Spolek odmítá aktuálně navrhovanou variantu dostavby obchvatu Mělníka
Obchvat Mělníka, 2. stavba. Pramen: ŘSD
Vedení města preferuje aktuální plán ŘSD, souhlas s 3. a 4. stavbou obchvatu vyslovilo už v dubnu.
Vedení města preferuje aktuální plán ŘSD, souhlas s 3. a 4. stavbou obchvatu vyslovilo už v dubnu.
Kde se dá najít ta varianta toho spolku se souběhem s koridorem? Ani na jejich stránkách jsem ho nenašel, tam jsem našel jen všemožné ostatní varianty včetně tunelů.
Mělníku by nejvíce pomohl jižní obchvat města, který by řešil hlavně silnci I/16. I/9 přes Kokořínsko má malý provoz a je tam samá zatáčka. Jižní obchvat města by si vyžádal 2,5 km dlouhou estakádu – podobná vzdálenost jako na jižní části D0. Bylo by to drahé, ale na I/16 se plánují obchvaty obcí a spojení MB-D6 by se tak elegantně vyhnulo Praze.
I/9 má ve směru do/z Liběchova 14k aut za den. V tom jsou zahrnuty tři zhruba stejně velké proudy, místní doprava, II/261 do papíren ve Štětí a I/9 na sever ČR.
Taky nesouhlasím. Dal bych jako podmínku zrušení všech kruhových objezdů a nahrazení buď mimoúrovňově, nebo zrušit a neb nahradit semafory se zelenou vlnou a 75% času aby byla zelená na okruhu a 25 z bočních ulic. Kruháče co už tam jsou jsou peklo a hlavně jsou často úplně zbytečné a jednoduše by šly nahradit mimoúrovňově
Když to zaplatíte ze svýho…
Alternativní trasa by mohla vést někudy tudy:
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&rm=9h4zgxZxOI5q0xZpG2j00xZh9db00aHNl00m0yi10xZaW7jg0bmHid0aYRig0d9rig0-Ri105ZQ&x=14.5195167&y=50.3803749&z=12
Ale byla by to trochu větší akce…
A tu I/9 to řeší jak?
Devítka od Prahy směřuje z velké části do města. Tedy obchvat moc nevyužije. To co míří „za Mělník“ by mělo být směrováno po D8 a I/16.
A kdyby to bylo přece jen potřeba, tak by se mohla postavit propojka k plánovanému kruháči u rozvodny.
To spíše – https://mapy.cz/s/kafamegefa , aby mezi západní a východní čístí byla I/16 propojena co nejpřímější trasou, a vlastně s jejím využitím stejně i I/9 mezi její jižní a severní částí, kterou jste Vy chybně zjevně vůbec neřešll
Tak za prvé město chce udělat „obchvat“ hlavně co NEJRYCHLEJI .Je jím jedno jak,ale obchvat města nedává smysl a postrádá logiku.
Co nejrychleji – za 10 let?
Z letáku moc nechápu, jak je napojená slinice II/273?
Tak nevím, proč se spolek vyjadřuje k tomu, kolik stavba bude stát a koho vlastnictví to zasáhne. Vlastníci, kteří budou případnou stavbou zasaženi, mají svá práva na svoji ochranu, která mohou případně použít (nebo taky nemusí, právo není povinnost). Taktéž nerozumím tomu, proč se vyjádřují k tomu, kolik stavba bude stát (předpokládám, že ekonomické hodnocení je první věc, co se zkoumá než se cokoliv začne dělat). Z textu není zřejmé, zda se jedná o spolek, který je zřízen podle zákona o ochraně přírody a krajiny či nikoliv. Pokud je podle tohoto zákona zřízen, rozhodne mu nepřísluší napadat cokoliv jiného než… Číst vice »
Jak se zřizuje spolek podle zákona o ochraně přírody a krajiny?
Nijak. Pan Jan akorát plácá.
Když kolem trati, tak až k místu, kudy to mělo vést původně. A jak se vyřeší přejezd na Kokořínské?
Ten se bude muset zrušit, jelikož nevyhoví na vzdálenost křižovatky k ose nejbližší koleje 30 m.
Podle mapy to není žádný obchvat,jen posunutí průtahů o pár set metrů vedle. Opravdový obchvat I/16 by byl tak cca Lužec – Zálezlice – Liblice,a do toho se hádám nikdo nepustí..
Ten jejich návrh nevypadá na první pohled vůbec nelogicky. Tuší někdo s místní situací lépe obeznámený než já, proč byla zvolena te druhá varianta?
Tak jestli se to prosazuje silou, tak je to blbý. Samozřejmě, opozice si na tom nasbírá politické body, když je to koalici v podstatě jedno.
Jinak když koukám na tu mapu, stále nechápu, proč se u nás vyhazují nemalé peníze za křižovatky na takovýchto stavbách. Vždyť to má být obchvat, tak proč tam musí být 2 okružní a jedna klasická křižovatka. Kdo bydlí a bude chtít jet do Blat, pojede po staru a není třeba tam dělat křižovatky a to dokonce 3.
Nebudou tam přejezdy, takže na Blata jedině vrtulníkem…
Nemluvě o tom, že přes Blata jezdí lidé a asi i autobus do Mšena (místo té lokálky, kterou chtějí všichni zrušit) a okolí, nebo právě do rekreačních oblastí. Sám tudy jezdím, tedy jsem pořád tranzit.
Když to nejde, tak ať se vykašlou na Mělník a udělají radši něco s Liběchovem. Tam jezdí kamiony lidem přímo pod okny.
Vždy, když tam jedu, je mi těch lidí líto.
Tak i ten Mělník, i ten Liběchov, i ty Vehlovice a vlastně celá devítka…
„Ať udělají NĚCO“ je opravdu bezvadný požadavek. Jak by to něco mělo – s ohledem na morfologii terénu – vypadat?
Reálné podmínky k preferenci železnice, zrovna ta pravobřežní má kapacity celkem dost. Obnovit a používat vlečky (v místech cukrovarské je paradoxně kus obchvatu). Není důvod, aby těžké nákladní dopravy jezdilo po silnicích nutně tolik.
Ta železnice vede na Českou Lípu, jo?
A kolik se toho teď vozí do cukrovaru ? Aby se ta obnova vlečky vyplatila a něco tam vůbec jelo…
Obnova vlečky do cukrovaru samozřejmě způsobí citelný pokles automobilové dopravy směrem na Lípu…
Tunely , no. Jako na západě.
Myslíte tunel Vehlovice – Dubá?
Město Mělník musí ty kamiony milovat, když NĚCO dělá tak pomalu, že to rozumově prostě nechápete. 2032 je špatný vtip. Trasování průtahu ve zbývajících etapách je bohužel o napasování, kam to vůbec jde. Domkaři z Dobrovského určitě nebudou nadšeni a budou se bouřit. A zbourat těm několika chudákům na Kokořínské baráky? To je hodně silná káva. Mraky let a nenašlo se jiné řešení? Přimknout průtah k železniční trati mi zní logicky. Ale neznám detaily a jak známo, ďábel se skrývá právě v detailu. Co však brání 3. stavbě a na ni navázat novou komunikací skrze pole, která by vyústila do… Číst vice »
Prioritou moderní železnice ve městě je, eliminovat železniční přejezdy formou mimoúrovňového křížení. Tedy podjezdy nebo nadjezdy. Což jaksi s obchvatem, přiléhajícím těsně ke koridoru železniční trati, je velmi obtížné respektive velmi (a zbytečně) nákladné. Buď by musela být změněna nivelita železničního tělesa v celé délce Mělnického uzlu (nesmysl) včetně přilehlých tratí a vleček, nebo úsekově změnit nivelitu silničního průtahu/obchvatu, formou náspu nebo zahloubení.
Případně udělat „průtah“ z kterého se bude dát sjíždět jen tak na dvou místech…
Je to ustálené slovní spojení. Snad to pochopí i hnidopich.
Obávám se, že „ustálené slovní spojení“ znamená něco jiného, než si myslíte. Výkřik „tak kašlete na Mělník a dělejte něco s Liběchovem“ je sice pěknej, ale takovej jak z Novinek. Zaprvé, to „něco“ by asi mělo nějak navazovat na to řešení v Mělníku. Z čehož vyplývá, že ten Mělník musí být stejně vyřešen, aspoň na papíře. Zadruhé, v Liběchově je to fakt terénně dost složité, tam neproženete obchvat po poli za vsí. A pokud tam budete kopat tunel, tak kam povede? Za Liběchov, takže vsi od Želíz dál budou dále schytávat dopravu beze změny? Nebo se pak začne křičet „tak… Číst vice »
Pokud vím, tak ta nová silnice první třídy je i v nějakém zvažování. Nevím, jestli na ministerstvu nebo na krajích, ale četl jsem o ní snad i tady… A souhlasím. Ostatně na I/15 se už nějaký obchvat vybudoval a další je taky na papíře (Stvolínky), jen Zahrádky jsou asi oříšek. A ostatně nemluví se i o obchvatu Kel a Kelských vinic na I/9 někam k cukrovaru, což by možná bylo lepší nahradit právě tím, co tu jiní navrhují jako jižní obchvat Mělníku kolem Zálezlic a ideálně pokračovat až ke Štětí a mostu někde tam u Hoštky… A tím by se… Číst vice »
Tak kolem Liběchova leda podél trati, dále směrem na Štětí a Tuhaň. Kolem Zakšína před obchvatem Dubé se vrátit zpět na I/9. Ano, je to hodně maximalistické řešení, ale obávám se, že se jinak konflikt s CHKO a údolím Liběchovky vyřešit nedá.
Tím byste si moc nepomohl a rozhodně byste se tak nebvyhnul konfliktu s CHKO.
Jak píšu vedle, snad i tady se psalo o zvažování trasování až k Úštěku, nicméně i tam plánují až za něj, tedy opět konflikt s CHKO.
Podle mě je tam strašně málo kruháčů. Naprosto úžasný projekt, který jen tak nějaké město nemá. Skvělá první a druhá etapa, která přinesla nově navíc asi 4 kruháky. Další etapy další kruháky. Aspoň vyprodukuje tranzitní doprava místním nějaké exhalace a prach, jak se ty auta a kamiony neustále musí rozjíždět a brzdit. Bravo. Kdo je za tohle zodpovědný? Ekologickým organizacím a lidem jako je Patrik tohle nevadí? Že místo plynulého průjezdu auta furt zastavují?
Přesně. Kdyby někdo pochyboval o ne/smyslnosti průtahu plného kruhačů doporučuji Mikulov.
O slovo se hlásí Klatovy a jejich 6 (brzo 7) kruháčů mezi I/22 a I/27. V kombinaci jízdním stylem domorodců je to vážně zážitek.
Mikulov se dělal někde 40-50let zpět a taky už ideálně pár let měl být nahrazen D52, tady se mluví o nové výstavbě obcvhatu města, který nebude vůbec žádným obchvatem..jen se silnice přesune o půl kilometr vedle
Ono to určitě nebude horší než předchozí stav. Těžká doprava musela taky hrozně brzdit na pravoúhlé křižovatky, navíc tam stály kolony kvůli stopce na I/16 apod. Ale ano, pokud se má pokračovat z kruhového objezdu na styku I/9 a I/16 u Penny marketu, tak tady by měla být MÚK, je tam na to prostor a hlavní tranzit by poté pokračoval rovně (teď ale ne, teď by tam stejně vše sjíždělo, a tedy brzdilo). A na semaforech se také musí stavě a rozjíždět a nevyhneme se tomu i se sebelepšími zelenými vlnami už kvůli tomu pravému úhlu.
Na MÚK stát nemá a stykové křižovatky, které jsou tam nyní jsou na tom ze všech hledisek, včetně ekologického, mohem hůř.