obchvat nové silnice I/ 35 bude mít přece daleko víc klidu a lepšího klima a vyžití pro cyklisty a na procházky v okolí kempu než je tam v současnosti, půjde přejít v klidu silnice a kdo tam chce, tak si tam sjede… Druhou skupinou jsou vlastníci u přivaděče u Žernova a u Rovenska, teď se přidávají i lidé z okraje Turnova.
Starousedlíci na jednáních mlčí.Tak je to vždy.

Jan Sůra

Zřejmě? Nejde o probuzení obcí, ale pár aktivistů. Většina obcí se nemůže dočkat, až se zbaví tranzitu.

Jana

Asi by mėli založit spolek Pro silnici!

FrenkyUL

Jaké obce a jaká chyba?

jaroslav.dohnalik

Dopady na přírodu blablabla…. A co mělo tak fatální dopady na zdravý rozum stěžovatelů?

Zdena Stránská

Takže než silnice která vyvede auta z obcí,bude zase těch spousta aut,popojíždět v kolonách 50 km,pouštět výfukové zplodiny,tak si zase ti „ochránci přírody“budou vymýšlet hovadiny(křečky,žáby a kytičky.Panebože….

Tom V

Je tohle normální?

Frank

V Česku určitě

beran

Ano opravdu není normální, aby se uřvaná menšina nazývala „řadou odpůrců“. Neznám nikoho, kdo rád předjíždí jeden kamion za druhým mezi Turnovem a Jičínem, projíždí jednu vesnici za druhou a kdo nečeká na novou silnici jako na smilování už víc, jak 30 let. Nejsou ale nikde slyšet. Slyšet je jen „řada odpůrců“. Odpůrci, kteří se zpravidla tak, jako všichni ostatní, vozí na každém kroku autem. Ať tedy tito odpůrci nechtějí žádný pokrok, vždy a všude zásobené obchody, atd. a ať žijí jako v 19. století. Doma ať chodí na latrinu, aby udělali pro přírodu co možná nejvíc.

V. P.

Vždy se ozvou pouze odpůrci. Ty, co to chtějí zůstávají potichu. Bohužel. Chtělo by to, aby se slezla samospráva a zlanařila lidi, kterým současný provoz na I/35 vadí nebo ať udělají v rámci voleb referendum o podpoře přeložky. Toho se zúčastní pouze lidi s trvalým pobytem v daných obcích a nikoliv náplava od někud..

Ústečan

Vzhledem k tomu, že je to silnice placená státem, tak by v případném referendu měli mít právo hlasovat všichni daňoví poplatníci v ČR.

zyx

Je to ledaskde. Ale co je česká specialita je naprosto nepřehledná legislativa (už jen že skoro každý zákon v oblasti správního řízení má vlastní terminologii) a z toho pramenící lehce napadnutelné postupy úřadů a nefunkční justice.

Tedy jen ty případy ze zahraničí neznáte. Ale pokud se skombinuje nekvalitní příprava a silnější místní odpor, i v Nemecku a jiných zemích je z toho patová situace.

Petr

JJ, stačí silnice ze Žitavy do Budyšína