Spolky po téměř čtyřech letech žádají zrušení souhlasu se stavbou nové silnice z Turnova do Jičína
Vizualizace silnice I/35 Ohrazenice - Úlibice. Foto: ŘSD

Spolky kritizují on-line projednání v době pandemie.
Spolky kritizují on-line projednání v době pandemie.
Chce to okamžitý zásah a změnu na kratší trasu bez nesmyslných zatáček a hlavně 4 pruhy v celé trase ideálně rozšířit co nejvíc stávající silnici
Už vidím jak bude celá dálnice z Moravy dokončena až na úsek Jičín – Turnov.
Počty aut se logicky zvednou o desítky procent a všechna ta auta začnou jezdit po té staré silnici. Umí si ti dlouholetí stěžovatelé vůbec představit co bude následovat v těch obcích kterých se to týká?
Totální kolaps..
NIMBY Nevidí moc dopředu.. vidí jen „hnusnou“ představu že se jim v okolí budou do nebes tyčit jeřáby , asfaltový smrad z finišerů jim bude kazit letní obídek na zahradě, a hluk z dopravy který bude z nové komunikace bude výrazně nižší než když jim to doteď jezdí pod okny je prostě nepřijatelný!!!
Pokud je povolení, tak by nemělo jít zrušit. Konec, tečka.
Je zajímavé, že ty spolky dokázaly dát dohromady webové stránky, ale námitky do EIA online poslat nedokázaly.
Super zpráva kdyby to vyšlo … Aspoň by mohly dát do procesu variantu plnohodnotné dálnice a během procesu se dostaví dálnice aspoň po Opatovec a tripruh se jistě zpětně ukáže jako nehorázný Paskvil..
Paradoxně ten šetrný třípruh byl navržen jako obrovský ústupek místním spolkům. Dej spolku prst, sežere ti ruku.
Ve vesnicích Českého ráje by se měla především důsledně uplatňovat opatření proti znečišťování životního prostředí sračkami, které tam vypouštějí přes topnou sezónu z komínů. Vidím vždy, když se vracím odpoledne od Jičína na Liberec. Horší než D1 se zácpou.
Teď co se vystavěl dálniční kruhák u MB a letos se začne stavět přeložka silnici směrem na Jičín, jsem přemýšlel nad návrhem, proč se ta dálnice nevedla tudy, tedy mezi Jičínem a MB. Stejně se plánuje rozšíření na 2+2 kolem Jičína, před Jičínem je taky již 2+2 a celkově by to dávalo větší smysl. Udělat 2+2 rychlostní silnici, kde by byla rychlost třeba i jen110 km/h a vyhnulo by se to Českému ráji lépe, než jak je to plánované nyní s problematickým střídavým třípruhem. Mrzí mě, že víc nevidím do těch skutečných rozhodnutí a důvodů, proč se to musí udělat… Číst vice »
Tu-Jc řeší dopravu na Liberec. Z Lbc do Jc nikdo přes MB jezdit nebude.
+ dopravu Semilsko a Jilemnicko přes přivaděč Zelený háj.
Trasa TU-JC cca 24 km
Trasa TU-MB- JC cca 70 km
to asi nemá smysl řešit
Při dobudování nového propojení mimo obce Mnichovo Hradiště – Horní Bousov, by ta zajížďka pro směr Liberec – Jičín již ale tak velká zdaleka nebyla a při dobudování rychlostní silnice Jičín – Mladá Boleslav by byla časově i rychlejší než po stávající silnici I/35.
Kdybys investoval minutu do pohledu na mapu, tak bys viděl, jakou hovadinu se chystáš navrhnout…
Pokud by se měla udělat nová silnice 2+2 směrem na Mnichovo Hradiště, tak by se Českému ráji rozhodně nevyhnula. Minimálně u Lochkova, za Sobotkou a pak za Kněžmostí by vedla přesně po hranici CHKO. A pokud mě paměť neklame tak kolem Kněžmostě bylo v minulosti několik sesuvů a dodnes by tam stromy měly rúst nakřivo. A ani rozšíření mezi Jičínem a Bouzovem by nebylo snadné – u Lochkova je hranice CHKO, obchvat Ohařic, asi estakáda přes údolí Klenice, kompletně nový úsek Horní Bousov – Mnichovo Hradiště s napojením na D10…. Tohle by bylo na hodně dlouho protože by to tam… Číst vice »
Tady IMO fakt dává smysl dálnici rozvětvit na dvě spmv do dvou směrů (MB a Turnov+Liberec), jsou to natolik rozdílné směry že to jednou dálnicí prostě neobsloužíte
To rozvětvení lze udělat u Horního Bousova.
Jasně. A na Turnov pak tunelem pod Příhrazskými skalami.
Samotný Turnov negeneruje tolik aut, stačila by stávající I/35.
Podstatnější je Liberec a ten spojkou na Mnichovo Hradiště a dále po D10.
Tady není úplně kam spěchat. Až se dokončí snad v roce 2030 D35 v úseku Jičín – Mohelnice, tak se uvidí, v jakých parametrech se má Turnov – Jičín postavit. A neopakujte tu prosím lež, že má vést komunikace Českým rájem.
Český ráj není jen ChKO.
Už to, že se v daném úseku nebude jednat o plnohodnotnou dálnici, ale pouze silnici I. třídy je velmi velkorysý ústupek ochráncům přírody. Ale jim o kompromisy očividně nejde. Prostě jedou „a já to nechci a nechci a nechci!“
Není to ústupek, tím by bylo přesměrování dálnice od Jíčína západně k Mladé Boleslavi a u ní nejen napojení na D10 k Turnovu a potažmo Liberci, ale zejména nejlépe i její pokračování k D8 před Ústím nad Labem, aby mezi ním a Hradcem Králové tvořila severní čast dopravně smysluplného dálničního okruhu Čech, díky němuž by tranzit nemusel jezdit okolím Prahy a u ní se kvůli němu nemusely rozšiřovat dálnice na 6ti či dokonce 8mi proudé, protože ty klasickè 4orubové by při odklonění tranzitu z ních dopravě do/z Prahy a jejího okolí stačily. Sever východní části toho okruhu by tvořil stavající… Číst vice »
To že potom by u Prahy stačily čtyřpruhy jste znamená co přesně? Jakože by na čtyřpruzích nebyly zácpy?
Asi někdy by byly, ale ne každý pracovní den v podstatě od rána do večera – ať kdykoliv křížím po Strakonické či u Dolních Břežan nebo Vestce/Jesenice jižní část D0, tak je to na ní parkoviště směrem na západ = prostě jezdit mezi Plzní/Příbramí a Pelhřimovem/Humpolcem a dále (Německo přes Rozvadov / Rakkousko na Linz – Olomouc/Ostrava/Polsko) kolem Prahy je jasná nesmyslná zajížďka, ale přímo to je dnes vopruz po silnicích prví třídy přes mnoho desítek obcí – https://mapy.com/s/gadumomufa . Kdyby vedla dálnice ještě trochu příměji – https://mapy.com/s/kugamadalu zejména severněji blíže k Příbrami a dále od Tábora + ve východní… Číst vice »
pro úplnost zde odkaz na mnou prosazované trasování SEVEROZÁPADNÍ ČÁSTI DÁLNIČNÍHO OKRUHU ČECH https://mapy.com/s/baredufucu : D11 ZÁPADNĚ OD HRADCE KRÁLOVÉ – HOŘICE – JIŽNĚ OD JÍČÍNA – (minout okolí Trosek a vytvořit co nejkratší dálniční alternatvu mimo Prahu a jej okolí spojení D35 a D8 do/z Německa u Ústí nad Labem i současně kapacitní spojení výrobních závodů automobilky Škoda v Kvasinách a) MLADÁ BOLESLAV D10 ( po ní od/na východ dobré návazné pojení Liberce a jeho okolí ) – JIŽNĚ OD ČESKÉ LÍPY (PŘIPOJENÍ VĚTVE VEDENÉ MEZI NOVÝM BOREM A JABLONÝM V PODJEŠTĚDÍ OD/KE CHRASTAVĚ LEŽÍCÍ NA SPOJNICI LIBERCE A… Číst vice »
Pro rozdělení krajiny je už vcelku jedno, zda to je silnice 1 třídy 2+2 (což je až k Rovensku), něco dálnice. Neznám aktuální námitky, ale úplně na začátku vadil hlavně prutah/obchvat Turnova. A upřímně, tam ideální varianta neexistuje i když je s tunelem, jako ta aktuální.
Je zajímavé že jsem nezaslechl silnější kritiku z Jičína. Ten bude kompletně obkroužen frekventovanými komunikacemi.
Ona ta silnice sice vede Českým rájem ve smyslu turistické oblasti. Do území CHKO Český ráj však projekt vůbec nezahuje, takže hysterický odpor „ekologistických“ aktivistů je nesmyslný.
A opravdu neškodí vedení kapacitních silnic podél hranic či i „jen“ v okolí přírodních chráněných území?
Ona asi silniční vozidla svou jízdou nevydávají hluk a nevypouští žádné emise – včetně otěru pneumatik o vozovku! Pěknej nesmysl snad, co a šíření tohoto všeho v sousedství chráněných přírodních území jim určitě nepomáhá, ale jistě spíše škodí.
Po hranici Českého ráje vedou komunikace už nyní. Navrhovaná varianta jižní, kterou ochránci prosazují, také vede přímo po hranici. Cesta mezi Kozákovem a Hrubou Skalou vedla od pravěku, je to přirozená spojnice. Tím, že budeme bojovat proti jejímu vzniku, možná zapříčiníme vznik silnic jiných ale nakonec jsem bytostně přesvědčen vznikne i tato, právě proto, že je přirozená. Takže výsledek boje ochránců přírody v dlouhodobém horizontu bude ještě více silnic.
Tam není prales ani netknutá příroda, tam jsou obce přes které ta stávající silnice 35 vede. A ten hluk, emise, otěr pneumatik a vydýchaný vzduch řidiči těch vozidel, když už to chce brát až do absurdna, je tam už teď.
O dopravní indukci – https://www.tiammr.cz/slovnik/dopravni-indukce- navýšení dopravy při navýšené kapacitě komunikací pro ní jste ještě zjevně neslyšel! 🙂 🙂 🙂
V přírodně chráněných oblastech si škodí nejvíc místní. 🙁
Přesně tak.To už říkam 20 let co tu pekelnou trasu projíždím a říkám si kam ti místní dali rozum a protestují proti nové silnici..
Znám to tam, a pravda je, že tam nejde vymyslet optimální řešení, to by to musel být tunel Tu-Jc. Ale současný stav je neudržitelný, ty vesnice jsem regulérně tou silnící rozdělený na půlky, a pro řidiče současný stav taky nic/moc. Prostě bída a rok co rok horší.
Takže ano postavit a co nejdříve. Když můžou být dálnice v Alpách tak proč ne v podél Českého ráje
přesně, místo nějakého spolku, ať se vyjádří místí obyvatelé. Když vidím, jak do toho chtějí kecat lidi z Prahy, co si do ráje jezdí autem po dálnici a tváří se, že chtějí zachránit svět, hlavně každý víkend balej věci a jedou z města (po dálnici/silnici) na chalupu… a to jim nevadí
Ti lidi jsou asi padlí na hlavu. Jakým právem by asi ministr mohl zrušit čtyři roky platné rozhodnutí EIA? Něco takového mimo běžný správní proces může provést jedině soud.
A nemyslím si, že by se jakémukoliv soudu do něčeho podobného chtělo, protože by to vyrobilo precedens pro veškeré právní akty provedené během covidových omezení.
Otázka, pro někoho, kdo do toho nějak vidí, nebo tomu rozumí – jsou ty 4 roky skutečně účelové, nebo ty materiály, které to EIA rozporují, obsahují 4 roky pečlivě shromažďovaná data?
Je mi z toho smutno.
Na jedné straně stát zřejmě protizákonně protlačil EIA. Na straně druhé – proč se ty obce probudily až nyní, po 4 letech? Proč se vše tak táhne..?
Schopnost kompromisu a domluvy mi v české kotlině dost chybí.
„zřejmě“ jen expertům z této NIMBY iniciativy a dezorientovaným šotoušům z diskusních fór…
Neznám přímo tento případ, ale teprve teď se tvoří ucelenější judikatura (tedy závazné soudní výklady) různých opatření z dob kovidu. Ne nadarmo kdosi z NSS nebo US prohlásil, že opravdový kovidovy mazec nastane, až se ta nejrůznější kovidova opatření dostanou k nejvyšším soudům.
S tématem článku to ovšem souvisí jen velmi okrajově.
Odkaz k tomu citátu by asi nebyl, že? Kdo ví, ten ví?
Cože? Jaké obce? Obce na trase stávající I/35 jsou pro výstavbu všemi deseti. To jen jakési sdružení zkouší, kam až může zajít. Zajeďte si do Sedmihorek, Radvánovic, Újezdu p. T., Libuně nebo třeba do Podůlší a zeptejte se místních starousedlíků. Drtivě většinový názor, který uslyšíte, bude „ať už ta silnice, proboha, konečně stojí“. A ne, neplácám nesmysly. Do tohoto regionu jezdím velmi často a mám tam i hodně dobrých přátel.
Zřejmě? Nejde o probuzení obcí, ale pár aktivistů. Většina obcí se nemůže dočkat, až se zbaví tranzitu.
Dopady na přírodu blablabla…. A co mělo tak fatální dopady na zdravý rozum stěžovatelů?
Takže než silnice která vyvede auta z obcí,bude zase těch spousta aut,popojíždět v kolonách 50 km,pouštět výfukové zplodiny,tak si zase ti „ochránci přírody“budou vymýšlet hovadiny(křečky,žáby a kytičky.Panebože….
Je tohle normální?
V Česku určitě
Ano opravdu není normální, aby se uřvaná menšina nazývala „řadou odpůrců“. Neznám nikoho, kdo rád předjíždí jeden kamion za druhým mezi Turnovem a Jičínem, projíždí jednu vesnici za druhou a kdo nečeká na novou silnici jako na smilování už víc, jak 30 let. Nejsou ale nikde slyšet. Slyšet je jen „řada odpůrců“. Odpůrci, kteří se zpravidla tak, jako všichni ostatní, vozí na každém kroku autem. Ať tedy tito odpůrci nechtějí žádný pokrok, vždy a všude zásobené obchody, atd. a ať žijí jako v 19. století. Doma ať chodí na latrinu, aby udělali pro přírodu co možná nejvíc.
Je to ledaskde. Ale co je česká specialita je naprosto nepřehledná legislativa (už jen že skoro každý zákon v oblasti správního řízení má vlastní terminologii) a z toho pramenící lehce napadnutelné postupy úřadů a nefunkční justice.
Tedy jen ty případy ze zahraničí neznáte. Ale pokud se skombinuje nekvalitní příprava a silnější místní odpor, i v Nemecku a jiných zemích je z toho patová situace.
JJ, stačí silnice ze Žitavy do Budyšína