Společnost PKP Cargo International rozjela přímou linku mezi přístavy Mělník a Koper
Vlak PKP Cargo Int. Pramen: PKP Cargo Int.
Aktuálně jde o přepravu jednoho vlaku týdně, do budoucna jich bude možná více
Aktuálně jde o přepravu jednoho vlaku týdně, do budoucna jich bude možná více
Na co přístavy průplavy a vlaky ? Všechno co potřebujete vytiskne 3D tiskàrne ne ??
„přední světovou integrovanou logistickou společnost“… tak si dnes nechává říkat MAERSK nebo je to jen nějaká AWT šifra, protože je děsně tajný, kdo to je? 🙂
Podnikavci
Já bych byl radši kdyby dotáhli do konce jiný přístup z nádraží na překladiště. Ta vlečka blokuje hlavní silniční trasy na Mělníku.
Já bych třeba.. no.. když je před těma Vánocema, že? Třeba aby na vjezdu byla aspoň Výstraha, aby ten výpravčí měl někdy dobrou náladu.. no takové kravinky.. Aby třeba mrs. výpravčí věděla, když jedu do Všetat po nesprávné, že je tam stahovačka☺️ noo ..a na závěr ten cyp v tom peršanu aby věděl že ta přímka nad koštětem neni jen pro něho.. no a tak, jé kura chlapci to by se nám žilo aspoň okolo Mělníca
to snad vyřeší jedna ze staveb mělnického obchvatu
Ta vlečka nic neblokuje meleš blbosti .
Zase někdo objevil Ameriku. Metrans provozuje linku do Koperu už řadu let, byť s přestupem v Dunajské Stredě a vyjel u nich první pokus o Terst.
PKP CI s těmi 3 mašinkami toho moc nedokážou.
Spíš to souvisí se zájmem rejdařství Maersk o Koper.
Nevím, jak nyní, ale před 10 lety byl Koper provinční kontejnerový terminál. Jestli investovali a přístavní poplatky jsou nižší než v západní Evropě, tak se ani nedivím, že je o tento přístav zájem.
Koper je nejdůležitější slovinský přístav a rozvíjí se, oficiální stránky zde https://www.luka-kp.si/ kdežto Terst je na okraji Itálie a teprve v posledních letech trochu dohání ztrátu na konkurenci. Hlavně je to z obou přístavů mnohem blíž do Suezu (a tím i do celé JV Asie) než ze Severního moře. A to je pro střední Evropu výhoda.
Koper je jediný slovinský přístav a nevím, jak to vypadá se železnicí nyní, ale 2010 tam vedla jednokolejná trať a mám takové tušení, že se moc nezměnilo, ale snaží se využít jeho potenciál. Býval hodně využíván autickari a zemědělskými komoditami z Maďarska. Před 10 lety jsem tam strávil nějaký čas a měl možnost sledovat. Jinak pár fotek z té doby je na liaznavzdy.cz v sekci o LIAZu, řada 300 návěsové tahače, CTT logistic.
Staví novou trať do Divači se dvěma dlouhýi tunely. Také jednokolejnou, s tím, že část dopravy zůstane na staré trati. Je to docela brutální převýšení.
Jo, je to stavba na 7 let: 27 km s maximálním sklonem 17 ‰, z toho 20 km v tunelech a kilometr na viaduktech. Mapa stavby je tu http://www.drugitir.si/en/second-track/map Pokud se nic nezměnilo, tak současná trať má sloužit pro směr dolů a nová trať nahoru.
METRANS není všechno…
Rozhoduje taky cena. Když PKP CI nabídne rozumnou cenu, může to mít potenciál.
Metrans si tahá svoje bedny pro svoje terminály. Na Mělníku je Maersk a Intrans, který spadá jestli mě paměť neplete pod OBB.
Vida co jezdí za vláčky, akorát holt se bude člověk muset prohlásit za substrát aby mohl do Lublaně.
Nedávno jsem měl na nákladním vlaku od Jadranu 3 pasažéry a následně policejní zásah. Chceš taky, Marceli?
U Marcela je to spíš na zásah pánů Arnošta Maloty a Arnošta Holny.
Vy opravdu nechápete ten sarkasmus?
Marcela znám z Dráhy, on je trochu jinej.
Jako všichni ostatní z těch moderních jsou trošku jiní.
Modrejch ne moderních