Společnost Swietelsky dokončila obchvat Lukavce na Pelhřimovsku. Usnadní cestu k D1 a zklidní dopravu v obci
Nový obchvat Lukavce na Pelhřimovsku na silnici II/128. Pramen: Swietelsky stavební
Nová komunikace, která se připravovala patnáct let, je součástí modernizace silnice II/128 od Pacova přes Salačovu Lhotu a Lukavec až k hranicím se Středočeským krajem.
Pěkně
tohle je II. třída? my jsme fakt bohatá země….
Tak to je dobrej had. Nechtěli tu silnici třeba víc napřímit? Aby se tam dal předjet aspoň třeba traktor, bagr..?
2,5 km se třemi mosty silnice druhé třídy se připravuje 15 (slovy PATNÁCT!!!) let.
V tomto shrnutí je schovaná celá bída českého systému výstavby (nejen) silnic.
Tak z Pacova na hranice kraje bude teď kultivovaná silnice a z Nových Práchňan do Čechtic ve středočeském kraji se zřejmě nic neplánuje. Tam je to úzké, že dva velké musí zastavit na vyhnutí a spoustu kamionů tam už napadalo do škarpy, kvůli vysoké nebezpečné krajnici. Proč frézovat, když to můžeme nalepit na to.
On celý úsek II/150 od Načeradce do Čáslavska místy připomíná komunikaci spíše 4. třídy než bývalou jedničku. Z Čáslavska do Čechtic to že je lepší ale potkat tam kamion či traktor bych opravdu nechtěl. Když tamtudy jezdíme do Tábora tak mi připadá že se na tu silnici už roky nesáhlo a taky to podle toho vypadá. Ono je to na konci okresu Benešov a tak se na to slušně řečeno kašle.
Na našem konci II/150 u Prostějova je to podobný. V serpentinách pod Malým Hradiště odplavená krajnice, že s osobakem ani nevyhnete polskému kamionu, co jede pro dřevo.
Pěkné, ještě by to chtělo vyřešit tato místa (směrové oblouky malých poloměrů, Čechtice a Křivsoudov), když to teda má být přivaděč k D1…
https://mapy.cz/s/hezerorake
To bude další 15-letka
Tak mezi Salačovkou a Lukavcem je naprojektovaná a povolená homogenizace silnice na S7,5 a narovnání. Čeká se asi na dotace z IROP. Mezi Lukavcem a Čáslavském se již přeložka S7,5 letos staví ale průtah Čáslavském zůstane.
Přeložka je hotová. Teď se dělá Čáslavsko až Hranice kraje u Nových Práchňan. Mezi Sal a Luk se bude dělat 2024. Příští rok se má dělat Lukavec Košetice 10 km. Je to silnice 3. Třídy. Vysočina jede. Střední Čechy dělají málo.
Príma, Medvědí Lhota i Lukavec už mají dostavěno, co teď dokončit obchvaty třeba kolem Prahy a Brna?
Časem to taky bude
Má to jeden háček. Silnice třetí třídy od Horní Lhoty na Košetice vede středem obce a kamiony tam jezdí pořád. Tento směr obchvat neřeší. Je jich o něco méně, ale zemědělci s velkými traktory to doplňují. Navíc je obchvat nalepen na obec a paradoxně teď bude mít silnici blízko obydlí více lidí. Krásný příklad, jak se to nemá dělat. Takže máme obchvat, radujme se 🙄
„zemědělci s velkými traktory to doplňují“
Pro jízdu na pole a zpátky většina vesnických cest vznikla, to je jejich účel. Snopy na zádech nosit nechcete* a hnůj opačným směrem už tuplem ne, aby se nejezdilo, jen chodilo.
*) neboť nechcete poznat pravý význam sousloví „osina v zadku“.
Souhlas, jsou to místní komunikace. Ono se dříve moc necestovalo. Máme chatu ve vesnici, která byla zřízena jako taková servisní pro obchodní stezku do Bavorska a má zajímavou historii. Takových stezek u nás zas tak moc nebylo a tam skutečně existovala „preference“ tranzitní dopravy a nebylo to pro každého. Obchodníci museli platit mýtné a mostné případně převozníkům. Často se cestovalo v karavanách a platilo ozbrojenému doprovodu. Nebylo radno jim stát v cestě, nejednali zrovna v rukavičkách a to platilo i pro místní, co by se tam motali. Samozřejmě ekvivalentem těchto komunikací jsou dnes dálnice a silnice I. třídy, kam traktory… Číst vice »
Tak určitě. Zemědělci z Jetřichovice si dlouhodobě pronajali pole v Horní Lhotě a jezdí sem, tam. Koukněte se na mapu, to se vyplatí.
Vypadá to velmi pěkně, i začlenění do krajiny se povedlo. Lukaveckým to přeju, v centru je opravdu pár nepříjemných zúžení bez chodníku.
Přesto si nemůžu odpustit data ze sčítání dopravy:
1383 voz./24 h, z toho 268 těžkých vozidel (a z toho jen 59 návěsů)
Něco mi říká, že na silnicích je hodně míst, které jsou na tom mnohem hůř a obchvat každé obce za 300 M asi jen tak nezaplatíme…
Nepříjemných natolik, že se vyhnou dva osobáky, ale už ne osobák a traktor, popojeďte si: https://mapy.cz/s/bacafeheke
Na silnici druhé třídy by se měl vyhnout náklad alespoň s osobákem při plynulé jízdě, řekněme s mírným zpomalením. Ale ne aby jeden z nich musel zastavit a čekat, to už padá mezi okresky.
No ono by to mělo tak být i na silnicích I. třídy, ale pak si vezměme takový úsek I/19 Mirovice-Březnice…
Jasný, čísla jsou jedna věc, ale kraj se asi snaží investovat rovnoměrně do všech regionů bez ohledu na intenzity, tj. na západě to vychází na homogenizaci II/128 mezi Pacovem a hranicemi kraje jako přivaděč k D1. Bohužel bez návaznosti ve Středočeském kraji nebo (zatím) obchvatu Pacova a napojení na II/129 směr I/19.
myslim, ze by bylo jednodussi dat tech 300 milionu te silene fabrice na drevotrisku, at se s temi jedy, svincikem a kamiony odstehuje nekam kde nikomu nevadi…
A 800 lidem vyhazov. Příště bude na řadě jaká firma k likvidaci?
rikam prestehovat, nikoliv vyhazov.
ten provoz je svoji povahou a rozsahem naprosto nesmyslne umisteny (puvodni hospodarsky dvur zamku, silny zasah intravilanu vesnice), priserna chemie.
smrad z te fabriky citite na kilometry daleko. uplny rumunsko nebo treti svet.
Proč tam, pro Boha, neudělali místo zářezu hloubený tunel? Další příklad zbytečné fragmentace krajiny.
Asi kvůli ceně. A co se ekoduktu týká, tak za ním by byla vesnice s nepropustnou zástavou. To vpravo není les, to jsou stromy za plotem fotbalového hřiště.
Takovych vice, jeste by to chtel obchvat Cechtic – pro obe tj. II/150 a II/112 (Stredocesky kraj). Peaz obou silnic druhe tridy vede primo pres hlavni nam. Dr. Tyrse, kde mj. sidli Urad mestyse.