Společnost PKP Cargo International rozjela přímou linku mezi přístavy Mělník a Koper

Vlak PKP Cargo Int. Pramen: PKP Cargo Int.Vlak PKP Cargo Int. Pramen: PKP Cargo Int.

Aktuálně jde o přepravu jednoho vlaku týdně, do budoucna jich bude možná více

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
FRX

Na co přístavy průplavy a vlaky ? Všechno co potřebujete vytiskne 3D tiskàrne ne ??

Leden

„přední světovou integrovanou logistickou společnost“… tak si dnes nechává říkat MAERSK nebo je to jen nějaká AWT šifra, protože je děsně tajný, kdo to je? 🙂

Karel

Podnikavci

nextcz

Já bych byl radši kdyby dotáhli do konce jiný přístup z nádraží na překladiště. Ta vlečka blokuje hlavní silniční trasy na Mělníku.

Třicátáprvní Béé

Já bych třeba.. no.. když je před těma Vánocema, že? Třeba aby na vjezdu byla aspoň Výstraha, aby ten výpravčí měl někdy dobrou náladu.. no takové kravinky.. Aby třeba mrs. výpravčí věděla, když jedu do Všetat po nesprávné, že je tam stahovačka☺️ noo ..a na závěr ten cyp v tom peršanu aby věděl že ta přímka nad koštětem neni jen pro něho.. no a tak, jé kura chlapci to by se nám žilo aspoň okolo Mělníca

Pavel Q

to snad vyřeší jedna ze staveb mělnického obchvatu

Petr

Ta vlečka nic neblokuje meleš blbosti .

Já, kdo jiný

Zase někdo objevil Ameriku. Metrans provozuje linku do Koperu už řadu let, byť s přestupem v Dunajské Stredě a vyjel u nich první pokus o Terst.
PKP CI s těmi 3 mašinkami toho moc nedokážou.
Spíš to souvisí se zájmem rejdařství Maersk o Koper.

Zrzek

Nevím, jak nyní, ale před 10 lety byl Koper provinční kontejnerový terminál. Jestli investovali a přístavní poplatky jsou nižší než v západní Evropě, tak se ani nedivím, že je o tento přístav zájem.

Martin V.

Koper je nejdůležitější slovinský přístav a rozvíjí se, oficiální stránky zde https://www.luka-kp.si/ kdežto Terst je na okraji Itálie a teprve v posledních letech trochu dohání ztrátu na konkurenci. Hlavně je to z obou přístavů mnohem blíž do Suezu (a tím i do celé JV Asie) než ze Severního moře. A to je pro střední Evropu výhoda.

Zrzek

Koper je jediný slovinský přístav a nevím, jak to vypadá se železnicí nyní, ale 2010 tam vedla jednokolejná trať a mám takové tušení, že se moc nezměnilo, ale snaží se využít jeho potenciál. Býval hodně využíván autickari a zemědělskými komoditami z Maďarska. Před 10 lety jsem tam strávil nějaký čas a měl možnost sledovat. Jinak pár fotek z té doby je na liaznavzdy.cz v sekci o LIAZu, řada 300 návěsové tahače, CTT logistic.

Pavel Q

Staví novou trať do Divači se dvěma dlouhýi tunely. Také jednokolejnou, s tím, že část dopravy zůstane na staré trati. Je to docela brutální převýšení.

Martin V.

Jo, je to stavba na 7 let: 27 km s maximálním sklonem 17 ‰, z toho 20 km v tunelech a kilometr na viaduktech. Mapa stavby je tu http://www.drugitir.si/en/second-track/map Pokud se nic nezměnilo, tak současná trať má sloužit pro směr dolů a nová trať nahoru.

Cargo

METRANS není všechno…
Rozhoduje taky cena. Když PKP CI nabídne rozumnou cenu, může to mít potenciál.

Zrzek

Metrans si tahá svoje bedny pro svoje terminály. Na Mělníku je Maersk a Intrans, který spadá jestli mě paměť neplete pod OBB.

Marcel Štancl

Vida co jezdí za vláčky, akorát holt se bude člověk muset prohlásit za substrát aby mohl do Lublaně.

Já, kdo jiný

Nedávno jsem měl na nákladním vlaku od Jadranu 3 pasažéry a následně policejní zásah. Chceš taky, Marceli?

Lemmy

U Marcela je to spíš na zásah pánů Arnošta Maloty a Arnošta Holny.

Jaaa

Vy opravdu nechápete ten sarkasmus?

Já, kdo jiný

Marcela znám z Dráhy, on je trochu jinej.

Ales

Jako všichni ostatní z těch moderních jsou trošku jiní.

Ales

Modrejch ne moderních