Dovolené rostou, business cestující se nevrátili. Jak funguje trh s ACMI pronájmy letadel
Gediminas Žiemelis, šéf Avia Solutions Group. Zdroj: ASG

Každé období přináší výhody, říká nejbohatší Litevec Gediminas Žiemelis. Při nedostatku kapacit přibývají zakázky, během recese chtějí aerolinky efektivitu.
Avia Solution Group, rakovina evropského pilotního trhu. Zaměstnává personál, který jinde nechtějí, často i ze zemí třetího světa bez EASA licencí za tichého přihlížení dozorujícího CAA. Jako zaměstnanec jste kontraktor dubajské firmy Aerviva, či jiného účelně založeného subjektu, a s ASG aerolinkami nemáte víceméně nic společného. To, že naprostá většina personálu tak příjem doma nedaní, je snad všem jasné. Mimochodem, zeptejte se Jet2 nebo TUI jak jsou “spokojeni” se spoluprací s jakoukoliv aerolinkou spadající pod Avia Solution Group. Hrozný. Už aby tahle rakovina zmizela z nebe.
Díky za zajímavý rozhovor.
Nějak mi nesedí ty počty. Pokud má SW 5% trhu s 11-12 letadly a jen v Evropě je trh pro 400 ACMI letadel, má buď SW menší podíl nebo je ten trh poloviční.
Sedělo by to na porovnání toho, že Smartwings má velikost 5% ASG, ne trhu. Třeba to tak bylo myšleno, ale špatně řečeno nebo pak interpretováno.
Kde jste přišel že trh je pro 400 letadel?
V článku je jen zminka, že zde chtěji (v Evropě) umístit 400 letadel.