Společnost Railway Capital čeká na novou licenci, jezdí jako Gepard Express
Motorový vůz 811 společnosti Railway Capital pro linku Most - Moldava v Krušných horách. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Společnost žádost o nové osvědčení podala v červnu, stará licence vypršela 23. listopadu.
Šatava. Největší obhájce lokální, a sám podniká v depu Veselí nad Lužnicí, které leží na 4 koridoru. Proč třeba nevyužívá depo v Poličce???
Zázemí může mít kdykoliv. Otázka má být jinak. Když je zastáncem lokálek, kde je jeho projekt poslední míle? Nebo jestli to co předvádí na Moldavě, je lepší služba než dělalo ČD.
Trošku to svědčí něco o neschopnosti majitele.
Vždyť jsou jedna p…. (partnerští dopravci 🙂 )
Té trati by slušela nějaká pěkná, alespoň částečně nízkopodlažní DMU s rozšířenou možností přepravy jízdních kol a velkými panoramatickými okny. Snad s příštím VŘ.
Jasně, a bude se jezdit za 400 na km s panoramatická okna zboříme v prvním tunelu. Já chápu, že máte potřebu za každou cenu něco napsat, ale vše má sve meze.
Představa nějakého extra vozidla na téhle trati je samozřejmě úlet, nicméně – tunely na této trati nevyhovují průjezdnému profilu platnému na síti SŽ? Jinak není důvod, aby došlo ke zboření (hypotetických) panoramatických oken.
Trošku mimo hlavní téma:
Při pohledu na titulní fotku mně napadlo, kolik bezesných nocí asi prožil designér návrhu tohoto vylepšeného čela Šukafonu.
Chápu, že bylo třeba kabinu trochu zvětšit a na krásu to nejezdí, ale uniká mi, jaký byl důvod k té prapodivné estetické hříčce s rádoby skosenou střechou a umístění světel tak blízko k sobě.
Nedělal bych si iluze, že kolem toho nějaký šel. Nahoře se zhmotnila potřeba, aby měla lišta dostatečný sklon a při brždění necamrala voda po skle a světla tak prostě vyšla elektrikářům. Nebo tak něco.
Mě spíš iritují ty dvě boční okénka vedle sebe. Překopanej podvozek a tady nebyli schopní upravit kousek skříně. Proti tomuhle byl polskej Kolzam tvůrce raketové techniky…
Na Moldavu? Tedy nově je to vlak do Stanice Výtopna Zdice. Tak ať se daří.
Pochopili minusáři, že Výtopna chce od obce koupit moldavské nádraží? Asi ne. Tak dobré ráno.
Je již odpoledne….😁
Já to tedy nepochopil, ale možná je to moje chyba a jsem poslední neinformovaný o této zásadní události.
PS: mínus jsem nedal.
Je vidět, že po kolejích může jezdit vlastně úplně kdokoli, nemám licenci, tak pošlu nějaký šušně kámošovi a jezdím na jeho. K čemu jsou pak výběrka? Jo prachy, tak to je klasika, o ty jde až na prvním místě. Celý to působí hodně podivně, ale u nás tak nějak klasika 🙁
Hodně podivně spíš působí, když se různá neinformovaná vemena rozhodnou učinit rezolutní odsouzení věci, které nerozumí.
Asi jako když se Šatava vyjadřoval k soustavnému poškozování vozidel RCAS (kameny na trati, písek v motoru, vandalismus atd.), kde někdo v komentech psal, že si to Šatava způsobuje sám způsobem vedení firmy, případně rovnou že se pokouší o pojišťovací podvod.
Zločinec pro své jednání dost často hledá nějaké ospravedlnění, byť sebezvrácenější logikou.
Např. společnost MBM Rail takto jezdí dlouhodobě – zastřešuje provoz vlaků vedených v režii různých spolků, které nemají licenci na provozování drážní dopravy (např. do Malé Morávky, do Zubrnic, přes Dětenice atd.).
Co na obnovení licence trvá půl roku?
Drážní úřad..
„one-stop shop“
Vy jste se tu náhle objevil? Tohle je přece ČR…
To je spíš ERA.
Obnovení licence není třeba, protože ta je stále platná (to má jen zdopravy.cz chaos v pojmech). Je třeba obnovit bezpečnostní osvědčení a to žádná sranda není. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že žádat o nové půl roku před vypršením starého je trochu pozdě.
Zajímavé to ale je třeba v kontextu licence (pověření) pro revizní firmu lanovky na Ještěd, kde Drážní inspekce popsala, že Drážní úřad stihl vše posoudit za 1 den (poté, co předtím Ministerstvo dopravy té firmě pozastavilo výkon činnosti).
Je obvyklé, že úřad má lhůtu, ve které se vyjádřit musí. To tady není?
No a i když se v zákonné lhůtě nevyjádří, tak se nic nestane. Holt toho mají chudáci moc. Ale běda vám, jestli ve vztahu ke státu přešvihnete lhůtu byť o jeden den.
Nějaké lhůty tam jsou, ale nevím přesně jaké. Ale vy pošlete na DÚ fascikl podkladů pro vydání osvědčení, oni vám to třeba za 2 měsíce vrátí a pošlou k tomu třeba 50 připomínek, které asi taky nezapracujete za jeden den. Takže třeba za měsíc jim to pošlete znovu doplněné a oni vám za měsíc napíšou dalších třeba 20 připomínek atd. atd. A čas běží…
Ano tento postup znám. Nakonec se v 10. iteraci dostanem k tomu, že protistrana vyžaduje původní znění, jak bylo v první verzi.