Společnost Railway Capital čeká na novou licenci, jezdí jako Gepard Express
Motorový vůz 811 společnosti Railway Capital pro linku Most - Moldava v Krušných horách. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Společnost žádost o nové osvědčení podala v červnu, stará licence vypršela 23. listopadu.
A je něco jinak, když jezdí na jinou licenci? Nebo to jen o papírech…
Držím palce, ať to s licencí dobře a brzy dopadne. Provozovat drážní byznys není legrace.
Jaký byznys? Moldavská dráha není žádný byznys, ale veřejná služba.
Nějak mi to připomíná situaci jak u Čajánka na JHMD. To je jak přes kopírák – propadlé osvědčení o bezpečnosti, možná nějaký jihočeský vir. Ale kupodivu jsou tu v diskuzi všichni shovívaví a otce lokálek pomalu ještě obhajují. Já nemusím ani jednoho, ale důvody proč k vydání nedošlo, by mne docela zajímaly, zvlášť u někoho, kdo se pyšní tím, jaký je odborník. Osobně si nemyslím, že je šlendrián jen na straně DU, ale viděl bych to tak někde napůl. Třeba to bylo pozdě podané, třeba to má špatný obsah, anebo to fakt nestihl úřad, čert ví a tisková mluvčí toho… Číst vice »
„Třeba to bylo pozdě podané“
Podané 27.6.2024, přičemž ani DÚ, ani gov.cz neuvádí s jakým předstihem se to má podat, jen že je to na 5 let.
Rozdíl je, kdo dělá byznys a kdo provozuje dopravu. Smlouvu maji s RCAS, vlak i zaměstnanci jsou RCAS, ale zhlediska SŽ jede GE. Pokud jede vlak dle smlouvy, tak objednateli je jedno, zda-li jede Franta nebo Honza.
Je to úplně jako přes kopírák, teda až na to, že JHMD podaly žádost pár dnů před vypršením, zatímco RCAP půl roku, že?
„viděl bych to tak někde napůl“. A můžete prosím upřesnit, v jakém postavení byly planety v okamžiku vašeho vidění? „V každém případě si zase rád poslechnu/přečtu nějakou moudrou…“ vizi, až z vás zas nějaká vypadne. Zaryl jsem si do vás, pane „Beze slov“, protože o případu nevíte o nic víc, než bylo napsáno v článku, ale máte jasno. Z vašich vývodů docela intenzivně čiší silný osobní nevztah k majiteli firmy (ten sice inzerujete), nicméně to vaše „prognózy“ poněkud znevěrohodňuje. Pokud byste vaše vidění ozdrojoval, nečetl byste tento komentář. Bylo to podáváno elektronicky, takže tam je více možností vzniku problému. Co… Číst vice »
Šatava. Největší obhájce lokální, a sám podniká v depu Veselí nad Lužnicí, které leží na 4 koridoru. Proč třeba nevyužívá depo v Poličce???
Zázemí může mít kdykoliv. Otázka má být jinak. Když je zastáncem lokálek, kde je jeho projekt poslední míle? Nebo jestli to co předvádí na Moldavě, je lepší služba než dělalo ČD.
V čem konkrétně jsou služby poskytované Šatavovou firmou horší než to, co tam předváděly ČD?
Sledujete plnění gvd a plán řazení? Odpovím si sám. Nikoliv. Jinak byste se neptal.
On tam nějaký šatavův zaměstnanec maže koleje, aby ČD nevyjely?
Asi jste zaspal dobu. Mám pocit, že má jiné problémy, viz tento článek.
Tak z tohoto článku jsme se dozvěděli jen a pouze to, že DÚČR je neuvěřitelně pomalý. Jestlipak by bylo politicky průchodné, aby takto zdrželi obnovení licence třeba pro ČD?
Asi proto, že to má kousek od domovského Tábora.
Ano. Protože nesnáším komouše, volím Babiše. Zcela logické.
Ano, obdobně nesmyslnou dedukci jste napsal do komentáře, na který teď (asi i tak zbytečně) reaguji.
P. S. Reálně má Railway Capital zapůjčené i další prostory v blízkosti svých působišť, mj. v jemnické remíze (nejsem si jist, jak je to řešeno na dalších působištích, kde přesně se nocuje).
Trošku to svědčí něco o neschopnosti majitele.
Mě teda nepřijde normální, že se čeká na vypapírování nové licence půl roku.
A druhým dechem Šatava dodal, že žádost musel přepracovat. Takže si stěžuje na koho? Mmj i sám na sebe?
Tak pokud ji musel přepracovat jednou, i tak je to šíleně dlouhá doba na zpracování žádosti. Toto je přeci klíčová agenda úřadu.
Vždyť jsou jedna p…. (partnerští dopravci 🙂 )
Té trati by slušela nějaká pěkná, alespoň částečně nízkopodlažní DMU s rozšířenou možností přepravy jízdních kol a velkými panoramatickými okny. Snad s příštím VŘ.
Jasně, a bude se jezdit za 400 na km s panoramatická okna zboříme v prvním tunelu. Já chápu, že máte potřebu za každou cenu něco napsat, ale vše má sve meze.
Představa nějakého extra vozidla na téhle trati je samozřejmě úlet, nicméně – tunely na této trati nevyhovují průjezdnému profilu platnému na síti SŽ? Jinak není důvod, aby došlo ke zboření (hypotetických) panoramatických oken.
Tunel u Mikulova v Kr.h. nyl dlouhá desetiletí v prakticky havarijním stavu, protože do něj silně prosakovala voda – v zimě první vlaky po noční pauze běžně urážely dlouhé rampouchy ledu. Ale snad už je to teď aspoň nějak opraveno, aby SŽ nevyhrožovala zastavením provozu.
Pěkný výhled je i z toho letitýho Desira…
Právě na něj jsem myslel, když jsem to psal.
Ještě nedávno tam jezdil nízkopodlažní Regioshark (tedy na vlacích z Ústí, ne z Mostu) a objednatel na tom snad nijak nekrvácel. Panoramatická okna to sice úplně nemá, ale po pravdě na téhle trati bych je asi moc neocenil – kromě krátkého průhledu na Bouřňák u Mikulova je vidět většinou jen les.
Takže se shodneme, že tento nápad byl nesmysl.
Na té části příspěvku s nízkopodlažní jednotkou s dostatkem míst pro kola (aby tam nebyla povinná rezervace na kola jako dnes) se neshodneme.
Trošku mimo hlavní téma:
Při pohledu na titulní fotku mně napadlo, kolik bezesných nocí asi prožil designér návrhu tohoto vylepšeného čela Šukafonu.
Chápu, že bylo třeba kabinu trochu zvětšit a na krásu to nejezdí, ale uniká mi, jaký byl důvod k té prapodivné estetické hříčce s rádoby skosenou střechou a umístění světel tak blízko k sobě.
Nedělal bych si iluze, že kolem toho nějaký šel. Nahoře se zhmotnila potřeba, aby měla lišta dostatečný sklon a při brždění necamrala voda po skle a světla tak prostě vyšla elektrikářům. Nebo tak něco.
Mě spíš iritují ty dvě boční okénka vedle sebe. Překopanej podvozek a tady nebyli schopní upravit kousek skříně. Proti tomuhle byl polskej Kolzam tvůrce raketové techniky…
Na Moldavu? Tedy nově je to vlak do Stanice Výtopna Zdice. Tak ať se daří.
Pochopili minusáři, že Výtopna chce od obce koupit moldavské nádraží? Asi ne. Tak dobré ráno.
Je již odpoledne….😁
Já to tedy nepochopil, ale možná je to moje chyba a jsem poslední neinformovaný o této zásadní události.
PS: mínus jsem nedal.
Je vidět, že po kolejích může jezdit vlastně úplně kdokoli, nemám licenci, tak pošlu nějaký šušně kámošovi a jezdím na jeho. K čemu jsou pak výběrka? Jo prachy, tak to je klasika, o ty jde až na prvním místě. Celý to působí hodně podivně, ale u nás tak nějak klasika 🙁
Hodně podivně spíš působí, když se různá neinformovaná vemena rozhodnou učinit rezolutní odsouzení věci, které nerozumí.
Asi jako když se Šatava vyjadřoval k soustavnému poškozování vozidel RCAS (kameny na trati, písek v motoru, vandalismus atd.), kde někdo v komentech psal, že si to Šatava způsobuje sám způsobem vedení firmy, případně rovnou že se pokouší o pojišťovací podvod.
Zločinec pro své jednání dost často hledá nějaké ospravedlnění, byť sebezvrácenější logikou.
Např. společnost MBM Rail takto jezdí dlouhodobě – zastřešuje provoz vlaků vedených v režii různých spolků, které nemají licenci na provozování drážní dopravy (např. do Malé Morávky, do Zubrnic, přes Dětenice atd.).
Co na obnovení licence trvá půl roku?
Drážní úřad..
„one-stop shop“
Vy jste se tu náhle objevil? Tohle je přece ČR…
To je spíš ERA.
Obnovení licence není třeba, protože ta je stále platná (to má jen zdopravy.cz chaos v pojmech). Je třeba obnovit bezpečnostní osvědčení a to žádná sranda není. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že žádat o nové půl roku před vypršením starého je trochu pozdě.
Zajímavé to ale je třeba v kontextu licence (pověření) pro revizní firmu lanovky na Ještěd, kde Drážní inspekce popsala, že Drážní úřad stihl vše posoudit za 1 den (poté, co předtím Ministerstvo dopravy té firmě pozastavilo výkon činnosti).
Je obvyklé, že úřad má lhůtu, ve které se vyjádřit musí. To tady není?
No a i když se v zákonné lhůtě nevyjádří, tak se nic nestane. Holt toho mají chudáci moc. Ale běda vám, jestli ve vztahu ke státu přešvihnete lhůtu byť o jeden den.
Nějaké lhůty tam jsou, ale nevím přesně jaké. Ale vy pošlete na DÚ fascikl podkladů pro vydání osvědčení, oni vám to třeba za 2 měsíce vrátí a pošlou k tomu třeba 50 připomínek, které asi taky nezapracujete za jeden den. Takže třeba za měsíc jim to pošlete znovu doplněné a oni vám za měsíc napíšou dalších třeba 20 připomínek atd. atd. A čas běží…
Ano tento postup znám. Nakonec se v 10. iteraci dostanem k tomu, že protistrana vyžaduje původní znění, jak bylo v první verzi.
Mě osobně nejvíc naštvalo, když mi DÚ v druhém kole napsal připomínky k dokumentu, který byl v prvním kole bez připomínek.
Přesně pro tyhle případy se dá použít už dnešní umělá inteligence, která dokáže přelouskat stovky stran najednou a najít shody či rozpory se zadanými parametry. tohle má dnes prostě odsejpat a ne aby se dvě strany handrkovaly půl roku s koncem v nedohlednu.