Společnost M-Silnice obhájila cenu pod miliardu a míří za zakázkou na obchvat Lišova
Silnice I/34 v Lišově. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
ŘSD nejnižší nabídku podrobilo zevrubnému zkoumání a vyžádalo si od firmy dodatečné kalkulace.
Už bylo to bylo, průjezd Lišovem (nebo-li Kanálovem – na průjezdu obcí jich na hlavní silnici je asi 109) bývá při dopravní špičce, když chce někdo odbočit, docela zdlouhavý
Ještě dostavět ten kousek u Vranína a bude se tudy jezdit krásně. Ty zatáčky mezi Vranínem a Třeboní jsou nebezpečné, jsou úzké a vynášejí.
Ta stavba je málo moderní, protože nezahrnuje žádný kruhový objezd ani cyklopruh. Snad aspoň stavbyvedoucí bude nebinární.
Je pravda, že stavba paralelní cyklotrasy oddělené od silnice by mohla již být standardem jako například v Nizozemsku…
No to by asi mohla, ale vzhledem k tomu že původní těleso zůstane zachováno, tak se dost nabízí kudy mohou cyklisté jezdit.
Budou 4 pruhy = budujeme pro budoucnost.
nebudou 4 pruhy = opět diletanti jen rozkrádají peníze
Tam ty 2 pruhy staci a budou stacit…
Chápu to správně, že ŘSD podezřívalo uchazeče, že je příliš levný? Já bych spíše podezříval ŘSD z nevýhodně postavených smluv pro stát v oblasti navyšování ceny během stavby…
Přesně tak. ŘSD se totiž chtělo vyhnout situaci, že dá zakázku nejlevnějšímu dodavateli a pak se ukáže, že ta cena byla nerealistická. Dodavatel to není schopen udělat a jsou z toho ve výsledku celké mrzutosti, protože to je pak mnohem dražší a ještě to trvá déle. ŘSD se použí snaží předejít budoucím problémům, což považuju za chvályhodné.
…až na to, že kvůli zdržení to bude později, navíc bych být dodavatelem klidně žádal o kompenzaci navýšení cen právě z titulu toho zdržení.
Co to plácáte? Jakou kompenzaci? Pokud je nejnižší nabídka pod 80 % soutěžní ceny, investor ze zákona musí dodavatele vyzvat, aby doložil, že je to reálné za tuto cenu postavit.